Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ledwo pożegnałem się z czarnym BMW, a już przyjechał kolejny czarnuch, tym razem z gwiazdą na masce. 

Praca bez urozmaiceń w postaci lakierowania, sama korekta plus ogarnięcie wnętrza i komory silnika. We wnątrz miałem zająć się skórami, ale tak się przecież nie da i trzeba chociaż trochę ogarnąć resztę żeby to razem współgrało :) 

 

Musiałem się wyrobić w tydzień, niestety pare rzeczy po drodze mi wypadło i zeszło trochę dłużej.

 

Osobiście uwielbiam robić korektę na oryginalnych NORMALNYCH lakierach Mercedesa. Uważam, że są to najbardziej wdzięczne lakiery do pracy, no oprócz lakierów ceramicznych..... i jak to w życiu bywa ten miał w kodzie lakieru magiczną literkę "C" oznaczającą lakier ceramiczny.

W zasadzie 90% aut jakie robie są czarne i zwykle z twardymi lakierami więc się przyzwyczaiłem, a co więcej udoskonaliłem swoją technikę w ten sposób, że całkiem sprawnie idzie mi cięcie takich twardzieli. Co prawda pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć i nadal schodzi to dłużej, idzie więcej pasty itd. itp, ale gdym robił to auto 2-3 lata temu pewnie zeszło by mi 2 razy tyle :P
 

Do rzeczy..

Pasta Koch 8.2 i Antihologram

pady: detailing mafia, nat i lake country

powłoka UNC-R 1.5

rotacja Flex i maszyna DA 8mm

skóra: Mad Cow, Autoglym

ADBL APC pro

ADBL T&R cleaner

SG Detox

itd.

 

 

 

Standardowo auto z racji niewielkiego przebiegu miało mieć lakier w dobrym stanie. Jak wiadomo "dobry stan" to pojęcie bardzo względne...

 

 

l5jIdK.jpg
BFjQRJ.jpgN5CACn.jpg
93TxI9.jpg
WGHK2u.jpg
XKXTNl.jpgtMZ4X2.jpg
XgwhU0.jpg
uYEXgH.jpg
1GOJdu.jpg
LWJgoC.jpg
DgH17V.jpg
0WYGka.jpg
suum7t.jpg

 

 

Pod warstwą brudu skrywały się hologramy swirle i trochę grubszych rys.

 

svMfiU.jpg
7ConZD.jpg
Lkjliv.jpg
Cw2cWD.jpg
DecnO8.jpg0dYwjw.jpg
c8zIC9.jpg
lReJVq.jpg
eoifqE.jpg
gk1BOj.jpg
HmCTj9.jpg
pSozce.jpg
fV6IlS.jpg

 

Komora silnika nie straszyła, delikatny brudek, ale bez tragedii.



iyUOMQ.jpg
TnyxLy.jpg
tYeXeU.jpg
VuhXJT.jpg
zvwiRG.jpg
xH62YX.jpg

 

Szybka akcja i od razu lepiej

 

 

K714u5.jpg
xvH7Oo.jpg
ihmjO1.jpg
HmKxLx.jpg

 

 

Później standardowo pierwsze odszczurzenie nadkoli, felg i opon i mycie.

 

 

cwVNbU.jpg
rShtOd.jpg
mxTq1S.jpgawDIeD.jpg
T7so53.jpg
nDEnfE.jpg
w6kMXV.jpg
2u2ZBC.jpg
Y5C870.jpg
iXQYVD.jpg
clG477.jpg
EFiAow.jpg
rjrawH.jpg
E4MeLF.jpg
SlylqG.jpg

 

 

Korzystając z chwili słońca pokusiłem się o inspekcję tym razem, bez brudu zalegającego na lakierze.

 

 

vU4iVq.jpg
9axnhn.jpg
CIWH5M.jpg
n7lRMS.jpg
eOk4rF.jpg
5422oB.jpg
51Nayw.jpg
5dfcrH.jpg
UNKHwo.jpg
oMRO3U.jpg
nO1LaS.jpg
lbOq3Y.jpg
ey77ze.jpg
p88dbH.jpg

 

 

 

Jak widać jakiś majster już tu był i to pewnie z rodzaju tych co próbują mi wmówić, że po pascie tnącej (ale tylko z dobrym padem :D) nie trzeba robić następnego kroku. Mówimy tutaj o korekcie maszyną rotacyjną.

