Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Troszkę przyspamowałem zdjęciami, ale ciężko mi uchwycić telefonem.

Na jednym z elementów są rysy oraz dziwne zmatowienia. Podarowałem tą pastą KOCH F6, po inspekcji wszystko bylo ok. Po jakimś czasie znowu wyszło to na wierzch. Czy to możliwe że są to rysy po papierze ściernym i malowaniu? Skąd te zmatowienia?

IMG20240724094441.jpg

IMG20240724094506.jpg

IMG20240724094524.jpg

IMG20240724094531.jpg

IMG20240720123021.jpg

IMG20240720123010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szpako99 chyba ktoś przeleciał papierem ściernym o małej granulacji ew. zapomniał "wykończyć" dużą granulacją przed polerowaniem. co do tego, że "wróciło" - być może nie było idealnie wymyte przed inspekcją i po myciu auta ukazał się stan faktyczny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, CarlosBlack napisał(a):

@Szpako99 chyba ktoś przeleciał papierem ściernym o małej granulacji ew. zapomniał "wykończyć" dużą granulacją przed polerowaniem. co do tego, że "wróciło" - być może nie było idealnie wymyte przed inspekcją i po myciu auta ukazał się stan faktyczny? 

Wątpię, wymywałem kilka razy, było bardzo ładnie, tylko grubasy zostały. Zastanawiają mnie też zmatowienia, jakby utleniony lakier. Spróbuję może mocniejszej kombinacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jak ktoś z was używał lakieru zaprawkowego ( takiego w opakowaniu jak lakier do paznokci ) to po całej akcji jeszcze zabezpieczacie to bezbarwnym?

Mam kilka takich małych punkcików, które szpecą mi wygląd i zastanawiam się jak to najlepiej ogarnąć 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem zaprawkowy do lakierów metalicznych, to zawsze w zestawie była baza i klar, w akrylach nie ma.potrzeby

Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grechut napisał(a):

Pany, jak ktoś z was używał lakieru zaprawkowego ( takiego w opakowaniu jak lakier do paznokci ) to po całej akcji jeszcze zabezpieczacie to bezbarwnym?

Nie, W tym przypadku, jak np. system Ara nie ma takiej potrzeby. Dotyczy to zarówno lakierów uni jak i metalizowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grechut napisał(a):

@xadamx

Właśnie z tym systemem ARA chce kupić zaprawkę. A powiedz mi.. później można normalnie po wyschnięciu zmatowić taką powierzchnię jakimś papierem wodnym i delikatnie przypolerowac?

Tak. Daj 24 godziny i możesz działać. Ale jak są to małe, punktowe zaprawki to ja nic nie kombinuję dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xadamx napisał(a):

Tak. Daj 24 godziny i możesz działać. Ale jak są to małe, punktowe zaprawki to ja nic nie kombinuję dalej.

Mam puntkowe odpryski. A nakładasz tym pędzelkiem czy kupujesz te takie igłowe aplikatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grechut napisał(a):

Mam puntkowe odpryski. A nakładasz tym pędzelkiem czy kupujesz te takie igłowe aplikatory?

Fluid Pen. Lakier dodatkowo rozrzedzam rozcienczalnikiem do lakierów samochodowych tak aby swobodnie spływały (lecz nie był zbyt rzadki). Nie pytaj ile - robię to już na oko.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko: używam Ech2O bezwodnie. Niedługo zamierzam spróbować Car Pro Eco Wash (podobno jeszcze bardziej śliski i szklisty od Car Pro). Po wszystkim wrzucam Cc Water Gold Premier. Pojawiła się sugestia, że nie wiadomo czy warto wrzucać Water Gold Premier, ze względu na właściwości które zostawi po sobie Eco Wash (chodzi o trwałość WG).

Jaka jest wasza opinia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście po waterless nic już nie kładę, bo sam roztwór roboczy zostawia po sobie jakąś formę zabezpieczenia (używam Ech2O). Stężenie jest większe niż proponowane jako QD, więc spokojnie styka od mycia do mycia, jeśli przerwy nie są zbyt długie. Działam tak tylko w sezonie zimowym, na sezon letni klasycznie szampon + piana. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mr.Wolf Podobno w sezonie zimowym powinno się TFR + "normalne mycie" (ze względu na cały ten "ciężki", przylepiony film), a waterless jako na lekki brud/kurz latem. 

Gdzieś czytałem, że Ech2O nie daje zabezpieczenia, a SiO2 jest w nim tylko do połysku.

Połysk jak dla mnie super, ale WG ma absorbery UV (rzekomo).

Jakie zdanie w temacie:

1. WG jako ochrona (w tym szczególnie temat ochrony UV)?

2. Ech2O/Eco Wash solo na przestrzeni max 1 miesiąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dobrym prewashu można działać również zimą. Nie mając ogrzewanego garażu mam zimową porą problem z tradycyjnym myciem stąd działam waterlessem. Normalnie używam deszczówki do mycia. Zimą z wiadomego powodu różnie z tym bywa. Z sieci mam turbo drogą wodę, więc ograniczam jej zużycie na takie fanaberie jak czysty samochód. Wtedy albo wyciągam myjkę i robię tylko jedno spłukanie podczas prewasha lecąc później EchO lub jadę na bezdotyk i po opuszczeniu stanowiska ogarniam temat waterlessem. Chemikiem nie jestem, ale jeśli widać ewidentnie lepszy połysk i hydro przy braku lub zdechniętym LSP to coś jednak po sobie zostawia. Oczywiście można dyskutować czy hydro na lakierze jest oznaką zabezpieczenia, ale idąc tym tropem można tak samo podważyć sens istnienia i używania różnych szybkich wosków w sprayu bądź produktów w paście. Po nich też jest hydro i lepszy połysk. 

Nie jestem przekonany, by ewentualna ochrona z takich szamponów wytrzymała miesiąc i to w zimowych warunkach. Miałem na myśli krótsze interwały mycia tj. tydzień, może dwa maks. Inna sprawa, że przed zimą i tak zazwyczaj kładzie się coś konkretnego i takimi myciami szamponem z dodatkami trochę przedłużymy podstawowe zabezpieczenie. Jeśli myjesz regularnie i często to opcja nr 2 dwa jest git mając na uwadze, że przed zimą położysz coś konkretnego na lakier. W przypadku rzadszego mycia, warto rozważyć opcję nr. 1. 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
4 godziny temu, pablo15005 napisał(a):

Używał ktoś tego nowego płynu do szyb z kiurlab? CLEASY+? 🤔

Ja używałem. I powiem Ci że na moich szybach o wiele lepiej sprawuje się "bez plusa". I sprawdziłem to juz na 3 różnych "modelach" szyb - w sensie 3 auta i kilka dobrych aplikacji - i Cleasy+ bardziej mi się marze, ciężej dociera, bardziej tempo. Myślałem, że ten amoniak zrobi robotę jak za dawnych czasów ProElite niebieski. Ale wróciłem do wersji bez plusa - przyjemniej mi się nim pracuje.





 

Szukam szamponu do nakładania na gabkę 😄 rzućcie jakimś 😄 Wiem, że jest ProStaff...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.