Skocz do zawartości

Renault Twingo-czarny,matowy i taki sobie ale... Kolejna tłusta relacja.


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

-----------------------------------------------------

 

 

Witajcie ponownie

Dzisiaj postanowiłem podzielić się z Wami relacją z prac przy czarnym Twingo.

Projekt indywidualny :)

Auto niewyróżniające się z tłumu trafiło w moje ręce.

Jak zwykle u mnie bywa auto pojawiło się nie bez przyczyny.

Kolega, totalny laik, co więcej - nie znający znaczenia słowa detailing.

Podczas bardzo długiego pobytu w szpitalu, w jednej sal szybko nadrobił swoje braki.

Gdy zaczęliśmy odzyskiwać zdrowie, zaczęliśmy sporo rozmawiać.

Gdy słuchał co robię w życiu, jaką mam pasję, szybko postanowił, że odda Twingo w moje ręce.

Oboje nie mogliśmy się doczekać. On metamorfozy a ja powrotu do mojego królestwa.

Ta myśl bardzo mocno pomagała nam w powrocie do zdrowia ;-)

 

Gdy oboje wyszliśmy do cywila, zaplanowaliśmy całą akcję. Niestety musieliśmy sporo czekać.

Bardzo powoli nabierałem sił.

 

W końcu przyszedł dzień w którym Twingo przyjechał.

Okazało się, że faktycznie stan jest delikatnie mówiąc słaby. Tym bardziej mnie to ucieszyło.

To w co kolega nie wierzył, mi zapewne uda się uratować.

 

 

OGLĘDZINY:

 

Lakier, koła, wnętrze, reflektory...

Gdzie nie spojrzeć, kupa roboty.

 

DSC00001.jpg

 

DSC00002.jpg

 

DSC00004.jpg

 

DSC00005.jpg

 

DSC00007.jpg

 

DSC00008.jpg

 

DSC00009.jpg

 

DSC00010.jpg

 

DSC00011.jpg

 

DSC00012.jpg

 

DSC00013.jpg

 

DSC00014.jpg

 

DSC00015.jpg

 

DSC00016.jpg

 

DSC00017.jpg

 

DSC00018.jpg

 

DSC00019.jpg

 

DSC00020.jpg

 

DSC00022.jpg

 

DSC00023.jpg

 

DSC00024.jpg

 

DSC00025.jpg

 

DSC00026.jpg

 

DSC00027.jpg

 

DSC00028.jpg

 

DSC00029.jpg

 

DSC00030.jpg

 

DSC00031.jpg

 

DSC00032.jpg

 

DSC00033.jpg

 

DSC00034.jpg

 

DSC00035.jpg

 

DSC00037.jpg

 

DSC00038.jpg

 

DSC00039.jpg

 

DSC00040.jpg

 

DSC00041.jpg

 

DSC00042.jpg

 

DSC00043.jpg

 

DSC00044.jpg

 

DSC00045.jpg

 

DSC00048.jpg

 

DSC00049.jpg

 

DSC00050.jpg

 

DSC00051.jpg

 

Jak widzicie nie jest kolorowo.

Jest wyzwanie i trzeba sobie poradzić.

Zaczynamy dekontaminację.

Standardowo: deironizacja, usuwanie smoły, silna piana i APC. Masa pędzelków i szczotek.

