cyymek Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2014 Ja też stałem przed takim wyborem niedawno co kupić na 1 raz i też miałem dylemat czy DA da radę na twardym lakierze jak się trafi takie autko do ogarnięcia, a głównie ma służyć w domu do cleanerów, politur itp.Ile full korekt się planuje robić? (własne 1 korekta i do pielęgnacji DA wystarczy). Doszedłem do takiego wniosku że jak dojdzie już do takiej sytuacji że trafi się twardy lakier to zawsze można dogadać się z kimś z forum we własnej okolicy na pożyczenie maszynki lub poprosić o pomoc ( wykonanie cięcia lakieru rotacją) i później wykończyć DA. Jest to takie moje głośne przemyślenie sprawy. Pozrawiam
mateuszk Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2014 bienek, mógłbyś napisać, które pady lepiej na DA tną. 1. Gąbka twarda np. flexi 2. MF twarda np. flexi Pytanie odnośnie Krauss DB jak się sprawuje dołączony BP oraz czy dokupiłeś BP flexipads 75 mm ? Nie ma przypadkiem takiego problemu
bienek Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Pady z MF lepiej tną niż gąbka. Jeżeli gąbka to Rupes. Niebieska i zielona dają fajne rezultaty. Mam BP 75 flexipadsa i nie dzieją się takie cuda jak na filmiku. Normalnie się da pracować.
mateuszk Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Powiedz mi jeszcze czy BP 125 dołączony do Kraussa jest ok, czy nabyć też flexipads ? Masz może jakiś pomysł dlaczego on miał takie drgania ? Problem maszyny ? Dzięki za odpowiedź uspokoiłeś mnie
bienek Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Ja używam oryginalnego i jest wszystko w porządku więc nie widzę sensu wydawać kasę na BP flexipadsa. Nie wiem z czego wynikały takie drgania, ale ja normalnie używam BP 75 i pracuje się całkiem normalnie.
mateuszk Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Bienek przetestowałem dzisiaj swojego Kraussa. Po zamontowaniu BP75mm drgania są wyraźnie większe niż na 135mm aż cała ręka boli. Nie wyobrażam sobie długiej pracy w takich warunkach. Jestem osamotniony w tym czy ma tak każdy ?
bienek Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 A używasz uchwytu typu D czy pracujesz bez? Ja uzywam wszelkich maszynek bez uchwytów i nie wiem czy to kwestia trzymania czy mniejszej wrazliwości rąk ale dla mnie nie ma mocno zauwazalnej roznicy
mateuszk Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Odpaliłem ją w domu bez uchwytów, bardziej boli mnie prawa ręka, którą trzymam urządzenie u dołu, nie ta na górze. Przetestowałem kilka razy i na dużym BP jest ok nawet na najwyższych prędkościach, natomiast na małym tragedia już na 2 i 3 wyżej nawet nie chciałem próbować. Tutaj to samo ale mniejsze BP jeszcze Wygląda na to, że osamotniony w tym nie jestem Znalazłem na forum o tych ciężarkach http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 1354#51354 tylko skąd taki wziąć ?
Patryykk Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 No dobrze Panowie,to jaką DA polecacie na 1.maszynę polerską,Do One-step na twardym lakierze? Lare EPL-42 jest dobra?
bienek Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 mateuszk, Jak dla mnie ten "problem" tak jak mówiłem praktycznie nie istnieje. Wiadomo, że na sucho troche wibruje, ale przy przyłożeniu do lakieru jakoś tego nie odczuwam. Może mam zbyt cięzkie i masywne ręce które są przyzwyczajone do mocnego wysiłku i to na nich nie robi wrażenia , albo kwestia techniki i trzymania maszyny. Tak czy siak gdyby mi ktoś o tym nie powiedział, że coś tam bardziej wibruje to bym o tym w zasadzie nie wiedział
mateuszk Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Wiesz pytam się o to z dwóch powodów: 1. Wina maszyny... ale raczej nie. 2. Wina ciężarka... raczej tak ale skąd wziąć inny ? Dla mnie naprawdę mało komfortowe są te wibracje, moje ręce są cienkie jak wykałaczki więc pewnie inaczej odbieram te wibracje ale nie da się ukryć, że są większe i to sporo dla jaj sobie nie piszę . Mówiąc szczerze trochę mnie to zmartwiło. I chciałbym zakupić jak się da odpowiedni ciężarek. Ktoś pomoże ?
bienek Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 mateuszk, Rozumiem, każdy ma inna percepcje więc wcale nie neguje tego, że możesz odczuwać dyskomfort, ja tego naprawdę nie doświadczam Ale lata na siłowni mnie uodporniły na takie rzeczy Co do innej przeciw wagi to nie mam pojęcia gdzie taką można dostać, przykro mi.
scratch_killer Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Ktoś pomoże ? kupowałeś ostatnio? zwróć do sprzedawcy, bo potem bedziesz miał kłopoty z gwarancją. Wymień na inna maszynę i spróbuj czy Ci odpowiada. Na pewno nic nie przerabiaj, bo Cię odeślą na najbliższą palmę później
mateuszk Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2014 A co miałbym tam przerabiać ? Wystarczy wykręcić dwie śrubki krzyżakowe i podmienić ciężarek, tylko trzeba go pierw gdzieś znaleźć. Nie widzę sensu wymiany na inną skoro inne mają to samo...
eryk328e46 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Czy warto dopłacić i zamiast 500w kupic mocnijsza DA 900w. Pytam bo spotkalem sie z opiniami ze dla zwyklego użytkownika roznica nie wyczuwalna za to pady sie szybciej niszczą i delaminuja.
booohal Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zmieniłem z Vandera 600W na Kraussa 900W i moim zdaniem była to świetna decyzja. Chociaż Vanderowi wiele nie brakuje to czuć różnicę na korzyść Kraussa.
