viviusek Opublikowano 9 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2018 Potrzebuję pomocy przy moim Civicu UFO w chyba najgorszym do polerki kolorze czarnej perły.... zastanawiam się jakie pasty i pady dobrać do tego. Do cięcia to wiem, że wszystko da radę ze względu na miękki lakier, ale jeżeli chodzi o wykończenie to dużo osób poleca Sonaxa 04-06. Niestety nie wiem jaki pad dobrać, żeby nie narobić hologramów na lakierze.... całość chciałbym zabezpieczyć powłoką Ultracoat One i tu również pytanie czy powierzchnia musi być jałowa pod tą powłokę.... jakie mikrofibry do docierania powłoki i do inspekcji używać żeby nie narobić nowego bałaganu ?
ktm950 Opublikowano 9 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2018 No@viviusek co do cięcia to nie bylbym taki pewny siebie 😉 Szczególnie czarne akryle hondy (nie tylko) charakteryzują się tzw. sticky paint'em. Ja bym sugerował Meguiar's DA system na fibrze lub Koch 8.02 + sonax PF.
viviusek Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2018 Koch 8.02 nie będzie zbyt ostry do tego miękkiego lakieru ? akurat tutaj jest czarny z dodatkiem niebieskiej perły
Mirq48 Opublikowano 9 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2018 Jesteśmy na tym samym etapie bo też podchodzę do polerki mojego ufo,kolor--Red milano(około końca maja).Dużo czytam i jest sporo sprzecznych informacji,mój wniosek trzeba podejść ostrożnie,tym bardziej że to będą moje pierwsze kroki z tematem polerki.Postanowiłem za radą że pojadę Menzerną 2500 na początek żółtym natem i będe obserwował co się dzieje,jeżeli będzie za słabo to jakiś twardszy pad.Na wykończenie koch antihologramm na czarnym.Jeżeli będziesz szybszy daj znać jak poszło
ktm950 Opublikowano 10 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2018 @viviusek to już zależy od stanu lakieru. Jeśli jest zmęczony - to nie. Pamiętaj o dobrym wypracowaniu pasty. Jeśli będzie się rolować/kleić - spróbuj psikąć QD lakier. Pozwoli Ci to dłużej wypracowywać pastę. Przy systemie Megs'a nie ma tego problemy, bo obie pasty są bardzo tłuste.
robcok Opublikowano 10 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2018 DA plus twardy pad ew mf i koch h8/clearcut (cos podobnego co zostawia w miare ladne wykonczenie), DA plus finiszowy pad z Sonax 04/06 lub Perfect finish ew antiholo i nowe szmatki do docierania pasty(bez użycia siły), żadnych 50 w połowie drzwi/maski, wymywanie IPA 50/50 i powinno być fajnie
Mirq48 Opublikowano 10 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2018 35 minut temu, robcok napisał: DA plus twardy pad ew mf i koch h8/clearcut (cos podobnego co zostawia w miare ladne wykonczenie), DA plus finiszowy pad z Sonax 04/06 lub Perfect finish ew antiholo i nowe szmatki do docierania pasty(bez użycia siły), żadnych 50 w połowie drzwi/maski, wymywanie IPA 50/50 i powinno być fajnie Hmm nie będzie za brutalnie z tym lakierem?Nie znam się pytam---czy po takim zabiegu zostanie klaru na jeszcze jedną ewentualną korektę?
YOBACK Opublikowano 10 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2018 @Mirq48 Zawsze zaczynasz od najmniej agresywnej kombinacji, i sprawdzasz czy korekta Cie zadowala
Mirq48 Opublikowano 10 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2018 @YOBACK Dokładnie taki mam zamiar fajne te buźki hehe @viviusek Wybacz że się panosze w Twoim temacie ale mam nadzieje że razem wyciągniemy wnioski z dyskusji.Pytanie pozostaje czy lepiej np.robić dwa podejścia po 4 przejazdy menzerną 2500 z żółtym padem,oczywiście jeżeli będzie potrzeba a u mnie może być bo lakier zmęczony--czas nie gra roli-czy atakować od razu Kochem 8.02 ?
