Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@Pływak ''szczesliwcy'' - kpina - lata prac nad benzyniakami, po czym wypuszczenie auta nie będącego w stanie pokonać 20kkm bez ukrecenia wału korbowego? Przeżyłem 1.2tsi z pierwszych serii gdzie w nowej Jettcie w 2013r urwał się łańcuch rozrządu - tak jakby nikt wcześniej ich nie używał. Oczywiście ASO nie znało problemu - wówczas na forum Skody było 41 stron postów o lawinowo urywajacych się rozrządach - wówczas serwisowi wrócił rozum, zaś ja mogłem oddać auto na rękojmi. 

Jeden z Was wspominał o wysokich kosztach serwisu, w tym pogwarancyjnego - warto jednak brać pod uwagę że:

- pierwszy przegląd w ASO Tesli jest przewidziane po... 160kkm (tak, 160 tysięcy km), 

- zawieszenie jest od Mercedesa - zatem dostępne bez problemu, 

- hamulce - silnik stanowi jednocześnie hamulec (pradnice) - stąd bywa tak że auto pokona np 1100km i ma nalot korozji na tarczach 🙂

- kwestia uziemienia auta w przypadku awarii - tak, pod warunkiem że ubiejecie jednoczesnie wszystkie dwa (albo cztery w przypadku mocniejszej wersji) silniki; jeden silnik to koszt +/- 1000zł, już można przełożyć w niezależnym, wyspecjalizowanym warsztacie 🙂 jak na silnik bardzo tanio, przyznajcie sami;

- turbo, wtryski, dwumasa, skrzynia, połosie, dpf, wydech - nie zepsuje się bo ich po prostu nie ma 🙂

Kolejne pytanie - co kiedy napęd elektryczny zawiedzie:

A) auto nadal będzie jechać, napedzane przez pozostałe silniki, 

B) jak i to zawiedzie - zrobię to co zazwyczaj się robi - dzwoni po lawetę - przypuszczam że sami też nie wozicie zapasowych silników 🙂

C) jak zabraknie prądu - cóż, żeby zignorować komunikaty z auta i dobić do 0%, trzeba naprawdę być kretynem - a na to nie ma lekarstwa. 

Jeśli pytania będą rzeczywiście konkretne i nie będą sprowadzały się do opinii że 'moje auto i tak lepsze' - chętnie odpowiem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukręcenie walu korbowego? Chyba nie piszesz tego w kontekscie Focusa bo tam problem byl w zupełnie czym innym i powie Ci to każdy wlasciciel RSa ;]

 

To jedziemy dalej:

Czy pierwszy przegląd po 160k km bedzie dotyczyl rowniez modelu 3 w którym to przy tym przebiegu kończy się gwarancja?

 

Od ktorego mercedesa do ktorej wersji tesli pasuje zawieszenie bo sprawdzilem dwie najwieksze hurtownie motoryzacyjne w PL i z czesci zamiennych do S P85D znalazlem filtr kabinowy, łożysko kola i klocki hamulcowe, ktore notabene sa te same co u mnie bo tesla zapewne tez ma zaciski Brembo. Poki co aftermarket w PL lezy i kwiczy

 

Czy silnik i przeniesienie napędu w tesli jest tak skonstruowane, ze moze jedynie ulec awarii elektrycznej, a nie mechanicznej blokując napęd? Bo z twojego postu wynika, ze awaria jednego napedu nie jest w stanie uziemić auta. Rozumiem tez, ze nie jest w stanie zeswiriwac jakas elektronika wywalajac komunikat i uziemiajac auto? O uszy mi sie obilo ze model S w trybie "niedorzecznym" czy jak to się tam tlumaczy nie byl w stanie zrobić pełnej pętli na torze poznan bez wywalenia komunikatu o przegrzaniu prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Pływak napisał:

Ukręcenie walu korbowego? Chyba nie piszesz tego w kontekscie Focusa bo tam problem byl w zupełnie czym innym i powie Ci to każdy wlasciciel RSa ;]

Tak sie wtrace. Nie byla to jakas uszczelka ?