 

 

Pierwsze ślizgi po lakierze i coś tam idzie. 
No i kurde szok!! Faktycznie Koch 8.2 na twardym padzie nie zostawia hologramów... :D 

 

 

VtoaDc.jpg
2r8ew7.jpg
8ZTz73.jpg
91judo.jpg
38F5NI.jpg
oTC9Cu.jpg
wf3pxT.jpg
s3e9q1.jpg
SeCL29.jpg
30CgZj.jpg
BM5wIu.jpg

 

Dach

 

 

eOVaDq.jpg
PoYifh.jpg
By2HTK.jpgPZsrKq.jpg
yHCSwp.jpg
5pPaNP.jpg
f03jgS.jpg
mf6Ewl.jpg
ubKyJU.jpg
Sh3OIr.jpg
HWHBdz.jpg

 

 

 

 

No mucha nie siada....

 

VzKb4b.jpg

 

A jednak siada... :D

 

 

Sh3OIr.jpg
HdEC6w.jpg
JzHKui.jpg
wmrmuA.jpg
FaEsco.jpg9tVSiv.jpg
Rghjah.jpg
F1wc0i.jpg
QJCUqK.jpg
1BN3K5.jpg
6gMbFl.jpg
tO6P0v.jpg
PtqXuH.jpg
Xize9P.jpg
OZ7gTP.jpg
JvNkk5.jpg

 

Po 1 dniu byłem zadowolony bo swój standardowy plan czyli : maska, dach i klapa udało mi się wykonać.

 

Następnego dnia kolejne zmagania z "ceramikiem"

 

 

udilJi.jpg
3cDim3.jpg
CbUuVt.jpg
T3SRbG.jpg
vMrzUq.jpg
fUvF15.jpg
KG0qGJ.jpg
au4pGu.jpg
rPDV1o.jpg
ix5xAM.jpg
JuaOuo.jpg
8fe0ml.jpg
s4h8Ew.jpgoA1z92.jpg
YH44i5.jpg
isZy4a.jpg
o5wUkx.jpg
fFK7jX.jpg
gQTKuR.jpg
bnVu1E.jpg
4KvYto.jpg
gN9lnV.jpg
AbhpRU.jpg
xYhVSS.jpg
SaHw4a.jpg
tNQvbU.jpg
8Wuekd.jpg
lSk2vR.jpg
crQwkS.jpg
6l3PiA.jpg
hm1G6R.jpg
FKcB7T.jpg
77t1je.jpg
E3vL8D.jpg
bUX9tP.jpg
cwGeV1.jpg
BDUKz6.jpg

 

 

 

Najbardziej nie lubię w autach robić zderzaków... Twardy lakier i nieprzyjmujący zbytniego ciepła plastik zawsze mnie stresują. Ileż to trzeba się namęczyć aby wyprowadzić styrany lakier na plastikowych elementach... 

 

 

 

 

RIlBjl.jpg
wCEMxx.jpg
v87iAs.jpg
gNBwAk.jpg
iAqO9A.jpg
EAGFzz.jpg
yAyJ4w.jpg
w484Wf.jpg

 

 

No ale po dłuższym czasie jakieś rezultaty przychodzą.

 

 

d7Mfbs.jpgAINq3x.jpg
RHZ6ys.jpg
C2JxSx.jpg
duwWDB.jpg
NeKWXJ.jpg
ucDbZD.jpg
RTIaL6.jpg
j2DfkG.jpg
0hwS1c.jpg
NVRCpN.jpg
x19W9u.jpg
OA9hEM.jpg
adG6eo.jpg
M19U0T.jpg

 

Powoli do przodu

 

 

I4vTP5.jpg
MdKMyl.jpg
cBsGXO.jpg
xnoC3n.jpg
AZxA8Q.jpg
rzKWr4.jpg
UOD3ec.jpg
ZWCVSA.jpg
0btfxx.jpg
OQyNlv.jpg
q13xpO.jpg
jZTjm3.jpg
9k3OkP.jpg
Mfpe5b.jpg
LYwy05.jpg
BkCmy8.jpg
Lcp7Si.jpg
XLUM2J.jpg
cFLJBs.jpg
uJagbL.jpg
cozO1K.jpg
gSosbT.jpg
FnDERa.jpg
jDdPVb.jpgzbv7Sl.jpg

 

 

Widać poprzednik miał rozmach i zdarł lakier z zaślepek spryskiwaczy 


GJxa4h.jpg
uipIPq.jpg

 

 

Po skończeniu etapu cięcia korzystając ze sprzyjającej aury zająłęm się wnętrzem.

