Skocz do zawartości

Bass Polska BP-5119 vs Vander VPO709


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakimi predkosciami pracujecie na bassie? Ciecie? Finisz? I jak to jest z tymi typowymi padami do finishu mieciutkimi, wydaje mi sie ze lepiej wykańcza na polishowych - srednich padach pracujac na kochu antiholo, ktos cos?

Opublikowano
4 godziny temu, hadam napisał:

Jakimi predkosciami pracujecie na bassie? Ciecie? Finisz? I jak to jest z tymi typowymi padami do finishu mieciutkimi, wydaje mi sie ze lepiej wykańcza na polishowych - srednich padach pracujac na kochu antiholo, ktos cos?

Na DA  cięcie oraz polish najczęsciej robię przy ustawieniu 5 (w 6 stopniowej skali). Gąbki twarde lub średnie NAT.

Koch m2.01 około 4 na miękkiej gąbce, czerwony nat. Ale to już zależy od samochodu.

Bardzo miękkie wafle lub czarne DA idą w ruch np przy płynnych sealantach.

Opublikowano

Dzieki, bo to mnie zastanawialo wlasnie gdy lepsze efekty uzyskiwalem na srednich padach - typowych polishowych, niz na tych mieciutkich jak np czarny booski pads z antihologramem niby finishowych. A co do predkosci, zauwazasz jakas roznice przy finiszu miedzy tymi dwoma stopniami? Bo moj bass miedzy 4 a 5 wyraznie wchodzi na wieksze obroty i bywa to meczace trzymanie go na 5, a probowalem u siebie ostatnio i na 5 i na 4, a nawet zaczynalem na 5 i konczylem na 4 lub 3 i roznicy szczerze nie widac, a na 4 biegu duzo latwiej sie prowadzi ta polerke wiec moze faktycznie that's the way to go. 

Opublikowano
3 godziny temu, hadam napisał:

Dzieki, bo to mnie zastanawialo wlasnie gdy lepsze efekty uzyskiwalem na srednich padach - typowych polishowych, niz na tych mieciutkich jak np czarny booski pads z antihologramem niby finishowych. A co do predkosci, zauwazasz jakas roznice przy finiszu miedzy tymi dwoma stopniami? Bo moj bass miedzy 4 a 5 wyraznie wchodzi na wieksze obroty i bywa to meczace trzymanie go na 5, a probowalem u siebie ostatnio i na 5 i na 4, a nawet zaczynalem na 5 i konczylem na 4 lub 3 i roznicy szczerze nie widac, a na 4 biegu duzo latwiej sie prowadzi ta polerke wiec moze faktycznie that's the way to go. 

Zazwyczaj korzystam z innych polerek niż Bass, ale tak czy siak nie polecam zakładać mniejszego talerza niż 125 (wiem że da się).

Na padach 135mm (NAT) odrobinę lepiej ciąć. a na 150mm wykańczać. Nie powinien zbyt telepać. Większosć da ze skokiem 8 i 9mm dość łatwo się prowadzi jedną ręką.

Chyba, że założysz za mały talerz, do którego maszyna nie jest wyważona, stawy w ręcę siądą a maszyna rozpadnie sie od wibracji na  takim 50mm :)

Opublikowano

Witam Wszystkich

Troche poprzegladałem forum i ten wątek. Zawsze miałem "polerke" typu http://allegro.pl/bass-polska-polerka-samochodowa-rotacyjna-240mm-i6924980987.html gdzie nakladalem wosk gabeczka, potem mikrofibra na polerce a na koniec futerko. Kiedys probowalem Farecle G3 tym nakladac ale efekt slaby byl - brak mocy i obrotow. Urzadzenie padlo wiec musze cos kupic.

Zastanawiam sie nad polerka Bass 5119 o ktorej tu piszecie. Moje prace to raczej nakladanie wosku na nowy samochod oraz moze delikatna polerka na aucie, ktore obecnie ma ponad 34kkm wiec lakier wzglednie dobry bez glebszych rys.

W zwiazku z tym pytanie czy Bass 5119 ma sens zastosowania i znajde do niego mikrofibre naklejana lub wiazana na tarcze lub jakis pad - jak mozecie wskazac jaki do przepolerowania wosku zamiast machac ręką. Futro na allegro znalazlem do 150mm wiązane.

