Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

był kiedyś wątek zakup nowego auta.. ale mam problem, żeby go znaleźć. 

Za kilka tygodni kończy mi się najem Mondeo i szukam nowego samochodu.. tym razem pewnie kupno. Jeździłem przez ostatnie 2.5 roku mondeo w hatchbacku i bardzo mi się ta karoseria podoba.. natomiast chciałbym zmienić markę.. z dużych 5-cio drzwiowych samochodów dostępnych u nas na rynku mamy do wyboru:

- superb III

- arteon

- A5

- BMW 4

 

Dwie ostatnie pozycje odpadają (nie mój bużdzet) .. a z pierwszej dwójki zdecydownaie bardziej podoba mi się arteon. 
Pytanie do Was czy ma ktoś doświadczenie z tym autem.. jakieś uwagi? Jeżdzę około 30kkm rocznie.. tylko trasy wiec pewnie wezmę 190KM diesla chociaż jeśli będzie dobra oferta 2.0TSI 210KM też jest OK.

Ewentualnie namiar na polecany salon VW ze zniżką dla forum:)

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, shadowpicture napisał:

- superb III

- arteon

Nie wiem w jakie opcje $$ celujesz ale pomiędzy nimi zaczynając od wersji bazowej jest spora różnica cenowa

Superb od 90 tys

Arteon od 130 tys

Mimo wszystko ja osobiście brałbym Superba w wersji Sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Grzechu23 napisał:

Mimo wszystko ja osobiście brałbym Superba w wersji Sportline

podobnie piszą tutaj porównując wersje sportline z R http://driversedition.com/index.php/2018-volkswagen-arteon-vs-2018-skoda-superb-twin-test-review/

 

No nic, umówię się na jazdy testowe i będę wiedział wiecej.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, shadowpicture napisał:

aaa tak, masz rację.. jest jeszcze insignia.. ale do opla nie mam zaufania:) też odpada. ale wygląda zacnie!

a jak sprawowało się mk5 ? mam już drugie mk4, pierwsze przed liftem, teraz po lifcie po chipie na 202KM i jako fordziarz kolejne miało być mk5 🙂 i jeszcze na fieste poluję 🙂 opisz wrażenia jak możesz, plusy, minusy, jaką wersję miałeś, ile km zrobiłeś, jakie awarie i takie tam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=2863]shadowpicture[/mention] a kia stinger? Arteona i superba kładzie na łopatki (mówię to ja od 12 lat jeżdżacy tylko VAGami icon_eek.gif.a47c81cd7552675d468e132a55963bd3.gif)

Dokładnie, stinger wymiata. Jest jeszcze Mazda 6 i Peugeot 508. Łatwiej byłoby jak byś podał w jakim przedziale cenowym szukasz.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja napisałem dokładnie odwrotnie to stinger wymiata... a arteon czy superb to przy nim przecietniaki.

Ja oczywiście tez miałem napisać stinger. Dla mnie superb to nic szczególnego z zewnątrz mimo ze reszta na plus. Ale auto dla mnie na pierwszym miejscu ma się podobać. Aerton to pierwszy vw którym mógłbym jeździć. Ale kilku znajomych było na jazdach i ponoć zero emocji po przejażdżce. Natomiast w stingerze się zakochałem, natomiast w podobnej cenie idzie wyrwać Q60s które ma już 405km. No ale to i tak 50-70k więcej niż aerton/superb.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2018 o 22:48, dareme89 napisał:

Ale auto dla mnie na pierwszym miejscu ma się podobać.

Też tak kiedyś miałem i kupiłem Brere po czym stwierdziłem, ze jednak więcej czasu jeżdżę autem niż je oglądam i teraz w pierwszej kolejności zwracam uwagę na właściwości jezdne i frajdę z jazdy. Dlatego ja przejechał bym się kilkoma autami i porównał właściwości jezdne. Osobiście bym chyba brał Giulie w wersji Veloce no ale to nie jest duży sedan niemniej jednak warto podskoczyć na jazdę próbną może akurat przypasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2018 o 21:32, Strus napisał:

A może ktoś coś powiedzieć o Lagunie III ? Benzyna, diesel ? Mankamenty ?