 

irUl7T.jpg
uLVTUL.jpg
BMYHl1.jpg
7lk6Ns.jpg
ADbQaH.jpg
s7e2JH.jpg
6a0oGi.jpg
EQsPCA.jpg
828ojD.jpg
VVO3cY.jpg
CnxKL5.jpg
XldRgN.jpg
ZnpbOs.jpg
nN97eu.jpg
CrggR7.jpg
3G5rK2.jpg
FmJm8y.jpg

 

 

Jak widać tragedii nie było, ale zawsze można troszkę poprawić.

 

 

RdRYMW.jpg
VvFDBE.jpg
NbxBs3.jpg
DmHC1L.jpg
qKSUhy.jpg
g4HV3q.jpg
UzAwfu.jpg
bnaBZM.jpg
7LeJHr.jpg
QmPI6r.jpg
Ra3i9M.jpg
t5ZGOz.jpg
OJXhGx.jpg
7bor2T.jpg
cI2h8O.jpg7nPbE7.jpg
9BxWuR.jpg
qSorSB.jpg
0UxI1C.jpg
8BtKE5.jpg
WGSHRA.jpg
lAxHzY.jpg
Q8maLj.jpg
6l7Abo.jpg

 

 

Na przednim prawym fotelu niestety plamy nie dały się niczym usunąć. Nawet specjalny preparat do usuwania plam ze skóry poległ.

 

Tak jak wspominałem moim zadaniem były skóry, ale delikatnie odświeżyłem resztę. Na porządną ekstrakcję nie miałem czasu.

 

 

OaB6Cb.jpg
rnEZAX.jpg
uMkcHR.jpg
7IOAtj.jpg
oui1fW.jpg
YZlIcS.jpg
2TfNq3.jpg
R92lfj.jpg
nKPdxB.jpg
YzGPbN.jpg
PFa3qR.jpg
FXaC1B.jpg
hoh9vR.jpg
so5L04.jpg

 

Na szybkości przetarłem wydech żeby nie psuł końcowego efektu

 

 

hSgw9p.jpg
nT55Mx.jpg
idaGx2.jpg
nHrxkx.jpg
v7ij9f.jpg
v76WdU.jpg
OoPbE5.jpg
JtWYXD.jpg

 

 

Dalej zająłem się porządnym finalnym myciem i przygotowaniem do drugiego podejścia pastą finiszową.

 

 

peouK3.jpg
y2PwtC.jpg
6R3JEx.jpg
7Q6yuW.jpg
WzzaC1.jpgyCZdyf.jpg
FKTIHy.jpg
bjkSKh.jpg
BfmYUW.jpg
KDHsuk.jpg
ox3sSI.jpg
FcUHfl.jpg
RWUCMi.jpg
K7SnnS.jpg
F5RkmN.jpg
D6McF0.jpg
ETKWvw.jpg
JOKCXt.jpg
JFZeta.jpg
7oCHov.jpg
UBpbNu.jpg
kHHmUn.jpg

 

 

 

Tutaj widać jak faktycznie wygląda lakier po porządnym odtłuszczniu i wymyciu po pascie Koch 8.2 

Oczywiście nie jest to taki bałagan jak zostawia np zielony korek 3m, ale do ideału troszeczkę brakuje.

No chyba, że ja nie umiem operować maszyną i używam złych padów ;)

 

UaJHhf.jpg
YmiXfU.jpg
q9L6ht.jpg
aIwI0V.jpg
o7nvtQ.jpg
fhbp9a.jpg
bw76zE.jpg
56JIO3.jpg
LwEcsM.jpgx6Cqpm.jpg
lxVaBY.jpgZyqRLP.jpg
kooTEg.jpg
PPd6tX.jpg

 

 

Dopiero finisz pozbył się tych holosów

 

 

Z1te4M.jpg
wkW9dj.jpg
YeOE7C.jpg
gRnqx8.jpg
l97f3k.jpg

 

 

Trochę holosów i efekt po

 

 

