rafalk Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Panowie jeśli chodzi o skok w DA 8/12/15/21. Im większy skok tym lepsze wykończenie czy to nie ma różnicy? Jeśli kupować maszynkę to z jakim skokiem byście polecili? Oczywiście nie mówię tu o profesjonalnej pracy tylko dla siebie.
Moderator Eryczek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 rafalk, im większy skok tym większy power ale wykończenie gorsze.
kupusso Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Ma ktoś doświadczenie z LARE EPL-62?
kobart Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Będę miał po długim majowym weekendzie bo maszynka już leży i czeka na swoją kolej
jagmar Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 rafalk, im większy skok tym większy power ale wykończenie gorsze. Czyli co ? najlepiej (optymalnie) wziąć 15 ?
Moderator Eryczek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Jeśli nie masz w planach robienia igły to tak.
kupusso Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Będę miał po długim majowym weekendzie bo maszynka już leży i czeka na swoją kolej Super Pracowałeś z rotacją? Chodzi mi o to, żeby było jakieś odniesienie.
bienek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Eryczek, To też nie jest tak do końca jak mówisz. Wszystko zależy od lakieru. Wiadomo na hondzie np dużo lepiej wykończy DA 8mm, ale w przypadku twardych lakierów typu VW, BMW itd 21 spokojnie wykończy idealnie. Każdego niedowiarka wysyłam do tematu mojego e60 gdzie było wszystko robione DA 21 łącznie z wykończeniem.
kobart Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Super Pracowałeś z rotacją? Chodzi mi o to, żeby było jakieś odniesienie. Nie pracowałem, ale na ile się da opiszę wrażenia po pracy z epl-62
jagmar Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 bienek, czyli Ty co byś polecał kupić optymalnie ? 15 będzie dobry wyborem do pracy przy 2 fordach ?
rafalk Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Czyli skok 8 i 12 sobie odpuścić?
bienek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Jezeli mialbym kupic jedna maszynke do uzytku osobistego to pewnie wybralbym..... duetto ze skokiem 12 mm jest mniejsza niz 15 i 21 wiec do pracy przy swoim aucie wybralbym ją. Wiadomo jezeli chce sie cos wiecej dzialac to pasuje miec kilka maszyn
rafalk Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Trochę drogo jak na użytek osobisty.
bako111 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Posiadam kestrel das 6 pro i zastanawiam sie nad zakupem polerki rotacyjnej cos pokroju Lare około 500-600zł tylko nie wiem czy jest sens po tym co przeczytałem w tym temacie, nigdy nie probowałem robic futrami bądź mikrofibra na DA a z tego co piszecie tnie to dośc dobrze, mam do zrobienia audi a4 lakier w niezbyt ciekawym stanie zdarzaja sie głebsze rysy których ostatnio nie mogłem wyprowadzic DA i twardymi padami z gabki i manzerna 400, próbowac z padami z futra i MF czy inwestowac w rotacje?
SJake Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 próbowac z padami z futra i MF czy inwestowac w rotacje? Jak przyinwestujesz w dobre pasty i pady do DA, to Ci wystarczy maszyna która masz nawet na 'twarde lakiery'. Jak chcesz się uczyć "prawdziwego szlifu" kupuj dobrą, lekką rotacje (od 1500 w górę), a posłuży Ci lata nie tylko w garażu.
CMQ Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2015 SJake, mógłbyś wymienić tutaj takie must-have pady do DA?
BarooM Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Przyłączam się do pytania. Co lepiej kupić do cięcia lakieru maszyną Dual Action? Futro czy MF? Co tnie mocniej twarde lakiery?
bienek Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Futro mocniej tnie ale może zostawić takie małe ryski, które ja nazywam mrówkami. Trochę trudno się tego pozbyć, więc trzeba się przygotować, że po futerku pasuje wrócić do mocno tnącej pasty i twardej gąbki i jeszcze trochę się pomęczyć aby zlikwidować te defekty. W zasadzie wtedy musimy zrobić minimum 3 etapy. Wczoraj z tuningowałem mojego "rupesa" 21 dorabiając podkładkę tzw "washer mod" i teraz kręci się jak szalona Zdecydowanie polecam. Co prawda wcześniej smarowałem BP, ale miałem już dość tego, że olej się roztapiał i ręce, i MF brudziły mi się czarną mazią olejowo-gumową.
