AndrewZS Opublikowano 26 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia Jak liźniesz finiszem to dużo nie zdejmiesz. Może warto pomyśleć o jakiejś 3 letniej?Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka
Eidos71 Opublikowano 26 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia Godzinę temu, scotti napisał(a): jeśli wszystko jest ok z lakierem to wystarczy tylko dobrze umyć, odbiorze odtłuścić i można kłaść ponownie powłokę? Dekontaminacja to nie samo mycie. Po takim okresie czasu na pewno na lakierze znajdują się zanieczyszczenia, których nie usuniesz najdokładniejszym nawet myciem - dlatego niezbędna jest co najmniej chemiczna dekontaminacja deironizerem i produktem typu "tar & glue". Przy produktach czysto syntetycznych (nie opartych na woskach naturalnych), czystość lakieru (poza kwestią wizualną) ma duży wpływ na to, jaką trwałością wykaże się zaaplikowane zabezpieczenie (oczywiście mają na to również wpływ inne czynniki). Tak, jak zauważył @AndrewZS , po roku czasu na pewno na lakierze (zwłaszcza miękkim) znajdzie się trochę płytszych i głębszych zarysowań (czy to kolistych, czy też wzdłużnych) - jednak usuwanie ich to już aspekt wizualny i subiektywne poczucie estetyki właściciela pojazdu.
AndrewZS Opublikowano 26 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 22 minuty temu, Eidos71 napisał(a): po roku czasu na pewno na lakierze (zwłaszcza miękkim) znajdzie się trochę płytszych i głębszych zarysowań (czy to kolistych, czy też wzdłużnych) - jednak usuwanie ich to już aspekt wizualny i subiektywne poczucie estetyki właściciela pojazdu. No widzisz... wszystko zależy od podejścia. Jak napisałem jakiś czas temu w podobny sposób, w stosunku do braku konieczności zrobienia korekty na salonowo nowym aucie zostałem mocno skrytykowany Purystą nie jestem, ale jednak więcej niedoskonałości znajdziemy po roku użytkowania, niż na nowym aucie, nawet jeśli jest zadbane zgodnie ze sztuką
Lukasz-odkrywca Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia Witam, czy ktoś z Was kładł powłokę Aqua One na essence ? Czy jest sens bawić się w essence mając na stanie sonax 04-06 i 3D One Hybrid? Chciałbym również sprawdzić pady ,,zwizzer pro thermo pad blue medium cut". Czy ktoś ich już używał i z jakimi pastami ? Pozdrawiam Łukasz
zeea Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @Lukasz-odkrywca dawalem Admire na Essence i po roku bez zastrzeżeń. Termo Blue pad całkiem spoko, twarda sztywna gąbka. Ja osobiście preferuję ciut inną strukturę, ale jak najbardziej dobrze się nią pracuje
Lukasz-odkrywca Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @zeea naczytałem się, że te pady są idealne do typowego one step-a. Aktualnie używam padów Nat-a lub honey combination z pastą 3d i jest fajnie, ale chciałbym przetestować coś nowego sprawdzonego przez innych stąd pomysł o Essence i zwizzer blue. Podzielasz opinię, że to dobry pad do One step ?
zeea Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @Lukasz-odkrywca jAK mam wybierać między thermo Blue, a niebieskim honey'owym to wybieram właśnie tego drugiego. 1
marcineke Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @Lukasz-odkrywca spróbuj Lake Country niebieski, z tymi kropeczkami, jest rewelacyjny i tani. 1
Lukasz-odkrywca Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @marcineke @zeea oba pady są raczej twarde a ja szukam czegoś do one step. Czy dobrze rozumiem że lake country( niebieski ) i honey combination ( niebieski )nadają się do one step? 1
marcineke Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @Lukasz-odkrywca mam pomarańczowy i niebieski SDO , pomarańczowa niby one step jest po prostu za miękka, niebieski świetnie się spisuje, zrobiłem z 6-7 aut i wygląda jak nówka. 1
Rafal9304 Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia Wszystko zależy od lakieru, na niektórych twardy niebieski zrobi ładny one step a na innych po pomarańczowym/żółtym zostanie holo. 1
Lukasz-odkrywca Opublikowano 27 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia @Rafal9304 właśnie nwm jaki to kod lakieru, ale wiem ,że to czarny metalik audi a4b9 2018r avant. Chcę dokupić po 3 pady( 3x125mm + 3x 80mm ) żeby zrobić test jakimi mi się najefektywniej pracuje i ich użyć.
damian_acc Opublikowano 28 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia W tym roku przybyło mi parę sprzętów. Kupiłem parownicę, odkurzacz piorący i opryskiwacz. Ale jako że powoli już myślę o zimie, to czy na zimę mam coś z wyżej wymienionego sprzętu zabierać do domu? Że myjkę trzeba to wiem i od paru lat na zimę biorę ją do domu, ale słabo z miejscem żeby zabierać dodatkowe sprzęty, dlatego pytam wcześniej żeby ewentualnie mieć czas na wygospodarowanie miejsca. Druga sprawa to czy trzeba suszyć filtr z odkurzacza piorącego po pracy?