Narqzie mamy porownanie tesla vs spalinowe. 

Co z golfem e itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak mam wrażenie że mylisz mnie z serwisantem Tesli 😕 nie jestem zwolennikiem teorii typu 'znajomy mówił, ktoś słyszał że' zatem krotko:

1) uważam że to pytanie do producenta/dystrybutora - modelu 3 nie znam, zatem nie komentuje - bazuje na modelach które znam - Model S oraz Model X. 

2) Typowy Janusz Mode Active -zapewne te dwie hurtownie też nie uwierzą że jest takie Megane RS - cóż, jak pracują tam specjaliści od wydawania filtrów do 1.9tdi, tak może się zdarzyć 😕

Kolejny plus - serwis - jedziesz do Berlina/Wiednia, zgłaszasz np źle spasowaną uszczelkę, wymieniają natychmiastowo - bez zbędnej dyskusji - i to jest mile, podobnie jak częste aktualizacje samochodu. 

3) Naped może być także zdalnie odłączany - czy w formie 2WD czy w przypadku awarii - wowczas masz mniejszą moc i zużycie energii. 

Z tym porównaniem hamulców do tych Meganki to... nieważne. 

Elektronika jak elektronika - zdechnie i w Megance, zdechnie i w Tesli - nie ma reguły, zawsze trafiają się awarie - niesprawiedliwe byłoby wówczas skreślanie całej linii modelowe. To TK jakbym podważał całokształt Megane RS, wskazując na awaryjność Laguny - bez sensu. 

Nie do końca rozumiem linii obrony RS-a - z jednej strony piszesz o perspektywie wieloletniej, bezawaryjnej eksploatacji przez typowego Kowalskiego (omawiając Teslę czy RS-a xD) po czym nagle tłumaczysz że notorycznie wymiany short-bloków w nowym samochodzie są OK - zabij, nie pojmuję takiej logiki. Wiem że Focus RS to kultowe auto ale po takich akcjach naprawdę nie dziwię się że ludzie mają ich dość  po przebiegu niespełna 20-30kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Duzo piszesz wiec myslalem, ze duzo wiesz widac bylem w błędzie.

 

Ad.2. Majac dostep do katalogow online można samemu sprawdzić dostępność części ale no ale skoro nas to nie interesuje bo nie mamy auta, o którym piszemy i nie musimy go itrzymywac, a powtarzamy tylko zaslyszane frazesy...

Ad.3. Czyli naped ma byc całkowicie rozlaczany mechanicznie, a nie elektrycznie tak, ze kolo nie ma stycznosci z uszkodzonym elementem napędu? 

Ad.4. Wspomnialem jako ciekawostks bo w.w. katalog podał ten sam numer katalogowy klocków pozniej rzucilem okiem na zaciski w tesli i google pokazało czterotloczkowy monoblok ;]

Ad.4. Mozesz wskazywac na co chcesz bo ja przynajmniej jestem wlascicielem auta, a nie ze czasem ktos mnie z pracy nim wozi więc udziele Ci wyczerpującej odpowiedzi o mankamentach auta z pierwszej ręki jako posiadacz takiego auta, ktore jest po okresie gwarancji i za naprawy, ktorego płacę z wlasnej kieszeni więc w miare miarodajna opinia powinna być. 

 

Ad.5. Nie kapujesz nie tyle logiki co czytania ze zrozumieniem. Gdzie bronie forda? Podaj cytat bo jak narazie to czytasz co chcesz czytac, a nie co jest napisane. Cos jak rozmowa, ze slepym o kolorach. Sam watpie czy akcja z uszczelką to całkowite rozwiazanie problemu ale ja przynajmniej orientuję się z czym jest problem, a nie wyskakuje z jakims wałem pękającym. Nie kupuil bym uzywanego RS z tego samego powodu co Tesli. Za duze ryzyko, ze pierwsza awaria po gwarancji bedzie "koncem czasu eksploatacji auta". FV za wymiane silnika w RS widzialem za wymiane aku w Tesli jeszcze nie ale myślę, ze kwota podobna 🙂

 

Kończąc to jałowa dyskusje to nie uwazam elektryków za zle auta wrecz przeciwnie ale poki co dla kogoś kto kupuje auto dla siebie jest zbyt dużo niewiadomych. Rynek wtorny zweryfikuje czy naprawde te auta sa tak dobre. Cena kosmos póki co zarowno za nowe jak i uzywane modele i mozna za to mieć topowe wersje benzyniakow z zapasem bezolowiowj na kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak oj cebula pełną gębą. 