XZNeaD.jpg
DIjfnq.jpg
F2PJqA.jpg
WmZdHr.jpg
0I0lDC.jpg
hmbz23.jpg
M26yy9.jpg
JFMK5K.jpg
kgHG45.jpg
MdblV8.jpg
HZMLXB.jpg
kn4ROf.jpg
8qfVM5.jpg
FeXzhC.jpg
YGXfDn.jpg
yDDZpG.jpg
psVUam.jpg
YVH1aG.jpg
FQN5EM.jpg
mYra9d.jpg
RXSvq2.jpg
uTbmKT.jpg
0xEYwa.jpg
ontJzL.jpg
C2Y1u0.jpg
pnkeUo.jpg
Mvkpzf.jpg
mMY4LJ.jpg
OEOa6R.jpg
q2J5rL.jpg
NKkwVZ.jpg
S3KKHH.jpg
bMlLhs.jpg
n0CuMQ.jpg
RsBFsl.jpg
WHY2Fy.jpg
fRLGtC.jpg
wYvrfX.jpg
kwreqE.jpg
nEWLBc.jpg

 

 

 

 

Po kilkukrotnym wymyciu lakieru IPA, a następnie gyeonem prep zabrałem się za nakładanie UNC-Ra. Nie mam fot z samego procesu bo robiłem to sam i nie miałem na to czasu. Sprzyjała mi temperatura w okolicach 14 stopni dzięki czemu nie było tragedii.

 

I tu już finał

 

 

AAjCXQ.jpg
bUBYXr.jpg
7rHDZH.jpg
EDISJq.jpg
jk9nJN.jpg
VbDJ98.jpg
TZG3a6.jpg
LTHl7b.jpg
PxVsrB.jpg
GWaKP5.jpg
VOowgL.jpg
cLwqWy.jpg
50oe5s.jpg
4tG1B7.jpg
Ia7Gpp.jpg
lsqG4U.jpg
7jKSoG.jpg
ppZhPR.jpg
l9DpId.jpg
bjpnlW.jpg
jfXNsj.jpg
WBgmLl.jpg
7M7sp9.jpg
395Fl8.jpg
PqDxBZ.jpg
U2U4u1.jpg
G43SS1.jpg
j4AulD.jpg
tpDdaY.jpg
hBMLJ9.jpg
Tkm5Z6.jpg
Yjf0tb.jpg
 

 

 

 

Mimo to, że auto zostało u mnie jeszcze 2 dni żeby powłoka doschła nie udało mi się zrobić lepszych zdjęć w słońcu bo go po prostu nie było i ciągle padało.

Pozdrawiam

Opublikowano

Tera to mi zaimponowałes, tata ma ten sam lakier w swoim w219 jednak silniki się nie zgadzają :D.
Ja po 3 przejazdach na fg400 i białym flexi dałem sobie spokój, może kiedyś ;)

Opublikowano

Oby więcej takich relacji - widać, że robienie zdjęć i wrzucenie wszystkiego w odpowiedniej kolejności kosztowało Cię bardzo dużo pracy i cierpliwości :)

A efekty mówią same za siebie...:rolleyes: jest pięknie.

 

PS. Zdejmowałeś tablice chociaż do mycia czy w ogóle?

Opublikowano

Praca perfect i jeszcze ten UNC-R :wub:. Powłoka pod względem looku i zapachu na szóstkę. Z ciekawości ile podejść musiałeś robić podczas polerowania "powierzchni roboczej"?, nie potrzebne było futerko nigdzie?

  • Moderator
Opublikowano
11 godzin temu, bienek napisał:

Faktycznie Koch 8.2 na twardym padzie

Wszystko DA robiłeś ?

Jakim aparatem foty robisz ?

Świetna praca :) i super zdjęcia :)

 

Ja mam ostatnio różne wątpliwości, bo pod okiem i pod ledem widzę że lakier jest czyściutki i nie ma holosów a na zdjęciu wychodzą mi różne dziwne mazy lub przebłyski - coś co podchodzi pod holosy.

Zaczynam sie zastanawiać czy to już moje oczy czy aparat taki do dupy ....

;)

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 godzin temu, Gozdziu23 napisał:

Ja po 3 przejazdach na fg400 i białym flexi

Nie jest łatwo :)

 

 

12 godzin temu, czyzu6491 napisał:

piękna relacja ;) Dobrze sie ogląda a efekty prac jak i sam samochód robią ogromne wrażenie 

Dziekuje

6 godzin temu, Mumins napisał:

PS. Zdejmowałeś tablice chociaż do mycia czy w ogóle?

Tak tablice z przodu i z tyłu były zdemontowane podczas pracy przy korekcie. Miejsce pod tablicą zawsze sobie wymywam jakimiś zmywaczami już podczas samej korekty.

