Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

Zwykły. "Niezwykly" ON jest jeszcze bardziej suchy więc uklad paliwowy ma trochę cięższe życie.
Pzdr.
Uuuu a ja od dłuższego czasu leje niby to lepsze na BP. Troszkę mnie to stwierdzenie przestraszyło. Pasowałoby coś też dodawać do paliwa??

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Manolito77 napisał:

Zwykły. "Niezwykly" ON jest jeszcze bardziej suchy więc uklad paliwowy ma trochę cięższe życie.

Pzdr.

To jest popularny mit. Owszem, jest w tym ziarno prawdy, ale nie należy ekstrapolować tego na wszystkie rodzaje ON. To dotyczy tych "arktycznych", pozbawionych kwasów tłuszczowych estrów metylowych, czyli FAME. Pakiety w tych paliwach zawierają jakieś tam modyfikatory tarcia, ale smarność i tak mają niższą niż podstawowe. Za to "normalne" premium prawie na pewno ma wyższą smarność. Sam porównywałem karty na Shellu. Za to premium nie ma wyższej liczby cetanowej, a tak się powszechnie myśli, zaś Archoil ją podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie 3godzinki życia minęły 😉

Piana SG niebieska, dwa wiadra VP AP + ADBL BM, na deser ponowna aplikacja Binder Premium Hydrophobic Wax. Koła Excede UWC oraz T&R, a jako deser SG B2B. Plastiki zewnętrzne KC PSS. Dodatkowo odkurzylem środek i przetarlem wnęki w/w szamponem i zabezpieczylem ADBL QD1. 

IMG_20190915_191132.jpg.1a02ae7365da7f6eeb17658165a0b7e7.jpg

 

To był dobry dzień 👍

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2019 o 19:35, buka napisał:

Odnośnie oleju, jakie proporcje oleju 2t lejecie?

Jeśli chodzi o olej 2T to najbardziej optymalna proporcja to była 4-5ml na każdy zatankowany litr paliwa. Czyli jak 10 litrów paliwa tankujesz, dodajesz 50 ml oleju 2T. Oczywiście należy pamiętać o odpowiednich normach takiego oleju w zależności czy w aucie jest filtr DPF czy nie. W e39 gdzie nie miałem DPFu bardzo dobrze sprawdzał się powszechnie dostępny olej 2T Orlenu - półsyntetyczny. 
ol-2t-mix.jpeg

 

Do F11-tki, gdzie jest już obecny DPF zalewałem olej Motula (710) w pełni syntetyczny - w takich samych proporcjach.

olej-motul-710-2t-1l-ester-blend-do-dwus

Za bańkę 1l płaciłem około 45-50 pln. Taka bańka wystarcza na około 200 l paliwa.

Natomiast Archoil 6900-D Max wychodzi najlepiej cenowo bo od tego Motula jest ze 20 pln droższy ale wystarcza na 500 l paliwa. Dodatkowo ponoć pomaga lepiej eksploatować DPF.

Pzdr.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z LM używałem jedynie Diesel Spulung ale zauważalny efekt na korekcjach wtryskow był tylko wtedy gdy przy wymianie zalałem go bezpośrednio do nowego filtra paliwa. Zalewany do baku praktycznie nic nie zmienił w korektach wtryskow jak podgladalem w kompie diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie po nałożonej około 2 tygodnie temu chińskiej ceramice. Nie spodziewałem się cudów ale niewiele ponad tydzień poleżała i po umyciu auta została wielka tafla. Dziwne trochę bo auto "porządnie" umyte, dokładnie nasmarowane AG SRP, wytarte IPA i dopiero po tym nałożona ta "ceramika". Efekt był super, pierwszy deszcz - super. A później tafla wody. Więc dziś przed pracą szybka myjka na bezdotyku + IPA i na to Tenzi Quartz Spray.

 

20190919_135634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu nadszedł czas aby ugryźć temat mocno parującej lampy (na tyle mocno, że pod 2 - 3 dniach chłodnych, deszczowych dniach wewnątrz już dość mocno skrapla się woda). 
Jako wsparcie do roboty posłużyła ta instrukcja:
https://www.youtube.com/watch?v=W5VC3xDYw5o
Z tą różnicą, że:
-  zamiast w piekarniku, miejsce klejenia podgrzewałem opalarką,
- na podgrzaną spoinę aplikowałem rozpuszczalnik, który w połączeniu z temperaturą powoduje rozwarstwianie się kleju i usprawnia proces rozklejania.
Rozpuszczalnik wraz z kloszem kupiłem tutaj: http://www.xenon24.eu/pl/287-klosze-lamp
Wcześniej w necie kupiłem sznur butylowy i tym skleiłem nowy klosz.
Sam rozpuszczalnik po aplikacji na podgrzaną spoinę zacowuje się jakby wrzał - pewnie zachodzi też jakaś reakcja, która ułatwia rozwarstwianie kleju.

2sNytl5.jpg?1

Cięcie:
Ix3ycQ5.jpg?2

Wyjęcie "chromów" aby ich nie uszkodzić przy ogarnianiu i podgrzewaniu lampy:
kco7na4.jpg?2

Obudowa oczyszczona ze starego kleju (przewalona robota), nowy klosz uzbrojony we wkład i przygotowanie do montażu:
OvdHjTN.jpg?2

Złożone w całość:
7mZK05G.jpg?2

Na aucie:
cQoI72s.jpg?2
bzLIzRY.jpg?2

Dla porównania prawa lampa, która może nie jest zajechana ale teraz względem nowego klosza widać różnicę:
CVbvXww.jpg?2

Dlatego na dniach prawa lampa będzie wypolerowana i poczęstowana powłoką kwarcową.

Czas zweryfikuje robotę.
Pzdr.

  • Lubię to 4
  • Dziękuję 2
  • Super 1
  • Okay 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z ładnej pogody powolutku zaczęłam pracę nad swoim autem, na co się w sumie zbierałam od kilku miesięcy i w końcu się udało 🙂 Dzisiaj pre-wash, mycie na dwa wiadra, zakamarki, kilka powtórzeń bug removera (po wczorajszym kilku-godzinnym tripie związanym z Detailing Show jak zobaczyłam przód auta to aż przysiadłam), pełna dekontaminacja, no i odważyłam się tknąć po raz pierwszy komorę silnika (dzięki @paperson za rady, rzeczywiście motorplasta starczy mi aż do emerytury, może ktoś z Was trochę potrzebuje? 😂).

20190922_121237.jpg.14784f2fc6eb5fb617b06d39674a9beb.jpg20190922_120223.jpg.b68078ed374b01330194baf1e1cfc7dd.jpg20190922_124746.jpg.44550bc72960a04d71c014cad04aad4e.jpgIMG_20190922_135513_950.jpg.c9936e30d1b7a72299c250e74c6f424e.jpginCollage_20190922_185844838.jpg.69ae1cd13321372ae06653eaf3be714e.jpginCollage_20190922_182120919.jpg.47378e9ff5a6ccafa4e53ed3727b5f53.jpg

  • Lubię to 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.