bienek Posted September 13, 2017 Report Posted September 13, 2017 Ledwo pożegnałem się z czarnym BMW, a już przyjechał kolejny czarnuch, tym razem z gwiazdą na masce. Praca bez urozmaiceń w postaci lakierowania, sama korekta plus ogarnięcie wnętrza i komory silnika. We wnątrz miałem zająć się skórami, ale tak się przecież nie da i trzeba chociaż trochę ogarnąć resztę żeby to razem współgrało Musiałem się wyrobić w tydzień, niestety pare rzeczy po drodze mi wypadło i zeszło trochę dłużej. Osobiście uwielbiam robić korektę na oryginalnych NORMALNYCH lakierach Mercedesa. Uważam, że są to najbardziej wdzięczne lakiery do pracy, no oprócz lakierów ceramicznych..... i jak to w życiu bywa ten miał w kodzie lakieru magiczną literkę "C" oznaczającą lakier ceramiczny. W zasadzie 90% aut jakie robie są czarne i zwykle z twardymi lakierami więc się przyzwyczaiłem, a co więcej udoskonaliłem swoją technikę w ten sposób, że całkiem sprawnie idzie mi cięcie takich twardzieli. Co prawda pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć i nadal schodzi to dłużej, idzie więcej pasty itd. itp, ale gdym robił to auto 2-3 lata temu pewnie zeszło by mi 2 razy tyle Do rzeczy.. Pasta Koch 8.2 i Antihologram pady: detailing mafia, nat i lake country powłoka UNC-R 1.5 rotacja Flex i maszyna DA 8mm skóra: Mad Cow, Autoglym ADBL APC pro ADBL T&R cleaner SG Detox itd. Standardowo auto z racji niewielkiego przebiegu miało mieć lakier w dobrym stanie. Jak wiadomo "dobry stan" to pojęcie bardzo względne... Pod warstwą brudu skrywały się hologramy swirle i trochę grubszych rys. Komora silnika nie straszyła, delikatny brudek, ale bez tragedii. Szybka akcja i od razu lepiej Później standardowo pierwsze odszczurzenie nadkoli, felg i opon i mycie. Korzystając z chwili słońca pokusiłem się o inspekcję tym razem, bez brudu zalegającego na lakierze. Jak widać jakiś majster już tu był i to pewnie z rodzaju tych co próbują mi wmówić, że po pascie tnącej (ale tylko z dobrym padem :D) nie trzeba robić następnego kroku. Mówimy tutaj o korekcie maszyną rotacyjną. Pierwsze ślizgi po lakierze i coś tam idzie. No i kurde szok!! Faktycznie Koch 8.2 na twardym padzie nie zostawia hologramów... Dach No mucha nie siada.... A jednak siada... Po 1 dniu byłem zadowolony bo swój standardowy plan czyli : maska, dach i klapa udało mi się wykonać. Następnego dnia kolejne zmagania z "ceramikiem" Najbardziej nie lubię w autach robić zderzaków... Twardy lakier i nieprzyjmujący zbytniego ciepła plastik zawsze mnie stresują. Ileż to trzeba się namęczyć aby wyprowadzić styrany lakier na plastikowych elementach... No ale po dłuższym czasie jakieś rezultaty przychodzą. Powoli do przodu Widać poprzednik miał rozmach i zdarł lakier z zaślepek spryskiwaczy Po skończeniu etapu cięcia korzystając ze sprzyjającej aury zająłęm się wnętrzem. Jak widać tragedii nie było, ale zawsze można troszkę poprawić. Na przednim prawym fotelu niestety plamy nie dały się niczym usunąć. Nawet specjalny preparat do usuwania plam ze skóry poległ. Tak jak wspominałem moim zadaniem były skóry, ale delikatnie odświeżyłem resztę. Na porządną ekstrakcję nie miałem czasu. Na szybkości przetarłem wydech żeby nie psuł końcowego efektu Dalej zająłem się porządnym finalnym myciem i przygotowaniem do drugiego podejścia pastą finiszową. Tutaj widać jak faktycznie wygląda lakier po porządnym odtłuszczniu i wymyciu po pascie Koch 8.2 Oczywiście nie jest to taki bałagan jak zostawia np zielony korek 3m, ale do ideału troszeczkę brakuje. No chyba, że ja nie umiem operować maszyną i używam złych padów Dopiero finisz pozbył się tych holosów Trochę holosów i efekt po Po kilkukrotnym wymyciu lakieru IPA, a następnie gyeonem prep zabrałem się za nakładanie UNC-Ra. Nie mam fot z samego procesu bo robiłem to sam i nie miałem na to czasu. Sprzyjała mi temperatura w okolicach 14 stopni dzięki czemu nie było tragedii. I tu już finał Mimo to, że auto zostało u mnie jeszcze 2 dni żeby powłoka doschła nie udało mi się zrobić lepszych zdjęć w słońcu bo go po prostu nie było i ciągle padało. Pozdrawiam