Moderator Domel Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Matt Moreman bardzo fajnie opowiada o DA i padach (polecam cały jego kanał - sa tam godzinne filmiki z detailingu jego dwóch zacnych furek ) Od 10:45 Opowiada jak poprawnie zwija sie kabel - wedle certyfikowanych szkolen detailerskich
CMQ Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Panowie, mam pytanie do siedzących w temacie. Zacznę od tego, że posiadam rotację, a konkretnie Makitę 9277CB. Radzę sobie z nią dobrze, zrobiłem na niej każde auto jakie dostałem. Jestem w trakcie zapinania budżetu do studia i rozglądam się za dodatkową maszyną, myślałem o Rupesie LHR 15ES. Głównie dlatego, że spotykam się z opiniami, że ta maszyna skraca czas pracy w porównaniu do rotacji. To akurat przeczy trochę temu co do tej pory wiedziałem, dlatego potrzebuję drobnego przeprowadzenia mnie przez temat. Jak wygląda sprawa mocy cięcia przy zasadniczej korekcie, porównując do rotacji? Co lepiej robić Rupesem, a co rotacją? Czy macie jakieś uwagi, spostrzeżenia - coś co powinienem wiedzieć, zanim zakupię maszynę? Czy ma sens dołożenie takiego Rupesa, czy sprawdzi się i uzupełni park maszyn, że będę z niego korzystał? Jak to jest z tym krótszym czasem pracy? Ja wiem że Rupes potrafi zostawić lepiej wykończoną powierzchnię Czy mogę korzystać z dotychczasowo używanych past? Menz, Scholl, 3M? Z góry dziękuję za pomoc.
bienek Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 DA przy zastosowaniu odpowiednich padów (MF, futro) potrafi ciąć bardzo podobnie do rotacji. Rupes lepiej sprawdzi się na miękkich lakierach, czy typu sticky paint. Niektórych lakierów wręcz się nie da dobrze wykończyć rotacją. Rupes jest na pewno lepszy do robót typu one step czy na szybko jedna pasta i mamy usunięte mniejsze ryski i lakier bez hologramów itd. Trzeba wiedzieć że inaczej się trochę pracuje mocnym DA i rotacją. Jest trochę inna technika, przede wszystkim ruch po lakierze powinien być wolniejszy i trzeba pilnować żeby BP cały czas wykonywał ruch obrotowy. Jak najbardziej jest sens mieć jakieś porządne DA w kolekcji. Ja w zasadzie praktycznie cały czas używam odpowiednika Rupesa 21 i Kraussa z małym BP. Rotacją już baaardzo rzadko coś robię. Główna różnica jest taka że na rotacji aby efekt był taki jak ma być musisz zrobić 3 stopniową korektę, no czasami 2. Na DA często udaje się zrobić super efekt przy 1 lub 2 podejściach w zależności od warunków. Z powodzeniem można używać tych samych past na rotacji co na DA.
CMQ Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Dzięki, coś mi rozjaśniłeś ale i dałeś do myślenia. Czyli mam rozumieć że trzaskasz pełne korekty praktycznie zawsze na DA i wystarczą Ci 1-2 podejścia?
Tommy Lee Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Ale DA o większym skoku, nie taka zwykłą 8mm.
CMQ Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Piszę przecież o konkretnym modelu.
bienek Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Tak dokładnie całościowo lece DA 21. Zwykle na 2 razy bo jednak zawsze coś po tnącej pascie zostaje. Tu masz nawet taką szybką robótkę z wczoraj. Lakier akurat był twardy bo sporo elementów ponownie lakierowanych. Tutaj cała moja praca tylko DA, ale to było już tak na 100% każda jedna ryska usunięta. http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=9&t=20073
CMQ Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Imponujące. Faktycznie zajęło Ci to coś mniej czasu niż robiąc rotacją, jak sądzisz?
bienek Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Całe auto gdzie z jednej strony był bardzo twardy lakier z drugiej oryginalny miększy, zrobiłem w ok 21 godzin. Tyle że to było mocniejsze odświeżenie jakieś 70%-80% rys zostało usuniętych. Na pewno ten oryginalny lakier ciężko by było zrobić rotacją był dosyć upierdliwy w obróbce o czym świadczyły mega hologramy zostawione przez polermistrza który malował sasiednie elementy. Dodatkową zaletą DA jest to że lakier się nie nagrzewa przy pracy no i mniej trzeba walczyć z maszyną bo nie ucieka i łatwiej się prowadzi. Już nie wspomnę, że trudniej coś uszkodzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się