Skocz do zawartości

problem z lakierem - Czarne UFO


viviusek

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję pomocy przy moim Civicu UFO w chyba najgorszym do polerki kolorze czarnej perły....

zastanawiam się jakie pasty i pady dobrać do tego. Do cięcia to wiem, że wszystko da radę ze względu na miękki lakier, ale jeżeli chodzi o wykończenie to dużo osób poleca Sonaxa 04-06. Niestety nie wiem jaki pad dobrać, żeby nie narobić hologramów na lakierze....

całość chciałbym zabezpieczyć powłoką Ultracoat One i tu również pytanie czy powierzchnia musi być jałowa pod tą powłokę....

jakie mikrofibry do docierania powłoki i do inspekcji używać żeby nie narobić nowego bałaganu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy na tym samym etapie bo też podchodzę do polerki mojego ufo,kolor--Red milano(około końca maja).Dużo czytam i jest sporo sprzecznych informacji,mój wniosek trzeba podejść ostrożnie,tym bardziej że to będą moje pierwsze kroki z tematem polerki:).Postanowiłem za radą że pojadę Menzerną 2500 na początek żółtym natem i będe obserwował co się dzieje,jeżeli będzie za słabo to jakiś twardszy pad.Na wykończenie koch antihologramm na czarnym.Jeżeli będziesz szybszy daj znać jak poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@viviusek to już zależy od stanu lakieru. Jeśli jest zmęczony - to nie. Pamiętaj o dobrym wypracowaniu pasty. Jeśli będzie się rolować/kleić - spróbuj psikąć QD lakier. Pozwoli Ci to dłużej wypracowywać pastę. Przy systemie Megs'a nie ma tego problemy, bo obie pasty są bardzo tłuste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DA plus twardy pad ew mf i koch h8/clearcut (cos podobnego co zostawia w miare ladne wykonczenie), DA plus finiszowy pad z Sonax 04/06 lub Perfect finish ew antiholo i nowe szmatki do docierania pasty(bez użycia siły), żadnych 50 w połowie drzwi/maski, wymywanie IPA 50/50 i powinno być fajnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, robcok napisał:

DA plus twardy pad ew mf i koch h8/clearcut (cos podobnego co zostawia w miare ladne wykonczenie), DA plus finiszowy pad z Sonax 04/06 lub Perfect finish ew antiholo i nowe szmatki do docierania pasty(bez użycia siły), żadnych 50 w połowie drzwi/maski, wymywanie IPA 50/50 i powinno być fajnie ;)

Hmm nie będzie za brutalnie z tym lakierem?Nie znam się pytam---czy po takim zabiegu zostanie klaru na jeszcze jedną ewentualną korektę?:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@YOBACK  Dokładnie taki mam zamiar;):biggrin: fajne te buźki hehe

 

@viviusek Wybacz że się panosze w Twoim temacie ale mam nadzieje że razem wyciągniemy wnioski z dyskusji.Pytanie pozostaje czy lepiej np.robić dwa podejścia po 4 przejazdy menzerną 2500 z żółtym padem,oczywiście jeżeli będzie potrzeba a u mnie może być bo lakier zmęczony--czas nie gra roli-czy atakować od razu Kochem 8.02 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Mirq48 napisał:

@YOBACK  Dokładnie taki mam zamiar;):biggrin: fajne te buźki hehe

 

@viviusek Wybacz że się panosze w Twoim temacie ale mam nadzieje że razem wyciągniemy wnioski z dyskusji.Pytanie pozostaje czy lepiej np.robić dwa podejścia po 4 przejazdy menzerną 2500 z żółtym padem,oczywiście jeżeli będzie potrzeba a u mnie może być bo lakier zmęczony--czas nie gra roli-czy atakować od razu Kochem 8.02 ?

U mnie lakier jest bardzo zmęczony, ale obawiam się tego że jest miękki... w zeszłym roku sprawdzałem to na Menzernie PF2500 ze starych zapasów i Flexipadzie pomarańczowym do polishingu sporo wycinało. 

 

Aktualnie wybiorę raczej Menzerne 1000 na żółtym padzie NAT/ Flexi i na wykończenie powalczę Sonaxem PP i czarny standardowy / karbowany padem NAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Hej... Pozwolę się podpiąć pod temat i odkopać go trochę...  Chce odświeżyć lakier w czarnej hondzie Civic VIII, jak wszystkim wiadomo dosyć miękki lakier. W moim przypadku lakier jest w miarę dobrej kondycji, posiada trochę mikro rysek i sporo zacieków po twardej  wodzie z którymi próbowałem już walczyć ale bezskutecznie. Posiadam maszynę DA ze skokiem 15mm i BP 125mm. Jaką kombinację past i padów byście polecili aby dobrze to wyszło i bez niespodzianek. Nie jestem profesjonalistą w detailingu, raczej początkującym amatorem. Chcę to zrobić sam i mieć satysfakcję a tym samym nabrać ogłady i doświadczenia (z czasem oczywiście). Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda inny kolor i do tego metaliczny (ciemny niebieski), ale fajnie zagrała kombinacja 3D One + żółta gąbka bodaj 4CR (generalnie jakaś pośrednia, onestepowa etc.). Musisz popróbować, napisz może co masz w arsenale i na tej podstawie będzie łatwiej coś podpowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic nie posiadam i chce dopiero coś skompletować... na początek. 