Gozdziu23 Posted September 13, 2017 Report Posted September 13, 2017 Tera to mi zaimponowałes, tata ma ten sam lakier w swoim w219 jednak silniki się nie zgadzają :D. Ja po 3 przejazdach na fg400 i białym flexi dałem sobie spokój, może kiedyś
czyzu6491 Posted September 13, 2017 Report Posted September 13, 2017 piękna relacja Dobrze sie ogląda a efekty prac jak i sam samochód robią ogromne wrażenie
Mumins Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 Oby więcej takich relacji - widać, że robienie zdjęć i wrzucenie wszystkiego w odpowiedniej kolejności kosztowało Cię bardzo dużo pracy i cierpliwości A efekty mówią same za siebie... jest pięknie. PS. Zdejmowałeś tablice chociaż do mycia czy w ogóle?
Grzechu23 Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 Auto super ogarnięte, widać naprawdę sporo pracy. Przy takim mietku to aż miło sie pracuje
dominiczek9518 Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 Praca perfect i jeszcze ten UNC-R . Powłoka pod względem looku i zapachu na szóstkę. Z ciekawości ile podejść musiałeś robić podczas polerowania "powierzchni roboczej"?, nie potrzebne było futerko nigdzie?
Moderator Domel Posted September 14, 2017 Moderator Report Posted September 14, 2017 11 godzin temu, bienek napisał: Faktycznie Koch 8.2 na twardym padzie Wszystko DA robiłeś ? Jakim aparatem foty robisz ? Świetna praca i super zdjęcia Ja mam ostatnio różne wątpliwości, bo pod okiem i pod ledem widzę że lakier jest czyściutki i nie ma holosów a na zdjęciu wychodzą mi różne dziwne mazy lub przebłyski - coś co podchodzi pod holosy. Zaczynam sie zastanawiać czy to już moje oczy czy aparat taki do dupy .... 1
kamykmm Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 merc amg wielki szacun za prace, efekt końcowy petarda czym robiles finish?
Kryman Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 Klasa. Napisać, że wyszło ładnie to jak nic nie napisać Co tam na oponki nałożyłeś? Ładnie się błyszczą
bienek Posted September 14, 2017 Author Report Posted September 14, 2017 13 godzin temu, Gozdziu23 napisał: Ja po 3 przejazdach na fg400 i białym flexi Nie jest łatwo 12 godzin temu, czyzu6491 napisał: piękna relacja Dobrze sie ogląda a efekty prac jak i sam samochód robią ogromne wrażenie Dziekuje 6 godzin temu, Mumins napisał: PS. Zdejmowałeś tablice chociaż do mycia czy w ogóle? Tak tablice z przodu i z tyłu były zdemontowane podczas pracy przy korekcie. Miejsce pod tablicą zawsze sobie wymywam jakimiś zmywaczami już podczas samej korekty. 4 godziny temu, Grzechu23 napisał: Auto super ogarnięte, widać naprawdę sporo pracy. Przy takim mietku to aż miło sie pracuje Dzieki, aż tak miło nie było, ale jakoś poszło 3 godziny temu, dominiczek9518 napisał: Z ciekawości ile podejść musiałeś robić podczas polerowania "powierzchni roboczej"?, nie potrzebne było futerko nigdzie? Ciężko określić ile podejść bo to robie zawsze na oko gdyż powierzchnia nie zawsze w każdym miejscu samochodu jest tak samo "zrysowana". Tak czy inaczej zużyłem ok 0.5 litra kocha 8.2 czyli pół butelki... 