Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@paperson, on mówił, że dobił swoim autem do 160 i już chciał zrobić, ale je sprzedał :) Ja się tylko zastanawiam, czy jak kiedyś dobrą praktyką była wymiana zestawu rozrządu przy 90-120 tys. km, to przy dzisiejszych 210 na pasek kiedy zrobić cały zestaw? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Michał126 napisał:

kiedyś dobrą praktyką była wymiana zestawu rozrządu przy 90-120 tys. km

I dlatego u siebie też profilaktycznie pewnie zmienię :) tak jak olej co 15  a nie 30. Chyba że mi się odwidzi i na kię stinger uzbieram bo chyba się na nowo zakochałem :-] ale 40 tys km już na blacie więć raczej na rozrząd padnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt przecież nikomu nie zabroni wymienić pasek nawet po 100-120 tys. km :) Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, którzy siedzą w grupie VW i te paski spokojnie wytrzymują projektowany przebieg. Dla "dbających" zalecają wymianę właśnie przy 180 tys. km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, paperson napisał:

Nikt przecież nikomu nie zabroni wymienić pasek nawet po 100-120 tys. km :) Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, którzy siedzą w grupie VW i te paski spokojnie wytrzymują projektowany przebieg. Dla "dbających" zalecają wymianę właśnie przy 180 tys. km 

U mnie w firmowym crafterze 2.0 tdi strzelił pasek przy 145 tys ale od dawna twierdze ,że to za slaby silnik do tego auta wiec miał ciężko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@danielek. - nie ma czegoś takiego, jak "najbezpieczniejszy silnik". Teoretycznie 1.8 tsi miał problemy olejowe, 1.4 tsi z łańcuchem rozrządu. Bolączek 2.0 tsi nie znam, choć też na pewno były. Generalnie dużo zależało od rocznika i dbania o właściwy olej i odpowiedni okres jego wymian, oraz o kilka innych spraw. Np. przy silniku 1.4 tsi ważne są dodatkowo dwie rzeczy: poziom oleju maks, oraz unikanie pozostawiania auta zaparkowanego "na biegu". Mam Octavię z tym silnikiem od nowości (czyli prawie 7 lat) i nie mam z tym silnikiem żadnych problemów. Uogólniające negatywne opinie na temat tych silników to zwykły hejt, oparty na kilku procentach negatywnych doświadczeń. Nie ma silnika idealnego i bezobsługowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eidos71 Dlaczego ważne jest nie pozostawianie auta na biegu? W obecnych czasach kupując auto trzeba się liczyć z usterkowoscią i wybrać mniejsze zło :D

Genaeralnie szukam auta jak najmlodszego najlepiej kombi,benzyna w budżecie do 35 tys i ciężko jest mi coś wybrać bo albo jest coś drozszego albo rocznikowo nie spełnia moich oczekiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@danielek. - wyjaśniło mi to dwoch mechaników (jeden z serwisu ASO VW, drugi z niezależnego serwisu Skody): łańcuch rozrządu w aucie pozostawionym na biegu jest cały czas naprężony i nie "moczy się" w oleju. Po uruchomieniu silnika, łańcuch pracuje początkowo "na sucho". Ta praca na sucho, plus stałe naprężenie łańcucha powodują m.im. jego rozciąganie i zwiększają ryzyko awarii rozrządu, w tym awarię napinacza. Dotyczyć to ma generalnie wszystkich rozrządów na łańcuchu. W przyszłym roku planuję sprzedać swoją Octę (kombi), chociaż - jak napisałem - nie dzieje się z nią nic złego. Czas jednak na coś nowego ☺. Mam już dwóch chętnych kupców - jeden chce, abym sprzedał mu auto już tego lata ☺ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.

Obecnie do pracy mam 15km w jedną stronę. Ostatnio pojawił się pomysł aby "w sezonie" pogonić do pracy jakimś jednośladem zwłaszcza, że to Kraków więc może rzeczywiście byłoby szybciej i taniej niż autem. Trochę za stary jestem na robienie prawka albo szukam wymówki, ale myślałem nad zakupem motorka do 125cc pojemności. Myślicie, że jakąś sensowną używkę bym kupił za powiedzmy 5-6 tys ? Coś w miarę żwawego i szybkiego jak na taką pojemność :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za propozycje i przepraszam, ale nie zauważyłem tematu o motorach.

Jeszcze raz dzięki. Popatrzę te które podaliscie powyżej.

 

Ta PCX 125 nie w moim guście :) chciałbym żeby chociaż z wyglądu nawiązywało"to" do motocykla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblatałem Yamahą YZF-R125 już pięć sezonów. Oprócz tego, że silnik podatny na przegrzewanie i przez to z czasem lubi żłopnąć olej, co należy zakończyć usunięciem nieszczelności, motocykl jest zaskakująco porządny. Ostatnio pierwszy raz wymieniłem żarówkę w świetle mijania - wytrzymała osiem lat i cztery miesiące :D Spasowanie wszystkich części, w ogóle wykonanie, bezawaryjność - klasa. Porządny egzemplarz, serwisować wg książki i się cieszyć. ASO Yamahy jest tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.