Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi



@RoBee nie do konca bo suzuki ma w sx4 diesla z fiata czyli jtd 
 
 


Ich wykorzystanie w SX4 jest bardzo kiepskie. 1.6 nie hula, a 1.9 czy 2.0 ma spalanie na poziomie 9-10l. Przy benzynie i 4x4 nie jest wcale lepiej, ale jest chociaż mniej awaryjna. Azjaci nawet wykorzystując silniki europejskie nie specjalnie potrafią w diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 Fiata w SX4 pierwszej generacji rzeczywiście był problematyczny.

Rozważałem jeszcze Kuge ale to stary model i drogo wychodzi oraz Qashqaia pierwsza generacja po lifcie mocno podrożała, a to nic specjalnego jak czytam po necie, natomiast druga generacja to już nie ten budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2022 o 14:12, Kaight napisał:

1.9 Fiata w SX4 pierwszej generacji rzeczywiście był problematyczny.

Rozważałem jeszcze Kuge ale to stary model i drogo wychodzi oraz Qashqaia pierwsza generacja po lifcie mocno podrożała, a to nic specjalnego jak czytam po necie, natomiast druga generacja to już nie ten budżet.

A czemu nie Tiguan 2.0 TDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też patrzę po ogłoszeniach ale będzie znacznie starszy niż wcześniej wymieniane modele, nawet o 5 lat w podobnych pieniądzach. Sporo jest bieda wersji, a i DSG to guano, może z czasem je poprawili ale nie wiem czy kupno diesla z 2008-2009 z DSG to nie pakowanie się w duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może coś poradzicie, podpowiecie, generalnie szukam czegoś wyższego, raczej w typie suva niż minivana. Moje wymagania to właśnie wyższa kabina, żeby było łatwiej wsiadać i wysiadać, mam już dość niskich samochodów gdzie mam wrażenie że wrzucam się jak worek ziemniaków, a potem podnoszę się z ziemi. Coś w typie suva z uwagi na słabą drogę którą głównie jeżdżę i wyższy profil opon, co jak sądzę zmniejszy nieco problemy na dziurach. Coś fajnie wyposażonego (chciałbym panoramiczny dach, dobre audio, podgrzewane fotele, skóra, ksenony), z dobrym komfortem jazdy i wyciszeniem. Główny model użytkowania to codzienny dojazd 50 km tam i z powrotem drogami powiatowymi poza obszarem zabudowanym, dlatego raczej diesel, chyba że polecicie jakąś ekonomiczną benzynę. Budżet, tutaj nie wiem, widzę w ostatnim czasie znaczny wzrost cen używanych i to co niedawno było za nieco ponad 30 obecnie poniżej 40 ciężko znaleźć. Zatem najlepiej byłoby w granicach 30, ale widzę że za coś sensownego to trzeba minimum 40, ale jeśli byłoby to coś super, mógłbym dać i 50. Coś więcej o stylu jazdy, spokojny, ekonomiczny jak to po dziurawej drodze powiatowej, obecnie jeżdżę Laguna III 2.0 GT w manualu (205 KM) i o ile komfort jazdy trochę kuleje przez nieco utwardzone zawieszenie, tak wyciszenie, wygoda mi odpowiada. Dla porównania przejażdżka jakimś japończykiem to jeden wielki hałas. Styl jazdy delikatny, mocy raczej nie wykorzystuje, w Lagunie średnie spalanie w zależności od ilości km po mieście wychodzi mi Moj typ, rzekłbym idealnie spełniający co chciałbym mieć to Peugeot 3008 z dieslem 2.0 HDi i automatem, to ta sama konfiguracja co w tak polecanym 508, a jest to wyższe auto o co mi chodzi. Automat w tej konfiguracji jest ok, trwały i sprawdzony, a poza tą opcją automat w 10 letnim dieslu to chyba niezbyt dobry wybór. Podobają mi się jeszcze Hyundai ix35 czy Kia Sportage, niestety mocno trzymają cenę ale bywają fajnie wyposażone ale to już nieco większe auta i pewnie więcej palą, dodatkowo nie wiem jakie tam automaty są. Ostatnio zerknąłem jeszcze na Mitsubishi ASX, zgrabne auto ale obawiam się że ciut za małe i przestarzały diesel 1.8, na plus większość ma napęd na 4 koła, co uważam że warto mieć przy godzeniu się na suva i minusy tego typu nadwozia, czasem może się przydać, ostatnie zimy bywają śnieżne. Zerkam jeszcze na Suzuki SX4 cross z dieslem 1.6, też fajnie, że ma napęd, mało pali, ale obawiam się słabego wyciszenia i plastiku jak to w japończyku.
Na co zwrócić uwagę, czy moje typy są dobre, a może coś innego na co nie zwróciłem uwagi? Szukam jakby alternatywy dla 3008 bo bardzo mało jest ich z automatem i obawiam się że mogę nie znaleźć odpowiedniego egzemplarza.

