Dante05 Opublikowano 30 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 24 minuty temu, damiano2007 napisał: Może było przy nim coś malowane/szpachla? Było malowane, ale na elementach ori i malowanych tak samo ruda wychodzi (na malowanych nawet mniej), szpachli nie ma. Znajomi też narzekają, że to już nie te blachy co w B5 i niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdanek Opublikowano 30 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 @DaV Jak trafisz dobry egzemplarz i będziesz go serwisował zgodnie ze sztuką to polatasz Wiadomo, że turbobenzyny mają lepszy potencjał, ale ośki bym raczej nie szukał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 30 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 pojęcia nie macie.. akurat b6 jest znany z rdzy także mnie to nie dziwi, nawet nie bite rdzewieją, b7 poprawione już. a mondeo mk4 jest całe w ocynku, miałem 2008 i 2014 i każdy be rdzy.. czasami jest powierzchowna na elementach zawieszenia tylko także nie mów, że się boisz, że coś wyjdzie jak nie masz pojęcia co to auto reprezentuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_harry Opublikowano 30 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Może to wizja mondeo MK2 które rdzewiały na potęgę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedar Opublikowano 30 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 8 godzin temu, Dante05 napisał: Może mieć problemy z rudą. Jestem dość wyczulony na ten temat po swoim B6 i wolę tego nie przechodzić ponownie. Auto zostanie na min. 6 lat więc za jakiś czas może się coś dziać. Hm, jeśli tak myślisz o Mondeo MK4 to lepiej nie kupuj, bo jesteś w błędzie. Tylko grzebane auta atakuje rdza, wszystkie są dobrze zabezpieczone, ocynkowane, to nie Focus, to nie MK3. Tylko na wahaczach mam powierzchniowy nalot, ale kto nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dante05 Opublikowano 30 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 @piotrek305 @kedar w takim razie byłem w błędzie. @kedar jaki silnik masz? Jakieś grubsze/drobniejsze problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedar Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 9 godzin temu, Dante05 napisał: @kedar jaki silnik masz? Jakieś grubsze/drobniejsze problemy? 2008r. 140kM -> zrobione na 175kM i 390NM. Poliftowe są 140kM i 163kM i różnią się tylko mapą, przedliftowy tylko chip. 85tys.km za mną w 2.5 roku i z grubszych tematów tylko amory z przodu, bo jak wjechałem prawą stroną w wyrwę to po kilku dniach amorek wyzionął ducha. Poza tym czysta eksploatacja. Przebieg 333kkm, wtryski, turbo, dwumas jeszcze od nowości. W skrócie - problemów żadnych, oby tak dalej, ale tanio nie dałem jak kupowałem, bo wiedziałem, że poprzednik dbał o auto. Szczerze polecam, bo duże, wygodne , pakowne auto, jestem mega zadowolony. Chciałem Volvo V70, ale było blisko Mondeo i jak obejrzałem, przejechałem się to już byłem zdecydowany, więc czasem przypadkiem można sobie kupić b.dobre auto, czego i Tobie życzę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dante05 Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Godzinę temu, kedar napisał: Przebieg 333kkm, wtryski, turbo, dwumas jeszcze od nowości. Kurcze to ja ze swoim B6 to miałem pecha. 215tys była robiona dwumasa ze sprzęgłem i od tamtego czasu ciągle coś leci. A to pompa paliwa, łożyska tylne, czujnik ABS, zacisk hamulca elektrycznego a wczoraj np. intercooler i pasek alternatora co był wymieniany 2 lata temu.. Sam silnik i elektryka ok ale reszta to masakra, takie auto trafiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano2007 Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Godzinę temu, kedar napisał: tanio nie dałem jak kupowałem, bo wiedziałem, że poprzednik dbał o auto To jest bardzo trafne zdanie klucz! Co dobre, kosztuje. Przebieg nie jest wyznacznikiem stanu auta, a to jak kto o niego wcześniej dbał. Polacy niestety w dalszym ciągu myślą inaczej Tak przy prawie weekendzie polecam obejrzeć na YouTubie Kabaret czwarta