Skocz do zawartości

Skoda Fabia II, Rallye Green, 2010 by Justyna


Justyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Dawno nie wrzucałam żadnej relacji, a że trafił się urlop i chciałam zająć się Fabią Krzyśka to po krótkiej rozmowie padła decyzja – jadę na działkę :D

W tym czasie Krd dostał jako auto zastępcze Skodę Felicię :D

 

Na początek lista użytych środków (skrócona, bo to czego używałam jest opisane w relacji i na fotkach) :

 

Dekontaminacja

1. Autobrite Tar & Glue Remover

2. Shiny Garage Iron Off

3. Prickbort

4. Liquid Elements smooth paint towel UDO1

 

Pre-wash oraz mycie właściwe

1. Autobrite Magifoam Rose

2. Blink Active Foam Forest Berries

3. Szampon Monster Shine Very Cherry

4. Szampon Autobrite A Piece Of Cake

 

Plastiki zewnętrzne

1. Blink Active Foam Forest Berries

2. Blink APC Cherry

3. Allegrini Super AZ

4. Nielsen SAS

5. Cquartz Dlux

 

Cleaner , wosk , zabezpieczenie

1. Swissvax Cleaner Fluid Pro

2. Swissvax Best of Show

3. Polishangel Connoisseur Rapidwaxx

4. Car Pro Dlux

 

Wnętrze:

1. Blink APC Cherry

2. Valet Pro Citrus Bling

3. Gtechniq C6 Matte Dash

4. Valet Pro Haevy Duty Carpet Cleaner

5. Zestaw do skór Colourlock

6. Chemical Guy’s Stripper Scent

 

Szyby

1. Autoglym Car Glass Polish

2. Gtechniq G4

3. Gtechniq G1

4. IPA

 

Opony

1. 3M Tyre Restorer

 

Korekta

1. Sholl S3 Gold

2. Swissvax Cleaner Fluid Pro

3. Maszyna rotacyjna Lare EPL-11

4. Pad żółty 3M (150mm i 80 mm)

 

Inny sprzęt i akcesoria

1. Gloria FM 10

2. Opryskiwacz 5 L

3. Pędzelki

4. Kompresor

5. Pistolet do konserwacji

 

 

Większość z Was już pewnie auto zna lub widziała na Warszawskich spotach. Dla tych co nie znają krótki opis:

 

Marka: Skoda

Model: Fabia II

Kolor: Rallye Green

Silnik: 1.2 TSI, 105 KM

 

Zaczynamy :-]

 

Po załadowaniu do auta wszystkich potrzebnych rzeczy Fabia trochę przysiadła

 

grjNWW.jpg

 

Sobota 25.04.2015

 

Po drodze mimo wcześniejszego płukania trochę się zakurzyła, więc trzeba było umyć ;)

 

ClyfFP.jpg

 

nLX6QN.jpg

 

43UPYr.jpg

 

Xgsoa5.jpg

 

Na początek Magifoam Rose 50 ml na 1300 ml wody i Gloria FM 10

 

rXqXfe.jpg

 

i35L2o.jpg

 

DG046O.jpg

 

Zvx5Sq.jpg

 

Teraz szampon Monster Very Cherry około 30 ml na 15 l wody, spieniany tylko widocznym pistoletem do węża ogrodowego.

 

DBpejy.jpg

 

wLP9dy.jpg

 

QlXgAj.jpg

 

I zaczynamy mycie :) rękawicę do zdjęć musiałam kłaść na podszybiu, bo z lakieru cały czas zjeżdżała i nie dało się zrobić zdjęcia :D

 

nG5NWj.jpg

 

rTUugg.jpg

 

I po spłukaniu :) jak widać niewiele jest do osuszania, ale jakieś pojedyncze krople trzeba dosuszyć. Tu z pomocą przychodzi ręcznik waflowy Sonusa.

