Skocz do zawartości

Co mnie dziś wkurzyło 3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rano bardzo się wkurzyłem,  w ciemnościach wjechalem w dziurę i rozwaliłem oponę. Zmuszony byłem przyspieszyć zakup zimówek. Jestem już po wymianie, kupiłem Nokian wr d4. Jeszcze czeka mnie zakup letnich opon, czekać do wiosny czy już kupować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lukasz_byd napisał:

Nokian WR D4 to bardzo dobry wybór.

Letnie?

Zależy gdzie mieszkasz.

Jak w Polsce centralnej to może lepiej było od razu wielosezonowe? 

Tak mieszkam w centrum - Łódź. Rozmyślałem nad wielosezonowymi oponami ale jakoś nie mogę się przekonać. Może kiedyś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan myślał że się zmieści wyprzedzając rower... Niestety mu nie pyklo i nie chciał zrozumieć że to jego wina... Nawet się nie zatrzymał bo przecież mamy podobne uszkodzenia to jest po równo... Dogonilem, policja i mandacik a mnie czeka zabawa z OC... Samochód zastępczy jest, zakaz dalszej jazdy 919cf297be3fe012f8d6f64b33849f23.jpg&key=3de266e04e38fe2ec88e2b31e6aed9d2ea50eeca52968d46adfe1e2bc7a15301ba4570a23115d0e85224504af8d07956.jpg&key=bf609b1f159aa895424e353908c46592843051c8aede915bc220aab41cb1c814941ead5c33f510762f1ce6cbf5420b3c.jpg&key=c553a86f4bb4b7a916806f9be1495abf1ace8adf9f91136bb7e7b1946aacdba1d6057ff0be4ae6cf57afc98ad58d76b1.jpg&key=b96d7b4010c0ad8b29f9c3eb6cf1043f69a255d8776dbfdde05bcc9d3aa9a3f6ebbe4334f87caae01504f75820232ebe.jpg&key=e9d321a29b1737b8e567c9f7f14e460c9933cea66de8361ed5da6aac415657f4

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przykra sprawa, wczoraj mało co nie skończyłem gorzej 😕 Jadąc 70km/h (zgodnie z przepisami takie było ograniczenie po zjeździe z obwodówki) pani wpieprzyła się na mój pas, widocznie zielona strzałka to dla niektórych to samo co zielone światło. Odbiłem w ostatniej sekundzie, z e36 nie było by już co zbierać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mnie wpienia, jak przychodzę do sklepu z zamiarem kupna precyzyjnie wybranego produktu x i ktoś lepiej wie, że tak naprawdę chcę kupić produkt y. W sumie to na siebie najbardziej jestem wkurzony, że na to sobie pozwoliłem i obiecałem, że nigdy więcej tego nie zrobię, przynajmniej temu sprzedawcy*. Potrzebowałem filtr paliwa, żeby założyć nowy na zimę (postanowiłem coroczne wymiany zaplanować właśnie na okres jesienny, przed czasem, kiedy jego drożność jest kluczowa ze względu na wytrącanie się parafiny i/lub korki lodowe). Mówię, że chcę Manna. - 60 zł, ale nie ma na miejscu, ale jest Hengst, to to samo! - zapłaciłem 52 zł i poszedłem do domu. W domu to otwieram, a tu krawędź gniazda, w które wpina się przewód od podgrzewania (niewykorzystane paliwo powracające do zbiornika jest zagrzane, taki prymitywny patent), tak wykończona, że odstają takie ostre opiłki, które po dotknięciu palcem powpadały do wewnątrz. A wkład filtracyjny był niczym nieosłonięty. Brak zaślepki na wyjściu przewodu którym płynie przefiltrowane paliwo, uszczelki do wtyczki od podgrzewania dwie takie same, a ich zadaniem jest różnić się twardością i nie należy ich mylić. Po prostu szajs gorszy niż Maxgear. Na szczęście mimo bólu dupy inny sprzedawca to przyjął i ściągnął mi Manna, który wykonany jest nieporównywalnie. Aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęć. Dla 8 zł różnicy miałem ryzykować uszkodzenie pompowtryskiwaczy, które fabryczną sprawność już miały...