SJake Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2015 SJake, mógłbyś wymienić tutaj takie must-have pady do DA? Jakie pady do DA powinno się posiadać? - odpowiedź jest prosta - nie te najtańsze i tego trzeba sie trzymać. Praca na DA jest w miarę łatwa i obecnie całkiem efektywna, ale nie należy do ekonomicznych metod. Nie ma co wymieniać brandów i modeli... Na DA można pracować tymi samymi padami co na rotacji, z tym że trzeba pamiętać, że przy ruchu oscylacyjnym tanie pady ulegają znacznie szybszej destrukcji. Droższe pady z reguły wytworzone są z dobrej jakości pianki i są odpowiednio klejone, co pozwala zachowywać im dobre parametry pracy, jak i długą żywotność. Obecnie na rynku wybór padów jest ogromny - są grube, chude, cienkie, duże. Jaki pad najlepszy do DA? Kwestia preferencji i zastosowania. Kiedyś wydawało mi się, że nie ma nic lepszego na DA jak tylko takie grube pady jak Lake Country, ale z czasem uznałem, że ich fajność ogranicza się jedynie przy pracach z glaze'ami lub bardzo silnymi maszynami DA. Przy pracy na DA bardziej należy przygotowywac się pod kątem kombinacji pasta/pad. Nawet dedykowane pasty do polerek oscyclacyjnych super zachowują się na padach gąbkowych, a współparacując z padami MF lub futerkowymi, zapychają je po 2 przejazdach. Wiadomo, że w takiej sytuacji praca przyprawia o lekki wkurw.. Niektórzy producenci i marketing ułatwiają sprawę, podpowiadając własnym asortymentem, co z czym powinno się łączyć. Polecam także lekturę na opakowaniach past - tam z reguły jest napisane wszystko o prędkościach a i padach. Oczywiście można eksperymentować i szukać niekonwencjonalnych metod, ale to droga dla "pionierów". Ktoś kto ma jedno dwa auta, i robi samochód hobbystycznie raz do roku z reguły nie powinien mieć większych problemów, aby odnaleźć się co dla niego jest OK w tej materii, nawet jeśli nie trzyma się kurczowo zasady określonej na początku tego postu. Gorzej mają "Detailerzy domowi", obracający 30-40 furek w roku - jeden lub dwa typu padów i jedna, dwie pasty raczej im nie wystarczą. Przyłączam się do pytania. Co lepiej kupić do cięcia lakieru maszyną Dual Action? Futro czy MF? Co tnie mocniej twarde lakiery? Zacznij od wyboru pasty typowej pod DA. Później myśl nad padem
senz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Futro mocniej tnie ale może zostawić takie małe ryski, które ja nazywam mrówkami. Trochę trudno się tego pozbyć, więc trzeba się przygotować, że po futerku pasuje wrócić do mocno tnącej pasty i twardej gąbki i jeszcze trochę się pomęczyć aby zlikwidować te defekty. W zasadzie wtedy musimy zrobić minimum 3 etapy. Nie koniecznie Bieniek. Kwestia pracy wełną i samej wełny jak i dbanie i jej czystość podczas pracy. Tutaj masz zdjęcie przed i po wełnie, DA + FG400, lakier ori Honda Wczoraj z tuningowałem mojego "rupesa" 21 dorabiając podkładkę tzw "washer mod" i teraz kręci się jak szalona Zdecydowanie polecam. Co prawda wcześniej smarowałem BP, ale miałem już dość tego, że olej się roztapiał i ręce, i MF brudziły mi się czarną mazią olejowo-gumową. Mod bardzo dobry i najlepiej zrobić go od razu. SJake pisze dobrze Pady pod DA to - Prowool, MF, Futro - cięcie, gąbki Lake Country, Flexi, NAT - do reszty. Pasty Megs 101, 105, 205, Menz - 400, 500, Rupes Zephir.
zegarek Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Bigfoot 12, 15 + pro-wool w połączniu ze 101, Zephirem zostawia maczek. Kwestia dobrego wymycia i oświetlenia. Może zwykłą DA 8mm dałoby radę. senz, na tym aucie nawet jakby zostały ślady po futrze, to na takim ujęciu tego nie dałoby rady zobaczyć Tylko makro. To nie zostają hologramy jak po rotacji widoczne z 10m. Co do wymienności gąbek między rotacją, a DA, to nie do końca prawda. Miękkimi gąbkami typu żółty/niebieski/czarny 3M z niektórymi pastami finishowymi i cleanerami śćiernymi nie da się zrobić krystalicznego finishu. Mgiełka zostaje, bo pasta się nie wypracowuje.
senz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Bigfoot 12, 15 + pro-wool w połączniu ze 101, Zephirem zostawia maczek. Kwestia dobrego wymycia i oświetlenia.Może zwykłą DA 8mm dałoby radę. senz, na tym aucie nawet jakby zostały ślady po futrze, to na takim ujęciu tego nie dałoby rady zobaczyć Tylko makro. To nie zostają hologramy jak po rotacji widoczne z 10m. Fakt ale tym aparatem makro niestety nie dało się zrobić. Aczkolwiek, pod ledem widać drobne rysy od mf więc rysy po wełnie też można zobaczyć - na tym zdjęciu niekoniecznie. Jakby były hologramy to byś je zobaczył nawet na takim ujęciu, nie wspomnę o rysach od brudnej mf. Mam jedyne ujęcie z bliska, które da się pokazać. Wymywane zmywaczem, Panel wipe'm i oil.zero W tym ujęciu zobaczyłbyś już rysy.
kopniak Opublikowano 2 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2015 Dodam tak od siebie, uważajcie z wszelkiego rodzaju ponacinanymi padami i maszynami DA. Pady te rozpadają się dość szybko, nie zostały stworzone do maszyn typu DA a na rotację. Co do mf czy futer na DA to należy często nawilżać i myć aby nie dopuszczać do zatykania. Na miękkich lakierach b.dobrze zweryfikować czy nie ma malutkich rysek, zwłaszcza przy skokach 15 i 21.
Szymon_Lodz Opublikowano 3 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2015 Panowie czyli do zniszczonych lakierów lepiej rotacja nawet dla początkującego a do odświeżenia lakieru który już miał za sobą korektę wystarczy DA? Czy po papierkowaniu potrzeba dużo czasu żeby DA wyprowadzic lakier?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się