 

DSC00057.jpg

 

DSC00059.jpg

 

DSC00060.jpg

 

DSC00061.jpg

 

DSC00062.jpg

 

DSC00063.jpg

 

DSC00064.jpg

 

DSC00065.jpg

 

DSC00066.jpg

 

DSC00067.jpg

 

DSC00068.jpg

 

DSC00069.jpg

 

DSC00070.jpg

 

DSC00071.jpg

 

DSC00073.jpg

 

DSC00074.jpg

 

DSC00075.jpg

 

DSC00076.jpg

 

DSC00077.jpg

 

DSC00078.jpg

 

DSC00079.jpg

 

DSC00080.jpg

 

DSC00081.jpg

 

DSC00082.jpg

 

DSC00083.jpg

 

DSC00084.jpg

 

DSC00085.jpg

 

DSC00086.jpg

 

DSC00087.jpg

 

DSC00088.jpg

 

DSC00089.jpg

 

DSC00090.jpg

 

DSC00091.jpg

 

DSC00092.jpg

 

DSC00093.jpg

 

DSC00094.jpg

 

DSC00095.jpg

 

DSC00096.jpg

 

DSC00097.jpg

 

DSC00098.jpg

 

DSC00099.jpg

 

DSC00100.jpg

 

DSC00101.jpg

 

DSC00102.jpg

 

DSC00103.jpg

 

DSC00104.jpg

 

DSC00105.jpg

 

DSC00106.jpg

 

DSC00107.jpg

 

DSC00109.jpg

 

DSC00110.jpg

 

DSC00112.jpg

 

DSC00113.jpg

 

DSC00114.jpg

 

DSC00115.jpg

 

DSC00116.jpg

 

DSC00117.jpg

 

DSC00118.jpg

 

DSC00120.jpg

 

DSC00121.jpg

 

DSC00122.jpg

 

 

Pokazał się piękny ,czarny lakier i to w nim lubimy najbardziej. Pole do popisu...

 

 

DSC00123.jpg

 

DSC00124.jpg

 

DSC00125.jpg

 

DSC00126.jpg

 

DSC00127.jpg

 

DSC00128.jpg

 

DSC00129.jpg

 

DSC00130.jpg

 

DSC00131.jpg

 

DSC00132.jpg

 

DSC00133.jpg

 

DSC00134.jpg

 

DSC00135.jpg

 

DSC00136.jpg

 

 

Po wstępnym ogarnięciu auta z zewnątrz, postanowiłem wejść do środka.

To co zastałem wywołało uśmiech na mojej twarzy.

"Plakolandia"

Brudne, tłuste i błyszczące tworzywa. Brudno i klejąco.

Szybka decyzja i przechodzimy do działania.

Do prania użyłem ulubiony zestaw.

Grzesiu i Tersus PR101 i EX850. Silnie stężone APC do tworzyw.

 

DSC05573.jpg

 

DSC05574.jpg

 

DSC05577.jpg

 

DSC05578.jpg

 

DSC05579.jpg

 

DSC05580.jpg

 

DSC05581.jpg

 

DSC05583.jpg

 

DSC05585.jpg

 

DSC05586.jpg

 

DSC05587.jpg

 

DSC05588.jpg

 

DSC05589.jpg

 

DSC05593.jpg

 

DSC05594.jpg

 

DSC05596.jpg

 

DSC05597.jpg

 

DSC05598.jpg

 

DSC05599.jpg

 

DSC05601.jpg

 

DSC05602.jpg

 

DSC05603.jpg

 

DSC05606.jpg

 

DSC05608.jpg

 

DSC05611.jpg

 

DSC05614.jpg

 

DSC05615.jpg

 

DSC05617.jpg

 

DSC05618.jpg

 

DSC05622.jpg

 

DSC05623.jpg

 

DSC05624.jpg

 

DSC05625.jpg

 

DSC05627.jpg

 

DSC05628.jpg

 

DSC05633.jpg

 

DSC05635.jpg

 

DSC05636.jpg

 

DSC05637.jpg

 

DSC05638.jpg

 

DSC05639.jpg

 

DSC05640.jpg

 

DSC05641.jpg

 

DSC05643.jpg

 

DSC05644.jpg

 

DSC05646.jpg

 

DSC05648.jpg

 

DSC05649.jpg

 

DSC05650.jpg

 

DSC05651.jpg

 

DSC05653.jpg

 

DSC05654.jpg

 

DSC05655.jpg

 

DSC05656.jpg

 

DSC05657.jpg

 

DSC05658.jpg

 

DSC05659.jpg

 

DSC05660.jpg

 

DSC05661.jpg

 

DSC05662.jpg

 

DSC05663.jpg

 

DSC05664.jpg

 

DSC05665.jpg

 

DSC05667.jpg

 

DSC05668.jpg

 

DSC05672.jpg

 

DSC05680.jpg

 

DSC05681.jpg

 

50/50 na desce rozdzielczej to efekt połysku po plaku i moja robota zwykłym APC.

