etrone Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2017 Tak tez zrobie. Czytam wlasnie pdf od max protect odnosnie aplikacji V1 i pada tam takie stwierdzenie: Below temperatures of +25c leave the coating for 5-10 minutes before removal.Above +25c and bellow +35c temperatures, we recommend removal after 3-5 minutes. Myslalem ze mam sciagac nadmiar jedna mf i docierac druga odrazu po nalozeniu, tak jak wyczytalem w tym temacie... Odniesie sie ktos do tego zdania?
Arkeolowy Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2017 Po 10 minutach to byś dotarł.. Ja przy 25 stopniach ściągam od razu i juz jest ciężko. Najlepsza temperatura dla mnie to 15 stopni, do 20 daje radę. 1
etrone Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2017 Bede sciagal / tarl odrazu tak jak wiekszosc tutaj pisze. Z ciekawosci poszukalem pdf nt aplikacji V2 i tam producent z kolei pisze : Once a large panel is covered (roof, bonnet), remove the coating immediately with a fresh microfiber cloth/ towel. 4. For smaller panels like wings and other small bits we recommend waiting for 30-60 seconds before removal. Wychodzi na to ze V2 w tych instrukcjach producenta trzeba wycierac bardzo szybko. 30-60 sek po nalozeniu na mniejszy obszar - to by sie zbiegalo w czasie z wysmarowaniem danego obszaru, odlozeniu aplikatora i podniesieniu mikrofibry ;-) Ale nie daje mi spokoju dlaczego odnosnie V1 taki czas podaje producent? Moze V1 ma tak zaschnac mocniej nawet z mazami? skoro i tak na wierzchu pojdzie V2... Boje sie eksperymentowac ale moze ktos ma doswiadczenie z "przyschnietym" V1 a na to odpowiednio spolerowany V2? Skoro silk coat potrafi przykryc i wyrownac laczenia np na masce, to moze V2 ladnie wykonczyctak grubo zaschnietego V1? I powloke bedzie grubsza? Teoryzuje... Szakal licze na twoja wiedze...
Arkeolowy Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2017 Myślałem, ze piszesz o v2/unc-r tutaj musisz od razu po przesmarowaniu. V1 może kieruje się innymi prawami, jest bardzo łatwa w aplikacji.
SzaKal Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2017 V1 aplikujemy i pozostawiamy na około 10-30 min, ona bardzo długo odparowuje, suszy. Po prostu po aplikacji rób test palca, jak przestaje się mazać to znaczy że można zacząć wycierać, polerować nadmiar. V2 jest również bajecznie prosta w docieraniu, ale w jej przypadku nie czekamy, ale od razu wycieramy. 1
mario448 Opublikowano 26 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2017 Co z fibrami po V1? Tylko nadkola czy nadają się do ponownego użytku na lakierze?
acidmk Opublikowano 26 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2017 Raczej tylko podwozie i może wydech. Będą za bardzo sztywne do lakierupozdrawiam, acidmk
etrone Opublikowano 27 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2017 Jak juz skoncze finishem lakier to wystarczy wytrzec dobrze sucha mikrofibra a nastepnie Coating prep pilish na miekkim padzie i mozna klasc unca? - Lakier za miekki na ipa...
Arkeolowy Opublikowano 27 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2017 20 minut temu, etrone napisał: Coating prep pilish na miekkim padzie i mozna klasc unca dokladnie tak 1
Aniol1986 Opublikowano 28 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2017 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Z racji na rozpoczęty temat i poruszonych wiele kwestii chciałbym skonsultować problemem, który dotyczy utrzymywania się wosków na różnych elementach karoserii bądź elementu z jakimś obszarem. Otóż problem kryje się pod brakiem wosku 1-2 tygodnie od aplikacji na wybranym obszarze karoserii (połowa błotnika, 10-40cm2 drzwi) albo na całym jego elemencie (klapa bagażnika, zderzak). Wspomniane obszary pokryte są taflą wody (przed umyciem, oraz po myciu - mycie ręczne w szamponie o neutralnym Ph) zatem nie ma spływu wody czy efektu kropelkowania. Przygotowana karoseria do aplikacji pod wosk: dekontaminacja chemiczna oparta na produktach ADBL, ręczne mycie w szamponie ADBL PRO, odtłuszczenie za pomocą ADBL Wipe Out Pro. Stosowane woski: Poorboy's World Natty's Paste Wax, Collinite Super Double Coat Auto Wax 476, Finish Kare 1000P Hi-Temp, natomiast ostatnia aplikacja to Chemical Guys XXX Hard Core Yellow której jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Problem występuje na różnych autach. Po aplikacji zachowano czas średnio 10h w temp. 15-25 na utwardzenie.