viviusek Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2018 33 minuty temu, Mirq48 napisał: @YOBACK Dokładnie taki mam zamiar fajne te buźki hehe @viviusek Wybacz że się panosze w Twoim temacie ale mam nadzieje że razem wyciągniemy wnioski z dyskusji.Pytanie pozostaje czy lepiej np.robić dwa podejścia po 4 przejazdy menzerną 2500 z żółtym padem,oczywiście jeżeli będzie potrzeba a u mnie może być bo lakier zmęczony--czas nie gra roli-czy atakować od razu Kochem 8.02 ? U mnie lakier jest bardzo zmęczony, ale obawiam się tego że jest miękki... w zeszłym roku sprawdzałem to na Menzernie PF2500 ze starych zapasów i Flexipadzie pomarańczowym do polishingu sporo wycinało. Aktualnie wybiorę raczej Menzerne 1000 na żółtym padzie NAT/ Flexi i na wykończenie powalczę Sonaxem PP i czarny standardowy / karbowany padem NAT.
Carlos Opublikowano 18 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2021 Hej... Pozwolę się podpiąć pod temat i odkopać go trochę... Chce odświeżyć lakier w czarnej hondzie Civic VIII, jak wszystkim wiadomo dosyć miękki lakier. W moim przypadku lakier jest w miarę dobrej kondycji, posiada trochę mikro rysek i sporo zacieków po twardej wodzie z którymi próbowałem już walczyć ale bezskutecznie. Posiadam maszynę DA ze skokiem 15mm i BP 125mm. Jaką kombinację past i padów byście polecili aby dobrze to wyszło i bez niespodzianek. Nie jestem profesjonalistą w detailingu, raczej początkującym amatorem. Chcę to zrobić sam i mieć satysfakcję a tym samym nabrać ogłady i doświadczenia (z czasem oczywiście). Z góry dziękuję za pomoc.
Mumins Opublikowano 18 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2021 Ja mam co prawda inny kolor i do tego metaliczny (ciemny niebieski), ale fajnie zagrała kombinacja 3D One + żółta gąbka bodaj 4CR (generalnie jakaś pośrednia, onestepowa etc.). Musisz popróbować, napisz może co masz w arsenale i na tej podstawie będzie łatwiej coś podpowiedzieć.
Carlos Opublikowano 18 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2021 No właśnie nic nie posiadam i chce dopiero coś skompletować... na początek. Zastanawiam się trochę nad menzerna 3in1 (one step) ale z tego co czytam to posiada ona sporo wypełniaczy i czasem z wyjdzie ponownie to co się zamaskuje. Gdzieś na grupie czytałem że dosyć dobrze sprawdza się pasta Sonax perfect finish + żółty pad z NAT-a...
sparco0 Opublikowano 18 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2021 Żółty/czerwony nat i Koch f5 lub 3d one na civicach dobrze siada.
Carlos Opublikowano 18 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2021 2 godziny temu, sparco0 napisał: Żółty/czerwony nat i Koch f5 lub 3d one na civicach dobrze siada. Dzięki za info. Odnośnie tych past: Koch f5 3D One Czy je się traktuje jako jedno etapowe czy trzeba jeszcze po nich czymś "przeleciec" lakier? I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, czy jeśli zastosuje którąś z tych past to polerowany element wyciera się tylko suchą fibrą. Ewentualnie co zastosować?
Moderator Streat Opublikowano 18 Października 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 18 Października 2021 mam civic IX w milano red do tego mam crv w passion red pearl i oba lakiery sa mega miekkie ja robiłem menzerna 3500/3800 do tego czerwony i żółty pad i wyszedł ładny one step
powalla Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2021 Honda to ciężki zawodnik , a szczególnie czarna ale zachowując czystość (np. bardzo częste zmiany mf) można wykończyć lakier w zadowalającym mnie osobiście efekcie ... nie używałbym też IPY na tym lakierze . PS: nie dalej jak wczoraj ktoś mi podsunął foty z Mila detailing Mikołów , gdzie chwalą się zrobieniem Ufo ... tylko czy tu jest czym się chwalić ? https://www.facebook.com/milamikolow/photos/pcb.1310966476031318/1310944106033555/
Carlos Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2021 15 minut temu, powalla napisał: ... nie używałbym też IPY na tym lakierze . Czyli tylko mikrofibrą wytrzeć?
