Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

Ogarnąłem wnętrze We wnętrzu została do zrobienia tzw tajemnicza inwestycja Szukam też plastiku tunelu środkowego z elegancką zaślepką gniazda 12V. Była zapalniczka z pakietu dla palaczy, ale poprzedniemu właścicielowi gdzieś wsiąkła, a i mnie jest na plaster. Problem w tym, że takowych w ogłoszeniach nie ma.

32cf08e9c335b6a91c3880ca99b67495.jpg9bc375280dae4b900a86283a9ed0eebe.jpg8f9dde1f4c22a93ac07b2b5628bf723e.jpg21d8953a6a30677fb8ee6e4e09201a15.jpg12d38495a4fb0fc4ac7d6ee2cae42e4b.jpg1e0fd477e80ff5830d935368ab7a813f.jpga50c3b828b1982fb1ebb8e03407aa66e.jpg
c1c762098565a6e6ed48e7020c277614.jpg

Jeszcze trochę i przechodzimy na gumowe dywaniki, muszę zamówić.

A pamiętacie obdarte z farby ramiona z rdzewiejacymi śrubami na wierzchu?

6a35ff1df3d13e98ec7603f06fe973f6.jpg

Podszybie zostało jakie było. Boczne uszczelki parcieją i się odkruszają ze starości, zrezygnowałem z szukania drugiego. Zapytam ASO, chociaż tu trzeba się liczyć z tym, że 18 lat po zakończeniu produkcji już prawie nic nie jest dostępne... głośników jednak nowych nie kupię...

Więcej, jak go umyję i wrzucę ceramikę na to i tamto Lubię ten "projekt"


Wyryte w skale z S20 FE 5G













  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze spotkanie z CC Water gold (prezent od żony na urodziny) 😉

Mycie wstępne pianą z bezdotyku potem no rinse +CC wg

Do tej pory używałem opti seal oraz Ag sapphire jako qd. CC water gold dla mnie bezzapachowy, zupełnie inny trigger niż w wyżej wymienionych (trochę trzeba ponaciskać ale ładnie rozkłada preparat. 

Dotarcie takie sobie, ale lepsze dla mnie niż w sapphire, który lubi się mazać. Głębia i śliskość bardzo dobra po dotarciu. Teraz czekam na deszcz i ocenę hydro. 

Ciekaw jestem też ile posiedzi. Ag siedzi po takim myciu ok 3 tygodnie, opti seal podobnie. 

Dałem też na felunek i jestem ciekaw jak się spisze.

 

IMG_20240824_093309884_MFNR.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Śmigol trochę tych siuwaksów popróbowałem i w CCWG efekt wizualny/łatwość aplikacji/trwałość/samooczyszczanie to jest absolutna topka. Cena może być dla niektórych przeszkodą, ale jak wspomniałeś ma bardzo oszczędny atomizer i naprawdę nie trzeba go dużo. Więc z ekonomicznego punktu widzenia też jest oszczędny - ma tylko odrobinę wyższy „próg wejścia” U mnie numer jeden od długiego czasu. Nie wiem czy cokolwiek może mu zagrozić (wiadomo - chyba, że ceramikker )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię to 3
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ogarnąłem skóry więc dziś wpadło szybkie mycie. Prewash z Touch-Less ( z pianownicy), mycie właściwe kół Cleantle citrus foam a karoserii Auto Graph Alexandrite . Wykończone Ceramic Detailerem od Hyper , na opony wleciał CP Darkside :)9bdf9634936a7495071ad86ed5bdd167.jpg

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to nareszcie miałem okazję zgrać chęci i możliwości żeby w końcu pobawić się produktami M&K od Ciebie @analyzator

Więc tak

- Pure, zapach chemiczny, coś się z produktem stało bo „zwarzył” się i nie dawał wymieszać, może nie lubi jak mu się obiecuje położenie parę razy a nie ma się w zwyczaju dotrzymywać tych obietnice. Tak czy srak położyłem, wygląda na to, że mimo to był ok, dość wodnisty (nie wiem czy tak jest normalnie czy to wynik zwarzenia się). Bardzo delikatnie ścierny, daje fajny połysk, widać co robi. Na drobny minus dotarcie, jak się to zrobi w miarę szybko to jest miło, jak się da odrobinę przyschnąć to chwilę trzeba powalczyć choć bez dramatu.