2 godziny temu, Domel napisał: Wszystko DA robiłeś ? Jakim aparatem foty robisz ? Świetna praca i super zdjęcia Ja mam ostatnio różne wątpliwości, bo pod okiem i pod ledem widzę że lakier jest czyściutki i nie ma holosów a na zdjęciu wychodzą mi różne dziwne mazy lub przebłyski - coś co podchodzi pod holosy. Zaczynam sie zastanawiać czy to już moje oczy czy aparat taki do dupy ... To była mała ironia, bo ostatnio się dowiedziałęm, że koch 8.2 i biały flexipads nie zostawiają wcale hologramów... Cięcie robiłem na rotacji, a wykończenie DA i Antihologramem. Zdjęcia to galaxy s7, ale z racji bardzo jasnego obiektywu czasami musiałem suwakiem ściemniać zdjęcia bo wychodziły zbyt jasne. Z tymi przebłyskami i mazami też tak mam, co zreszta widać na niektórych fotach. Ludzkie oko pod led lenserem pokazuje idealne odbicie, a na zdjeciu wychodzą takie jasne refleksy itd. Jak chcesz zobaczyć hologramy to musisz poruszać latarka na boki i wtedy jak wyłapiesz takie nieregularne, trochę zagięte refleksy znaczy, że jeszcze są holosy i trzeba poprawić. 2 godziny temu, kamykmm napisał: merc amg wielki szacun za prace, efekt końcowy petarda czym robiles finish? Dzięki, finish Koch Antihologram Godzinę temu, Kryman napisał: Klasa. Napisać, że wyszło ładnie to jak nic nie napisać Co tam na oponki nałożyłeś? Ładnie się błyszczą Dzięki, ciekawe jak długo utrzyma się taki stan czasami jedno mycie i może być w pięknych hologramach Jeszcze mam końcówke Megsa Enduranca, ale powoli musze się za czymś nowym rozglądać.
ghost Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 Efekt pracy super. Aż przyjemnie się ogląda. 44 minuty temu, bienek napisał: ciekawe jak długo utrzyma się taki stan czasami jedno mycie i może być w pięknych hologramach Po myciu to chyba raczej swirle? czyli "po naszemu" rysy koliste, wynikające najczęściej z codziennej eksploatacji samochodu. Hologramy - niedoskonałości lakieru widoczne jako obraz przestrzenny/interferencyjny, zazwyczaj efekt polerowania bez wykończenia. Ludzie często błędnie stosują te pojęcia jako synonim. To są swirle: Poniżej hologramy:
zdanek Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 CLS AMG, coś pięknego Jedno z moich marzeń, które kiedyś stanie w garażu. Pięknie wyszło
bienek Posted September 14, 2017 Author Report Posted September 14, 2017 @ghost celowo użyłem słowo hologram, ponieważ czasem na lakierze po korekcie po przetarciu robią się delikatne ryski tworzące hologramy.. Swirle to już grubsze ryski, a zwykle zaczyna się od delikatnych rysek tworzących holosy, szczególnie jeśli chodzi o bardzo twarde lakiery.
Crasher Posted September 14, 2017 Report Posted September 14, 2017 Wow , jestem ciekaw jak poprzednicy ile podejść trzeba żeby podczas etapu cuttingowego żeby wyciąć tak lakier . Szacuneczek się należy.
automobilispa Posted September 15, 2017 Report Posted September 15, 2017 CSL piękny, naturalnie dopiero po Twojej pracy świetna relacja, pozdrawiam!
Fredi88 Posted September 15, 2017 Report Posted September 15, 2017 Super praca jestem pod wrażeniem ilości zdjęć
makaba Posted September 15, 2017 Report Posted September 15, 2017 Super auto. Zaprezentowałeś kawał porządnie wykonanej pracy. Widać, że masz fach w ręku. Ja cały czas boję się podjąć polerowania ale może kiedyś zacznę.
blaszczu Posted September 17, 2017 Report Posted September 17, 2017 Bardzo fajnie ogląda się takie relacje a za efekty na tak ciężkim lakierze pełen szacun. Jedyne co bym zrobił to zdjął znaczki do korekty ale ogólnie nie mam się czego przyczepić - super!
Dannyy88 Posted September 17, 2017 Report Posted September 17, 2017 Szacun za prace ! Przypomniało mi się jak się za swojego wziąłem to zeszło mi się tydzień ! Gratki !;)
karpiurban Posted September 22, 2017 Report Posted September 22, 2017 Fajna recenzja, fachowe podejscie do tematu. Podoba sie!
xXKrystianXx Posted September 23, 2017 Report Posted September 23, 2017 Kawał dobrej roboty, a samo auto robi mega wrażenie. Większe wrażenie po tym jak trafiło w twoje ręce. Powodzenia!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now