Na wypranie całego wnętrza poszło "5 odkurzaczy" i dwa dni pracy.

W tzw międzyczasie zapadła decyzja żeby zawieźć felgi do regeneracji.

Prostowanie, piaskowanie i lakierowanie.

Auto poszło na kobyłki.

Niestety z odkręceniem kół były spore problemy. Nie obyło się bez "młotka"

 

DSC05673.jpg

 

DSC05674.jpg

 

DSC05675.jpg

 

DSC05676.jpg

 

DSC05677.jpg

 

DSC05678.jpg

 

DSC05679.jpg

 

 

Kolejnym etapem prac było przywrócenie reflektorów do dawnej świetności.

Właściciel myślał o wymianie na nowe ale gdy usłyszał, że nie ma takiej potrzeby, uśmiech nie schodził z jego twarzy.

W związku z opłakanym stanem, szlifowanie zacząłem od papieru P600.

Poprzez kolejne gradacje (P800,P1000,P1500,P2000) osiągnąłem zadowalający efekt.

Od P1500 szlifowałem szlifierką Mirka o skoku 2,5mm. Niezastąpiona pomoc.

Następnie za pomocą polerki rotacyjnej i podstawowych past/padów polerskich, spolerowałem zmatowienia pozostawione po szlifowaniu.

Tworzywo zabezpieczyłem powłoką Nano Hard Clear.

 

DSC05682.jpg

 

DSC05683.jpg

 

DSC05684.jpg

 

DSC05685.jpg

 

DSC05686.jpg

 

DSC05687.jpg

 

DSC05688.jpg

 

DSC05689.jpg

 

DSC05690.jpg

 

DSC05691.jpg

 

DSC05692.jpg

 

DSC05693.jpg

 

DSC05694.jpg

 

DSC05695.jpg

 

DSC05698.jpg

 

DSC05700.jpg

 

DSC05702.jpg

 

DSC05704.jpg

 

Po kilku chwilach odpoczynku nadeszła pora na lakier.

Tu niestety nie było tak łatwo i przewidywalnie jak w przypadku poprzednich etapach projektu.

Największym wyzwaniem była maska.

Nie wiadomo skąd i dlaczego miała miejscowo wypalony lakier do gołej blachy, do tego zacieki z płynu do spryskiwaczy.

Musiałem to uratować, zakamuflować. Zrobić coś czego nikomu innemu by się nie chciało.

Twingo lepiej trafić nie mógł.

Pełen energii i detailingowego zaparcia ruszyłem do boju.

Lakier zaprawkowy od MXNowickich, papiery ścierne, pasty pady i heja.

Zdjęcia z kilku dni walki z maską.

 

DSC00012.jpg

 

DSC00089.jpg

 

DSC00090.jpg

 

DSC00091.jpg

 

DSC00092.jpg

 

DSC00095.jpg

 

DSC00096.jpg

 

DSC00097.jpg

 

DSC00098.jpg

 

DSC00099.jpg

 

DSC00100.jpg

 

DSC00101.jpg

 

DSC00102.jpg

 

DSC00106.jpg

 

DSC00157.jpg

 

DSC00159.jpg

 

DSC00160.jpg

 

DSC00392.jpg

 

DSC00393.jpg

 

DSC00394.jpg

 

DSC00395.jpg

 

DSC00397.jpg

 

DSC00398.jpg

 

DSC00404.jpg

 

DSC00405.jpg

 

DSC00407.jpg

 

DSC00411.jpg

 

DSC00412.jpg

 

DSC00467.jpg

 

DSC00468.jpg

 

DSC00469.jpg

 

DSC00470.jpg

 

DSC00481.jpg

 

DSC00482.jpg

 

 

Wiem, wiem. Nie wyszło idealnie ale mimo tego jestem zadowolony. Wiele problemów przysporzyło mi polerowanie.

