Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, buka napisał:

Panowie Volvo V70 III gen. Jaki silnik benzynowy jest najlepszy w tej budzie? Jakieś typowe usterki modelu.

Najlepszy w tej budzie V70III swoje waży, moim zdaniem to jest 2.4 d5 185/400Nm polecam bo takim jeżdżę od pół roku, usterek puki co brak :) 

a z benzyny to   t6 3.0T;) O usterkach polecam poczytać na www.volvoforum.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniej awaryjny z benzynowych volvo to chyba 3.2, przebiegi po pół miliona to nie problem przy odpowiednim użytkowaniu. Do roku bodajże 2010 zdarzało się, że wyciągał się łańcuch rozrządu (podobnie w T6), później z tego co mi wiadomo było już ok.

2.5T lubią pękać tuleje przy mocniejszym katowaniu. Podobnie jak w Focusach st mk2. W foce rs mk2 problem wyeliminowano zmieniając między innymi nacięcia między cylindrami. Kolega i sąsiad jeździ takim w v70 i spalanie niewiele mniejsze od T6, a jednak awaryjność i koszty eksploatacji (choćby ze względu na rozrząd) trochę większe.

T6 użytkuję od 8k km w Xc70, w tym 3k na gazie. Odpukać nic się nie dzieje, a że widywałem takie z najechanymi 400k km to jestem dobrej myśli. Konstrukcyjnie bardzo zbliżony do 3.2, potencjalna awaryjność rośnie przez turbinę i większą moc. Mój jest w wersji polestar i to już się odpycha całkiem fajnie. Znam jeden egzemplarz zrobiony na ok. 370 KM i lekko nie ma, a daje radę.

4.4 Yamahy słyszałem, że bardzo spoko, ale na tym moja wiedza się kończy. Trochę egzotyka, raz tylko tym jechałem i mi zdecydowanie bardziej odpowiada charakterystyka doładowanego T6.

Chyba jeszcze 1.8 był o którym nie mam pojęcia, ale tutaj masa v70 może stanowić problem w komfortowym poruszaniu się.

Automatyczna skrzynia biegów to słabe ogniwo tych aut. Nie jest demonem szybkości i zdarza się wiele awarii sterowników, elektrozaworów itp. Choć z drugiej strony właśnie kumpel sąsiad w swoim v70 silnik już zmienił, a skrzynia ma conajmniej 300k km przebiegu i ma się dobrze. Więc jak ze wszystkim - zależy od eksploatacji, serwisu...

Panowie Volvo V70 III gen. Jaki silnik benzynowy jest najlepszy w tej budzie? Jakieś typowe usterki modelu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, jakąś stronę byście polecili gdzie można sprawdzić historię auta? Chodzi o Toyotę Corollę Verso z nr VIN NMTER16R40R028726. W ogóle ma jakiś sens sprawdzanie przez internet? Warte to coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S3ci0r napisał:

sprawdziłem i...

 

2015
ODNOTOWANO SZKODĘ NA POJEŹDZIE
Kraj: NIEMCY
Kwota: 500 - 750 EUR

2017
ODNOTOWANO SZKODĘ NA POJEŹDZIE
Kraj: POLSKA
Kwota: 30000 - 50000 PLN

 

także ten tego... 😂

daj linka żeby ostrzec innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Moi rodzicie mieli wypadek samochowy i ich niezawodny Avensis T27 niestety nadaje się do kasacji. W związku z tym szukam dla nich samochodu do 40 tys zł. Wstępnie wybór padł na Passata B7 w benzynie - w związku z tym pytanie, czy ktoś ma jakieś opinie nt tych silników? 

Może ewentualnie polecicie inne auto w tej klasie i cenie? Warunek to na pewno benzyna, klasa Avensisa, Passata itp, rocznik co najmniej 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, blaszczu napisał:

Cześć

Moi rodzicie mieli wypadek samochowy i ich niezawodny Avensis T27 niestety nadaje się do kasacji. W związku z tym szukam dla nich samochodu do 40 tys zł. Wstępnie wybór padł na Passata B7 w benzynie - w związku z tym pytanie, czy ktoś ma jakieś opinie nt tych silników? 