Moderator Streat Opublikowano 19 Października 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Października 2021 9 godzin temu, powalla napisał: PS: nie dalej jak wczoraj ktoś mi podsunął foty z Mila detailing Mikołów , gdzie chwalą się zrobieniem Ufo ... tylko czy tu jest czym się chwalić ? https://www.facebook.com/milamikolow/photos/pcb.1310966476031318/1310944106033555/ az oczy bola jak na to patrze
Administrator AreK Opublikowano 23 Października 2021 Administrator Zgłoś Opublikowano 23 Października 2021 W dniu 19.10.2021 o 20:39, Streat napisał: az oczy bola jak na to patrze dramat
Moderator BiałyGTi Opublikowano 23 Października 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 23 Października 2021 Ze za takie cos ludzie płaca Spalił bym sie ze wstydu jak bym mial oddać takie auto
Moderator Streat Opublikowano 23 Października 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 23 Października 2021 41 minut temu, BiałyGTi napisał: Ze za takie cos ludzie płaca Spalił bym sie ze wstydu jak bym mial oddać takie auto Tylko on myśli że zrobił dobrą robotę co jest najgorsze... A ludzie się dziwią że prawdziwa korekta tyle kosztuje i jadą do takich ludzi gdzie to na zdjęciu lakier z czarnego zrobił się siwy...
Gozdziu23 Opublikowano 23 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 23 Października 2021 Barrrdzo dobra robota. Śmiesznie ze w 2021r. w dobie polerek DA, wiedzy do ściągnięcia w max godzine, super fajnych past w wycieraniu i w pracy jak np 3d, a nie jak pare lat temu tłusta menzerna, w dobie gdzie czystość dzięki pad washerom jest na najwyższym poziomie. Na lakierze, który jest tak miękki że skończyć zatyrańca można w trzech przejazdach, ktoś nie może go wyciąć Ale to pewnie nauka z forum fejsbukowych jak detailing m... gdzie polecają na korekty 9mm rollery. Ciekawe czy wgl odtłuszczone Klient będzie sie cieszył, auto się świeci, a jak wcześniej miał tak styrane to stawiam że 3 mycia i będzie jak było i tu jest pytanie czy faktycznie muszą płacić na takich autach z tak lichym lakierem tyle za pełne korekty @streat Ten lakier to niebieska perła, często przed polerowaniem wychodzi że miał być czarny i klienci w szoku EDIT O co wgl spina, przecież to tylko one step, delikatne odświeżenie pewnie za nie więcej niż 500zł. To czego oczekiwać, mimo że one stepa w takiej hondzie z tym lakierem przy dobrej kombinacji mozna zrobić na ideał w mniej niż pół dnia. Patrząc po profilu FP to chyba taki model biznesowy, same one stepu szybkie 500 dniówki do domu może 300 1
Moderator Streat Opublikowano 24 Października 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Października 2021 12 godzin temu, Gozdziu23 napisał: Ten lakier to niebieska perła, często przed polerowaniem wychodzi że miał być czarny i klienci w szoku Raczej czarna perła, w ufo nie było takiego kolory, wychodziły granatowe ale one se ewintne granatowe. W ufo były jeszcze czekoladowe który po polerce robiły się bardziej brązowe niż czarne Co do samego polerowania to jest to po prostu źle zrobione, mam hondę i nie raz już robiłem ten lakier to on jest po prostu miękki o trzeba się do niego przyłożyć niestety. Nawet jak klient nie będzie dbał o takie auto to ja osobiście takiego auta bym nie wydał z tak wykończonym lakierze ale widać różni artyści są
dragster Opublikowano 24 Października 2021 Zgłoś Opublikowano 24 Października 2021 Również użytkuję Civica, 2006r. kolor czerwony (podstawowy, nie metalic) i lakier na nim jest wyjątkowo delikatny i cienki. Porównuję to do lakierów które stosował VAG w swoich autach w tamtym okresie. Poprzedni użytkownik mył na automatach, więc auto poszło na korektę lakieru i nałożyli jakąś podstawową ceramikę. Po tym zabiegu, auto było myte kilka razy (całe myję auto co 3 - 4 tyg., a szyby i odkurzanie wnętrza co tydzień) pianą neutralną i ostatnio położyłem Cartec Fast Glaze. Zobaczymy. O tym detailerze napiszę, a w zasadzie dopytam, w stosownym wątku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się