Kulająca się pasta, strzępiące pady na temperaturze kończąc.

Lato nie jest sprzymierzeńcem takich akcji.

 

W międzyczasie powolutku zajmowałem się korektą pozostałych elementów karoserii.

 

Korzystałem z dwóch maszyn Flex. Rotacji i VRG.

Pasty głównie Menzerna i pady NAT. Czasami sięgałem po pady z mikrofibry które świetnie sprawdzają się na DA z wymuszoną rotacją czyli Flex VRG.

 

DSC00113.jpg

 

DSC00114.jpg

 

DSC00115.jpg

 

DSC00116.jpg

 

DSC00119.jpg

 

DSC00121.jpg

 

DSC00122.jpg

 

DSC00123.jpg

 

DSC00127.jpg

 

DSC00131.jpg

 

DSC00132.jpg

 

DSC00133.jpg

 

DSC00134.jpg

 

DSC00136.jpg

 

DSC00138.jpg

 

DSC00139.jpg

 

DSC00141.jpg

 

DSC00142.jpg

 

DSC00143.jpg

 

DSC00165.jpg

 

DSC00166.jpg

 

DSC00167.jpg

 

DSC00172.jpg

 

DSC00173.jpg

 

DSC00174.jpg

 

DSC00175.jpg

 

DSC00176.jpg

 

DSC00177.jpg

 

DSC00178.jpg

 

DSC00179.jpg

 

DSC00182.jpg

 

DSC00184.jpg

 

DSC00186.jpg

 

 

Gdy dotarłem do tylnej klapy poraziły mnie emblematy.

Twingo-naklejka która poddała się tylko opalarce a klej T&G remover.

Napis Renault ściągnięty i pomalowany w czarny mat.

 

Polerka Flexem PE i padami 50mm na przedłużce bardzo usprawniło mi pracę.

 

DSC00131.jpg

 

DSC00209.jpg

 

DSC00210.jpg

 

DSC00211.jpg

 

DSC00212.jpg

 

DSC00213.jpg

 

DSC00214.jpg

 

DSC00215.jpg

 

DSC00216.jpg

 

DSC00217.jpg

 

DSC00218.jpg

 

DSC00219.jpg

 

DSC00222.jpg

 

DSC00223.jpg

 

DSC00228.jpg

 

DSC00318.jpg

 

DSC00319.jpg

 

DSC00320.jpg

 

DSC00321.jpg

 

DSC00328.jpg

 

DSC00330.jpg

 

DSC00336.jpg

 

DSC00339.jpg

 

DSC00342.jpg

 

DSC00343.jpg

 

 

Po doprowadzeniu kalpy do ładu mogłem wrócić do reszty auta.

 

DSC00229.jpg

 

DSC00230.jpg

 

DSC00232.jpg

 

DSC00234.jpg

 

DSC00235.jpg

 

DSC00236.jpg

 

DSC00237.jpg

 

DSC00238.jpg

 

DSC00239.jpg

 

DSC00240.jpg

 

DSC00244.jpg

 

DSC00245.jpg

 

DSC00246.jpg

 

DSC00247.jpg

 

DSC00252.jpg

 

DSC00255.jpg

 

DSC00256.jpg

 

DSC00259.jpg

 

DSC00260.jpg

 

DSC00265.jpg

 

DSC00266.jpg

 

DSC00267.jpg

 

DSC00268.jpg

 