Mr.Wolf Opublikowano 30 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia Pytanie o pranie rękawic do mycia auta. Do tej pory prałem ręcznie i nie ukrywam, że zaczyna mnie to już irytować. Czy można je wyprać razem z ręcznikami do osuszania? Pytam, bo zastanawiam się czy przypadkiem ręczniki w pralce nie przejmą ewentualnych zabrudzeń z rękawic. Jakby co ręczniki twisted pile, więc teoretycznie nie powinny być zbyt narażone na to zjawisko ze względu na splot, ale wolę przeczytać co o tym myślicie.
SerowyCheetos Opublikowano 30 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 49 minut temu, Mr.Wolf napisał(a): Pytanie o pranie rękawic do mycia auta. Do tej pory prałem ręcznie i nie ukrywam, że zaczyna mnie to już irytować. Czy można je wyprać razem z ręcznikami do osuszania? Pytam, bo zastanawiam się czy przypadkiem ręczniki w pralce nie przejmą ewentualnych zabrudzeń z rękawic. Jakby co ręczniki twisted pile, więc teoretycznie nie powinny być zbyt narażone na to zjawisko ze względu na splot, ale wolę przeczytać co o tym myślicie. Ja robię tak ze wypłukuje pod bieżąca i potem do praleczki 1
dawidsx Opublikowano 30 Sierpnia Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia Witam mam w ciężarówce bardzo wyblaknięty spojler, jako totalny amator jestem w stanie go wypolerować żeby wrócił kolor czy raczej pozostaje lakiernik? Jeżeli jest szansa to jakiej kombinacji pad + pasta użyć?
MMCzysci Opublikowano 1 Września Zgłoś Opublikowano 1 Września Pytanie bardziej motoryzacyjne, niż detailingowe. Czy jest jakieś ryzyko, że odpinając poduszkę w kierownicy, pomimo zastosowania środków bezpieczeństwa (gumowe rękawiczki, odelektryzowanie się i odpięty minus od akumulatora), będzie fakap? Czytałem, że ładunki są jeszcze aktywne do kilku minut po odcięciu prądu.Wyryte w skale z S20 FE 5G
polll Opublikowano 1 Września Zgłoś Opublikowano 1 Września Czego użylibyście do zabezpieczenia nowej kierownicy skórzanej (skóra gładka i dziurkowana) ?
MMCzysci Opublikowano 1 Września Zgłoś Opublikowano 1 Września Colourlock Leder VersiegelungWyryte w skale z S20 FE 5G 1
adi1509 Opublikowano 1 Września Zgłoś Opublikowano 1 Września 4 godziny temu, MMCzysci napisał(a): Pytanie bardziej motoryzacyjne, niż detailingowe. Czy jest jakieś ryzyko, że odpinając poduszkę w kierownicy, pomimo zastosowania środków bezpieczeństwa (gumowe rękawiczki, odelektryzowanie się i odpięty minus od akumulatora), będzie fakap? Czytałem, że ładunki są jeszcze aktywne do kilku minut po odcięciu prądu. Wyryte w skale z S20 FE 5G Nie masz zbytnio czym się przejmować, przy zachowaniu tego co napisałeś.
sparco0 Opublikowano 2 Września Zgłoś Opublikowano 2 Września Pytanie nie detajlingowe. Jakaś dobra farba, żeby to pojeździło i wytrzymało długo? Najlepiej na wałek/pędzel
zeea Opublikowano 3 Września Zgłoś Opublikowano 3 Września Czym to ruszyć ? Prick bort, SOS Kiurlab, eulex Koch nie dają rady. Myślałem, że to żywica przed umyciem, ale teraz już wątpię.... Guano gołębia może zrobić takie spustoszenie ? Bo lata obok tego auta ?!
booohal Opublikowano 3 Września Zgłoś Opublikowano 3 Września W dniu 2.09.2024 o 15:24, sparco0 napisał(a): farba Podkład epoksydowy i na to poliuretan. Jak zrobisz to względnie zgodnie ze sztuką to będzie siedziało 30 lat. Podkład np. Interplus 256, SigmaCover 280. Farba np. SigmaFast 210 hs albo coś z Internationala. Jak kupisz Hempela też będzie super. To firmy, które robią produkty, które faktycznie stosuje się na morzu np. A nie "farba okrętowa" z Allegro, która nigdy okrętową nie będzie. Jeżeli nie chcesz się bawić w dwa produkty to chociaż daj sam poliuretan. 1 1
zeea Opublikowano 3 Września Zgłoś Opublikowano 3 Września @booohal epoksyd nie powinien iść na gola, czysta stał? Nie lepiej w tym przypadku reaktywny podkład ?
booohal Opublikowano 3 Września Zgłoś Opublikowano 3 Września W idealnym świecie pewnie tak. W praktyce oczyszczona stal, nawet z pojedynczymi wżerami odcięta epo i na to poliuretan to zabezpieczenie na długie, długie lata. Dobre epo też ma inhibitory korozji i moim zdaniem w zupełności wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się