* - kiedy indziej powiedziałem, że chciałbym zamówić pasek wielorowkowy Contitech i napinacz SKF, podając referencje z etki. To on, że nie, on zamówi INA, bo to to samo. Nawet jeśli, to wydaje mi się, że umiem mówić po polsku. Potem i tak to odesłali, bo nie odebrałem przez tydzień i i tak kupiłem to co wcześniej chciałem, w tym napinacz ze zdrapanym logo VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 Z tą jakością Manna to też bywa rożnie, akurat zauważyłem to na przykładzie filtra do pompy wspomagania do mojego MB. Po lewej filtr po niewiadomym przebiegu, po prawej filtr który był w aucie około 1,5 roku~2 lata. Ten "hiszpański" został zgnieciony z jednej strony no i od środka widać że nie ma tej blaszki/wzmocnienia. Oczywiście można mówić że produkowane były w rożnych okresach i w innych fabrykach no ale jednak w obrębie jednej firmy.  Podobnie było w przypadku wymiany filtra oleju w tym aucie - Knecht vs Mann przy czym ten pierwszy sprawiał warzenie lepiej wykonanego.

20181023-205147.jpg

20181023-205318.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Tommy Lee napisał:

Oczywiście można mówić że produkowane były w rożnych okresach i w innych fabrykach

No i wlasnie to jest kluczowa sprawa. Niemcy na 90% tego nie robią, w samej Polsce i ogólnie krajach wschodu dużo robi się do wielkich niemieckich firm a oni pod koniec nadrukują na tym logo Made in Germany. Nikt nie dostarcza tam materiałów oraz technologii a jedynie dokumentacje. Jak kto wykona tak się trzyma. Takie małe OT przepraszam 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Fredi88 napisał:

Nom dieselki mówią papa :rolleyes: u mnie cena się waha... raz diesel co do centa równy z benzyną raz ciut taniej. 

jeszcze baaaaaaardzo długo nie powiedzą papa 🙂  nie wierz w te eko ściemy 🙂 ostatnio był artykuł, że jacyś tam fachowcy zbadali, że elektryki bardzo mocno trują środowisko podczas produkcji i jednak diesle zostaną 😄 hahhahaha.. także spokojnie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, piotrek305 napisał:

ostatnio był artykuł, że jacyś tam fachowcy zbadali, że elektryki bardzo mocno trują środowisko podczas produkcji i jednak diesle zostaną 

 

 

Elektryk nie jest kilkadziesiąt razy czystszy w produkcji, użytkowaniu i utylizacji niż spalinowy ?

Aby stworzyć, użytkować, serwisować auto spalinowe to bez przerwy potrzeba jest produkcja części metalowych, gumowych, tworzyw sztucznych, olejów, płynów, smarów i co tylko do głowy przyjdzie. W elektryku tego nie ma. A na koniec to z dizla i benzyny z rury wali bez przerwy "dym" a za elektrykiem nic nie zostaje.     

 

Wytwarzanie prądu dla elektryka? W sumie ciągle powstają nowe elektrownie jądrowe czy tam atomowe, a te są czyste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2018 o 21:25, Tommy Lee napisał:

Z tą jakością Manna to też bywa rożnie

Wiadomo, nie jestem wyznawcą. Czasem zdarza mi się próbować różnych marek i wyrabiam sobie opinię na temat poszczególnych przypadków (tj. określonych filtrów do określonych modeli). Proces jest w sumie poszlakowy, bo ocena opiera się na organoleptycznym zbadaniu jakości filtra, natomiast w zupełności wystarcza to, aby wyłuskać przypadki, które są nieakceptowalne. Ten filtr Hengsta taki był. Przecież to jest jakaś granda, żeby przez niedoróbki obudowy filtra wkład był zanieczyszczany przez opiłki metalu, niezależnie od tego, czy po której stronie (czy przed przefiltrowaniem, czy po). Filtr Manna do 1.9 TDI mam sprawdzony i to wszystko, na ile oczywiście mogę go sprawdzić. Wszystko jest wykonane ładne i ładnie pasuje. Zarówno ten, jak i ten sprzed roku, są wyprodukowane w Bośni i Hercegowinie. Hengst miał "made in EU", czyli pewnie był zrobiony w Gogolinie. Jest jeszcze opcja, że była to podróba.