Mozę jednak powinnem wziac bassa z linku allegro ? Kusi mnie 5119 tylko czy do wosku ma to sens ? Zapewne drobne korekty rysek rzadko bede robil ze wzgledu na nowe i prawie nowe auto...

Opublikowano

 

 

Kolego chcesz wycierac LSP padem czy jak to nazywasz nakladka mikrofibrowa na maszynie da ?

Do maszyny DA sa dedykowane pady mikrofibrowe lecz uzywane w celu ciecia lakieru.

Posiadam maszyne DA ale przez mysl nie przeszlo mi docieranie LSP za pomoca maszyny DA.

Mysle, ze Twoje wrazenia oraz punkt odniesienia do pytan, ktore zadajesz wynika z posiadanej przez Ciebie maszyny. Ogolnie maszyna DA spelni Twoje wymagania natomiast nie "wypolerujesz nia woku". To zalecam robic recznie. Zanim dokonasz zakupu czegokolwiek zachecam do lektury podstaw detailingu.

 

 

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, trzepol napisał:

gdzie nakladalem wosk gabeczka, potem mikrofibra na polerce a na koniec futerko.

 

Nakładałeś wosk aplikatorem gąbkowym a potem zamiast go przetrzeć fibrą jechałeś maszyną i jeszcze później jechałeś futrem ??  WOW - grubo

2 godziny temu, trzepol napisał:

Farecle G3

Nie to forum. Tutaj za Pasty na F nie wróżą nic dobrego

Opublikowano



Kusi mnie 5119 tylko czy do wosku ma to sens ? Zapewne drobne korekty rysek rzadko bede robil ze wzgledu na nowe i prawie nowe auto...


Jak najbardziej ma sens. Dokup sobie do niej czarny pad waflowy NAT'a i śmiało możesz nakładać wosk. Docieraj ręcznie mikrofibrą.
Opublikowano
W dniu 17.01.2018 o 14:19, Strus napisał:

 

Nakładałeś wosk aplikatorem gąbkowym a potem zamiast go przetrzeć fibrą jechałeś maszyną i jeszcze później jechałeś futrem ??  WOW - grubo

Nie to forum. Tutaj za Pasty na F nie wróżą nic dobrego

Tak wlasnie robilem fibra byla na polerce i ona przepolerowywala wosk zamias meczyc sie ręką. Pozniej nakladalem futro na maszynke.

Zamias sie nasmiewac moglbys cos konstruktywnego napisac, nawet jesli cos robilem nie tak...

W dniu 17.01.2018 o 16:37, PRZEEMAS napisał:


 

 


Jak najbardziej ma sens. Dokup sobie do niej czarny pad waflowy NAT'a i śmiało możesz nakładać wosk. Docieraj ręcznie mikrofibrą.

 

Cos w tym stylu http://showcarshine.pl/pady-100-150mm/1254-urban-gabka-polerska-finishing-profilowana-czarna-150mm.html ?

Opublikowano
29 minut temu, trzepol napisał:

Zamias sie nasmiewac moglbys cos konstruktywnego napisac, nawet jesli cos robilem nie tak...

 

Akurat futro jest do ostrego cięcia więc zabieg co najmniej kompletnie niezrozumiały. W kolejności aplikatorów przyjmuje się że

- mocne cięcie - futro

- lżejsze - mikrofibra

- normalne - pady gąbkowe w zależności od twardości

 

Po położeniu wosku żeby nie machać ręką powinieneś wziąć jak najbardziej miękki pad finishowy choć ja i tak nie kumam sensu.

Opublikowano

nie ma co dyskutować, kolega musi poczytać o podstawach zanim zacznie zadawać takie głupie pytania.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 

Mój lakier wygląda podobnie: 

przed2cc64.jpg

może delikatnie lepiej niż na tym foto (w zeszłym roku w sierpniu była pełna dekontaminacja, glinka, IPA , Dodo Juice i wosk Fusso Coat 12mths.), więc jest to trochę przykryte.

