siewcu Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 @YOBACK a myślisz, że o takie auto za 600 tysięcy nie trzeba dbać? Jak się nie dba w ogóle auto i traktuje tak, jakby to miało być dosłownie pancerne to nie ma opcji, żeby to przeżyło. Minimum dbania i by wyglądało zupełnie inaczej. RS7 ojca kolegi wygląda normalnie, ma 5 lat. A wykonane inaczej nie jest... Jak dbasz tak masz, prosta zasada a nie dziwi mnie stopień zużycia, skoro materiały są raczej delikatniejsze i z wyższej półki jakościowo(tak mi się wydaje, i nie tylko mi) niż w tanich modelach. Kupisz skórzany pasek za 50 zł i będzie z innego materiału niż taki za 500 zł co nie znaczy, że ten drugi jest pancerny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlimaxss Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Panowie a czy z Tipo nie jest tak że sedan ma gorsze materiały . Aaa. Hachback i Kombi te lepsze przez co są to wersję droższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareme89 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Różnica jest, Tipo ma słabe materiały. Ale różnica między nim a np. Dacią jest taka, że w tym drugim plastiki zaczynają skrzypieć jak się przejedzie 1000 km po typowym mieście. A co do Mazdy... Wszystko spoko, ale to raz, że ruda zżera po jakimś czasie a dwa, że skyactiv się sypie. "trochę" im ten silnik nie wyszedł, jak tak rozmawiałem ze znajomymi to średnia żywotność to okolice 100k km... Trochę lipa. Chcieli dobrze, plusy z wysokiego CR uzyskali, tylko przyoszczędzili w księgowości i efekty są jakie są. I powiem szczerze, że gdybym miał brać Mazdę ze skyactiv i mieć w alternatywie nowe Tipo to wolałbym Tipo. Albo szukał innego auta, kolega kupił ostatnio Octavię RS z 2012 roku, wyposażenie chyba dosłownie pełne, za 40 tysięcy. Za dodatkowe 15 i rezygnując z RS pojawiamy się w okolicach cenowych nowego egzemplarza...Jeszcze nie słyszałem żeby jakiś silnik skyactiv siadł, sorka raz z powodu tego co właściciel jeździł bez oleju. W Polsce są już egzemplarze z przebiegiem ponad 200tys i nic się nie dzieje, to samo w USA. Wiec nie wiem co niby w tych silnikach się psuje. Mój ma 100tys i nic jeszcze przy nim nie robiłem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Dlaczego zawsze najwięcej do powiedzenia mają ci co nie posiadają danego auta? Zawsze szwagra znajomy ma największą wiedzę Tsi przecież też więcej niż 20tyś nie przejedzie. Od wymiany do wymiany olej się sam zmienia bo tyle trzeba dolewać... Ja tych problemów nie mam... musze reklamować chyba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazman Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Odnośnie tsi to akurat to co napisałeś jest poniekąd prawdą w egzemplarzach z tzw wadą olejową jak choćby 1.8tsi w pierwszych rocznikach a4 b8 czy octaviach.Nowsze tsi tego problemu nie mają, ale w mojej fabii (12.2016) 1.2tsi 90ps po szybszej jeździe autostradowej dolewki są konieczne. Wracając do głównego tematu, brałbym tipo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 29 minut temu, tazman napisał: Nowsze tsi tego problemu nie mają, ale w mojej fabii (12.2016) 1.2tsi 90ps po szybszej jeździe autostradowej dolewki są konieczne. 90% moich przebiegów to autostrady... nie dolewam nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazman Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Masz mocniejszy 1.4 i skrzynię 6, w 1.2 i słabszej wersji (90ps) była 5. To znacząca różnica. To pojawia się tylko przy jeździe autostradowej, dolewki są nieduże więc nie stanowi to dla mnie kłopotu. Zresztą fabia to typowo miejskie auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 58 minut temu, tazman napisał: Nowsze tsi tego problemu nie mają, ale w mojej fabii (12.2016) 1.2tsi 90ps po szybszej jeździe autostradowej dolewki są konieczne. Jaki olej i co ile zmieniany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazman Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 ASO zalewa Castrol 5w30 longlife III, interwał wymiany skrócony do 15 tyś. średnio. Aktualny przebieg niespełna 45 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubee Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Jak ktos leje ten szlam, to nic dziwnego, ze znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazman Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 To nie rodzinna fura. To auto pracuje na siebie, po 3 latach i tak zmiana, niech się martwi przyszły właściciel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 ooo to to po takich wypowiedziach właśnie przekonuje się do Tipo/Megane i może bieda edyszon ale przynajmniej mogę mieć nadzieje, że bez kombinacji przeżyję człowiek kolejne 5-6lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lol19pl Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Obecnie wszystkie auta (w tej klasie nie licząc