Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


patol

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Berd napisał:

O jakich Ty faktach mówisz? Ciągle nie możesz mi pokazać że V power produkuje Orlen lub lotos 

Udowodnijmi że mój kolega z Shell nie ma racji i wprowadziłem publikę w błąd 

Niereformowalny? I vice versa:D

Przecież sam sobie udowodniłeś wklejając link do artykułu gdzie jasno jest napisane, ze wszystkie paliwa Premium z wyjątkiem Racing są krajowe. No chyba, ze fakty wybierasz wybiórczo i z artykułu wyłapałeś tylko kwestie o uszlachetniaczach, a reszta, która nie pokrywa się z twoim światopoglądem jest nieistotna ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z kolegą z Shell Polska. Paliwa Vpower pochodzą z niemieckiej rafinerii. Produkcja oparta na doświadczeniach prowadzonych w Hamburgu. 

 @Pływak 

Jeżeli podważysz, to co napisałem konstruktywnym materiałem nie omieszkam udzielić stosownego fedbacku w kierunku Shell. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z kolega, który twierdzi, ze paliwa shell vpower są z krajowych rafinerii, a jedynie pakiet dodatków mogą mieć indywidualny  jeśli uważasz, ze twój kolega ma "mojszą racje" niż mój udowodnij konstruktywnym materiałem :lol: Jeśli poza anonimowymi kolegami nie masz nic do dodania temat uważam za zamknięty, a reszta i tak wyciągnie wnioski z linków które ja i z resztą ty też wklejałeś. Z mojej strony EOT ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pływak napisał:

Jestem po rozmowie z kolega, który twierdzi, ze paliwa shell vpower są z krajowych rafinerii, a jedynie pakiet dodatków mogą mieć indywidualny  jeśli uważasz, ze twój kolega ma "mojszą racje" niż mój udowodnij konstruktywnym materiałem... jeśli poza anonimowymi kolegami nie masz nic do dodania temat uważam za zamknięty, a reszta i tak wyciągnie wnioski z linków które ja i z resztą ty też wklejałeś EOT ;]

:D :D

Zadzwoń lub napisz do Shell Polska. Mnie nie musisz wierzyć. Dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same osobiście odkopałem temat, a widzę że trwa tu zacięta dyskusja. Po przeanalizowaniu poprzednich postów doczytałem, że paliwo z circle K jak i Shella są jak najbardziej godne polecenia. W takim razie przerzucę się z Orlenu na te właśnie wyżej wymienione. Dziękuję bardzo za opinie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciek-drummer napisał:

Same osobiście odkopałem temat, a widzę że trwa tu zacięta dyskusja.

Dyskusja ciekawa i interesująca, ale i tak w gruncie rzeczy 90% z nas leje z tego samego baniaka tylko nazwa się zmienia i pakiet dodatków jeżeli chodzi o premium, z tym, że spora część ludzi jak widzę nie leje premium "bo fura lepiej nie idzie".   Za to dziwne często fura lepiej idzie po zmianie z jednej stacji, na drugą mimo, że takie same paliwo w nich jest :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



fura lepiej idzie po zmianie z jednej stacji, na drugą mimo, że takie same paliwo w nich jest 


Chyba nie do końca takie same paliwo, a przynajmniej dodtakami musi się różnić, bo zauważyłem że ON z Orlenu jest zawsze bardziej "żółty" od tego z innych stacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółty kolor to jest zawartość FAME - im bardziej intensywny, tym więcej, do 7% wg przepisów, chociaż w Tarnowskich Górach jest taka stacja, na której UOKiK stwierdził kiedyś 20%. :) A to, że Orlen robi dla wszystkich, nie znaczy, że baza jest zawsze ta sama. Poza tym produkcja ON bez FAME jest paradoksalnie... tańsza.

Mnie w kontekście tej dyskusji Orlen vs. Lotos w kwestii pochodzenia paliw na stacjach innych sieci zastanawia rola niezależnych operatorów w tym procesie. Firma Tanquid Polska, która zaopatruje bardzo dużą liczbę stacji na południu Polski, to firma niemiecka i niezależna od ww.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem prywatnymi samochodami przez ostatnie 15 lat ponad milion kilometrów. Nigdy nie tankowałem paliw premium. Czy to olej czy benzyna. Nie tankuje tylko na stacjach "krzak", tak to grane są wszystkie stacje paliw (choć teraz to już ma mało wspólnego ze stacją paliw).  Raz zamarł mi filtr paliwa, miałem przerwę w jazdach, w baku był ON przejściowy a na podwórku -25. Filtr się zatkał. Poza tym przypadkiem nigdy żadnych problemów z układem paliwowym itp. Jak lubicie zasilać kasy koncernów paliwowych to nikt Wam tego nie zabroni. Ja wolę spożytkować je w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo kolor to kwesta dodatków, a te paliwa premium maja indywidualne. Paliwo tankowane jest często z tego samego zbiornika na rozne stacje, a dodatek aplikowany jest na etapie załadunku do autocysterny w zależności gdzie paliwo jedzie. Powie wam to każdy kto wozi paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Michał126 napisał:

Witaminki Archoila też są pomarańczowe :D

A ja własnie wczoraj pierwszy raz zakupiłem z czystej ciekawości i poleceń kilku osób na forum dodatek Archoil AR6900-D MAX do swojego Superba 2.0 TDI. Finansowo wychodzi na 500 l paliwa = 68 zł czyli  ok. 0,13 gr/ l

Od 100 tys km zawsze lany zwykły ON.
Zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... może spróbuję tak: będę tankował zwykły ON na sprawdzonej stacji i dolewał jakiś dobry dodatek do ropy. @Pływak @Michał126 polecicie coś dobrego do TDI CR z DPF-em? :) Iść tym tropem (ma to jakiś sens), czy pozostać przy sprawdzonej, zwykłej ropie na najbliższym "cyrklu"? 