Jaki nie-właściciel i okazjonalny użytkownik przypuszczam że mam większe obycie z ww marką aniżeli ktoś obcujacy z suchym danymi. 

Zrozum - auta tej klasy nie serwisujesz w Intercars i nie do końca śledzisz co z czego pasuje - po prostu oddajesz na serwis. Raz na 160kkm. W tym czasie w Mercedesie zostawiliśmy na standardowe przeglądy 10x średnio 4k zł - na standardowe procedury. Drogo, ale nie oddasz auta do Janusza. Tesla jest pod tym względem dużo tańsza. Ponadto trzyma cenę. 

Są różne szkoły robienia samochodów - pojezdzisz choćby okazjonalnie, zrozumiesz, dostrzeżesz różnice. Katalog to nie wszystko. 

Naprawdę dawno nie widziałem takiej spiny z tytułu ww auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, vangsta napisał:

oj cebula pełną gębą.

Jeśli dla Ciebie cebula jest chęć zagłębienia tematu na temat elektryków i tym samym wyrażenie wątpliwości to nie mam pytań. Dla mnie cebula jest wypowiadanie się nie o swoim aucie w kontekście kosztów, których nie ponosimy...

57 minut temu, vangsta napisał:

Jaki nie-właściciel i okazjonalny użytkownik przypuszczam że mam większe obycie z ww marką aniżeli ktoś obcujacy z suchym danymi. 

Dlatego ja nie mający dużej styczności z elektrykami zadałem kilka pytań ale jak widać niewłaściwej osobie skoro mnie odsyłasz z pytaniami do serwisu wiesz niewiele więcej niż ja.

58 minut temu, vangsta napisał:

Zrozum - auta tej klasy nie serwisujesz w Intercars i nie do końca śledzisz co z czego pasuje - po prostu oddajesz na serwis. Raz na 160kkm. W tym czasie w Mercedesie zostawiliśmy na standardowe przeglądy 10x średnio 4k zł - na standardowe procedury. Drogo, ale nie oddasz auta do Janusza. Tesla jest pod tym względem dużo tańsza. Ponadto trzyma cenę. 

Po pierwsze ja wyraziłem wątpliwości na temat cześć to Ty jako znawca modelu wyskoczyłeś z tym, ze są bez problemu dostępne bo przecież zawieszenie jest z mercedesa. Z ciekawości posprawdzałem i na rynku części zamiennych nie ma nic, a Ty nie udzieliłeś informacji, z którego mercedesa części pasują P&P. Jakiej klasy? 6 letnie auto segmentu E wyjątkowością tego auta jest technologia dlatego 6 letniego Mercedesa, BMW, Audi możesz oddać do serwisu nieautoryzowanego w okolicy, a 6 letnia Tesla musisz szukać "wyspecjalizowanego" serwisu.  I fakt mając auto nie swoje nie oddasz do Janusza i możesz zostawiać, a raczej firma może 4k zł za wizyty w ASO. Mając auto swoje prywatne nagle się okazuje, ze można coś zrobić poza serwisem o wiele taniej, a niekoniecznie gorzej niż w ASO. Po prostu masz wybór chcesz po gwarancji serwisować w ASO? Nie ma problemu wolisz u znajomego mechanika? Nie ma problemu. Nie musisz szukać serwisów po europie.