- Titan, zapach taki jakoś bliżej nieokreślonych perfum męskich, niezbyt mocny, nie przeszkadza, jest fajnie. Tu wszystko ok, konsystencja mleczka, nakłada się tłuściutko, zbiera równie łatwo (nawet jak chwilę poleżał, pewnie 2-3 minuty po wypracowaniu), delikatnie widać, że podbija jeszcze po Pure. Ma być sealantem pod wosk, nie robiłem prawilnej 50/50 ale poobserwuję jak się zachowuje względem samego Pure. Tak czy siak wrażenie pozytywne.

Jako konkurenta wystawiłem cleaner Zymola, bo tak. Zapomniałem już prawie jak skomplikowaną relację mam z tym cleanerem, równocześnie całym sercem kocham i całym jestestwem nienawidzę za docieranie. W każdym razie ja nie widzę ogromnej różnicy w wyglądzie między Zymolem a M&K choć gdybym miał wskazać faworyta to jednak Zymol. Intencjonalnie nie mówię co gdzie leży na zdjęciach - można zgadywać choć zdjęcia nie oddają rzeczywistości a i różnica imho niezbyt widoczna.

Wosk jutro, wleci M&K Zircon i najprawdopodobniej Zymol Concours (względnie Titanium, jeszcze się waham).

 

 

 

IMG_3906.jpeg

IMG_3905.jpeg

IMG_3902.jpeg

  • Lubię to 9
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mało detailingowo, ale w piątkowy wieczór przód auta do góry

20240901_122726.jpg.87b1a7346176fdb7a2a3bab312e09fe9.jpg

Nadkola zdjęte:

20240830_221425.jpg.207239dc1de8e4e7eb40d6ce5ea744ee.jpg

Wymyte czystym APC od ADBL, z braku wody, a raczej możliwości jej odpwoadzenia, wytarte na sucho i jeszcze wymyte n-914 w stężeniu 1:128 z wodą demineralizowaną (jak do odtłuszczania). 

Potem odtluszczone FX PROTECT Surface Agent. 

Na to naklejona mata butylowa 2,5mm. 

20240830_230748.jpg.fe0538ad5f8fc78e22d6d3bb86bbba3e.jpg

I miejsca narażone na bezpośrednie działanie wody pokryte Ctk defender. 

20240831_003750.jpg.75657ac093fb6b38ca4edf497e95ccc5.jpg

Dodatkowo poszycie błotnika od środka, też wklejone w ok 50% matą butylową i pianką zamknięto-komórkową 6mm

Tam gdzie woda nie dochodzi również do kleiłem pianki, żeby hałas nie rezonował w błotniku. 

Plastikowe nadkola właściwe również wymyte tą samą kombinacją, pokryte tą samą matą butylowa i na to szczelnie 6mm pianki, która nie chłonie wody. 

Potem jeszcze 1h zabawy ze składaniem, trochę pianki został wyrwane, ale udało się poskładać, wszystko, została tylko jedna śrubka 🫡. Co prawda wiem gdzie powinna ona iść, ale już w to samo miejsce nie pasuje, prawdopodobnie zerwał się gwint od środka, ale nie jest to śrubka strategiczna, więc na razie bez obaw. 

Całość zajęła ok 5-6h, ale też dlatego, że nadkole jest dość skomplikowane i już jest częściowo wygluszone jakąś gumowa tą masą, ale nie chce mi się wierzyć, że można to zrobić w 3h, jak reklamował łysy pan z tvn turbo. No chyba, że ktoś ma małe miejskie auto, podnośnik warsztatowy, pneumat do kół i plastikowe nadkole jest jedno częściowe. 

Na razie zriobione tylko przednie, do tylnych usiądę może wieczorem na tygodniu, bo materiały mam. A tylne są materiałowe, więc robi się trochę inaczej. 

Ogólnie z efektu jestem przeciętnie zadowolony, i i tak słychać huk opon ale już przy 140 bardziej słychać wiatr przez szyby, niż huk opon. 

Największa różnica będzie podczas jazdy na mokrym. 

Na duży plus, że nie słychać już tarcia i popiskiwania hamulców przy parkowaniu i DCC nie stuka. 

