Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
5 godzin temu, piesu102 napisał:

Witam, która chemia lepsza pod kątem usuwania nieprzyjemnych zapachów i plam na tapicerce niewiadomego pochodzenia, lepszy chemspec czy tersus ??

Jedna i druga firma posiada w swojej ofercie produkty z działania których będziesz zadowolony. Ja używam głównie Tersus'a. Zaraz po dobrym praniu, jak wszystko dobrze wyschnie polecam ozonowanie. Powinieneś zapomnieć o nieprzyjemnych zapachach.

Godzinę temu, Horas91 napisał:

Cześć,

Jaką powłokę polecacie na białą perłę?

Unc-r czy szukać czegoś innego?

To tak jakbyś zapytał która dziewczyna najładniejsza. Jeśli odpowiednio przygotujesz lakier swojego samochodu to w przypadku swojego koloru nie zauważysz dużych zmian stosując powłokę A czy B. UNC-R jest bardzo dobrą i trwałą powłoką i na Twoim miejscu nic bym nie kombinował.

 

8 minut temu, indoman napisał:

zostaja mi takie dziwne rysy po p

Rysy po paście. Hmmmm. Może to smugi po IPA? Spróbuj rozcieńczyć. To takie troszkę wróżenie z fusów. Zrób zdjęcie 50/50 może więcej zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, AreK napisał:

Rysy po paście. Hmmmm. Może to smugi po IPA? Spróbuj rozcieńczyć. To takie troszkę wróżenie z fusów. Zrób zdjęcie 50/50 może więcej zobaczymy.

Uściślając to wyglada to tak jakby drobinki zaschnietej pasty pod wplywem ipy sie rozpuszczały i zostają takie rysy po nich.  (rysy pastowe) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,
dopiero zaczynam przygodę z detailingiem i nie wiem jakie wnioski wyciągnąć po zmierzeniu grubości lakieru w moim Volvo S60 z 2006r. Poza maską wszystkie wartości oscylują w granicach 80-110 mikronów, natomiast we wnękach jest to 50-70 mikronów. Czy są to normalne wartości? Mam wrażenie, że są niskie, ale z drugiej strony na lakierze jest fabryczna morka, więc gdyby auto przechodziło wcześniej głębokie korekty to by tej morki chyba nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krauss DB5800S vs Bass BP-5119?

Krauss:

  • Skok: 8 mm
  • Częstotliwość 50/60 Hz
  • Moc: 900W 
  • Regulacja obrotów: 2500/min - 6500/min 
  • Średnica tarczy: 125
  • Długość kabla: 4 m
  • Waga: 2,3 kg
  • Cena: 585
     

Bass:

  • Skok: ?
  • Częstotliwość: 50Hz
  • Moc: 950W
  • Regulacja obrotów: 1500-6800 rpm
  • Średnica tarczy: 180mm
  • Długość kabla: ?
  • Waga: 2,40kg
  • Cena: 265-300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zapach do auta w sprayu polecacie ? Myślałem nad kupnem Chemical Guys Stripper stent, co o nim sądzicie ? Jak z jego trawłością, ile utrzymuję się zapach ? Czy lepiej po prostu kupić puszkę Californi Corrando Cherry ? :) Szukam też jakiegoś wosku na lato, zawsze kładę fusso na swoje auto, jednak na ciepłe dni szukam czegoś bardziej pod look ;) Chciałbym żeby starczył mi na trochę czasu, nie chce kupić małej puszeczki za 300zł ;P w oko wpadł Mi Soft99 Authentic Premium Wax, Soft99 Kiwami Extreme Gloss Wax oraz Poorboy's World Natty's Paste Wax Black. Posiadam też cleaner od SG paint cleaner +, ale nigdy go nie nakładałem, w jaki sposób najlepiej nakładać go ręcznie ? Ewentualnie w jaki sposób maszyną, posiadam kraussa DA 8mm, nie chce gnoju narobić ponieważ auto ma rok i lakier jest w niezłym stanie, myte zawsze w właściwy sposób ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, resiak70 napisał:

Jak bym znalazł to bym tu nie pisał, skoro nie chcesz pomóc to nie rozumiem po co w ogóle komentujesz,a na forum jest tyle postów że trudno cokolwiek znaleźć. 

1. http://bfy.tw/CfS2

2. http://bfy.tw/CfS9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, resiak70 napisał:

Jak bym znalazł to bym tu nie pisał, skoro nie chcesz pomóc to nie rozumiem po co w ogóle komentujesz,a na forum jest tyle postów że trudno cokolwiek znaleźć. 

2yvwd8y.jpg

 

Na forum jest wszystko, w szczególności na górze po prawej stronie są odnośniki. Patrzysz ale nie widzisz, bo nawet nie chcesz dostrzec.