 

U3TAIi.jpg

 

Objhyb.jpg

 

CmbVcE.jpg

 

Wnęki wytarte Fluffy Dryer

 

uCnHA0.jpg

 

I na gotowo

 

pZSAFP.jpg

 

OpcXVU.jpg

 

QN5X3d.jpg

 

Teraz wjazd na stanowisko pracy :) niektórzy już je znają z relacji Tolka :-]

 

2V0oUh.jpg

 

PCzULZ.jpg

 

I w górę :) trochę krzywo, ale niestety taki chodnik, a to i tak chwilowo do umycia podwozia i zdjęcia osłon. Potem kobyłki będą podpierać podłużnice a nie progi...

 

sGqtEI.jpg

 

Nadkola jak to w jeżdżącym aucie trochę brudne :kox:

 

KWVKAh.jpg

 

isfFMg.jpg

 

w1Ajin.jpg

 

O a tu niespodzianka... Odboje amortyzatorów do wymiany, no cóż nie miałam tego w planach, ale dam sobie radę

 

8ZajpD.jpg

 

A5M2SR.jpg

 

I bez plastikowych nadkoli

 

86pahx.jpg

 

ig0AAh.jpg

 

sDDxLo.jpg

 

TncjUm.jpg

 

NX5RYm.jpg

 

Rozbieramy dalej, więc osłony podłogi out

 

cT3v9U.jpg

 

L2mWmT.jpg

 

Y5l4mC.jpg

 

I mieszanka do mycia. Allegrini Super AZ 100ml na 1200 ml wody w Glorii FM 10 i Autobrite Tar & Glue Remover oraz Shin Garage Iron Off.

 

wjeQ6E.jpg

 

sbCI4W.jpg

 

jX9MxF.jpg

 

Rlr4lX.jpg

 

VjZFRO.jpg

 

ZanrQz.jpg

 

eKeuDl.jpg

 

Pędzel w dłoń

 

Xv7RaA.jpg

 

6eJ2Hx.jpg

 

Coś tam się umyło ;)

 

R30Xst.jpg

 

qCXgHx.jpg

 

Dalej Iron Off w akcji

 

QxuDKq.jpg

 

3769hi.jpg

 

louquE.jpg

 

VJWlIh.jpg

 

NEfjKj.jpg

 

PWzJFK.jpg

 

4Z8aQo.jpg

 

OxMYvp.jpg

 

5KWIr4.jpg

 

KVVmZP.jpg

 

PvQZ9i.jpg

 

Czas na podłogę :)

 

SH54rf.jpg

 

eyFrdT.jpg

 

ArgWR5.jpg

 

xhMoW0.jpg

 

Z racji tego, że podwozie teraz schnie można zająć się zdjętymi wcześniej osłonami. Do ich umycia posłużył Tenzi Truck w stężeniu „na oko”

 

XAoQ4J.jpg

 

ncNvFF.jpg

 

6L5xJC.jpg

 

Ul6GhC.jpg

 

Do nadkoli przydał się jeszcze Autobrite Tar & Glue remover

 

vydEdP.jpg

 

geuY7I.jpg

 

I wszystkie osłony na gotowo, nadkola schną już w garażu

 

N8boBp.jpg

 

Podwozie nadal schnie.... Teraz czas na koła.

Jak wiadomo Krzysiek prowadzi na nich test powłok więc do mycia posłużył ten sam szampon co wcześniej do umycia auta (Monster Very Cherry), co w zupełności wystarczyło. Opony przeszorowane resztką Allegrini Super AZ.

 

Qaab3h.jpg

 

UEnvMz.jpg

 

GCkprq.jpg

 

mUp0EM.jpg

 

FH9eKT.jpg

 

Ul0Nkr.jpg

 

Tu jak widać kropelki po lewej stronie wentyla lepsze, czyli Cquartz Dlux natomiast po prawej nie wiem, bo nie miałam przy sobie rozpiski co gdzie było położone :P

 

o8g6Pz.jpg

 

Od wewnętrznej strony tylko Cquartz Dlux i jak widać na dalszych fotach sam szampon umył felgi idealnie, bez żadnego szorowania. Od czasu nałożenia powłok felgi przejechały około 1500 km

 

DT1qMs.jpg

 

hpomfs.jpg

 

VutenC.jpg

 

dkDtFK.jpg

 

l5kqBk.jpg

 

Niedziela 26.04.2015

 

Ok powróćmy do uszkodzonych odbojów amortyzatorów tylnych...