P.S. @Grzechu23 poszedł tym tropem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dudek_t napisał:

Nigdy nie tankowałem paliw premium. Czy to olej czy benzyna. Nie tankuje tylko na stacjach "krzak", tak to grane są wszystkie stacje paliw

To zdrowe i rozsądne podejście ... czyżbyś kiedyś pracował na stacji paliw ? :D Każdy kto pracował i na dodatek zagłębiał się w temat paliw i ich dystrybucji  ma dokładnie takie same przemyślenia , czyli kupuje paliwo na markowej stacji i niekoniecznie musi to  być paliwo premium ale to zostawiam własnemu wyborowi , czytaj portfelowi  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dudek_t, powiem tak. Starałem się dostępnymi sobie metodami poszukać prawdy w tym względzie. Trochę rozpuściłem wici, trochę poczytałem, w końcu kilka dodatków kupiłem i przetestowałem.

No i wniosek jest w sumie prosty i mało odkrywczy. Dodatki firmy, która ma jakieś know-how i chwali się w miarę konkretnymi efektami stosowania, a nie bardzo ogólnie sformułowanym performęsem, działają. Tej drugiej - i tak, i nie. Pierwsza firma to Archoil (a właściwie Archoil i Amsoil, bo cleaner Amsoila też zrobił, co miał zrobić), druga to marketowe STP. Archoil AR6200 daje efekty stosowania, które zauważyłem nie tylko na dupohamowni (choć również, poprzez głównie pewną poprawę elastyczności, zwłaszcza przy niedogrzanym silniku w chłodny dzień), ale przede wszystkim w Excelu. Co więcej, efekty te są zróżnicowane w zależności od pojazdu i zatankowanego paliwa - w autach z prostymi silnikami wolnossącymi z wielopunktowymi wtryskami tankowanymi benzyną 95 rozmaitej proweniencji te efekty są widoczne, w aucie na gaźniku tankowanym 95 - niewidoczne, a w motocyklu tankowanym tylko V-Powerem 100 - widoczne, poprzez... wzrost zużycia paliwa o kilka procent. Testy były kilkumiesięczne, warunki dość powtarzalne. Polubiłem AR6200 i noszę się z zamiarem zakupu dużego opakowania. Dodatek bardzo wielofunkcyjny, bo ogranicza też rozwarstwianie się benzyny. Obecnie testuję Archoila AR6900-P MAX. Napisałem o cleanerze Amsoila - zalany do puchy filtra paliwa w dieslu przy wymianie przyniósł, choć może to też zasługa paliwa, pewien spadek zużycia (o 3-5%). Co (prawie) nie działa? STP (formuła do benzyny i ten zimowy dodatek do benzyny). Nie jestem w stanie stwierdzić jakiejś wyraźnej poprawy w którymkolwiek względzie. Zresztą lektura MSDS wskazuje, że to bardzo prosty dodatek, zawierający głównie naftę.

@Grzechu23 - niby teraz jest sezon na depresatory, ale napisz co stwierdzisz. Ja zakupię go na pewno przy kolejnych zakupach olejowych. Ostatnie przebiegi mojej matki są bardzo małe - zbiornik wystarcza na miesiąc, czyli tankując na przełomie marca i kwietnia już raczej sezonu depresatorowego nie będzie, stąd przydałby mi się wtedy. :)

@paperson, Archoil AR6900-D MAX, z zastrzeżeniem, żeby nie dolewać go do "premiuma", bo co za dużo, to niezdrowo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Michał126 napisał:

, Archoil AR6900-D MAX, z zastrzeżeniem, żeby nie dolewać go do "premiuma", bo co za dużo, to niezdrowo.

Również czytając przed zakupem różne fora, opinie osób przewiniła mi się niejednokrotnie taka informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalla, nie nie pracowałem na stacji. Ale pracuje nie po to by robić dobrze koncernom paliwowym ani po to żeby silnik w moim samochodzie przejechał bez problemu 5000km więcej. A już tym bardziej nie po to żeby "wydawało mi się " że po odpaleniu pracuje aksamitniej. Zwłaszcza TDI na pompowtryskach hahahaha :D  I tak jak kocham motoryzację w i ramach hobby mógłbym odprawiać czary dla zaspokojenia swojej przyjemności obcowania z fajnym autem to w samochodach do jazd codziennych - no sorry. One mają jeździć i być sprawne. A wydawanie kasy na paliwo i dodatki nic w tym temacie nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.