DSC00270.jpg

 

DSC00272.jpg

 

DSC00273.jpg

 

DSC00274.jpg

 

DSC00275.jpg

 

DSC00286.jpg

 

DSC00291.jpg

 

DSC00292.jpg

 

DSC00293.jpg

 

DSC00295.jpg

 

DSC00296.jpg

 

DSC00299.jpg

 

DSC00302.jpg

 

DSC00306.jpg

 

DSC00307.jpg

 

DSC00309.jpg

 

DSC00310.jpg

 

DSC00311.jpg

 

DSC00315.jpg

 

DSC00352.jpg

 

DSC00353.jpg

 

DSC00354.jpg

 

DSC00355.jpg

 

DSC00359.jpg

 

DSC00364.jpg

 

DSC00365.jpg

 

DSC00367.jpg

 

DSC00368.jpg

 

DSC00369.jpg

 

DSC00372.jpg

 

DSC00373.jpg

 

DSC00374.jpg

 

DSC00375.jpg

 

DSC00376.jpg

 

DSC00379.jpg

 

DSC00381.jpg

 

DSC00387.jpg

 

DSC00388.jpg

 

DSC00390.jpg

 

 

Nareszcie wróciły koła z renowacji. Jak zawsze wulkanizator ufajdał felgi ale to norma.

Po dokładnym odtłuszczeniu zabezpieczyłem je Wheel Dust Blocker.

Kołpaczki również spolerowałem ;-)

W montażu pomogła mi córka.

 

 

DSC00446.jpg

 

DSC00453.jpg

 

DSC00454.jpg

 

DSC00455.jpg

 

DSC00457.jpg

 

DSC00459.jpg

 

DSC00461.jpg

 

DSC00464.jpg

 

DSC00474.jpg

 

DSC00478.jpg

 

 

Spokojnie mogłem zająć się szczegółami

 

 

DSC00487.jpg

 

DSC00490.jpg

 

DSC00492.jpg

 

DSC00493.jpg

 

DSC00495.jpg

 

Najcięższe prace za nami. Pozostały zabezpieczenia i końcowe czyszczenia auta.

Plastiki zew zabezpieczyłem moim ulubionym dressingiem a szyby od wewnątrz wyczyścił BRI-niedostępny już płyn do szyb.

 

DSC00500.jpg

 

DSC00501.jpg

 

DSC00503.jpg

 

DSC00505.jpg

 

DSC00506.jpg

 

 

 

Wizyta na Ehrle w celu wymycia pyłu z past i innych zabrudzeń "roboczych"

 

 

DSC00209.jpg

 

DSC00517.jpg

 

DSC00518.jpg

 

DSC00524.jpg

 

DSC00525.jpg

 

DSC00528.jpg

 

DSC00539.jpg

 

DSC00543.jpg

 

DSC00544.jpg

 

DSC00546.jpg

 

Postanowiłem, że zabezpieczenie lakieru powierzę sprawdzonemu woskowi KOG.

Król połysku okazał się trafnym wyborem. Żeby podkreślić głębię lakieru i uwidocznić różnokolorowe ziarno użyłem "nabłyszczacza" Mainz.

Oczywiście lakier tak pięknego auta wymagał specjalnej oprawy. Stąd biała rękawiczka.

 

 

DSC00547.jpg

 

DSC00549.jpg

 

DSC00553.jpg

 

DSC00555.jpg

 

DSC00561.jpg

 

DSC00572.jpg

 

DSC00573.jpg

 

DSC00574.jpg

 

DSC00575.jpg

 

DSC00578.jpg

 

DSC00579.jpg

 

DSC00580.jpg

 

DSC00581.jpg

 

DSC00582.jpg

 

DSC00583.jpg

 

DSC00584.jpg

 

DSC00586.jpg

 

DSC00587.jpg

 

DSC00590.jpg

 

DSC00593.jpg

 

DSC00594.jpg

 

DSC00595.jpg

 

DSC00596.jpg

 

DSC00598.jpg

 

DSC00599.jpg

 

DSC00601.jpg

 

DSC00602.jpg

 

DSC00603.jpg

 

DSC00605.jpg

 

DSC00606.jpg

 

DSC00608.jpg

 

DSC00609.jpg

 

DSC00610.jpg

 

 

Wnętrze zabezpieczyłem jednym z moich ulubionych dressingów - Mainz Cherish.