Jeśli chodzi o inne filtry, to powietrza i paliwa do Malucha zawsze kupuję Filtrona (oczywiście made in Poland), które też oczywiście elegancko pasują i akurat nie różnią się wykonaniem na przestrzeni lat. A kabinówki na ogół fajne ma Purflux, zwłaszcza do francuzów. Choć do NB dostałem latem oryginalny filtr, bo był w cenie usługi czyszczenia układu klimatyzacji i ma więcej żeber niż zamiennik Purfluxa i grubszy wkład. Jest wyprodukowany przez Manna (w Czechach), więc w przyszłym roku kupię zamiennik Manna i zobaczymy, czy będzie taki sam.

33 minuty temu, buka napisał:

Cena ropy która dosyć mocno drożeje w ostatnim czasie, benzyna po 5.05 a ON 5.25

ON jest droższy od benzyny w hurcie, a stacje i tak na ogół utrzymują zbliżone ceny. Przez ostatnie dwa tygodnie sprzedawały ON na ujemnej marży (średnio -13 gr/litr). Oczywiście ma to związek z wahaniami popytu. Nie ma się czym podniecać. Zresztą wczoraj na lokalnym Shellu widziałem, że benzyna była po 5,22, a ON po 5,18, więc tendencja wkrótce może się odwrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Fredi88 napisał:

Nom dieselki mówią papa :rolleyes: u mnie cena się waha... raz diesel co do centa równy z benzyną raz ciut taniej. 

U mnie diesel około 30 centów tańszy 😁

Ale jest jedno duże ALE. Dodatkowy podatek roczny zależny od wielkości silnika. Przy silniku 3.0 disel jest to kwota 950 ojro rocznie 😁

Czyli wychodzi jakoś że robiąc rocznie około 30 tys km wychodzisz na zero jakbyś miał benzynę ( podatek od benzyny przy silniku 2.0 to jakieś 200 ojro rocznie) 

 

*Rocznik auta też jest ważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22, wystarczy jeździć 31 tys. rocznie, żeby podatek się zwrócił, przy założeniu, że na benzyniaka podatku nie ma (a przecież jest) i że benzyniak pali tyle samo (a to nieprawda). 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 nawet niech będzie te 30 tys. Nie zmienia to faktu że disel jest jakby nie było mniej pożądany ( flotowe auto w firmie jak najbardziej) ale ciężko uogólnić swoje roczne przebiegi 😉

To o ile to jest lepsze niż podatek w cenie to nie dyskutuje bo nie jestem w stanie się wypowiedzieć za wszystkich użytkowników ON i benzyny 😉

W moim przypadku jedyna opcja jest tylko benzyna. Moje Przebiegi to jest maksymalnie 10tys km rocznie. Diesel w tym kraju dla mnie nie istnieje ( używam służbowego diesla ) 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrek305 napisał:

jeszcze baaaaaaardzo długo nie powiedzą papa 🙂  nie wierz w te eko ściemy 🙂 ostatnio był artykuł, że jacyś tam fachowcy zbadali, że elektryki bardzo mocno trują środowisko podczas produkcji i jednak diesle zostaną 😄 hahhahaha.. także spokojnie 🙂

