Skocz do zawartości

Co mnie dziś wkurzyło 3


Rekomendowane odpowiedzi

54 minutes ago, Michał126 said:

@TfB, ale niekoniecznie widocznie dymić na czarno

Tu kolega @TfB ma rację - jak się jeździ dieselem po dziadkowemu, to sadza odkłada się w wydechu i przy mocniejszym depnięciu chcąc nie chcąc musi wylecieć. Jak wszystko zdrowe, jazda przekraczając czasem to 3k obrotów - wtedy racja czarnego dymu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wymieniony, wtryski wymienione, pompa paliwa tez;) kopci bo narzeczona ma ambicje aby nie wlewac do niego paliwa to jezdzi wolno i delikatnie - w Warszawie ma spalanie 6.5-7l/100km, gdzie ja mialem ponad 9, a w trasie uzyskuje 4.5... do poki jezdzi sprawnie i bezpiecznie nie wnikam w jej styl jazdy;)  jak nim jezdzilem to zawsze byl wyczyszczony jak trzeba. Koniec offtopu:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2019 o 11:39, Michał126 napisał:

ale niekoniecznie widocznie dymić na czarno. Wiadomo, że diesel bez DPF emituje cząstki sadzy. EGR kiedyś czyściłeś? Bo jak ja w 1.9 TDI wyciągnąłem EGR przy 169 tys. km, to tam była może 1/4 fabrycznego prześwitu, trochę kopcił, a auto co jakiś czas wywalało check engine, który potem samoistnie gasł. Po wyczyszczeniu - jak ręką odjął. Tylko trzeba pamiętać, żeby wymienić wszystkie O-ringi i uszczelki przy ponownym montażu (parę złotych w ASO).

1.9 TDI-PD 101km.

 

Ja jak swojego kupiłem z przebiegiem 380 tysia, to przy okolo 400 zrobiłem mu czyszczenie egr, kolektora, turbiny i wszystkiego co po drodze. Nigdy nie był tam otwierany przez te blisko 20 lat i syfu było tylko tyle, że ścianki rur były poprostu pokryte minimalną warstwą tej "sadzy"   Nie było żadnego zwężenia kanałów, wszystko prawie drożne jak fabrycznie.  Do tego dodam, że auto porusza się w obrotach 1800 - 2500.  3000 to mało kiedy bo to oznacza 140 km/h, a ja latam krajówkami prędkościami około 120 km/h i mam tam jakieś 2500 rpm.    4000 RPM to widzi raz na rok jak depczę na 100% do testów.    I przewody czyste, bez żadnego przedmuchiwania w trasie.

 

 

Jak ktoś przy 170 tys miał zapchane rury to ten samochód musiał wiecznie jeździć niedogrzany po mieście i na niskich obrotach i niskich prędkościach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, StreamHD napisał:

Jak ktoś przy 170 tys miał zapchane rury to ten samochód musiał wiecznie jeździć niedogrzany po mieście i na niskich obrotach i niskich prędkościach.

Nie rury, tylko oklejony sadzą trzpień EGRa. To za pośrednictwem czego otwiera się klapka i do dolotu dopuszczane są spaliny z kolektora. Wrzuciłem nawet na fb Liqui Moly Polska z pytaniem, jak coś takiego miałaby umyć jakaś chemia bez demontażu:

39279411_2075666199416108_75865969155930

1.9 TDI 101 KM również, tylko inny - BEW, to samo co ATD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz albo powiem coś głupiego, albo nic nie wnoszacego, albo może mam rację. 

To nie jest tak, że te wszystkie kwestie ekologii, które się zapychaja, które nie dają się wypalić podczas katowania, egr, dpf itp. To można to wykąpać w deironie albo podobnym specyfiku i pozbędziemy się 80% syfu? Ostatnio jakoś na stołówce chłopak mówił że wrzucił do K2 do felg i karcher po tym i jak nowe 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karbo napisał:

Teraz albo powiem coś głupiego, albo nic nie wnoszacego, albo może mam rację. 

To nie jest tak, że te wszystkie kwestie ekologii, które się zapychaja, które nie dają się wypalić podczas katowania, egr, dpf itp. To można to wykąpać w deironie albo podobnym specyfiku i pozbędziemy się 80% syfu? Ostatnio jakoś na stołówce chłopak mówił że wrzucił do K2 do felg i karcher po tym i jak nowe 😄

To się nie chciało puścić zmywaczem, za to poszło Red Devilem 1:10, więc tak, na tym to polega. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karbo napisał:

Teraz albo powiem coś głupiego, albo nic nie wnoszacego, albo może mam rację. 

To nie jest tak, że te wszystkie kwestie ekologii, które się zapychaja, które nie dają się wypalić podczas katowania, egr, dpf itp. To można to wykąpać w deironie albo podobnym specyfiku i pozbędziemy się 80% syfu? Ostatnio jakoś na stołówce chłopak mówił że wrzucił do K2 do felg i karcher po tym i jak nowe 😄

Na warsztatach to często walą w to zmywaczem hamulcowym i schodzi ładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja dziś rano. Baba wjechała w tył samochodu.

Miał ktoś podobnie ? Jaka może być wycena ? Na ten moment to wiem ze zderzak i hak do wymiany. Wgniecenie w klapie i raczej do malowania. Myśle czy lepiej bezgotówkowo, czy jak ubezpieczalnia da ponad 2k to przyjąć. 😩

IMG-1617.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfa47 najpierw jedziesz do ASO na wycene, czekasz na rzeczoznawcę i info z ubezpieczalni na ile oni wycenili 😁 jeśli wycenia ponad ASO bierzesz gotowke, jeśli wycenia za nisko to wtedy masz dylemat czy walczysz o kasę i robisz na swój koszt czy dajesz bezpośrednio do ASO 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22 @Syrio Ok. Byłem w warsztacie, i  gość mówił że na oko to ze dwa klocki wyniesie. Podjade do znajomego na warsztat to niech zobaczy co do roboty jest itd. I sobię skalkuluje, i jak przyjedzie rzeczoznawca to się wtedy okaże ile da. Jeśli da za mało to wybiorę wersje bezgotówkowa i wstawię do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfa47 tak jak radzi[mention=15834]Tomas22[/mention]

Leci z OC sprawcy ? Jeśli tak...

Jedziesz do ASO i robią wycenę. Jakie auto ? Oby była mniejsza niż wartość pojazdu

Tak na poważnie to zapewne wyliczenia ubezpieczyciela będą mniejsze. Wtedy przedstawiasz im kosztorys z ASO.

Pewnie zgodzą się na niego jeśli naprawisz auto i przedstawisz im fakturę ale tutaj uwaga. Nie masz takiego obowiązku.

Zgodnie z orzeczeniem SN, Ty jako poszkodowany nie masz obowiązku naprawiać pojazdu. Odszkodowanie ma wyrównać Twój uszczerbek w majątku. Prowadziłem koledze ostatnio bardzo podobna sprawę. 3 miesiące od zdarzenia otrzymał prozycje 4 razy większa od pierwszej kalkulacji ubezpieczyciela, mniejsza o 400zl względem kalkulacji z ASO. Oczywiście był zachwycony

 

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy może wystawić...ASO da ładna kwotę Pytanie tylko ubezpieczyciel pozniej nie będzie chciał od takiego warsztatu faktur źródłowych potwierdzających zakup części na naprawę Twojego auta. Inna sprawa czy wołanie takich faktur jest zgodne z prawem

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.