Może ewentualnie polecicie inne auto w tej klasie i cenie? Warunek to na pewno benzyna, klasa Avensisa, Passata itp, rocznik co najmniej 2010

to może po co kombinować jak avensis taki był ok to kupić po lifcie i cieszyć się jazdą 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Seat Toledo II silnik 1.8 udany silnik żadnych poważniejszych usterek nie miał,zwróć uwagę na uszczelkę zaworów lubi puszczać na "półksiężycach" i od spodu auta zajrzyj w okolicę prawego narożnika głowicy czasami lubi się tam pocić, dosyć dużo pali ok 11-12 litrów LPG w mieście.

Toledo 2.3 dosyć rzadki silnik i skomplikowany ze względu na nie typową budowę,drogi w eksploatacji i bardzo często nie równo pracuje. Za to auta z tym silnikiem są fajnie wyposażone. 

Skupił bym się na silniku 18 20V lub bardzo rzadko występującym (był montowany na specjalne zamówienie) 1.8 T. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VR5 to VR6 z obciętym cylindrem. Flaki są takie same, z rozrządem włącznie. A tekstu o montowanym na specjalne zamówienie silniku nawet nie ma co komentować, może na specjalne zamówienie wrzucali 4x4 jeszcze i W12 z Bentleya?

W 1.8 lubi zdechnąć napinacz łańcucha, jak trzeba również łańcuch wymienić to dochodzi do tego pasek. 1.8t jak to 1.8t, zresztą wszystkie pokrewne auta(golf 4/a3 8l/bora/leon 1m/octavia 1u) w eksploatacji od strony mechanicznej to baaardzo podobne koszty, ogrom części jest wymiennych między tymi samymi modelami.

A z tych kilku typów... Nie wiem czy któryś bym wybrał. A6 C5 to problematyczne przednie wahacze(komplet to pewnie 1,5-2k jeśli ma to mieć sens), zamiast 2.8 więcej sensu ma 2.7t, w tolku raczej wolałbym ARL(ale trzeba liczyć dodatkowe +/- 4k do pakietu startowego na turbo i pompki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, siewcu napisał:

ł. A6 C5 to problematyczne przednie wahacze(komplet to pewnie 1,5-2k jeśli ma to mieć sens)

Nie skreślałbym samochodu z powodu wielowahaczy które wymienia się co 200/300tyś :D. Dając za to lepszy komfort...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200-300k? Trochę przegiąłeś, na naszych drogach 100k przy kompletnym nowym zawieszeniu i tak jest dobrym wynikiem... Poza tym, moje zdanie, że jeśli brać to 1.9 TDI(chyba że się trafi 2.5 - ale po remoncie, zrobienie tego po bożemu to ponad 10 tysięcy) albo 2.7 biturbo quattro. Moc jakaś porażająca nie jest, bo to tylko 230 KM - a auto małe nie jest - ale silnik gaz toleruje i jak się komuś zachce to coś tam można dołożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2018 o 15:02, siewcu napisał:

200-300k? Trochę przegiąłeś, na naszych drogach 100k przy kompletnym nowym zawieszeniu i tak jest dobrym wynikiem... Poza tym, moje zdanie, że jeśli brać to 1.9 TDI(chyba że się trafi 2.5 - ale po remoncie, zrobienie tego po bożemu to ponad 10 tysięcy) albo 2.7 biturbo quattro. Moc jakaś porażająca nie jest, bo to tylko 230 KM - a auto małe nie jest - ale silnik gaz toleruje i jak się komuś zachce to coś tam można dołożyć...

Kupiłem passka z przebiegiem 250k który miał orginalne wahacze (prawdopodobnie z 1szego montażu). Luz był na jednym z wahaczów po stronie pasażera, tego wymieniłem na Febi. Passek do 290k przy mnie pojeździł czyli 40kkm po Polskich drogach. Zawieszenie dalej było ok. A biorąc pod uwagę że 250kkm na pewno nie jeździł po płastkim stole...;). Oczywiście mówimy o orginalnem lemforderze a nie zamiennikach (tu się nie będę kłócił - wierzę, że wysiadają po 80-100kkm).

W dniu 19.06.2018 o 15:02, siewcu napisał:

Moc jakaś porażająca nie jest, bo to tylko 230 KM

A to polecane 1.9TDI więcej 😄😄 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.