Trzeba było kupić nowe...... no i są :), ale najpierw wyjąć stare :D

 

ZX0ehV.jpg

 

417Txp.jpg

 

3OTp15.jpg

 

Porównanie zużytego i nowego

 

5nBQyE.jpg

 

ysEcb1.jpg

 

Amorek złożony, w końcu muszę oddać sprawne auto :kox:

ale teraz poczekam z montażem, aby nie przeszkadzał w dalszych pracach...

 

8inh9U.jpg

 

Teraz śrubokręt do ręki i można wyjmować zaślepki profili zamkniętych.

 

sZ8Q0s.jpg

 

qk50Ll.jpg

 

tNoZWM.jpg

 

I wtłaczamy preparat Dinitrol Penetrant 1000.

 

mkKrmV.jpg

 

eVn20t.jpg

 

jjuaQ2.jpg

 

Preparat wtłoczony we wszystkie otwory w progach, nadkolach, podłodze i podłużnicach, więc zaślepki wróciły na swoje miejsce a ja mogłam dalej zabezpieczać auto przed dalszymi pracami.

 

MfOXv8.jpg

 

64Qf1H.jpg

 

A jedno małe odbicie ;)

 

MFSUz8.jpg

 

jcF8Vs.jpg

 

JNu6yg.jpg

 

2Tpg5s.jpg

 

hmfaYP.jpg

 

rKDe8f.jpg

 

Dobra auto zabezpieczone to jeszcze zdejmę hamulce z przodu, bo mam małą niespodziankę dla Krd :D

 

CqM9hP.jpg

 

jyBqJK.jpg

 

Piasta już oczyszczona

 

BrPsxd.jpg

 

A tą niespodzianką jest.... :D Komplet tarcz 312 i klocków oraz jarzm dopasowanych do większych tarcz :D Kupione od kolegi, który przejechał na nich zaledwie 1000 km, więc jak nówki sztuki. Najpierw jednak trzeba je trochę ogarnąć ;)

 

qE9ZQ9.jpg

 

JEiWuy.jpg

 

Tu jedne ogarnięte, drugie przed

 

8FLZzs.jpg

 

NZk4H5.jpg

 

A jarzma trzeba było pomalować, aby pasowały do obecnych zacisków :P

 

qlBvrk.jpg

 

VA3Kkm.jpg

 

aD5LSH.jpg

 

Tarcze też podmalowane

 

Ncply1.jpg

 

iOpX2S.jpg

 

I różnica między tarczami starymi a nowymi

 

WmhKDh.jpg

 

I nowa tarcza na Fabii. Z zaciskiem będzie widoczna na następnych zdjęciach, bo było już ciemno na dworze

 

JNbKRW.jpg

 

Dalej kładziemy konserwację podwozia i tu w roli głównej Noxudol UM 1600

 

uZWhkT.jpg

 

UzF7oB.jpg

 

Sz4H6P.jpg

 

0liDu5.jpg

 

tQpDLt.jpg

 

tVrfXm.jpg

 

osdqYk.jpg

 

Tu już foto z założonym jarzmem i zaciskiem, brakuje tylko sprężynek przytrzymujących klocek, ale już zamówione, więc czekam...

 

BrBdwE.jpg

 

Poniedziałek 27.04.2015

 

Wszystkie zdjęte wcześniej nadkola i osłony trzeba było zabezpieczyć jakimś dressingiem, a że te miejsca zaraz po wyjeździe i tak będą zakurzone to wykorzystałam Nielsena SAS, którego jeszcze mam i muszę zużyć...

