Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Pomagam najblizszym czlonkom rodzinki w zakupie auta, generalnie batalia toczy sie miedzy volvo v40 a mazdami (3 ; CX-3 ; CX-5) budzet 50 tys. (Pb czy ON bez znaczenia)

Jakies sugestie, porady uzytkowników, o ile cos o volvo juz wiem, to ile Madzie są dla mnei zagadkami, ruda szmata atakuje te stosunkowe świeżynki czy problem jakoś konstruktorrzy ugasili? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz zadowolony, poza tym, że jest trochę ciasna w środku. Zawieszenie dobre, ale drogie w utrzymaniu - wielowahacz. Dobre diesle, benzyna 1.75 TBi też. JTS - z dystansem.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus co chcesz wiedzieć o Alfie 159? Obecnie mam szóstą Alfe. Od maja zeszłego roku właśnie 159 SW 2007r przedlift. 1.9 jtd

EDIT: egzemplarze z 2010 czyli już blisko końca produkcji modelu. Lift był w 2008. W sumie to zmieniono niewiele, inne fotele, panel klimy, i jeśli wersja z navi to właśnie navi była inna. Do tego po lifcie doszedł silnik 1.8MPi, później 1.75TBi i 2.0 JTD. W dieslu 1.9 słaby punkt skrzynia M32 w 2.4 była już inna chyba F40. Niestety nawet kombi (SW) nie jest typowym wielkim kombi, ale da się zapakować na wakacje co prawda dopiero w tym roku pojadę 159 na wakacje, ale w zeszłym roku byłem mniejsza Alfa GT w 2 dorosłe osoby i jedno dziecko i daliśmy radę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko 🙂

Jak z jej awaryjnością, jak drogie części, jaki silnik brać pod uwagę, co się sypie, na co zwracać uwagę....... Wszystko co może mi pomóc w obraniu jakiegoś kierunku pomiędzy wspomnianymi modelami. O V50 co nieco wiem. O Lagunie mniej. Ale o 159 nie wiem nic poza tym że mi się zaczęła mocno podobać. Za wyjątkiem tej srebrnej konsoli. Ale wyłapałem że są modele, które zamiast srebra mają ten plastik czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaryjność jak w każdym używanym samochodzie, ja nie zauważyłem żeby psuła się więcej niż inne, a Alfami jeżdżę od 2011r. Silnik jeśli benzyna to 1.75TBi ale modele z tym silnikiem droższe w zakupie plus ciężko znaleźć taki samochód. Jak się pojawi jakiś godny zakupu znika szybko. Jeśli diesel to 1.9 150. Niektórzy mówią że za mało koni co do masy, ja u siebie taki mam (tylko mam zrobiony program na 180) i daje rade. Z silnikiem 1.9 są gorsze skrzynie M32, uwaga też na klapy w kolektorze, lubią się urwać. Chociaż większość egzemplarzy ma je już usunięte. Silnik 2.4 lepsza skrzynia F40, fajny(jak na diesla) dźwięk bo 5 cylindrów (zwłaszcza jak się jeszcze coś z wydechem zrobi). Ceny części jak dla mnie normalne. No może zawieszenie przód droższe niż u konkurencji. Z typowych bolączek to właśnie skrzynia M32 i korozja sanek silnika. W wielu egzemplarzach dość mocno skorodowane a ciężko kupić sankinw dobrym stanie, no i cenią je jak by że złota były.  Konsola w środku w większości srebrna. Były też ze szczotkowanego alu, które wygląda fajnie, były też chyba w ciemnym karbonie ale to już większy rarytas, ale akurat ten plastik łatwo zdjąć i pomalować. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lotek900 zawieszenie na polskie wiejskie drogi jest słabe, szybko padają łączniki stabilizatora i tuleje na wahaczach, a poza tym to jak każde inne auto. Alfa 159 nie ma tych wad, jak poprzednie, dopracowali ten model. Chciałem też wcześniej taką, bo kolega ma 2.4 dieselek i fajnie to jedzie.

@Strus też chciałem V50 lub Alfę 159, a skończyło się na Mondeło , czysty przypadek i nie żałuję. Nie chciałem daleko jeździć, a zadbane V50 z bogatym wyposażeniem ciężko było znaleźć, aż kolega podesłał 4dzika - pojechałem, obejrzałem i przyjechałem, nim. Szukałem diesla 2.0 lub 1.9jtd.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondzioł mi jakoś nie leży za bardzo.

 

@Lotek900 czy nie ma problemów ze zmianą całego audio i wstawieniem radia 1 DIN ?

Bo to dla mnie też istotna sprawa a niestety zarówno w V50 jak i w Lagunie jest to praktycznie niewykonalne albo wiąże się z jakimiś chorymi kosztami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus Że zmiana radia żadnych problemów. Z tym że na 1 DIN byś musiał jakąś ładna ramkę dorwać, bo zwykle radio w 159 nawet to bez navi jest rozmiarów jak 2 DIN. Ja u siebie miałem zwykłe, wyjąłem je i wsadziłem chińczyka 2 DIN i działa aż miło. 