Miesiąc temu w rodzinie pojawiła się 10-letnia Laguna III z 2-litrowym silnikiem Nissana. Przebieg rzeczywisty 100k. Auto przestronne i wygodne. Silnik dynamiczny. Zero rdzy na karoserii. Niemiłym zaskoczeniem była konieczność wymiany sprężyn zawieszenia - wszystkie 4 były uwalone. Relatywnie drogie tylne tarcze hamulcowe. Jako pojazd codzienny sprawdza się w mieście i na trasie - przynajmniej takie są subiektywnie wrażenia po miesiącu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze droższe od innych bo to tarcza, piasta, łożysko i pierścień ABS w jednym. Silnik wolnossący nissana ma jeden mankament srednio nadaje się pod gaz gdyby kogoś interesowalo lpg, paradoksalnie 2.0 turbo konstrukcji Renaulta pod tym wzgledem jest bezproblemowe. Ogolnie części do renowek tanie jak barszcz nawet w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam powoli wymianę swojego C4 na coś trochę większego i może przy okazji nowszego niż 2007. Kryteria są raczej proste - budżet pomiędzy 25, a 30 tys,  4/5 drzwi i moc powyżej 120 KM. Do tej pory raczej unikałem i nie chciałem diesla, bo 70% robię w mieście, ale niezbyt mocna benzyna zaczyna mnie męczyć na trasach, autostradach itd. Z kolei turbo benzyna to w wielu przypadkach wciąż ryzykowne rozwiązanie. 

Ostatnio trafiłem na ciekawą propozycję - Chevrolet Cruze. Auta stosunkowo młode jak na ten budżet (można trafić nawet 2012 r.), spore w środku, duża oferta z PL od prywatnych właścicieli, wposażenie raczej na +, ale jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydają sie diesle od 150 KM wzwyż. Opinie raczej pozytywne, auto dość proste konstrukcyjnie, ale czy ktoś miał przyjemność użytkować lub chociaż ma jakieś opinie z pierwszej ręki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cruze'a nie mam, ale mam Astrę J, z którą Chevrolet jest technicznie spokrewniony (przynajmniej częściowo). Identyczne są niektóre silniki, np. benzynowe 1.4 Turbo 140 KM (taki mam u siebie), a z palety Opla jest też 1.8 140 KM.

Generalnie tak jak Astra, Chevy jest dość ciężki - masa startuje od 1300kg. Dlatego też trzeba wybierać silnik o większej mocy/momencie obrotowym, żeby móc dynamicznie się poruszać.

O ile wolnossący 1.8 ma opinie lekko zamulonego w dolnym zakresie obrotów (zapewne przez soft pod normy emisji spalin), tak 1.4T daje sobie już nieźle radę w tej budzie. Silnik ogólnie w założeniach prosty: wtrysk pośredni wielopunktowy, łańcuch rozrządu, hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego. Gaz toleruje. Jednak ma kilka bolączek do sprawdzenia:
- zawór zwrotny w kolektorze ssacym, tzw. grzybek. Musi być na swoim miejscu, inaczej wydmuchana zostanie membrana odmy, a dalej uszczelnienia górnej części silnika. Sprawdzenie tego to około 10s.
- membrana odmy - ma upuszczać powietrze a nie zasysać. Sprawdzenie znów kilkanaście sekund.
- uszczelnienie wałków rozrządu - mechanicy mówią,że ten typ tak ma - no ma, jak coś się dzieje ze wspomnianym odpowietrzaniem wału korbowego, ale naprawa poprzez wymianę uszczelnień jest i szybka (godzina góra), i tania (80 zł uszczelki bodajże).
- cewka - jest jedna, wspólna na listwie, lubi paść zarówno po 40tys.km, jak i po 150tys.km. Oryginał Delphi w ASO 1000,-, w internecie do kupienia za niecałe 400,- objawy: szarpanie.
- olej - trzeba lać dexos2 5w30 najlepiej co 10-15 tys km
To tyle. Myślę,że Cruze może się nieco różnić w odbiorze za sprawą gorszego wyciszenia, jakości plastików (ale nie diametralnie; co ciekawe środkowa część kokpitu biegnącą przez całą deskę bywa wykończona tkanina).