 

qAOmlb.jpg

 

JDPAfu.jpg

 

gVruHW.jpg

 

Prawa „przed”, lewo „po”

 

2pCDwA.jpg

 

w1u1Gy.jpg

 

Na oponki poszedł 3M Tyre Restorer

 

BjRjun.jpg

 

AMmA9J.jpg

 

AoajUM.jpg

 

Noxudol UM 1600 już wysechł, więc można nakładać drugą warstwę. Tym razem Noxudol Body, który można potem pokrywać farbą. W miarę schnięcia robi się też fajny czarny mat. :)

 

Qr39qq.jpg

 

lewy przód

 

Vi2HLQ.jpg

 

lewy tył

 

La29wI.jpg

 

H3cFm8.jpg

 

prawy przód

 

UnBoNb.jpg

 

z31GME.jpg

 

prawy tył

 

qkaY7f.jpg

 

0a2J8U.jpg

 

Podłoga

 

ZmYO1I.jpg

 

cVJofl.jpg

 

XKOdTS.jpg

 

Wtorek 28.04.2015

 

Po 24 godzinach baranek wysechł, więc można nakładać lakier bazowy i lakier bezbarwny z utwardzaczem ;)

 

JiAFOl.jpg

 

tk20nF.jpg

 

HNjys0.jpg

 

GTmeWo.jpg

 

Na plastikowe elementy poszedł Chemical Guy’s Bare Bones

 

uMkMyP.jpg

 

RfIuNT.jpg

 

Podłoga :)

 

w1dHaT.jpg

 

39fNIP.jpg

 

6uTnLY.jpg

 

Zaciski również lekko odświeżone

 

zBlD6n.jpg

 

k680PJ.jpg

 

Środa 29.04.2015

 

Ten dzień już nieco luźniejszy, bo zostało głównie poskładać Fabiszona z powrotem :D

Złożone wcześniej amortyzatory wróciły na swoje miejsce z nowymi odbojami. Widok psuje tutaj trochę wydech, ale może niedługo będzie nowy :D

 

H1YFAM.jpg

 

Wszystkie wkręty od nadkoli i osłon silnika zostały umyte z pomocą Tenzi Trucka i Shiny Garage Iron Off, a następnie pomalowane zwykłym sprey’em w kolorze czarny mat.

 

agfbpc.jpg

 

YxAymE.jpg

 

tQf5WI.jpg

 

Po wyschnięciu można było montować zarówno nadkola jak i osłony silnika, natomiast aby założyć osłony podwozia trzeba przestawić kobyłki, które obecnie stoją pod podłużnicą, a ta również jest osłonięta plastikiem.

 

EKOkRB.jpg

 

fdhs4T.jpg

 

bBb7ge.jpg

 

Ranty błotników zabezpieczone Noxudol Auto Plastone

 

uaC9de.jpg

 

Kbyi1c.jpg

 

z30bFM.jpg

 

1shcmr.jpg

 

Zamówione wcześniej sprężynki klocków hamulcowych też już dojechały na czas, więc można montować i zakładać koła :)

 

drbAm9.jpg

 

FUr2TY.jpg

 

DoEmUO.jpg

 

uvGWpR.jpg

 

Podłoga od spodu :D potem będą jeszcze lepsze fotki, ale fajnie się wszystko odbija w lakierze

 

ZJWrHJ.jpg

 

Q2XHZG.jpg

 

Czwartek 30.04.2015

 

Fabia od wczoraj na kołach. Teraz powrót do Warszawy.... i postój w garażu w celu utwardzenia i doschnięcia konserwacji podwozia ;)

 

VXLbEn.jpg

 

Sobota 16.05.2015

 

Po ponad dwóch tygodniach postoju z wyjątkiem trzech krótkich przejazdów podczas, których Fabia trochę się przybrudziła mogłam przystąpić do dalszych prac. Na dzień dzisiejszy Fabia wygląda następująco:

 

Iulpwe.jpg

 

JEw4me.jpg

 

jb54jA.jpg

 

y0j41f.jpg

 

RXu4E4.jpg

 

KJXGmL.jpg

 

OoqbAz.jpg

 

Q1QE5V.jpg

 

gkp0xM.jpg

 

Zaczynam jak zawsze od Pre Wash’u. Tym razem w roli głównej piana od Blinka

 

