paperson Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 @Michał126 podaję za VW. Ja wymienię przy 180 i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 @paperson, on mówił, że dobił swoim autem do 160 i już chciał zrobić, ale je sprzedał Ja się tylko zastanawiam, czy jak kiedyś dobrą praktyką była wymiana zestawu rozrządu przy 90-120 tys. km, to przy dzisiejszych 210 na pasek kiedy zrobić cały zestaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 33 minuty temu, Michał126 napisał: kiedyś dobrą praktyką była wymiana zestawu rozrządu przy 90-120 tys. km I dlatego u siebie też profilaktycznie pewnie zmienię tak jak olej co 15 a nie 30. Chyba że mi się odwidzi i na kię stinger uzbieram bo chyba się na nowo zakochałem ale 40 tys km już na blacie więć raczej na rozrząd padnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Oj wytrzymują te paski ponad 190kkm. Znajomy obsługuje flotę jednej z większej firm na Śląsku mają golfy 7 i Octavię z 1.4 125km i póki co wszystko jeździ na oryginalnym rozrządzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Nikt przecież nikomu nie zabroni wymienić pasek nawet po 100-120 tys. km Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, którzy siedzą w grupie VW i te paski spokojnie wytrzymują projektowany przebieg. Dla "dbających" zalecają wymianę właśnie przy 180 tys. km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-M Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 2 godziny temu, paperson napisał: Nikt przecież nikomu nie zabroni wymienić pasek nawet po 100-120 tys. km Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, którzy siedzą w grupie VW i te paski spokojnie wytrzymują projektowany przebieg. Dla "dbających" zalecają wymianę właśnie przy 180 tys. km U mnie w firmowym crafterze 2.0 tdi strzelił pasek przy 145 tys ale od dawna twierdze ,że to za slaby silnik do tego auta wiec miał ciężko ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Przymierzam sie do Octavi 1.8 tsi <2012r jak to jest z silnikami z tych lat? Poprawili apetyt na olej czy nadal te silniki borykają się z dużym zużyciem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubee Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Teoretycznie w drugiej polowie 2011 zostalo to poprawione. Ja bym szukal >2012. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Silniki z grupy ea888 lepiej odpuścić. Kwestia jaki jest ten, najlepiej sprawdzić po Vinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubee Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Wszystkie? Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 To jaki jest "najbezpieczniejszy" silnik benzynowy w grupie vag z tamtego okresu produkcji? Pancerne 1.6 mpi odpada bo trochę za mała moc do takiej masywnej budy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eidos71 Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 @danielek. - nie ma czegoś takiego, jak "najbezpieczniejszy silnik". Teoretycznie 1.8 tsi miał problemy olejowe, 1.4 tsi z łańcuchem rozrządu. Bolączek 2.0 tsi nie znam, choć też na pewno były. Generalnie dużo zależało od rocznika i dbania o właściwy olej i odpowiedni okres jego wymian, oraz o kilka innych spraw. Np. przy silniku 1.4 tsi ważne są dodatkowo dwie rzeczy: poziom oleju maks, oraz unikanie pozostawiania auta zaparkowanego "na biegu". Mam Octavię z tym silnikiem od nowości (czyli prawie 7 lat) i nie mam z tym silnikiem żadnych problemów. Uogólniające negatywne opinie na temat tych silników to zwykły hejt, oparty na kilku procentach negatywnych doświadczeń. Nie ma silnika idealnego i bezobsługowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu23 Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Wiem ze w Superbach 1.8 TSI 160KM (silnik dokładnie ten sam co w OII FL) nie miał już problemów z nadmiernym braniem oleju od drugiej połowy/końcówki 2011, czyli modelowo już wszystkie roczniki MY2012. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 @Eidos71 Dlaczego ważne jest nie pozostawianie auta na biegu? W obecnych czasach kupując auto trzeba się liczyć z usterkowoscią i wybrać mniejsze zło Genaeralnie szukam auta jak najmlodszego najlepiej kombi,benzyna w budżecie do 35 tys i ciężko jest mi coś wybrać bo albo jest coś drozszego albo rocznikowo nie spełnia moich oczekiwań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eidos71 Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 @danielek. - wyjaśniło mi to dwoch mechaników (jeden z serwisu ASO VW, drugi z niezależnego serwisu Skody): łańcuch rozrządu w aucie pozostawionym na biegu jest cały czas naprężony i nie "moczy się" w oleju. Po uruchomieniu silnika, łańcuch pracuje początkowo "na sucho". Ta praca na sucho, plus stałe naprężenie łańcucha powodują m.im. jego rozciąganie i zwiększają ryzyko awarii rozrządu, w tym awarię napinacza. Dotyczyć to ma generalnie wszystkich rozrządów na łańcuchu. W przyszłym roku planuję sprzedać swoją Octę (kombi), chociaż - jak napisałem - nie dzieje się z nią nic złego. Czas jednak na coś nowego ☺. Mam już dwóch chętnych kupców - jeden chce, abym sprzedał mu auto już tego lata ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 @Eidos71 Ciekawa teoria,nie słyszałem o tym wcześniej. Warto zapamiętać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Witam wszystkich. Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. Obecnie do pracy mam 15km w jedną stronę. Ostatnio pojawił się pomysł aby "w sezonie" pogonić do pracy jakimś jednośladem zwłaszcza, że to Kraków więc może rzeczywiście byłoby szybciej i taniej niż autem. Trochę za stary jestem na robienie prawka albo szukam wymówki, ale myślałem nad zakupem motorka do 125cc pojemności. Myślicie, że jakąś sensowną używkę bym kupił za powiedzmy 5-6 tys ? Coś w miarę żwawego i szybkiego jak na taką pojemność ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 @stawek zadałbym to pytanie tutaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 @stawek Popatrz na Honde PCX 125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eidos71 Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 23 minuty temu, danielek. napisał: @stawek Popatrz na Honde PCX 125 Albo na CBF125 -bliżej motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 yamaha ybr125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Dziękuję za propozycje i przepraszam, ale nie zauważyłem tematu o motorach. Jeszcze raz dzięki. Popatrzę te które podaliscie powyżej. Ta PCX 125 nie w moim guście chciałbym żeby chociaż z wyglądu nawiązywało"to" do motocykla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Oblatałem Yamahą YZF-R125 już pięć sezonów. Oprócz tego, że silnik podatny na przegrzewanie i przez to z czasem lubi żłopnąć olej, co należy zakończyć usunięciem nieszczelności, motocykl jest zaskakująco porządny. Ostatnio pierwszy raz wymieniłem żarówkę w świetle mijania - wytrzymała osiem lat i cztery miesiące Spasowanie wszystkich części, w ogóle wykonanie, bezawaryjność - klasa. Porządny egzemplarz, serwisować wg książki i się cieszyć. ASO Yamahy jest tanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxy82 Opublikowano 24 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Kupując w marcu 125-tke też mówiłem kumplowi że za stary jestem na egzaminy..pół roku później jechałem w Polske po 600-tke ale wracając do tematu to fajnie wygląda i jeździ Junak NK125. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 24 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Jeśli ma przypominać motocykl to warto zainteresować się jeszcze KTM DUKE 125 genaralnie polecam zrobić kategorie i kupić min 600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się