Szukając auta nauczyłem się,że w KAZDYM będzie coś do roboty, więc nie ma co się przerażać.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rysiob napisał:

Cruze'a nie mam, ale mam Astrę J, z którą Chevrolet jest technicznie spokrewniony (przynajmniej częściowo). Identyczne są niektóre silniki, np. benzynowe 1.4 Turbo 140 KM (taki mam u siebie), a z palety Opla jest też 1.8 140 KM.

Generalnie tak jak Astra, Chevy jest dość ciężki - masa startuje od 1300kg. Dlatego też trzeba wybierać silnik o większej mocy/momencie obrotowym, żeby móc dynamicznie się poruszać.

O ile wolnossący 1.8 ma opinie lekko zamulonego w dolnym zakresie obrotów (zapewne przez soft pod normy emisji spalin), tak 1.4T daje sobie już nieźle radę w tej budzie. Silnik ogólnie w założeniach prosty: wtrysk pośredni wielopunktowy, łańcuch rozrządu, hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego. Gaz toleruje. Jednak ma kilka bolączek do sprawdzenia:
- zawór zwrotny w kolektorze ssacym, tzw. grzybek. Musi być na swoim miejscu, inaczej wydmuchana zostanie membrana odmy, a dalej uszczelnienia górnej części silnika. Sprawdzenie tego to około 10s.
- membrana odmy - ma upuszczać powietrze a nie zasysać. Sprawdzenie znów kilkanaście sekund.
- uszczelnienie wałków rozrządu - mechanicy mówią,że ten typ tak ma - no ma, jak coś się dzieje ze wspomnianym odpowietrzaniem wału korbowego, ale naprawa poprzez wymianę uszczelnień jest i szybka (godzina góra), i tania (80 zł uszczelki bodajże).
- cewka - jest jedna, wspólna na listwie, lubi paść zarówno po 40tys.km, jak i po 150tys.km. Oryginał Delphi w ASO 1000,-, w internecie do kupienia za niecałe 400,- objawy: szarpanie.
- olej - trzeba lać dexos2 5w30 najlepiej co 10-15 tys km
To tyle. Myślę,że Cruze może się nieco różnić w odbiorze za sprawą gorszego wyciszenia, jakości plastików (ale nie diametralnie; co ciekawe środkowa część kokpitu biegnącą przez całą deskę bywa wykończona tkanina).

Szukając auta nauczyłem się,że w KAZDYM będzie coś do roboty, więc nie ma co się przerażać.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. To byłoby moje 4 używane auto więc nauczyłem się już, że nikt nigdy ideału nie sprzedaje. Grunt to nie szukać okazji i poświęcić trochę czasu i kasy na dokładne sprawdzenie auta. 

Co do Cruze'a miałbym właśnie tylko ten jeden problem - 1.4 Turbo PB, czy 2.0 diesel (najlepiej ten 163KM). Tras robię coraz więcej, w mieście też raczej nie gnije w korkach, bo jeżdzę zwykle poza szczytem, a jednak wieksza pojemność i duży moment obrotowy to jest komfort. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rysiob napisał:

- olej - trzeba lać dexos2 5w30 najlepiej co 10-15 tys km

Zmienili na Dexos 1 gen. 2, specyfikacja Dexos 2 obejmuje też 0W30, 0W40 i 5W40. Oleje GM to takie ściepy olejowe, więc lepiej poszukać czegoś normalnego. Na plus - brak podróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że zmienili , ale mimo to w maju tego roku w ASO zalali mi jeszcze dexos2.

 

Co do silnika - o ile w Astrach montowali 2.0 CDTI 160 km pochodzący m.in. z Fiata (super motor, ale miał jedną przypadłość: problemy ze smokiem pompy oleju, trzeba pamiętać o wymianie co jakiś czas uszczelki jakiejś, to się trzeba wczytać), tak w Cruzie montowali 2.0 pochodzące od vm motori. I pytanie, jak z dostępnością części (i cenami) i eksploatacja tego silnika.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.