PUIYJ4.jpg

 

BRmh5X.jpg

 

Pianujemy i pędzel kujemy :kox:

 

04EfDr.jpg

 

Gmj62A.jpg

 

68WVoG.jpg

 

QXLkMh.jpg

 

0VcZEA.jpg

 

QlSQxI.jpg

 

X91onF.jpg

 

pb3c1s.jpg

 

OYQlYf.jpg

 

8DoOpz.jpg

 

1GXA9L.jpg

 

lZE9ik.jpg

 

f4uPZM.jpg

 

1ubJlJ.jpg

 

No to czas na płukanie

 

hRnvcc.jpg

 

xDaZl4.jpg

 

Pora na szampon i dwa wiaderka :) Wybór padł na nowość w Naszym arsenale - Szampon Autobrite A Piece of Cake o świetnym zapachu marcepanu/migdałów z dodatkami nabłyszczającymi.

 

0bcdV6.jpg

 

t18Jg9.jpg

 

Y0DQE6.jpg

 

zXIov3.jpg

 

vOMTIf.jpg

 

SU9hPf.jpg

 

ZPYHVj.jpg

 

oijxQ3.jpg

 

oa5vkO.jpg

 

AJINK1.jpg

 

oAeZwM.jpg

 

 

Po chwili w wiadrze do płukania jest równie dużo piany co w wiadrze z szamponem :D

 

9ZwqHZ.jpg

 

Wnęki również wymagały mycia i tu sprawdziła się mała rękawica od Car Pro. A następnie szyby i lakier wyglinkowane za pomocą Clay-fibry

 

jWWdrW.jpg

 

9uNgFS.jpg

 

zCHpgh.jpg

 

G0UlfC.jpg

 

Osuszanie auta i wnęk

 

shMfeR.jpg

 

HlN2fT.jpg

 

yk4AtI.jpg

 

zPjGXL.jpg

 

Zazzvu.jpg

 

komora silnika czysta, więc tylko przetarta z kurzu

 

WYVZ15.jpg

 

Prace na zewnątrz chwilowo skończyłam, więc czas się wziąć za wnętrze

 

iyvhdZ.jpg

 

xFUIQm.jpg

 

revBW7.jpg

 

bZLOdL.jpg

 

rcEatu.jpg

 

pbsQJo.jpg

 

Ewsgaf.jpg

 

wJ9sdi.jpg

 

Dywaniki i rzeczy z bagażnika out, a potem odkurzanie

 

zEOicl.jpg

 

fxH2v9.jpg

 

q66V98.jpg

 

vEyrQu.jpg

 

Małe 50/50 :)

 

1PvFZs.jpg

 

HDLBwZ.jpg

 

Xia4Ql.jpg

 

lyXIOv.jpg

 

2brO4P.jpg

 

NapFP4.jpg

 

Dywanik, plastiki bagażnika i gumowe korytko przetarte Valet Pro Citrus Bling

 

lkWeW1.jpg

 

1QcSlE.jpg

 

HpACFs.jpg

 

4BVJwe.jpg

 

koFUQc.jpg

 

uR0X5P.jpg

 

kL9mjr.jpg

 

f763Vw.jpg

 

tJ0FE5.jpg

 

Materiałowy boczek kierowcy jak i podłokietnik były już brudne, więc postanowiłam przeczyścić je ręcznie za pomocą szczoteczki colourlock i Valet Pro Haevy Duty Carpet Cleaner w stężeniu 1:5

 

W3SICd.jpg

 

8GHzLD.jpg

 

Lfcjbl.jpg

 

vFvkYF.jpg

 

UOuYXd.jpg

 

zYB9zC.jpg

 

Wszelkie plastiki jak i pedały wyczyszczone APC Blink 1:10

 

ow8rT5.jpg

 

bmurvY.jpg

 

HA3irV.jpg

 

Gx8pAY.jpg

 

8qRgEi.jpg

 

RW6rYJ.jpg

 

072E7C.jpg

 

yvHi16.jpg

 

nL1RGg.jpg

 

 

weAfG2.jpg

 