Godzinę temu, vangsta napisał:

Są różne szkoły robienia samochodów - pojezdzisz choćby okazjonalnie, zrozumiesz, dostrzeżesz różnice. Katalog to nie wszystko

No ale co ma przejeżdża jak nadal nie wiem jak będzie za X lat. Na bank przejeżdża mi się spodoba bo charakterystyka pracy siników elektrycznych miażdży spalinowe i jak pisałem gdybym ujeżdżał nieswoje auto i za nie nie płacił bym był w siódmym niebie. Przeglądam teraz otomoto i ciekaw jestem kto by się z nas odważył na 5-6 letnia Tesle za ponad 200K? Do użytku prywatnego kupioną za gotówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tu widzę materiał do pośmiania się 🙂 szczególnie ten serwis co 160k km za 4k zł, w tym samochodzie nie ma hamulców ani zawieszenia? Chyba że tyle wytrzymuje na polskich drogach i w tej cenie jest wymiana tego wszystkiego plus inne rzeczy przy okresowym przeglądzie, np. silnik jak się wysra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@siewcu z tym serwisem za 4k miałem na myśli Mercedesa - w Tesli wg instrukcji masz jedynie kontrolę po 160kkm. 

Tak jak wspominałem, hamulców w zasadzie nie używa się w tym samochodzie - za sprawą odzysku energii; silniki są również na 8-letniej gwarancji tak że jest ok. 

Problemem może byc np rozmiar opon - póki co głównie Goodyear oferuje odpowiednie do samochodu 22''; na zimę są 19-calowe koła zatem już łatwiej dostępne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ad.am nie ma co podsycać sytuacji.

Po cześci masz rację - sami promujemy elektryki, naprawdę dobra sprawa - o ile w przypadku aut klasy miejskiej/kompakt ceny są wysokie, tak dla segmentu Premium ceny są mocno porównywalne, a nawet niższe. 

Przypomnę temat Kii Stinger - tam tak samo był hejt dla zasady, że koreaniec, że złom, że nie BMW, Mercedes czy Megane RS. 

Zasadnicze pytanie wtedy brzmialo: siedziałeś, jeździłeś? Jeśli kupujesz auto dla siebie a nie dla sąsiada, będziesz bardzo pozytywnie zaskoczony. 

BTW, my też często słyszymy od niezorientowanych w motoryzacji słowa typu: '' ale ten nowy Sportage urósł''. 

I co? I nic. Śmiejemy się z tego razem z innymi 🙂 kluczem jest dystans do siebie i otwartość na to, co nowe. Z tego powodu jesteśmy otwarci na rozmowę dot. Tesli.

Grunt to nie zniechęcać się opiniami ludzi którzy z góry postanowili nie zrozumieć. Ich wola, trzeba uszanować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ad.am napisał:

@vangsta odpuść dyskusję, dziewczyny się zgrzały tematem 😉

 

Godzinę temu, vangsta napisał:

Przypomnę temat Kii Stinger - tam tak samo był hejt dla zasady, że koreaniec, że złom, że nie BMW, Mercedes czy Megane RS

Patrząc na te wypowiedzi widzę już typowo Januszowe zaczepki, a ja tylko nieśmiało przypominam, ze temat brzmi "Zakup używanego auta", a my od strony piszemy o tym, ze ktoś się podnieca teslą ale nie używaną, tylko nowa w lizingu i to w dodatku nie swoją, a firmową, którą nie jeździ, a czasem go wożą... to chyba wyczerpuje temat i z mojej strony EOT wróćmy do sedna tematu chyba, ze faktycznie coś przegapiłem i ktoś tu pytał o zakup używanej Tesli ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak znowu nadinterpretujesz - wiem że stawiasz swoje auto na piedestale, stąd wymieniłem go wśród klasy premium. W dobrej wierze, z grzecznosci - bo widzę że poza nim świata nie widzisz, Twoja sprawa. 

Te uwagi dot. leasingu - od tego jest właśnie taką forma finansowania. Nie podnieca nas fakt że nie jesteśmy wpisani w dowodzie, lecz bank - ważniejszy jest dla nas fakt użytkowania auta, w końcu do tego jest stworzone. 