 

4 godziny temu, Grzechu23 napisał:

Auto super ogarnięte, widać naprawdę sporo pracy. Przy takim mietku to aż miło sie pracuje ;)

Dzieki, aż tak miło nie było, ale jakoś poszło ;)

 

 

3 godziny temu, dominiczek9518 napisał:

Z ciekawości ile podejść musiałeś robić podczas polerowania "powierzchni roboczej"?, nie potrzebne było futerko nigdzie?

Ciężko określić ile podejść bo to robie zawsze na oko gdyż powierzchnia nie zawsze w każdym miejscu samochodu jest tak samo "zrysowana". Tak czy inaczej zużyłem ok 0.5 litra kocha 8.2 czyli pół butelki... 

 

2 godziny temu, Domel napisał:

Wszystko DA robiłeś ?

Jakim aparatem foty robisz ?

Świetna praca :) i super zdjęcia :)

 

Ja mam ostatnio różne wątpliwości, bo pod okiem i pod ledem widzę że lakier jest czyściutki i nie ma holosów a na zdjęciu wychodzą mi różne dziwne mazy lub przebłyski - coś co podchodzi pod holosy.

Zaczynam sie zastanawiać czy to już moje oczy czy aparat taki do dupy ...

To była mała ironia, bo ostatnio się dowiedziałęm, że koch 8.2 i biały flexipads nie zostawiają wcale hologramów... Cięcie robiłem na rotacji, a wykończenie DA i Antihologramem.

Zdjęcia to galaxy s7, ale z racji bardzo jasnego obiektywu czasami musiałem suwakiem ściemniać zdjęcia bo wychodziły zbyt jasne.

Z tymi przebłyskami i mazami też tak mam, co zreszta widać na niektórych fotach. Ludzkie oko pod led lenserem pokazuje idealne odbicie, a na zdjeciu wychodzą takie jasne refleksy itd. 
Jak chcesz zobaczyć hologramy to musisz poruszać latarka na boki i wtedy jak wyłapiesz takie nieregularne, trochę zagięte refleksy znaczy, że jeszcze są holosy i trzeba poprawić.

2 godziny temu, kamykmm napisał:

merc amg :wub: wielki szacun za prace, efekt końcowy petarda :)

czym robiles finish? 

Dzięki, 
finish Koch Antihologram

 

Godzinę temu, Kryman napisał:

Klasa. Napisać, że wyszło ładnie to jak nic nie napisać :wink:

Co tam na oponki nałożyłeś? Ładnie się błyszczą :)

 

Dzięki, ciekawe jak długo utrzyma się taki stan :P czasami jedno mycie i może być w pięknych hologramach :)

Jeszcze mam końcówke Megsa Enduranca, ale powoli musze się za czymś nowym rozglądać.

Opublikowano

Efekt pracy super. Aż przyjemnie się ogląda.

44 minuty temu, bienek napisał:

 ciekawe jak długo utrzyma się taki stan :P czasami jedno mycie i może być w pięknych hologramach :)

Po myciu to chyba raczej swirle? czyli "po naszemu" rysy koliste, wynikające najczęściej z codziennej eksploatacji samochodu.

Hologramy - niedoskonałości lakieru widoczne jako obraz przestrzenny/interferencyjny, zazwyczaj efekt polerowania bez wykończenia.

Ludzie często błędnie stosują te pojęcia jako synonim.

 

To są swirle:

paint+swirl+marks.jpg

 

Poniżej hologramy:

faqholograms.jpg

 

Opublikowano

@ghost celowo użyłem słowo hologram, ponieważ czasem na lakierze po korekcie po przetarciu robią się delikatne ryski tworzące hologramy.. Swirle to już grubsze ryski, a zwykle zaczyna się od delikatnych rysek tworzących holosy, szczególnie jeśli chodzi o bardzo twarde lakiery.

Opublikowano

Wow , jestem ciekaw jak poprzednicy ile podejść trzeba żeby podczas etapu cuttingowego żeby wyciąć tak lakier . 
Szacuneczek się należy.

Opublikowano

Super auto. Zaprezentowałeś kawał porządnie wykonanej pracy. Widać, że masz fach w ręku. Ja cały czas boję się podjąć polerowania ale może kiedyś zacznę.

Opublikowano

Bardzo fajnie ogląda się takie relacje a za efekty na tak ciężkim lakierze pełen szacun. Jedyne co bym zrobił to zdjął znaczki do korekty ale ogólnie nie mam się czego przyczepić - super! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.