Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, _harry napisał:

1.9JTD ma po 150 koni, to naprawdę za mało?

Alfa wygląda na mniejszą od mondeo mk4

 Nie chodzi o wyścigi, podoba mi się środek ;-)

 

 

 

Były 2 wersje.150KM i 120KM. Można też spotkać wersję na rynek chyba belgijski 136KM. 

150KM do normalnej jazdy oczywiście że wystarczy i pisze to jako posiadacz 159 SW, z tym że u siebie mam program zrobiony. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jak każdy ma swoje wady i zalety. Na plus przemawia na pewno wygląd, wyposażenie, jakość materiałów i ogólnie wbrew pozorom nie sa to auta jakoś wybitnie awaryjne na tle konkurencji. Takie poliftowe 1,75TBi w pakiecie TI naprawę świetnie wygląda mimo upływu lat.

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slovak To tymi nigdy nie jeździłem, ale wiem, że w 1.6eb czasem pękały głowice, ciężko powiedzieć jakie jest ryzyko, bo z drugiej strony ten silnik da się bez problemu zrobić na 200+ chipem, dużo osób tak jeździ i nic. Od 2014 jest 1.5eb 4 cylindrowy, tutaj chyba takie przypadki nie występowały. Jeśli chodzi o model sprzed fl to 2.0 występowało tylko w USA, tamten silnik też też miewa gorsze dni, na pewno w wersji 240KM, o 203KM nic nie słyszałem (w europie). Ale każdy z możliwych silników benzynowych ma 2 wady - dużo pali, mało jedzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pływak napisał:

Jedyny sensowny silnik w tym aucie to 1,75TBi. 1.9JTDm do tej krowy jest za słaby, 2.4jtdm fajny ale tylko na trasy przy jeżdżeniu wokół komina może się okazać drogi w eksploatacji.

Pisze to jako były posiadacz Brery czyli 159 w wersji coupe 😉

 

A Ja tu się nie zgodzę miałem 159 1.9 seryjnie 150 🙂 było i ja byłem zadowolony i to bardzo.Wystarczy poprawić trochę oprogramowanie i jest przyjemnie

3 godziny temu, audicoupe napisał:

Skrzynia M32 padają jak muchy łożyskowania biegów, synchronizatory -zbyta mała ilość oleju i słabe łożyska.

3 lata użytkowania jak sprzedawałem miała bodajże 240 lub 260 tys olej wymieniony w skrzyni i nic a nic się nie działo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie ma się co zgadzać czy nie bo odczucia z jazdy to kwestia subiektywna. Mnie Brera z 2.4 rozczarowywała prowadzeniem i osiągami co jest miedzy innymi winą masy i jej rozłożenia. Brera 2..4 na wadze wywalała ponad 1700kg. Auto, które wiele obiecuje wyglądem ale mało daje prowadzeniem 😉 TBi jest jakieś 150kg lżejsze i o to 150kg odciążona jest tylko przednia oś wiec poprawia się prowadzenie i wyważenie auta 🙂

Co do skrzyń to jeśli miałeś to auto od nowości i zrobiłeś nim sam 260k km jestem w stanie uwierzyć ale prawda jest taka, ze skrzynie M32 to badziewie, dokładnie ten sam problem ma Reno w skrzyniach PKx. Łożyska potrafiąc siąść już w okolicach 100k km... nie bez powodu na forum ah co chwile wyskakuje reklama firmy regenerującej skrzynie 😉 Nie wiem jak to cenowo wypada w alfie bo ja miałem f40 ale akurat w reno komplet łożysk i uszczelnień to jakieś 600zł wiec  nie bije to mocno po kieszeni i więcej kosztuje sama robocizna wymiany 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=20161]lol19pl[/mention] to czeka mnie niezła przeprawa, aby kupić jakiegoś SUV'a z manualną skrzynią biegów, benzyną i napędem na 4x4. Przez problem z wyjazdem zimą tylko takie auta wchodzą w grę. 

Pajero :P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slovak napisał:

@lol19pl to czeka mnie niezła przeprawa, aby kupić jakiegoś SUV'a z manualną skrzynią biegów, benzyną i napędem na 4x4. Przez problem z wyjazdem zimą tylko takie auta wchodzą w grę. 