fala - Janusz sprzedaje passata 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Jakie silniki w Leonie III można polecić a jakie lepiej omijać? W kwocie do 50k kupi jakiegoś sensownego Leona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 1.6tdi i 1.4 125 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaba Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Co jak co ale w VAGa po 2005 nie ma sensu się pchać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMCzysci Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Niektóre TSI oraz diesle z pompowtryskiwaczami (2.0 oraz 1.9 BXE/BLS) to istotnie proszenie się o kłopoty. Natomiast diesle z CR i wolnossące benzyny dają radę. To oczywiście nie trwałość czołgów 1.9, ale tragedii nie ma. Turbobenzyny też mogą być dobre, ale trzeba konkretnie wiedzieć, której odmiany szukać. Nie wiem, jak wygląda sytuacja z pozostałymi podzespołami mechanicznymi/elektryką, ale bardzo źle chyba nie jest. Nie polecałbym Passata B6, B7 jest dużo lepszy. Szwagier miał A6 C6 3.0 TDi, teraz ma C7 z dwulitrowym dieslem CR. Siostrze kupił A4 B8 z takim samym motorem, tylko w innej wersji mocowej. Z żadnym z aut nie było/nie ma wielkich problemów - fakt, w C7 poszła UPG, ale nie bez znaczenia jest fakt, że auto w 2 lata zrobiło we Francji zrobiło 150 tysięcy, więc "nie stygło" - zdarza się. W B8 był jakiś epizod z brakiem mocy i błędami dotyczącymi DPF - tu winę ponosi... roczny przebieg rzędu jakichś 8 tysięcy Brat miał Passka B7 1.6 TDi - nie narzekał na niego, auto bardzo mało paliło, a na hamowni wyszło kilkanaście KM więcej, niż seria przewidziała. Świetny silnik. Jedno co trzeba jeszcse Niemcom przyznać, to że potrafią robić porządne wnętrza - zwłaszcza Audi, ale i przedostatni Superb sprawia świetnie wrażenie.Gdyby tylko nie ta paskudna sprawa z dieselgate.... Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 W dniu 31.10.2019 o 21:04, matix19 napisał: Jakie silniki w Leonie III można polecić a jakie lepiej omijać? W kwocie do 50k kupi jakiegoś sensownego Leona? 2.0 TDI. 11 godzin temu, MMCzysci napisał: Niektóre TSI oraz diesle z pompowtryskiwaczami (2.0 oraz 1.9 BXE/BLS) to istotnie proszenie się o kłopoty. BXE utrzymywałby średnią niezawodność 1.9 TDI na pompowtryskach, gdyby nie panewki. Ale ich wymiana na inne, o zmienionej konstrukcji eliminuje problem, więc jeśli takiej dokonano, nie ma co się bać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiob Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 @Dante05 Ople są ciężkie niestety, co przekłada się na słabą dynamikę i większe spalanie. Uwaga na felerne skrzynie M32 przed rocznikiem 2012. Po tym roku poprawili. Silnik 1.4 Turbo (A14NET) lubi gaz. W tym silnik też z początków produkcji trzeba zwrócić uwagę na membranę odmy i tzw. "grzybek" w kolektorze, który tą membranę zabija. Jako że użytkuję od dwóch lat Astrę z tym silnikiem, to się wypowiem:1. Ople są ciężkie. To prawda. Według papierów mój hatchback waży 1380 kg.2. Dynamika rzecz względna, turbina robi tu robotę, więc jest przyzwoicie, ale jeśli ktoś spodziewa się po 140 KM sportowych osiągów, to nie ten model. Jeździłem też wolnossącym 1.6 i dynamika zbliżona do mojego Poloneza trzymanego pod kocykiem :)3. Spalanie. Tu wiele zależy od warunków i kierowcy, ale u mnie trasa 6,1 l/100km, samo miasto 9 l/100km, tryb mieszany (70% miasta) 8,1 l/100km. Na autostradzie przy 140kmh wychodzi 8,3 l/100km. 4. Felerne skrzynie M32 istotnie otrzymały zmienione łożyska i inny olej w 2012 rolu, ale nadal nie są wolne od wad. Kluczowe dla świętego spokoju są okresowe wymiany oleju w skrzyni i rozsądna zmiana biegów (nie gwałtowna jakby się oglądało Fast&Furious).5. Tak, A14NET lubią gaz. Można trafić z fabrycznym LPG od Landi Renzo. Instalacja scalona z autem, m.in. wskazania poziomi gazu na wspólnym wskaźniku z benzyną. Ale sterownik zablokowany i poza ASO może być kłopot z podłączeniem. Ale może już to ogarnięto.6. Na membranę odmy i grzybek w kolektorze ssqcym należy zwracać uwagę cały czas. Rzekomo