Jaki budżet?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zastanow się nad mazda cx3 ewentualnie może jakaś starsza cx5 się trafi z 2.0 benzynaSpalanie od 6,5 do 8,5l. Wersja 120km odblokowujesz do 160km. Silnik i osprzęt bezobsługowy. Ja zrobiłem 250tys km nie robiąc nic poza olejem i filtrami. Jedyne co oglądaj dokładnie pod względem rudej, bo zdarzają się egzemplarze gdzie coś się pojawiło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2022 o 11:22, zwirek03 napisał:

Ogólnie eksploatacjia Mazdy jest droga.

Droga w polskich warunkach. Części do Japończyków można kupić za połowę ceny (nawet z przesyłką) w USA, Kanadzie i Australii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kaight napisał:

zaczynają się gdzieś od 60 tys

W dzisiejszych chorych czasach to w tej cenie same zagraniczne egzemplarze z za wody, 

 

25 minut temu, Slovak napisał:

Części do Japończyków można kupić za połowę ceny (nawet z przesyłką) w USA, Kanadzie i Australii

Pewnie tak, ale  np. nie każdy ma czas ani ochotę czekać na część tydzień, dwa lub nawet więcej. 

Cx 3 ma sporo wad fabrycznych, także nie wiem czy to taki miód ten egzemplarz 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, ale  np. nie każdy ma czas ani ochotę czekać na część tydzień, dwa lub nawet więcej. 
Cx 3 ma sporo wad fabrycznych, także nie wiem czy to taki miód ten egzemplarz

Uwielbiam jak ktoś się wypowiada o wadach fabrycznych nie mając o tym pojęcia. Wady były w postaci awarii mechanizmu składania lusterek i nieszczelna klima, gdzie gwarantuje Ci ze po roku już to Aso naprawiło. ( mówię o klimie ). Poza tym żadnych innych wad.

250tys zrobiłem cx3 od nowości. Nie rozumiem co to znaczy droga eksploatacja bo w tym aucie nic się nie psuje. Hamulce tanie, olej to zależy kto co chce lac , ceny filtrów porównywalne. Mój egzemplarz przy AC wycenili na 35tys stad myślałem ze w budżecie się zmieści autor. Ale jak to zwykle u nas ceny używek z kosmosu. Jak można chcieć za 6-7 letnie 60 tys jak nowe na full kosztowało 95-99tys.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dareme89 ja też lubię słuchać takie bajki o idealności tego modelu, mamy 30 tysięcy przebiegu moduły lusterek zmieniane po 4 razy z każdej strony, i dalej nie zostały poprawione moduły informacja z zeszłego tygodnia, obsady i łożyska amortyzatorów wymieniane 3 razy i znów się kwalifikują do wymiany, wymieniać dalej? Podać koszta samego przeglądu olejowego w ASO? Rzeczywiście sam miód, wśród znajomych 3 sztuki tego modelu i te same problemy, pozdrawiam i życzę bezawaryjności 😜

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.