1 minutę temu, Lotek900 napisał:

@Strus Że zmiana radia żadnych problemów. Z tym że na 1 DIN byś musiał jakąś ładna ramkę dorwać, bo zwykle radio w 159 nawet to bez navi jest rozmiarów jak 2 DIN. Ja u siebie miałem zwykłe, wyjąłem je i wsadziłem chińczyka 2 DIN i działa aż miło. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, _harry napisał:

Uprzejmie proszę przestać gadać o Alfie.
Mam mondziaka i proszę mnie nie kusić....
Tak mi się cholera podoba...

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 

Ładne są to się podoba 😀 zwłaszcza w pakiecie TI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał nakładki progowe zewnątrz i wewnątrz, plus większe hamulce, czarna podsufitka i słupki, często też nawet w 1.9JTD podwójny wydech, choć taki podwójny wydech to koszt jakieś 500zł, są gotowe zestawy do kupienia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzina się powiększyła więc jestem zmuszony zamienić moją niedawno kupioną Corolle na jakieś obszerniejsze auto , szukam czegoś równie bezawaryjnego jak obecną Toyota , pod uwagę biorę głównie Avensis lub Auris kombi interesuje mnie jedynie benzyna z hydrauliczną regulacja zaworów ze względu na montaż LPG. Kwota jaką zamierzam przeznaczyć to granice 40 tys zł <2012r, podsuńcie jakieś alternatywy dla Toyot bo kompletnie nie wiem na co zwrócić uwagę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2020 o 22:20, Lotek900 napisał:

 Silnik 2.4 lepsza skrzynia F40, fajny(jak na diesla) dźwięk bo 5 cylindrów (zwłaszcza jak się jeszcze coś z wydechem zrobi). 

@Strusw 2.4 był jeszcze problem pękających głowic, który brał się z podwyższonego EGT wskutek uszkodzenia ekologii - wiele egzemplarzy ma te naprawy już za sobą, ale niech Cię to nie zniechęca, bo jeśli była wykonana fachowo, to wszystko będzie ok. Natomiast najczęściej skuteczne usunięcie tej usterki wiąże się z pozbyciem się DPF i zaślepieniem EGR'a, co w najbliższej przyszłości może nieść za sobą nieciekawe konsekwencje. Sam miałem 2.4, ale to był stary, klasyczny 10V o seryjnej mocy 150KM i w mojej poczciwej 166 rwał z butów, bo odpowiedniej kuracji u tunera 🙂 a i brzmiał naprawdę zacnie, jak na R5 przystało. 

Jeśli będziesz zainteresowany tak konkretnie, mogę pogadać z kumplem z okolic Leszna (który te wozy naprawia regularnie) czy nie miałby czegoś godnego polecenia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2020 o 14:57, Strus napisał:

@Lotek900 czy nie ma problemów ze zmianą całego audio i wstawieniem radia 1 DIN ?

Ja mam Alfe 159 1.9 - 150KM, 2010r bez programu i lata aż miło. Klapy sam wywaliłem (miałem wszystkie 4), EGR zaślepiony, DPF w pełni sprawny przy 171 000km. Zawieszenie-sprężyny zmieniłem na Eibacha, zawiecha pełen oryginał, poza łącznikami stabilizatorów.

Nic specjalnie się nie dzieje, olej w skrzyni wymieniany co 30k, w silniku co 10k, filtry wszystkie obowiązkowo raz na rok, a nie robię więcej jak 10 000km rocznie. Poza klockami, tarczami, jednym łożyskiem, to nic innego nie chce się zepsuć. Leje tylko olej napędowy uszlachetniany - power, verva etc (pomijam aspekty w różnicach dodatków).

Poniżej masz zdjęcie ajk u mnie wygląda radio 1DIN i zmodyfikowane słupki.

Znajomy ma 1.75 TBI i jest mega zadowolony.

Audio 159.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mumins napisał:

Jeśli będziesz zainteresowany tak konkretnie, mogę pogadać z kumplem z okolic Leszna (który te wozy naprawia regularnie) czy nie miałby czegoś godnego polecenia. 

Będę pamiętał. Nie wiem dokładnie kiedy zmiana ale jak coś to dam znać. 
 

 

Przekonuję się coraz bardziej. Znajoma taką posiada wiec nawet pojeździć jest opcja przed decyzją. 
 

z silinków chyba pasowałby mi klekot. Tylko czy 150 czy 170 ? 

@Dreamer42 a ten czarny panel to w jakich wersjach był ? Czy sam robiłeś ? Bo kilka takich widziałem ale malutko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus Ja malowałem sam panel środkowy i wokoło gałki zmiany biegów. Tylko jak będzie prążkowane aluminium, to tego Panie nie pomalujesz 😉

Wersje ori czarne były w latach 2011-2013 w wersji sport plus.

 

I tak, wlałem do skrzyni jakieś 2.85l oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dreamer42 skrzynia M32... Mokry sen mechaników haha ;D

Miałem w astrze j i regenerowałem... Łożyska najlepiej timken 😉

Ogólnie olej około 2.6 litra. Ja polecam fuchs titan sintofluid 75w80 i do tego jeszcze dwie tubki uszlachetniaczy liqui Molly mohs. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.