3gjNyo.jpg

 

Dressingów do wnętrza na półce mnóstwo, ale chciałam, aby deska wyglądała jak najbardziej naturalnie, podobnie do pierwszego dnia odbioru auta z salonu, więc wybór padł na sprawdzony Gtechniq C6 Matte Dash

 

DgYaqv.jpg

 

DYFhTo.jpg

 

Io1Ows.jpg

 

Skóry wyczyszczone zestawem od Colourlock :)

 

4xParQ.jpg

 

BXO0NL.jpg

 

Xe2IyI.jpg

 

6b8Sn2.jpg

 

jyUsEJ.jpg

 

Y1Gx4L.jpg

 

tB0LL7.jpg

 

Wszystkie szyby od wewnątrz przetarte Autoglym Car Glass Polish

 

jbJS79.jpg

 

Finalnie wygląda to tak... a no i psiknięte oczywiście Chemical Guy’s Stripper Scent :D

 

2uQVqB.jpg

 

T0XMxt.jpg

 

HIN8IY.jpg

 

JR2YR1.jpg

 

BPxGyR.jpg

 

JnUtJQ.jpg

 

p9XJlq.jpg

 

MONYnf.jpg

 

PvRtdo.jpg

 

fb96E8.jpg

 

cpNhnK.jpg

 

I16jSz.jpg

 

HU4a7U.jpg

 

gm1TlX.jpg

 

WMQza9.jpg

 

ca5AHW.jpg

 

4SBfRk.jpg

 

DIjUZm.jpg

 

Na działce Fabiszon stał na kobyłkach i ze względu na dach nie mogłam otworzyć klapy bagażnika, więc przyszedł czas, aby i ją zabezpieczyć od wewnątrz.... ale najpierw rozbiórka

 

0SDaU8.jpg

 

7jklRZ.jpg

 

JmrkEd.jpg

 

oiLRxn.jpg

 

sO8pbI.jpg

 

jkUU0t.jpg

 

dBNBpF.jpg

 

3lJxNu.jpg

 

JFj75q.jpg

 

Zbliża się także termin co rocznego przeglądu, więc wymieniłam Krzyśkowi również filtr kabinowy (węglowy) i filtr powietrza

 

h8r5dL.jpg

 

HhOTTf.jpg

 

KD6eRP.jpg

 

cEB0SY.jpg

 

qv9nOK.jpg

 

Niewidzialna wycieraczka na przedniej szybie nadal działała po półtora roku czasu i przebiegu 30 tys. km, ale i tak postanowiłam ją nałożyć jeszcze raz. :D

 

minpNI.jpg

 

OE28G5.jpg

 

RPBrSD.jpg

 

VLm8BP.jpg

 

EdsQ5e.jpg

 

msGBVU.jpg

 

Od czasu zamontowania lotki na klapie nie robiliśmy na niej korekty, a że w tej chwili auto przechodzi małe SPA to i nią trzeba było się zająć. Do korekty posłużyły : Scholl S3 Gold na żółtym 3M i SV CF Pro

 

16mvBN.jpg

 

ioVG3m.jpg

 

WFjGc7.jpg

 

q1GyjZ.jpg

 

Pomimo nałożonego Mohsa na lakier miałam ochotę na woskowanie i wpadł zestaw SV CF Pro i Best of Show :D

 

oqRzhm.jpg

 

Pj7Jo2.jpg

 

qUYDhf.jpg

 

ypgEOZ.jpg

 

5uBoL6.jpg

 

Na czarną lotkę i lusterka poszedł Car Pro Dlux który fajnie przyciemnia lakier

 

EivhFu.jpg

 

W4ZgiI.jpg

 

szyberdach również oczyszczony, na wnęki poszło PA Rapidwaxx, a na uszczelki SV Seal Feed

 

tmrQTv.jpg

 

UuBaAX.jpg

 

Whhh8R.jpg

 

Niedziela 17.05.2015

 