Zastanawiam się trochę nad menzerna 3in1 (one step) ale z tego co czytam to posiada ona sporo wypełniaczy i czasem z wyjdzie ponownie to co się zamaskuje. Gdzieś na grupie czytałem że dosyć dobrze sprawdza się pasta Sonax perfect finish + żółty pad z NAT-a... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sparco0 napisał:

Żółty/czerwony nat i Koch f5 lub 3d one na civicach dobrze siada.

Dzięki za info. Odnośnie tych past:

Koch f5

3D One

Czy je się traktuje jako jedno etapowe czy trzeba jeszcze po nich czymś "przeleciec" lakier? I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, czy jeśli zastosuje którąś z tych past to polerowany element wyciera się tylko suchą  fibrą. Ewentualnie co zastosować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda to ciężki zawodnik , a szczególnie czarna ale zachowując czystość (np. bardzo częste zmiany mf) można wykończyć lakier w zadowalającym mnie osobiście efekcie ... nie używałbym też IPY na tym lakierze . 

PS: nie dalej jak wczoraj ktoś mi podsunął foty z Mila detailing Mikołów , gdzie chwalą się zrobieniem Ufo ... tylko czy tu jest czym się chwalić ?  😜 

https://www.facebook.com/milamikolow/photos/pcb.1310966476031318/1310944106033555/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
9 godzin temu, powalla napisał:

PS: nie dalej jak wczoraj ktoś mi podsunął foty z Mila detailing Mikołów , gdzie chwalą się zrobieniem Ufo ... tylko czy tu jest czym się chwalić ?  😜 

https://www.facebook.com/milamikolow/photos/pcb.1310966476031318/1310944106033555/

az oczy bola jak na to patrze 😂

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
41 minut temu, BiałyGTi napisał:

Ze za takie cos ludzie płaca 🤦🏻‍♂️Spalił bym sie ze wstydu jak bym mial oddać takie auto 

Tylko on myśli że zrobił dobrą robotę 😂 co jest najgorsze... A ludzie się dziwią że prawdziwa korekta tyle kosztuje i jadą do takich ludzi gdzie to na zdjęciu lakier z czarnego zrobił się siwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barrrdzo dobra robota.
Śmiesznie ze w 2021r. w dobie polerek DA, wiedzy do ściągnięcia w max godzine, super fajnych past w wycieraniu i w pracy jak np 3d, a nie jak pare lat temu tłusta menzerna, w dobie gdzie czystość dzięki pad washerom jest na najwyższym poziomie. Na lakierze, który jest tak miękki że skończyć zatyrańca można w trzech przejazdach, ktoś nie może go wyciąć 🙂 Ale to pewnie nauka z forum fejsbukowych jak detailing m... gdzie polecają na korekty 9mm rollery. Ciekawe czy wgl odtłuszczone 😉

Klient będzie sie cieszył, auto się świeci, a jak wcześniej miał tak styrane to stawiam że 3 mycia i będzie jak było i tu jest pytanie czy faktycznie muszą płacić na takich autach z tak lichym lakierem tyle za pełne korekty 🙂
@streat Ten lakier to niebieska perła, często przed polerowaniem wychodzi że miał być czarny i klienci w szoku

EDIT
O co wgl spina, przecież to tylko one step, delikatne odświeżenie pewnie za nie więcej niż 500zł. To czego oczekiwać, mimo że one stepa w takiej hondzie z tym lakierem przy dobrej kombinacji mozna zrobić na ideał w mniej niż pół dnia. Patrząc po profilu FP to chyba taki model biznesowy, same one stepu szybkie 500 dniówki do domu 😉 może 300

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
12 godzin temu, Gozdziu23 napisał:

Ten lakier to niebieska perła, często przed polerowaniem wychodzi że miał być czarny i klienci w szoku

Raczej czarna perła, w ufo nie było takiego kolory, wychodziły granatowe ale one se ewintne granatowe. W ufo były jeszcze czekoladowe który po polerce robiły się bardziej brązowe niż czarne 😁 

Co do samego polerowania to jest to po prostu źle zrobione, mam hondę i nie raz już robiłem ten lakier to on jest po prostu miękki o trzeba się do niego przyłożyć niestety. Nawet jak klient nie będzie dbał o takie auto to ja osobiście takiego auta bym nie wydał z tak wykończonym lakierze ale widać różni artyści są 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również użytkuję Civica, 2006r. kolor czerwony (podstawowy, nie metalic) i lakier na nim jest wyjątkowo delikatny i cienki. Porównuję to do lakierów które stosował VAG w swoich autach w tamtym okresie. Poprzedni użytkownik mył na automatach, więc auto poszło na korektę lakieru i nałożyli jakąś podstawową ceramikę. Po tym zabiegu, auto było myte kilka razy (całe myję auto co 3 - 4 tyg., a szyby i odkurzanie wnętrza co tydzień) pianą neutralną i ostatnio położyłem Cartec Fast Glaze. Zobaczymy. O tym detailerze napiszę, a w zasadzie dopytam, w stosownym wątku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.