Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak liźniesz finiszem to dużo nie zdejmiesz. Może warto pomyśleć o jakiejś 3 letniej?

Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, scotti napisał(a):

jeśli wszystko jest ok z lakierem to wystarczy tylko dobrze umyć, odbiorze odtłuścić i można kłaść ponownie powłokę?

Dekontaminacja to nie samo mycie. Po takim okresie czasu na pewno na lakierze znajdują się zanieczyszczenia, których nie usuniesz najdokładniejszym nawet myciem - dlatego niezbędna jest co najmniej chemiczna dekontaminacja deironizerem i produktem typu "tar & glue". Przy produktach czysto syntetycznych (nie opartych na woskach naturalnych), czystość lakieru (poza kwestią wizualną) ma duży wpływ na to, jaką trwałością wykaże się zaaplikowane zabezpieczenie (oczywiście mają na to również wpływ inne czynniki). Tak, jak zauważył @AndrewZS , po roku czasu na pewno na lakierze (zwłaszcza miękkim) znajdzie się trochę płytszych i głębszych zarysowań (czy to kolistych, czy też wzdłużnych) - jednak usuwanie ich to już aspekt wizualny i subiektywne poczucie estetyki właściciela pojazdu. 

Opublikowano
22 minuty temu, Eidos71 napisał(a):

po roku czasu na pewno na lakierze (zwłaszcza miękkim) znajdzie się trochę płytszych i głębszych zarysowań (czy to kolistych, czy też wzdłużnych) - jednak usuwanie ich to już aspekt wizualny i subiektywne poczucie estetyki właściciela pojazdu. 

No widzisz... wszystko zależy od podejścia. Jak napisałem jakiś czas temu w podobny sposób, w stosunku do braku konieczności zrobienia korekty na salonowo nowym aucie zostałem mocno skrytykowany 😉 Purystą nie jestem, ale jednak więcej niedoskonałości znajdziemy po roku użytkowania, niż na nowym aucie, nawet jeśli jest zadbane zgodnie ze sztuką

Opublikowano

Witam, czy ktoś z Was kładł powłokę Aqua One na essence ?  Czy jest sens bawić się w essence mając na stanie sonax 04-06 i 3D One Hybrid? 

Chciałbym również sprawdzić pady ,,zwizzer pro thermo pad blue medium cut". Czy ktoś ich już używał i z jakimi pastami ?  

Pozdrawiam Łukasz 

 

Opublikowano

@Lukasz-odkrywca dawalem Admire na Essence i po roku bez zastrzeżeń. Termo Blue pad całkiem spoko, twarda sztywna gąbka. Ja osobiście preferuję ciut inną strukturę, ale jak najbardziej dobrze się nią pracuje 🙃

Opublikowano

@zeea naczytałem się, że te pady są idealne do typowego one step-a. Aktualnie używam padów Nat-a lub honey combination  z pastą 3d i jest fajnie, ale chciałbym przetestować coś nowego sprawdzonego przez innych stąd pomysł o Essence i zwizzer blue. Podzielasz opinię, że to dobry pad do One step ?

 

Opublikowano

Wszystko zależy od lakieru, na niektórych twardy niebieski zrobi ładny one step a na innych po pomarańczowym/żółtym zostanie holo. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

W tym roku przybyło mi parę sprzętów. Kupiłem parownicę, odkurzacz piorący i opryskiwacz. Ale jako że powoli już myślę o zimie, to czy na zimę mam coś z wyżej wymienionego sprzętu zabierać do domu? Że myjkę trzeba to wiem i od paru lat na zimę biorę ją do domu, ale słabo z miejscem żeby zabierać dodatkowe sprzęty, dlatego pytam wcześniej żeby ewentualnie mieć czas na wygospodarowanie miejsca.

 

Druga sprawa to czy trzeba suszyć filtr z odkurzacza piorącego po pracy?