etrone Opublikowano 28 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2017 To tak podsumowujac : Klade V1 > czekam 2-3h > klade druga warstwe V1 > czekam 2-3h > klade V2 > czekam wygrzewam auto w sloncu (? ) > klade silk coat. Pierwsza warstwe V1 bede kladl z rana kolo 5-6 wiec temp bedzie nie za wysoka. Jak poznac ze mozna juz klasc kolejna warstwe? Czy mozna wyjechac ew na slonce po nalozeniu kazdej z warst zeby lepiej zwiazala czy dopiero na koniec? Czy silk coat klasc odrazu po nalozeniu V2 czy jesli nie musze uzywac auta lepiej wygrzac powloke na sloncu ( przez ile?) i dopiero psiknac silk coat?
serath Opublikowano 29 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 29 Lipca 2017 Kanapka V1 + UNC-R: - UNC-R może wlecieć już po 2h (wg instrukcji MP)? bo gdzies mi coś mignęło o 12h - czy jest sens kłaść 2 x V1 pod UNC-R?
etrone Opublikowano 29 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 29 Lipca 2017 Ja mysle ze sens jest 2x V1 Ale teoretyzuje bo dopiero jutro kolo 7 bede kladl 2x V1 + V2 + silk coat. Zawsze to grubsza ta "kanapka" Ja jestem po mocnych przygotowaniach, przez ost 2 dni spedzilem przy lakierze pewnie z 25h. Dam znac jutro jak poszlo, sa aplikatory mp, do wycierania nadmiaru mam mf MP a do docierania mf car pro. Lakier przygotowalem megs 101+ menzerna 2500 + 3000 + 3500 i na koniec coat prep polish, wiec sie orobilem mocno. Ale musialo tak byc bo na 2 drzwiach mam polozony lakier tak miekki jak w japoncach a to audi, na tych elementach chyba myjka bezdotyjowa nawet robi rysy. Tylko dlatego zdecydowalem sie na powloke bo bylem zwolennikiem zmalcowania woskami. Mam nadzieje ze z dotarciem unc'a nie bedzie problemu, w garazu juz pracuje wydajny osuszacz powietrza skrecony na 20% wilgotnosci, o 7 nie powinno byc wysokiej temperatury wiec trzymam kciuki. Zastanawiam sie tylko czy klasc v1 tyle elementow ile dam rade zaniim pierwszy bedzie gotowy do dotarcia czy robic po 1. Dzieki za cala pomoc ;-)
etrone Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Dnia 25.07.2017 o 20:23, SzaKal napisał: V1 aplikujemy i pozostawiamy na około 10-30 min, ona bardzo długo odparowuje, suszy. Po prostu po aplikacji rób test palca, jak przestaje się mazać to znaczy że można zacząć wycierać, polerować nadmiar. V2 jest również bajecznie prosta w docieraniu, ale w jej przypadku nie czekamy, ale od razu wycieramy. Szakal mam pytanie, bo polozylem 1 warstwe V1 ale czekalem az przestanie sie mazac i jak przestalo sie mazqc to juz byla zaschnieta powloka, ledwo sila to starlem meczac sie prze okrutnie. Zaczalem dociekac i doszedlem do kilku sprzecznych informacji nt aplikacji V1; W pdf z instrukcja od max protect pisze: Below temperatures of +25c leave the coating for 5-10 minutes before removal.Above +25c and bellow +35c temperatures, we recommend removal after 3-5 minutes. Na stronach sklepow pisze: W temperaturze około 25 stopni, czas odparowania powłoki to około 15 minut Rozprowadź UNC-v1 na cały element, odczekaj około 15minut i rozpocznij docierania za pomocą mikrofibry Na opakowaniuvpisze zeby spolerowac miedzy 15-30 min ale zeby nie pozwolic calkowicie zaschnac ( a zeby sie nie mazalo pod palcem to musi zaschnac) Sam juz nie wiem czy dobrze to polozylem bo czesc elementow spolerowalem szybciej zanim przyschnelo a czesc meczylem sie spolerowac jak juz byla miejscami calkiem suucha. Mam nadzieje ze bedzie siedziec, tylko niewiem czy trzymac sie usuwania jeszcze lekko mokrej powloki przy drugiej warstwie czy mam trzec juz taka skorupe....