coś zmienili z grzybkiem, ale jak był tak jest (sprawdzałem na nowej sztuce). Membrana odmy zintegrowana z pokrywą zaworów, więc jeśli się ona zużyje to cała pokrywa do regeneracji / wymiany.7. Auto mam dwa lata, 33 tys.km przejechałem. Polecam olej Motul 8100 XFe, auto inaczej pracuje niż na GMowskim lanym w ASO. Ogólnie Astra do dziś wygląda ładnie, zwlaszcza z chrom pakietem :)Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavq Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 Panowie a jeśli chodzi o silniki 1.4 TSi , 1.5 TSi po 2016 roku? Możecie się podzielić jakimiś opiniami? Czy warto w to iść czy raczej unikać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano2007 Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @mavq 1.4 TSI w Leonach już nie ma tych bolączek, które trapiły ten silnik, także jego można polecić. Co do 1.5 się nie wypowiem, bo to całkowicie nowa konstrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 1 minutę temu, damiano2007 napisał: 1.4 TSI w Leonach W całym koncernie To bardzo udane jednostki nie mające nic wspólnego z pierwszym tsi (122km, 160km) które były wadliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavq Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @damiano2007 @Fredi88 dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi. Jeśli chodzi natomiast o wersję - lepiej rozglądać się za 125 czy 150 konną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano2007 Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @mavq różnice pomiędzy nimi: - 150 ma dwumasowe koło, inna szkrzynie (do 250nm) i system ACT - odłączanie dwóch cylindrów podczas jazdy z małym obciążeniem. Coś jeszcze zapomniałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sanchez77 Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @mavq Jeździłem najpierw trochę Octavią 1.4 tsi 150 KM z 2016 r. Auto zrobiło około 50 tys. km i poza apetytem na olej nie było z nim problemu. Potem przesiadłem się do Audi A3 1.5 TFSI 150 km z 2017 r., którym zrobiłem około 60 tys. km - również bezproblemowo, chyba bez dolewek. Jeżeli chodzi o osiągi i spalanie to oba silniki były rewelacyjne. W Audi ze skrzynią S-Tronic udawało mi się schodzić poniżej 6l w mieście i grubo poniżej 5l w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavq Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @Sanchez77 @damiano2007 Dzięki Panowie Jeśli chodzi o trwałość koła zamachowego dwumasowego to raczej nie problem - w benzynie raczej powinny być wytrzymałe. W takim razie poszukam Leona, Golfa z tym silnikiem, może Audi A3 Bardzo Wam dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano2007 Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @mavq nie wiem jak w audi i WV, czy aby tam na pewno jest silnik EA211, bo ten model jeż teoretycznie nieawaryjny. W golfach bywały różne typy silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 @mavq ja wybrałem wersję 125 konną (tyle że kupowałem auto nowe) z kilku powodów. Po 1 auto mniej skomplikowane, podejrzewam tańsze w ewentualnej naprawie. Po 2 dużo niższe składki za ubezpieczenie co ma znaczenie bo za 125km płacę już 1500€ rocznie. 150 koni kosztowałoby jeszcze wiecej. Po 3 moje trasy to głownie autostrada gdzie 25km więcej mi nic nie daje bo i tak zazwyczaj lecę na aktywnym tempomacie ustawionym na 140-150kmh. Po 4 dopłata w salonie... gdyby mi drastycznie brakowało mocy zrobiłbym program i tyle. 23 minuty temu, Sanchez77 napisał: Jeździłem najpierw trochę Octavią 1.4 tsi 150 KM z 2016 r. Auto zrobiło około 50 tys. km i poza apetytem na olej nie było z nim problemu. Ja zrobiłem prawie 120 tys i oleju dolewać nie musiałem. Tyle że wymieniam go co 15 a nie 30 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_harry Opublikowano 6 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 W całym koncernie To bardzo udane jednostki nie mające nic wspólnego z pierwszym tsi (122km, 160km) które były wadliwe. Jakoś rocznikowo to widać?Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się