 

 

DSC00611.jpg

 

DSC00612.jpg

 

DSC00613.jpg

 

DSC00614.jpg

 

DSC00615.jpg

 

 

Twingo to piękne na swój sposób auto. Piękne i wdzięczne bo dało mi radość i siłę po walce z chorobą.

Projekt zajął mi kilkanaście dni. Nienormowany czas. Nie wiem ile godzin.

Praca dała mi energię, w tym czasie aku Reni niestety padł.

Zobaczcie czy warto było się trudzić.

Efekt końcowy mi dał ogromny fun a przyjaciel do tej pory nie może uwierzyć jakim cudem tego dokonałem.

Auto jest pod moją opieką. Podczas spotkań działam wspólnie z właścicielem który chyba zachwycił bakcyla.

Mariusz dziękuję. Wiesz za co......

 

 

 

DSC00616.jpg

 

DSC00621.jpg

 

DSC00623.jpg

 

DSC00625.jpg

 

DSC00627.jpg

 

DSC00636.jpg

 

DSC00639.jpg

 

DSC00641.jpg

 

DSC00643.jpg

 

DSC00644.jpg

 

DSC00645.jpg

 

DSC00648.jpg

 

DSC00649.jpg

 

DSC00652.jpg

 

DSC00653.jpg

 

DSC00654.jpg

 

DSC00655.jpg

 

DSC00656.jpg

 

DSC00657.jpg

 

DSC00662.jpg

 

 

Mam nadzieję, że Wam się podobało ;-)

 

Wesołych świąt!!!

 

 

-------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No chłopaku pięknie, kawał ciężkiej pracy ale i serca w to włożyłeś, ja tylko chciałbym życzyć Ci zdrowia i jeszcze raz zdrowia, kolejne auta pewnie będą co najmniej tak dobre jak to,powodzenia i dbaj o siebie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIło patrzeć ze nawet takie auta mogą wyglądać świetnie :)

Relacja super bo to samochód z przeszłością i podczas oglądania zdjęć widać ze było co robić.

To a nie 2 letnie fury w kórych umyje się pare detali i jest wielkie wow. Takie relacje właśnie mają sens i takie lubię oglądać.

Gratuluję jak zawsze Profi. :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Arkadiuszu ... zbieram szczenkę ( jak po każdej twojej relacji ) , uwielbiam takie relacje z najmniejszymi szczegółami . Co do samej roboty :song:

 

P.S

 

Zazdraszczam pomocnika - Mój ma dopiero 15 miesięcy ale napewno go zarażę .

 

Aaaa i muszę się do czegoś przyczepić :mrgreen: George to nie Grześ a Jurek

 

:ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Pajko, dzięki.

Jak George dotarł do naszych drzwi to moja córka pierwsze co powiedziała to, że Grzesiu z Anglii przyleciał i tak zostało ;-)

Moja 8letnia córa malowała mój skórzany fotel pistoletem :D Starsza chwyta się polerki ale tylko finisz.

Pomagają. Fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie :) Płynie z tego niesamowita przyjemność widzieć jak sobie po swojemu radzą co nie? :)

Moja ma dopiero pięć ale narzędzia lubi :P

 

Pięknie zrobione. Świetne auto do relacji, małe ale od razu widać że pracy ogrom. Brawo. :good:

 

Ten miernik lakieru, porównywałeś jego dokładność do czegoś bardziej, hmmm, markowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.