Opublikowano

Pytanie o pranie rękawic do mycia auta. Do tej pory prałem ręcznie i nie ukrywam, że zaczyna mnie to już irytować. Czy można je wyprać razem z ręcznikami do osuszania? Pytam, bo zastanawiam się czy przypadkiem ręczniki w pralce nie przejmą ewentualnych zabrudzeń z rękawic. Jakby co ręczniki twisted pile, więc teoretycznie nie powinny być zbyt narażone na to zjawisko ze względu na splot, ale wolę przeczytać co o tym myślicie. 

Opublikowano
49 minut temu, Mr.Wolf napisał(a):

Pytanie o pranie rękawic do mycia auta. Do tej pory prałem ręcznie i nie ukrywam, że zaczyna mnie to już irytować. Czy można je wyprać razem z ręcznikami do osuszania? Pytam, bo zastanawiam się czy przypadkiem ręczniki w pralce nie przejmą ewentualnych zabrudzeń z rękawic. Jakby co ręczniki twisted pile, więc teoretycznie nie powinny być zbyt narażone na to zjawisko ze względu na splot, ale wolę przeczytać co o tym myślicie. 

Ja robię tak ze wypłukuje pod bieżąca i potem do praleczki 😊

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam mam w ciężarówce bardzo wyblaknięty spojler, jako totalny amator jestem w stanie go wypolerować żeby wrócił kolor czy raczej pozostaje lakiernik? 

Jeżeli jest szansa to jakiej kombinacji pad + pasta użyć?

Screenshot_20240830_170728_Gallery.jpg

Opublikowano

Pytanie bardziej motoryzacyjne, niż detailingowe. Czy jest jakieś ryzyko, że odpinając poduszkę w kierownicy, pomimo zastosowania środków bezpieczeństwa (gumowe rękawiczki, odelektryzowanie się i odpięty minus od akumulatora), będzie fakap? Czytałem, że ładunki są jeszcze aktywne do kilku minut po odcięciu prądu.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Opublikowano
4 godziny temu, MMCzysci napisał(a):

Pytanie bardziej motoryzacyjne, niż detailingowe. Czy jest jakieś ryzyko, że odpinając poduszkę w kierownicy, pomimo zastosowania środków bezpieczeństwa (gumowe rękawiczki, odelektryzowanie się i odpięty minus od akumulatora), będzie fakap? Czytałem, że ładunki są jeszcze aktywne do kilku minut po odcięciu prądu.

Wyryte w skale z S20 FE 5G


 

Nie masz zbytnio czym się przejmować, przy zachowaniu tego co napisałeś.

Opublikowano

Pytanie nie detajlingowe.

Jakaś dobra farba, żeby to pojeździło i wytrzymało długo? Najlepiej na wałek/pędzelIMG_20240902_152231.jpg.4566532701a47c19d46a73007fffe44f.jpg

Opublikowano

Czym to ruszyć ? 

Prick bort, SOS Kiurlab, eulex Koch nie dają rady. Myślałem, że to żywica przed umyciem, ale teraz już wątpię.... Guano gołębia może zrobić takie spustoszenie ? Bo lata obok tego auta ?! 😅

IMG_20240903_184540.jpg

IMG_20240903_184534.jpg

IMG_20240903_184520.jpg

IMG_20240903_184516.jpg

IMG_20240903_184508.jpg

Opublikowano
W dniu 2.09.2024 o 15:24, sparco0 napisał(a):

farba

Podkład epoksydowy i na to poliuretan. 

Jak zrobisz to względnie zgodnie ze sztuką to będzie siedziało 30 lat. 

Podkład np. Interplus 256, SigmaCover 280.

Farba np. SigmaFast 210 hs albo coś z Internationala. Jak kupisz Hempela też będzie super. To firmy, które robią produkty, które faktycznie stosuje się na morzu np. 

A nie "farba okrętowa" z Allegro, która nigdy okrętową nie będzie. 

Jeżeli  nie chcesz się bawić w dwa produkty to chociaż daj sam poliuretan. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

W idealnym świecie pewnie tak. 

W praktyce oczyszczona stal,  nawet z pojedynczymi wżerami odcięta epo i na to poliuretan to zabezpieczenie na długie, długie lata. 

Dobre epo też ma inhibitory korozji i moim zdaniem w zupełności wystarczy. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.