daci) maja bardzo podobna jakość wykonania. Wiadomo że się zdarzy, że u mnie w megane rączka w drzwiach jest wątpliwej jakości, ale z drugiej strony mam miękki plastik tam gdzie tuzy klasy kompaktowej mogą pomarzyć. To samo jest na przykład z filcowymi wkładkami, których nie ma w niektórych autach klasy średniej. Siedziałem w mazdzie 3 i w Tipo sedan i jakość materiałów jest lepsza w tej pierwszej, ale to nie coś co przeważa szalę na stronę Mazdy.Ale odemnie taka porada, jeśli to ma być auto do miasta i na krótkie trasy to rzuć okiem na fieste i Ibizie, fiesta się lepiej prowadzi a Ibiza daje miejsca dla 4 dorosłych osób. Pytanie w ile osób chcesz jeździć za granicę. Wysłane z mojego DUK-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Nie no B odpada, dziecko mamy 2.5 roczne, teraz E46 to jest koszmar na jakieś wypady, bo zawsze coś ląduje w środku. Nawet bardzo myślimy o Tipo/Megane kombi tylko to znów + 4-5k. zł:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlimaxss Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 @jarekrk Tym bardziej ze nowa Fiesta jest jedną z ciasniejszych tylnych kanap w klasie, wszystko poszlo do przodu w niej poza miejscem z tyłu. I piszę to mimo sympati do tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 ja dumam między fiestą, hyundaiem i20 ten drugi zaskakuje środkiem autko też jako drugie, na rodzinne wypady jest mondziak 2014r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 W dniu 19.06.2018 o 10:48, siewcu napisał: . A tekstu o montowanym na specjalne zamówienie silniku nawet nie ma co komentować, W Toledo 1.8T jest rzadkością i był montowany na zamówienie zamast niego był w ofercie 2.3 V5 natomiast w Leonie był 1.8T a nie było 2.3 V5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 15 godzin temu, dareme89 napisał: Jeszcze nie słyszałem żeby jakiś silnik skyactiv siadł, sorka raz z powodu tego co właściciel jeździł bez oleju. W Polsce są już egzemplarze z przebiegiem ponad 200tys i nic się nie dzieje, to samo w USA. Wiec nie wiem co niby w tych silnikach się psuje. Mój ma 100tys i nic jeszcze przy nim nie robiłem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Spoko, jakoś dziwnym trafem ASO twierdzi co innego... W sumie to w takim razie chyba 4fun wymieniają te silniki, popytam czy nie mają za dużo kasy bo może się u nich zatrudnię, pewnie pracownicy dużo zarabiają pogadam sobie z chłopakami przy najbliższej okazji. Albo lepiej z szefem dlaczego sprzedaż obniżają, skoro gadają, że to zdycha bo mazda trochę nie trafiła z doborem materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelus Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Jakie ASO twierdzi? Jakie dokladnie materialy zle dobrali? Pisz o konkretach, bo pierwsze słyszę zeby Skyactiv sypal sie po 100 tys km, te silniki sa juz pare lat na rynku i uchodza za trwale. Co do rdzy od 2009 trochę sie zmienilo i mazda nie gnije w oczach. Zreszta problem slabego zabezpieczenia antykorozyjnego dotyczy wielu marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Na pewno zapytam chłopaków przy pierwszej okazji, która się pojawi. Z drugiej strony przy CR 14:1 silnik ma prawo mieć problemy z żywotnością, ale taka konfiguracja ma też spore plusy - ekonomia jest niesamowita, znajomy zszedł do 4 l/100 km Mazdą 3 1.5... I jeśli mnie pamięć nie myli to mówił, że mogłoby się udało zejść ciut niżej. Wynik mega ciężki do pobicia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubee Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Na niemieckich forach jest bez liku przykladow padnietych silnikow diesla w mazdzie. Nawet przy 40~60k km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 ktoś jeździ albo miał do czynienia z hyundaiem i20 2014- ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Heh, jeździłem tym dieslem 2.2 175 KM... Bardzo przyjemny, tylko żywotność jest jaka jest. Chyba że chłopaki w ASO zapomnieli mi powiedzieć, że to o diesle chodzi, nie o benzyny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Jeśli chodzi o 2.2 diesla w mazdzie to potwierdzam... wuja nawet 50 tys nie dobił i 3 razy w serwisie bo jakiś błąd silnika wyskakiwał i olej trzeba było od razu zmieniać... dalej już niestety nie wiem jak się sprawy potoczą bo auto dzwona zaliczyło i nie jest to szwagra cioci krewny tylko mieszkamy obok siebie więc info z 1 ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareme89 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 A to my rozmawiamy o dieslu? Myślałem ze cały czas jest rozmowa o benzynie. Odnośnie diesla to nikt ze znajomych nie ma tego silnika wiec nie wiem. Ale kto kupuje Japończyka z dieslem.... nie wiem jak w 6 ale w cx3 diesla tam się zaczyna gdzie benzyna w max wyposażeniu kończy.... a ma chyba 40koni mniej :D Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się