Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Dystrybutor
Opublikowano
Hm, no nie wiem... 80 PLN za litr smarowidła pod glinkę, które chwilę później ląduje w ścieku?? :o

nie będę przekonywał o wyższości lubrykantu nad wodą z szamponem

Opublikowano

Jak ma się zdanie z pierwszego postu w tym temacie "Żeby uzyskać poślizg można użyć po prostu zwykłą czystą wodę, albo lepiej wodę wymieszaną z szamponem samochodowym (stosunek 1:3 powinien wystarczyć)." do tego z 48 strony "Z mojej strony polecam Megsa..co do ilości szamponu i wody to wystarczy kilka kropel.". Jaki ma być ten stosunek wody do szamponu ?

Opublikowano
ja leje do wiadra troszeczke więcej szamponu niż do mycia jakieś 40 ml . I mam całe wiadro lubrykanta ;)

 

po kolejnym bro troche słabo mi przeliczanie idzie, ale w takim razie ile wlać tego szamponu do 0,5l butelki (chyba nie potrzebuje więcej "na raz"). "Kilka kropel" to tak dość ogólnikowo, a nie chce też żeby glinka za szybko się rozpadła bo dałem za dużo "o dwie krople" :-]

Opublikowano

Ja nie mając lubrykanta pod ręką znaczy był bo mogłem z wiaderka z szamponem przelać do butelki, ale wziąłem APC ADBL 1;10 i ono służyło jako lubrykant do glinki. Nie narobiłem szkód a picowałem Mazdę Demio jest kilka fotek w "co dziś zrobiłeś"

Opublikowano

Jestem początkujący i mimo przeczytania kilkunastu stron tego tematu mam kilka pytań.

W jakim celu stosuje sie glinke? Co ona nam daje? Oprocz tego ze robi gladka powierzchnie i przygotowuje lepiej lakier pod wosk. Czy sa jej jeszcze jakies zalety?

 

Czy wizulanie daje ona jakis efekt?

Opublikowano
Jestem początkujący i mimo przeczytania kilkunastu stron tego tematu mam kilka pytań.

W jakim celu stosuje sie glinke? Co ona nam daje? Oprocz tego ze robi gladka powierzchnie i przygotowuje lepiej lakier pod wosk. Czy sa jej jeszcze jakies zalety?

 

Czy wizulanie daje ona jakis efekt?

 

glinka czyści ze wszelkich syfów które znajdują się na lakierze, pyłki, smoła etc, tak więc po zastosowaniu glinki, raz że auto będziesz miał gładkie, gotowe do położenia jakiegoś cleanera/wosku, to dwa - sam wygląd też deczko się poprawi, bo usuniesz to, czego nie usuniesz podczas samego mycia na dwa wiadra

Opublikowano

Ok. Dziekuje za odpowiedz. Ponieważ będę glinkował auto pierwszy raz w życiu i nie chcę nic nabroić, zdecydowałem się na glinkę ValetPro Yellow Clay.

Czy jest to dobry wybor? I co dać do tej glinki jako lubrykant?

Mam w domu szampon Megsa Gold Class. Nada sie czy kupic cos innego? Czy może wystarczy sama woda, tak jak to jest napisane w instrukcji obslugi.

Opublikowano

Dobry wybór z glinką, woda najlepiej destylowana i kilka kropel szamponu. To ma nadać tylko poślizg a nie tak żeby glinka topiła się w tej wodzie :)

Opublikowano

Piotrek87, ja również mam glinkę ValetPro i jestem zadowolony :) Na początek proponuje kupno gotowego lubrykantu . Dobre opinie ma Good Stuff Gecko's Slickness Clay Lube którego mógłbym ci polecić . Tu masz w linku test lubrykantu od Good Stuff viewtopic.php?f=159&p=633876#p633876 .

Jak nie chcesz kupować lubrykantu to na 1l wody daj 10ml szamponu . Wlej taką miksturę do butelki z atomizerem i możesz glinkować auto :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czyli glinka może się rozwarstwiać/rozpadać jeśli smarowidła jest zbyt dużo na czyszczonej powierzchni? ;) jaką glinke byście polecali do ogólnego stosowania na lakier róznych marek aut VALET pro ORANGE CLAY BAR,VALETpro BLUE CLAY BAR,VALETpro YELLOW CLAY BAR ? :roll:

  • Dystrybutor
Opublikowano

glinka czasem rozpada się jak jej szampon nie pasuje, clay lube nie jest strasznie drogie więc warto zainwestować

Opublikowano

Ostatnio robiłem showcarshine clay bar + woda z szamponem Shiny Garage Slee&Bubbly Premium Car Bath i się strasznie rozpadała ;/

Czyli glinka VALETpro BLUE CLAY średniej agresywności będzie ok, pierwsze glinkowanie robiłem kiedyś na tej żółtej, ale czy one oprócz kolorami się róznią.... ;)

 

Dodane po 17 minutach 11 sekundach:

jeszcze jedno....po glince myjecie całe auto jeszcze raz czy opukujecie wodą i wycieracie do sucha? :o

Opublikowano

zalezy jak bardzo jest bryka zapuszczona i czy jest dużo smoły i innych syfów poprzyklejane. jak jest auto w miare czyste to ok, ale jak czuć pod palcami że na lakierze jest dużo "kropek" to po robocie ja bym taką glinke wywalił

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.