 

Kupiłem maszynę do własnego użytku (2-3 auta rocznie) DA Bass 5119. Back pad ma 145mm., gąbki 170mm.  Detailerzy zmieniają je na mniejsze - czy dokupić  BP 125mm. i gąbki 135mm. czy inne?
I najważniejsze: jakie gąbki/mikrofibra/wełna i pasty do tej polerki? Chodzi głównie o Hondę B92P Night Hawk Black (czarna zmora).
Jeden z detailerów doradził mi tylko Kocha antiholo, mikrofibrowy pad  i zobaczyć co się będzie działo, gdyż pasty ścierne moga narobić dużo bałaganu trudnego do ogarnięcia.

Jaki BP kupić-miękki, bardzo miękki?  Wszystkie chyba muszą być z otworami na środku ze względu na duże oddawanie ciepła przez maszynę na środek pada.

 

Opublikowano

@majster07 zmień koniecznie na BP 125mm i dokup odpowiednie gąbki. Przy odpowiedniej technice objedziesz tym rozmiarem całe auto. Te duże BP i pady dołączone w zestawie nadają się tylko do dużych powierzchni typu: maska, dach. Są mega nieporęczne.

Kombinacje past i gąbek musisz dobrać sam, gdyż nie wiem w jakim stanie jest Twój lakier (ze zdjęciem coś nie halo). Lakiery hondy rzeczywiście są miękkie. Osobiście zacząłbym od pomarańczowego - polishing, ewentualnie białego - cutting pada flexipads, a nie agresywnego mikrofibrowego. 

Opublikowano

Przepraszam, kolega doradził: 2x przejazd średnio-miekkim padem + Koch antihologram, + na koniec przejazd miękki pad + Koch antihologram.  Do Hond nie używa żadnych past tnących. Robi to rotacją a nie DA. 

 A fotka już działa ;)

  • Moderator
Opublikowano

Pad z MF to odpusc sobie od razu bo zrobisz mega balagan  tym bardziej ze lakier miekki . Zolty NAT i pasta srednioscierna potem czarna gabka i pasta finishowa.

 

A najlepiej to zaczac od jak najmniej agresywnej kombinacji bo moze byc tak  ze po czarnej gabce i pascie finish bedziesz zadowolony 

  • Okay 1
Opublikowano
Opublikowano

na wykończenie weż zwykły czarny, nie waflowy. 

Zółty pad nie jest aż tak agresywny, więc myśle ze krzywdy tym nie zrobisz nawet na miękkim lakierze. Nawet jeśli coś zostanie lekkiego bałaganu, to na finiszu zrobisz antiholo na czarnym padzie i będzie spoko.

Opublikowano

Osobiście pracuje na zwykłym czarnym i bardzo dobrze wykańcza.
Waflowy wg mnie jest lekko za "słaby", potrzeba z deka większęgo nacisku na maszynę. Ale to moje spostrzeżenia ;) 

  • Okay 1
Opublikowano

Dzięki za info. Na finisz Koch antiholo  i zwykły czarny, miękki pad z otworem np. z NAT. Gdyby to nie wystarczyło, to wcześniej żółty pad a jaką tutaj pastę polecicie przed antiholo, coś z Kocha może?

I pytanie jeszcze odnośnie BP- czy miękki będzie odpowiedni do tej "roboty"? http://showcarshine.pl/talerze-oporowe-bp/1708-flexipads-backing-plate-125mm-talerz-oporowy-do-polerek-dual-action.html

Opublikowano
21 minut temu, majster07 napisał:

Gdyby to nie wystarczyło, to wcześniej żółty pad a jaką tutaj pastę polecicie przed antiholo, coś z Kocha może?

Jeżeli chcesz z kocha to możesz śmiało brać żółtego F5.01.
Standardowo jest tylko w opakowaniach 1l, ale można kupić przelane 250 ml

Opublikowano
14 minut temu, Grzechu23 napisał:

Jeżeli chcesz z kocha to możesz śmiało brać żółtego F5.01.
Standardowo jest tylko w opakowaniach 1l, ale można kupić przelane 250 ml

Nie wiem czy słowo przelane to nie małe przejęzyczenie.
Występują w 1l i 250ml wg. oficjalnych informacji na stronie producenta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.