sl3py Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Ja kładłem 2 warstwy v1 na to Uncr i silk coat według zaleceń szakala ( z tym ze każda warstwę ścierałem odrazu po nałożeniu ) powłoka siedzi jak zła . Wdl mnie troszkę za bardzo przyciemnilo lakier i jedna warstwa v1 by wystarczyła ale cóż ;-) teraz zadam pytanie dla tych mądrzejszych ;-) może to głupie ale znudziła mi sie powłoka i chce naturalny wosk . Ktoś może mi powiedzieć jak to pieronstwo usunąć ? ;-) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
etrone Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Bylo w tym temacie, ze maszynowo jedynie i to lagodnymi kombinacjami pada / pasty tak latwo nie zejdzie. Ale poruszany tez byl temat smalcowania unca woskami, musialbys pokopac w tych 30+ stronach
sl3py Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Wiem ze był bo sam poruszałem :-) pytałem o woskowanie powłoki i o usunięcie , nawet próbowałem z mizernym skutkiem . Wosk na powłoce jak dla mnie kicha , strasznie sie gryzie z UNC r i nie widać prawie wgl efektu wosku naturalnego . Co do usunięcia postaram sie pod koniec tyg zrobić test ispróbować usunąć całkowicie powłokę z klapy bagażnika. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
etrone Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Szkoda tego uncr Ale tak to juz jest z tym hobby - czlowiek siedzi przy aucie i kombinuje z lookiem. Zona jest na mnie non stop obrazona od kad kupilem maszynke i zajalem sie korekta Ale dzisiaj juz zamkne temat na chwile po nalozeniu ost warstwy unc v2. A propo ile od ost warstwy v1 dac mu czasu przed nalozeniem v2? Wystawilem auto wlasnie na slonce z 2 warstwami v1 na lakierze...
sl3py Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Od 3 do 10 godzin w zależności od temp . Jak wystawiłeś auto na słońce to ja bym po 4-5 spokojnie kładł PS. Żona przywyknie ;-) Moja znów sie cieszyła jak położyłem powłokę bo mówiła ze nie bede przynajmniej tak często mył ;-) i tu jej nie poszło bo tez myje hahahaha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2
etrone Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Niezle to juz wyglada po 2x V1... Bedzie jeszcze lepiej po V2 i silk coat'cie?
SzaKal Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Panowie, z tym wiązaniem powłoki v1, wiadomo że wszystko uzależnione jest od tem. i wilgotności powietrza. Może źle to napisałem że ma się nie mazać pod palcem, po prostu nie może być taka mokra, jak widzisz że powoli zaczyna odparowywać to ścierasz nadmiar.
Vespa Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Chciałbym zresetować powłokę. Czy pojawiła się jakaś alternatywa w podobnym pułapie cenowym dla UNC-Ra (czarny lakier)?
etrone Opublikowano 31 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2017 Edit Wszystko ogarniete, wyszlo rewelacyjnie. Jakby ktos mial ciemniejsze przebarwienia od zwarstwionej niedotartej powloki to u mnie pomoglo reczne spolerowanie malym padem z mf booski micro buf delikatnie zwilgotnionym. Pozdrawiam
Crasher Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Mam sporo ale co do tego filmiku... Ja aplikuje uncra na sciereczke gyeona suede i powleczoną na kostce i z jednego słoiczka zrobię 2 x audi a6 w sedanie. Tak samo sens warstwowania?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się