Jestem daleki od oceniania ludzi publicznie, a już zwłaszcza tych których nie widziałem na oczy - jednak nie mam zamiaru tolerować takich docinek że Tesla, że nie moja i że mnie czasem wożą. 

Naprawdę, zluzuj 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo taka jest moda w Polsce: panie to nie jego to w leasingu..... a Leasing się sam spłaca :D z gotówkę to kupują auta klasy Premium w specjalnych wersjach które za rok/dwa chcą puścić za 1,5x ceny zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie zrobic takie male podsumowanie dyskusji 🙂

Obaj panowie maja racje.

samochod elektrtczny ma sens bytu I nie mozemy tego negowac. Tylko problem w tym ze rynek wtorny tego nie zweryfikowal. Kupic uzywaego elektryka to spore ryzyko I na ta chwile zdwcydowanie za duze.

majac do dyspozycji 150k PLN jakikolwiek elektryk schodzi na bardzo daleki plan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, vangsta napisał:

@Pływak znowu nadinterpretujesz - wiem że stawiasz swoje auto na piedestale, stąd wymieniłem go wśród klasy premium. W dobrej wierze, z grzecznosci - bo widzę że poza nim świata nie widzisz, Twoja sprawa. 

W klasie premium? Sam na tym forum jak i na innych pisałem, ze jakość wykonania tego auta to porażka jeśli chodzi o materiały wiec do premium mu daleko. Jednakże fakt za te kasę mógłbym mieć 10 letnie premium. Dlaczego nie kupiłem auta klasy wyższej? Z podobnych powodów jak tutaj omawiane. Koszty utrzymania po okresie gwarancji. Po prostu wybrałem najszybsze auto nie na jakiego zakup mnie stać ale na jakiego utrzymanie mnie stać. Wiem to dziwne podejście w tych czasach gdzie ludzie żyją ponad stan 😉

 

30 minut temu, vangsta napisał:

Te uwagi dot. leasingu - od tego jest właśnie taką forma finansowania. Nie podnieca nas fakt że nie jesteśmy wpisani w dowodzie, lecz bank - ważniejszy jest dla nas fakt użytkowania auta, w końcu do tego jest stworzone. 

No widzisz również się zgadzam, ze taka forma finansowanie dla firm jest najlepsza ale widzisz w tym temacie aby jakieś firmy pytały o auta w lizingu? Ja tu widzę zwykłych kowalskich takich jak ja którzy albo kupują auta klasy średniej lub niższej nowe z salonu albo używane klasy wyższej. Pomyliłeś po prostu tematy...

 

30 minut temu, vangsta napisał:

Jestem daleki od oceniania ludzi publicznie, a już zwłaszcza tych których nie widziałem na oczy - jednak nie mam zamiaru tolerować takich docinek że Tesla, że nie moja i że mnie czasem wożą

Żeby nie było, ze coś insynuuje oto twoje własne cytaty:

"mamy w firmie dwie Tesle"

"Teslę uzytkuje jako pasażer - samochód jest przydzielony dla innych pracowników)"

Jeśli firma jest twoja zwracam honor jeśli jesteś jej pracownikiem to nie widzę nic co miało by Cię w mojej wypowiedzi obrazić...

18 minut temu, dareme89 napisał:

Bo taka jest moda w Polsce: panie to nie jego to w leasingu..... a Leasing się sam spłaca 😄 z gotówkę to kupują auta klasy Premium w specjalnych wersjach które za rok/dwa chcą puścić za 1,5x ceny zakupu.

Jeśli jesteś właścicielem firmy i wypowiadasz się jako lizingobiorca to jest inna sytuacja tutaj mam wrażanie nie doczytałeś dyskusji od początku, a kilka ostatnich zdań 🙂

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym plusa ale w tym dziale nie można, przywracasz mi wiarę w to, ze ludzie jeszcze potrafią czytać ze zrozumieniem to jest dokładnie sedno dyskusji. Chętnie wymienię opinie za parę lat z kimś kto dziś był odważny i kupił 6 letnia Teslę czy nadal jest tak kolorowo jak w reklamowych sloganach 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.