Teściu ma ravkę 2.0 benzyna 4x4. 2013r 250tkm praktycznie bez żadnych awarii. Padło jedynie łożysko w sprężarce klimatyzacji. Spalanie 7.5-8l, nie wiem czy lpg można założyć. Silnik może trochę słaby jest, ale za to bez żadnych niespodzianek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pływak napisał:

Ale tu nie ma się co zgadzać czy nie bo odczucia z jazdy to kwestia subiektywna. Mnie Brera z 2.4 rozczarowywała prowadzeniem i osiągami co jest miedzy innymi winą masy i jej rozłożenia. Brera 2..4 na wadze wywalała ponad 1700kg. Auto, które wiele obiecuje wyglądem ale mało daje prowadzeniem 😉 TBi jest jakieś 150kg lżejsze i o to 150kg odciążona jest tylko przednia oś wiec poprawia się prowadzenie i wyważenie auta 🙂

Co do skrzyń to jeśli miałeś to auto od nowości i zrobiłeś nim sam 260k km jestem w stanie uwierzyć ale prawda jest taka, ze skrzynie M32 to badziewie, dokładnie ten sam problem ma Reno w skrzyniach PKx. Łożyska potrafiąc siąść już w okolicach 100k km... nie bez powodu na forum ah co chwile wyskakuje reklama firmy regenerującej skrzynie 😉 Nie wiem jak to cenowo wypada w alfie bo ja miałem f40 ale akurat w reno komplet łożysk i uszczelnień to jakieś 600zł wiec  nie bije to mocno po kieszeni i więcej kosztuje sama robocizna wymiany 😉

Tu zapewne się z Tobą zgodzę odnośnie skrzyń .Znajomy miał w tym czasie też 159 i sypała się na potęgę (i to forumowa)włożył w nią worek pieniędzy.Oczywiscie wszystko zależy od tego co kto oczekuje od auta.Owszem seryjne 150 koni to była porażka ale już po programie całkiem w miarę się odpychało .Ja mam bardzo miłe wspomnienia.A jakoś wykonania wnętrza super.Obecnie mam auto które jest młodsze o 7 lat a wykonanie plastiki porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teściu ma ravkę 2.0 benzyna 4x4. 2013r 250tkm praktycznie bez żadnych awarii. Padło jedynie łożysko w sprężarce klimatyzacji. Spalanie 7.5-8l, nie wiem czy lpg można założyć. Silnik może trochę słaby jest, ale za to bez żadnych niespodzianek. 

To raczej proste japońskie konstrukcje.

Znajomy ma w aurisie gaz, który i tak pali mu 4,5-5l benzyny wiec mozna powiedzieć ze jeździ prawie za darmo.

Ogólnie hybrydy auris i prius bardzo lubia taxiarze bo można wrzucić gaz do hybrydy + brak awaryjności.

Tak wiec można szukać tez hybrydy rav4 (mają chyba 198KM), miałem takie auto jako zastępcze chwilę i spalanie po mieście tez ~5L

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2019 o 12:24, Slovak napisał:

@Birkhof, nie chcę takiego "olbrzyma", a także żadnej hybrydy i automatycznej skrzyni biegów. Mam specyficzne upodobania 😉

Opel Antara, Chevrolet Captiva 2.0 cdti.

Jeżeli benzyna to celuj w polifty bo tam silniki 2.4 mają podniesioną moc do prawie 170 koni. W przedlifcie 2.4 to jakieś 140koni i to jest zdecydowanie za mało. Silniki 3.2 wychodziły tylko z automatem.

 

Rav4 - uważaj na spód bo często gnije w autach, które mają około 10 lat.

Nie wiem jak Renault Koleos - możesz się zainteresować i poczytać.

BMW X3 - kupisz starszy ale one nie tracą tak masakrycznie na wartości jak koreańce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grabek246 napisał:

Myślę o Astrze J. 1.7 diesel lub 1.6 benzyna z LPG

 

Ktoś coś podpowie o tym aucie ?

Moi rodzice mieli Astra J tylko że zwykłe 1,4 i ten silnik omijaj z daleka. Zero mocy! Ale ogólnie zaje#iste autko. Mega wygodne, wnętrze z tych nowoczesnych, miejsca z przodu jak i z tyłu pod dostatkiem 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos doswiadczenie z trojaczkami czyli Aygo , C1, 107  (roczniki 2005-2009) ?  Serio tylko wizualnie sie roznia i mozna brac np.  tansza C1 , bo jak ma znak Toyota to autko kosztuje min10-15% wiecej , a w 3 komisach mowia ze Toyoty sa przewaznie bardziej skorodowane ... kurcze to jedna fabryka wiec powinno byc podobnie . Autka popularne wiec moze ktos mial do czynnienia z takim autkiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.