Na dzisiaj zostało tylko przetrzeć całe auto QD/woskiem w spreyu i wyczyścić końcówkę wydechu, więc do dzieła. Na szczęście nie musiałam smarować plastików na zewnątrz, gdyż cały czas siedzi na nich Car Pro Dlux, nakładany w sierpniu 2014 roku. W tym czasie auto zrobiło ponad 10 tys. km

 

aGygFx.jpg

 

zwx8Bz.jpg

 

BWppQY.jpg

 

hwSvvC.jpg

 

4NAOCE.jpg

 

D9bYFe.jpg

 

fBKwLc.jpg

 

ENue8c.jpg

 

fKhn8I.jpg

 

P9n4Ie.jpg

 

4hrfzW.jpg

 

Przed wyjazdem na ostateczną sesję zdjęciową jeszcze tylko sprawdzenie ciśnienia w oponach

 

nBtDKi.jpg

 

No i koniec ;)Fotki końcowe autorstwa Krd

 

2WSDXw.jpg

 

xqxhCy.jpg

 

tfZo9Z.jpg

 

kRM9jp.jpg

 

nxe0dm.jpg

 

mLTsEI.jpg

 

ahqQQb.jpg

 

8IsGXv.jpg

 

zQ0uQR.jpg

 

PmanVX.jpg

 

LJnOy5.jpg

 

6A9b11.jpg

 

V9omMx.jpg

 

VrApfD.jpg

 

WaYUcf.jpg

 

YVM2l5.jpg

 

2siYB5.jpg

 

Wtorek 19.05.2015

 

A zapomniałabym :D Fabia odwiedziła jeszcze ASO w celu przeglądu. Głównie wymiana oleju, płynu hamulcowego i wymiany czynnika klimatyzacji. Kilka fotek z przebiegu prac poniżej ;)

 

Zan7ze.jpg

 

yLiorE.jpg

 

1oRClw.jpg

 

Na pierwszy ogień poszła płukanka Archoil 2820

 

HwQWdH.jpg

 

9YjCVF.jpg

 

Uruchamiamy silnik i pozostawiamy na 20 min, a następnie zlewamy stary olej

 

f5V5WZ.jpg

 

uMD0Pv.jpg

 

NJiz6n.jpg

 

veASrH.jpg

 

NF4E1d.jpg

 

1mix8Q.jpg

 

wahy37.jpg

 

PXvpmn.jpg

 

AeRnR5.jpg

 

4KM3bO.jpg

 

Tym razem wybór padł na olej Red Line 0W40 i dodatek Archoil 9200. Oczywiście ściereczka wokół wlewu oleju obowiązkowa i zawsze stosowana w tym ASO ;)

 

T1FtQR.jpg

 

ecVNwN.jpg

 

yoh2gG.jpg

 

hcLWw5.jpg

 

BAYxRN.jpg

 

Czas na wymianę płynu hamulcowego

 

7uao2E.jpg

 

tydzcy.jpg

 

jF4RgG.jpg

 

Przeparkowanie na stanowisko wymiany czynnika w klimatyzacji

 

PqSsnY.jpg

 

unOIpO.jpg

 

pKqQTc.jpg

 

FnFtGO.jpg

 

iyBPP5.jpg

 

Tutaj kabelki dotykają tylko czubka lampy czego nie bardzo widać na foto ;)

 

mE274t.jpg

 

Po przeglądzie czas jechać do pracy.... W ciągu dnia padał deszcz, więc udało się zrobić kilka fotek kropelek

 

htO7vD.jpg

 

Yx4tVm.jpg

 

ICGjdI.jpg

 

OEx5h1.jpg

 

zWqxMn.jpg

 

3DIKgc.jpg

 

WS8Jyk.jpg

 

AykzmS.jpg

 

To by było na tyle.... :D

Dziękuję wszystkim, którzy dotarli do końca relacji. Mam nadzieję, że się podobało ;)

 

A Tobie Kochanie nie pozostało nic innego jak tylko wsiadać i jeździć w pełni zabezpieczonym i sprawnym technicznie autem jak zawsze :* ;)

 

Pozdrawiam i do następnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Dziki, głupio przyznać, ale Justyna zapomniała wziąć dressingu do opon z garażu, a ja zapomniałem zabrać paczki od Ciebie z Fabii :) Była we właściwym miejscu w odpowiednim czasie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good::good::good::good:

 

"fabiszon" chyba dostał dożywocie obok "tolka" 8-)8-)

 

 

btw te "fabiszony" aż tak gniją, że trzeba je smarować baranem i sprayem pomimo młodego wieku? :o:o miejmy nadzieję, że ten spray nie odejdzie od baranka, bo będzie więcej szkody niż pożytku..