Na pewno będę chciał jeszcze dołożyć wygłuszenie drzwi, bo w tym aucie przez drzwi bardzo słychać inne auta. No i szukam jeszcze źródła szumu koło lewego ucha kierowcy, albo kawestia uszczelek (ale w rocznym aucie?), abo słupka B. 

 

  • Lubię to 7
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lol19pl napisał(a):

No i szukam jeszcze źródła szumu koło lewego ucha kierowcy, albo kawestia uszczelek (ale w rocznym aucie?), abo słupka B. 

bardziej kwestia aerodynamiki nadwozia 🙂

7 minut temu, lol19pl napisał(a):

Na pewno będę chciał jeszcze dołożyć wygłuszenie drzwi, bo w tym aucie przez drzwi bardzo słychać inne auta.

Po zrobieniu drzwi odczujesz największą różnice 😄 i wcześniej wspomniany szum opon też sporo ucichnie.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, DaV napisał(a):

Po zrobieniu drzwi odczujesz największą różnice 😄 i wcześniej wspomniany szum opon też sporo ucichnie

No właśnie z tego powodu zastanawiam się co zrobić w pierwszej kolejności, nadkola z tyłu czy przednie drzwi. Dodatkowo drzwi powinny polepszyć trochę audio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M&K Zircon zarzucony tam gdzie leżał Pure+Titan i samo Pure, Zymol Concours zarzucony tam gdzie HDC, wszędzie 2 warstwy.

Ogólnie całkiem spoko system, patrząc na zdjęcia różnica jest kosmetyczna, jak czepiać się szczegółów to zyomolowa kombinacja wydaje się odrobinę ciemniejszą ale to tyle jeśli chodzi o wygląd. Dla mnie na równi, oba bomba, kwestia preferencji. Co ciekawe po nałożeniu wosku moim zdaniem wizualnie nie ma różnicy między Pure+Titan a samym Pure, przed może nieduża ale była na korzyść opcji z Titanem.

Jeśli chodzi o pracę z samym woskiem - zapach ekstra (oranżadki w proszku, bomba), aplikacja bardzo przyjemna, masełko więc wydajnie, da się naprawdę cieniutko kłaść. Schnie szybko, raczej praca element po elemencie aplikacja + dotarcie niż kilka na raz bo jak mocniej przyschnie to jest mniej przyjemnie, bez dramatu, to nie fusso 😉 ale jednak trzeba pomachać żeby dotrzeć. Bardzo fajnie daje informację zwrotną przy docieraniu, czuć ogromną różnicę śliskości jak znika. Niemniej w aplikacji wygrywa zymol bo docieranie jest bajka niezależnie ile leży ale to nie jest wygrana bardzo znaczna.

Na pewno czuć za to różnicę w śliskości, tu Zymol górą, o ile M&K był śliski to w przejeździe szmatą z jednego na drugi czuć hamowanie po stronie M&K.

O trwałość się tu nie bijemy więc to nie czynnik do oceny ale będę obserwował 🙂

@analyzator cukiereczek to dopiero teraz 🙂 a Utopia zawsze pięknie, bez kitu

IMG_3916.jpeg

  • Lubię to 9
  • Super 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AndrewZS miałem kupione 2m2 w rolce 400x50cm butylu i zostało mi ok 160x50, czyli ok 1,2m2 zużyte na przednie nadkola. 

Ja kupiłem na 4 nadkola od razu i kalkuluje że powinnio mi wystarczyć, bo z tyłu są materiałowe, więc ich nie będę wyklejać matą butylową, tylko pokrywać StP Noise Liquidator (a nawet tylko to miejsce gdzie uderza woda z kół) 

Pianki miałem 1m2 i poszła cała, ale dodatkowo w poszycie błotników 4 paski po ok 10x30cm. 

Do tego mam 2kg ctk defender i starczy bez problemu na 4 nadkola. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gardor a jak ma mówić gość żyjący z konserwacji podwozi? 🤣

Niestety sama masa nie usztywnia aż tak jak butyl z aluminium. 

Tutaj masz 2,5mm maty, pokrytej masą konserujacą po wierzchu i do okoła. To masz ok 3-4mm elastycznej masy na krawędziach, raczej tam woda nie podcieknie. 

Poza tym, nie martwię się o zabezpieczenie tego auta, w nadkolach były litry wosku wylane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.