 

Co do strippera, mi tam odpowiada, mojej Kobitce nie. Aczkolwiek mistrzem trwałości to on nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po każdej korekcie lakieru morka jest co raz mniej widoczna aż znika całkowicie? Czy może jednak dopóki nie zastosuje się papierów ściernych to morka nigdy nie zniknie? Pytam, bo zależy mi na tym aby pozostawić sobie jak najwięcej lakieru na aucie na przyszłe prace, jednak jeśli morka po kilku korektach i tak nie zniknie, to chyba wolę zająć się nią od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AreK napisał:

zrób korektę ściągając jak najmniej lakieru. 

AreK, widzę, że poruszyłeś temat korekty bez zdzierania za dużo, to miałbym pytanie do Ciebie lub któregoś z kolegów.

Chce usunąć swirle i małe rysy widoczne w słońcu. Mimo chuchania i dmuchania w codziennym użytkowaniu jakaś ryska sie zawsze trafi. Czarny Mercedes. Mam rotację ale nie chce jej ruszać bo chciałbym żeby zostało jak najwięcej lakieru.

W swoich zasobach chemicznych posiadam Ultimate Compound i Koch Chemie Antihologram m2.01.

 

Dokupiłbym na szybko maszynkę DA, jednorazowo może być nawet Eurotec/Bass. Z tego co sie dowiedziałem w DA stosujemy o jedną klasę twardsze pady.

Czy jak zrobie 2 step i do tego dokupie

biały zamkniętokomorowy pad NAT DA 150mm twardy  pod Meg UC,

a poźniej czerwony NAT DA 150mm miękki pod  Antiholo będzie ok? czy iść innym tropem, one step ?

 

6fwklt.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost napisał:

AreK, widzę, że poruszyłeś temat korekty bez zdzierania za dużo, to miałbym pytanie do Ciebie lub któregoś z kolegów.

Chce usunąć swirle i małe rysy widoczne w słońcu. Mimo chuchania i dmuchania w codziennym użytkowaniu jakaś ryska sie zawsze trafi. Czarny Mercedes. Mam rotację ale nie chce jej ruszać bo chciałbym żeby zostało jak najwięcej lakieru.

W swoich zasobach chemicznych posiadam Ultimate Compound i Koch Chemie Antihologram m2.01.

 

Dokupiłbym na szybko maszynkę DA, jednorazowo może być nawet Eurotec/Bass. Z tego co sie dowiedziałem w DA stosujemy o jedną klasę twardsze pady.

Czy jak zrobie 2 step i do tego dokupie

biały zamkniętokomorowy pad NAT DA 150mm twardy  pod Meg UC,

a poźniej czerwony NAT DA 150mm miękki pod  Antiholo będzie ok? czy iść innym tropem, one step ?

 

 

 

Bez przesady, że z lakieru Mercedesa rotacją "usuniesz" za dużo. Średni pad lub "one-step" pad i Antiholo najlepszy na jednoetapowe do twardych Niemców, jeśli płytkie zarysowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jeśli auto jest po korekcie a mimo tego powstały mikrozarysowania to co stoi na przeszkodzie przejechać go rotacją na miękkim padzie i antyholo. Zobacz co się będzie działo. Jeśli uznasz ,że to za mało to zrób dwa etapy. Jeśli boisz się o holo to użyj maszyny DA na wykończenie. Zasada,że do DA stosujemy o stopień twardsze pady. Hmmmm....  Pierwsze słyszę. Wszystko zależy co obrabiamy. Każdy przypadek jest inny i należy go potraktować bardzo indywidualnie. Z mojego doświadczenia wynika, że mało kiedy pewne zasady mają zastosowanie.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, AreK napisał:

Jeśli auto jest po korekcie a mimo tego powstały mikrozarysowania to co stoi na przeszkodzie przejechać go rotacją na miękkim padzie i antyholo. Zobacz co się będzie działo. Jeśli uznasz ,że to za mało to zrób dwa etapy. Jeśli boisz się o holo to użyj maszyny DA na wykończenie. Zasada,że do DA stosujemy o stopień twardsze pady. Hmmmm....  Pierwsze słyszę. Wszystko zależy co obrabiamy. Każdy przypadek jest inny i należy go potraktować bardzo indywidualnie. Z mojego doświadczenia wynika, że mało kiedy pewne zasady mają zastosowanie.

Korekta ma być delikatna, więc uznałem, że DA będzie jak znalazł, a nie pracowałem jeszcze na DA.

Więc zbieram informacje bo jak coś robić to porządnie :) 

To wiadome, że każdy przypadek trzeba traktować indywidualnie, nic nie zastąpi doświadczenia.

 

Tym sie sugerowałem odnośnie twardszych padów: kanał MX nowicki, odcinek 19 od 3:05 omówienie padów, a samo stwierdzenie około 5:40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.