 

-- 20 maja 2015, o 21:41 --

 

Michał 330xd, nie wolałbyś tego robić sam ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fabiszon" chyba dostał dożywocie obok "tolka"

 

zgadza się 8-):-]

 

btw te "fabiszony" aż tak gniją, że trzeba je smarować baranem i sprayem pomimo młodego wieku?

 

nie gniją, ale jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć ;) a Fabia zostaje z nami na bardzo długoooo :D

 

miejmy nadzieję, że ten spray nie odejdzie od baranka, bo będzie więcej szkody niż pożytku..

 

U mnie trzyma już ponad 3 lata i mycie kercherem nie robi na nim wrażenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo braku korekty, no nie licząc lotki :P to wykonane prace robią wrażenie. Krzychu, jeśli mogę się tak zwrócić, kobieta, która potrafi wymienić odboje i układ hamulcowy to skarb, którego można zazdrościć :) Świetne autko, a kolor jest nieziemski. Justyno uznanie dla Ciebie za włożoną pracę i posiadane umiejętności :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kaman.

3 lata czyli ile kilometrów?

5 tysięcy?

 

Tu niektórzy robią tyle w miesiąc.

 

Co do relacji, to widać że pracy dużo włożone.

 

EDIT:

Przy ogladaniu pierwsze co przyszło mi do gowy to to o czym pisał Kamilek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fabiszon" chyba dostał dożywocie obok "tolka"

 

zgadza się 8-):-]

 

btw te "fabiszony" aż tak gniją, że trzeba je smarować baranem i sprayem pomimo młodego wieku?

 

nie gniją, ale jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć ;) a Fabia zostaje z nami na bardzo długoooo :D

 

miejmy nadzieję, że ten spray nie odejdzie od baranka, bo będzie więcej szkody niż pożytku..

 

U mnie trzyma już ponad 3 lata i mycie kercherem nie robi na nim wrażenia ;)

 

nie wiem czy to nie za wcześnie, no ale to nie ja jestem masterem :-]:-]:-]

 

relacja fajna, spoko się oglądało, niektórych rzeczy jak tych wyżej wymienionych nie rozumiem ale mega mega podziwiam za chęci do pracy :good::good:

 

zdjęcia z hali - ja tam zawsze czuję się jak debil i zawsze chcę jak najkrócej tam przebywać a tu jeszcze foty cykane :kox::kox: ale chyba już Was tam znają 8-)8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

makaba, samochód w zasadzie od nowości u mnie więc korekty jako takiej nie wymagał. Gdyby nie zacieki z chemii to nawet polishu nie było jako takiego. Scholl S17 wystarczył 3 lata temu :)

 

Franek, Tolek zrobił nieco więcej, ale fakt, że 80% ludzi korzysta więcej z samochodu. Jednakże Dziadkowy Polonez zabezpieczony po wyjechaniu z salonu 16 lat temu nadal ma całą podłogę.

Po prostu nie ma co ukrywać, w obecnych czasach, gdzie pieniądz jest najważniejszy fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne pozostawia wiele do życzenia... Jako, że auto ma zostać na dłużej nieokreślony czas razem z nami to staramy się zrobić wszystko co możliwe by zachowało swój obecny stan.

 

zdjęcia z hali - ja tam zawsze czuję się jak debil i zawsze chcę jak najkrócej tam przebywać a tu jeszcze foty cykane :kox: :kox: ale chyba już Was tam znają 8-) 8-)

 

Oj znają... Tolek tam jeździ od 6 lat... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.