Wśród używek może i nie, bo janusz szuka passata tdi. Wśród nowych aut już mówi papa. Przestudiuj sobie udział w sprzedaży nowych aut np w DE skąd polacy ciągną najwięcej aut. Co roku sprzedaż diesla spada. Poza tym jaka jest opłacalność diesla? Żadna... nowoczesne benzyny palą tyle co diesel. Niech palą 1-1.5l wiecej to i tak za życia auta nie zwróci się różnica przy zakupie ani koszty serwisowania. Diesel był fajny jak byłem dzieciakiem gdzie ropa kosztowała prawie połowę tego co benzyna. Teraz kupno jakiegokolwiek nowego diesla jest nieopłacalne. Mówię to ja robiący ponad 30kkm rocznie. Jeśli do tego miałbym jeszcze płacić jakiś podatek to już w ogóle śmiech. Ale jak ktoś lubi przepłacać 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym. Nie mam ani gpf ani dwumasy więc co mnie to interesuje? Wiem ile płacę ja za serwis a ile znajomi za serwis kii lub mazdy w dieslu z podobnych roczników co moje auto. Wiem również, że różnica w cenie zakupu w moim przypadku to 2000 euro. Przy tej samej cenie paliw kiedy się wróci? Nigdy... To czego nie trawię to również smród za tymi nowymi dieslami. Śmierdzą gorzej niż stare poczciwe klekoty... nie wiem chlorem jakimś czy czymś, normalnie aż zatyka. Benzyna pali na strzał nawet w największe mrozy co też nie jest bez znaczenia. Rozumiem że będziecie bronić diesla bo nim jeździcie. Sam myślę żeby kupić sobie na dojazdy do pracy smarta w dieslu :-D ze względu na opłaty, ale nie oszukujmy się w nowych autach odchodzi się od tego napędu. Niektórzy producenci przestali już oferować te silniki. Zostały tylko benzyny, hybrydy i elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym. Nie mam ani gpf ani dwumasy więc co mnie to interesuje? Wiem ile płacę ja za serwis a ile znajomi za serwis kii lub mazdy w dieslu z podobnych roczników co moje auto. Wiem również, że różnica w cenie zakupu w moim przypadku to 2000 euro. Przy tej samej cenie paliw kiedy się wróci? Nigdy... To czego nie trawię to również smród za tymi nowymi dieslami. Śmierdzą gorzej niż stare poczciwe klekoty... nie wiem chlorem jakimś czy czymś, normalnie aż zatyka. Benzyna pali na strzał nawet w największe mrozy co też nie jest bez znaczenia. Rozumiem że będziecie bronić diesla bo nim jeździcie. Sam myślę żeby kupić sobie na dojazdy do pracy smarta w dieslu :-D ze względu na opłaty, ale nie oszukujmy się w nowych autach odchodzi się od tego napędu. Niektórzy producenci przestali już oferować te silniki. Zostały tylko benzyny, hybrydy i elektryki.

X2
Obecnie ceny nowych diesli są średnio ok 8-9tys wyższe od benzyn. Jaki ma to sens kupować nie wiem. Za 10 lat ciężko będzie kupić używanego diesla. W mazdzie przegląd diesla w cx3 jest chyba 150zl droższy niż benzyny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hurr durr diesle sie kończą!!!11.

Dziwnym trafem większość  tegorocznych premier z segmentu premium jest dostępnych w konfiguratorach tylko z silnikami ON  🙂 np. nowe Q8 czy A8 można zamówic jak na razie tylko z 50 TDI. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha nic się nie kończy to fakt 😄 Bardziej ekologiczny jest kierowca 20 letniego diesla (utrzymanego w dobrej kondycji) niż osoba, która co roku kupuje nowe auto z najbardziej rygorystycznymi emisjami spalin. A paliwo będzie dalej szło w górę, trzeba się przyzwyczajać. Nie ma darmowych pieniędzy, żeby komuś dać wpierw komuś trzeba zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV z wyciętym dpfem i EGR 😁

Swiat mocno dokręca te normy że niedługo nie będzie możliwości zrobienia diesla 😉

Nie wiem jak to z typowymi osobówkami ale przecież już vany mają zbiorniczek na adblue. 20 lat temu byś nie uwierzył że coś takiego w ogóle będzie istnieć 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.