Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dałeś na pewno za dużo pasty. Nie strzelało smarkami spod talerza?

Zwłaszcza na środku pada. Chyba zresztą nie wyciąłeś za dużo tym przejazdem, co? :)

Najpierw wsmaruj nieco pasty na całą powierzchnię, ale z umiarem, pojeździj w jednym miejscu około pół minuty na powolnych obrotach, dodaj dwa ziarenka i zrób jeden peeeełny dłuuuugi porządny przejazd :good:

Maszyna na 4/5 ruchy ręką bardzo powolne. Nacisk ile się da nie zatrzymując talerza.

Zacznij od płaskiego z dala od krawędzi.

Dokładnie. Pad mokry, śliski miałem wrażenie że nie chwyta, dlatego pytam czy tak ma być

 

Wysłane z mojego ZUK Z2131 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Konczy mi sie pasta tnaca koch 8.02 heavy cut. Teraz pytanie. Co bedzie lepsze do da zostac przy tej pascie czy zainwestowac w 101 lub 105 maguairsa?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ponoć 101 , heavy cut i cutmax sonaxa zostawiają narodzenie wykończenie przed finishem

 

Wysłane z mojego ZUK Z2131 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A ktos z was stosowal te 3 pasty ktore wymienilem i ma jakies porownanie? Powiem ze heavy cut na mikrofibrze tnie rysy dosc dobrze na twartym lakierze. Testowane na vag zielony metalik

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dobra znowu ja. Tym razem działałem także na rotacji. Jeden panel da i obok rotacja. Rotacja lakier był ciepły, cięcie szybciej szło...Tylko że części rys nie zniwelowalem...Pad dalej jakiś mokry i poklejony(tym razem dałem mniej pasty i dłużej ja wyoracowywalem)78f92135c6253da166caae3d56020bdb.jpg

Czy może jest to zły obiekt do nauki( 25letni samochód z. Iewiadoma powłoka lakiernicza? Dach jakiś siwy reszta niebieska)

5183a8fa5df8abfe656349fca30fc555.jpgprzed.

 

078386cadd650d19afd2dd18614c8dc2.jpg

 

Po

Wogole Koch zostawił bardzo mało hologramow na futrze?

Wysłane z mojego ZUK Z2131 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie szybkie dwuetapowe odświeżenie miękkiego fiatowskiego czarnego lakieru na maszynie DA euroteca. Pierwsza robota na DA i na padach NAT'a więc zastanawiam się miedzy:

 

Megs UC + żółty NAT > Megs Ultimate Polish + czerwony NAT

 

czy lepiej

 

Megs UC + czerwony NAT > Megs Ultimate Poolish + Czarny NAT ?

 

Wydaje mi się, ze pierwsza opcja będzie chyba najlepsza bo UC na żółtym padzie zbierze drobne niedoskonałości, a Ultimate Polish z czerwonym padem na DA nie powinno zostawić hologramów.

Opublikowano

Pływak , rowniez mam czarny fiatowski lakier, nie byl jakos masakrycznie zajechany ale potrzebna byla mocnoscierna pasta i dopiero pozniej cos na finisz...takze wydaje mi sie ze megsem bardziej przykryjesz niz usuniesz...

Opublikowano

Pasty, maszyna i pady nie ulegają zmianie chodzi mi tylko o odpowiednie dobranie kombinacji pasta + pad. Z doświadczenia z rotacją wiem, ze UC potrafi sporo usunąć ale także pozostawić sporo hologramów. Jednak tym razem idzie na maszynie DA. Lakier jest w dobrym stanie jakieś 1,5 temu miał robioną pełną korektę. Chodzi o szybkie odświeżenie i usunięcie niewielkich zarysowań co mam nadzieje zrobi bez problemu UC, a ultimate polish mam nadzieje zniweluje pozostawione drobne holosy.

Opublikowano

No chyba będzie trzeba protestować samemu bo zastanawia mnie czy zestaw nr. 1 nie zostawi holosów lub czy zestaw nr.2 nie będzie za słaby żeby usunąć, a nie zamaskować tylko drobne wady.

Opublikowano

Cześć wszystkim :)

 

Chłopaki, duży problem mam.

 

Pacjent: czarna Honda Accord z 2005.

 

Stan Lakieru: zdewastowany ;) auto w całości w oryginalnej powłoce lakierniczej. Olbrzymia ilość rys i świrli, całkiem sporo rys głębokich.

 

Setup: Maszyna - Flex vrg, pasty: Waxoyl heavy compound + Sonax Perfect Finish. Pady: twardy biały od Booski, na finisz czerwony Lake Country, probowane również na zielonym padzie od Royal Pada oraz na zielonym od Booski oraz czarnym NAT.

 

Doświadczenie: 13-15 aut, z czego 5 na flecie, przynajmniej kilka Hond ale żadna czarna.

 

Z cięciem zero problemu, większe rysy znikają w oczach. Olbrzymi problem mam z wykończeniem tego lakieru. Próbowałem wszystkich kombinacji (mam jeszcze sporo innych padów oraz Koch Antihologram), a rezultat zawsze taki sam - wyraźne lub mniej ale zawsze obecne hologramy.

 

Szlag mnie zaraz z tym autem trafi. Tydzień temu pracowałem z grafitowym Accord. Też się męczyłem, ale czerwony LC + Sonax PF pięknie dały radę.

 

Czarnego nie ogarniam. Próbowałem już i prędkości zmieniać i nic. Mikrofibry bez szwów, bez obszyc, super mega miękkie. Hologramy widoczne po niektórych przejazdach nawet bez wymywania...

 

Jakieś sugestie? Każda pomoc się przyda :) mi się już pomysły skończyły. :(

Opublikowano

Kup Car Pro Essence ;) Kup Także Scholl S30. Spróbój nałożyć pastę na pada, zrobić jeden prpzejazd, a potem jakby wypłukać go wodą, odcisnąć, i spróbować polerować tak jakby samą wodą. Masz QD jakieś ? Czysty pad co element, a jak dalej nie idzie to pozostaje walka ręką.

Trzymaj się! :good:

 

693824 Dobra znowu ja. Tym razem działałem także na rotacji. Jeden panel da i obok rotacja. Rotacja lakier był ciepły, cięcie szybciej szło...Tylko że części rys nie zniwelowalem...Pad dalej jakiś mokry i poklejony(tym razem dałem mniej pasty i dłużej ja wyoracowywalem)

 

1. Moim zdaniem to nie jest optymalny pad do pracy na rotacji włosie zbyt krótkie. Nie ma szmocy. Zatyka się. Próbowałeś 2 przejazd zamiast dodawać pasty to spryskać go ze dwa psiknięcia wody? Czy oczyszczałeś pada regularnie?

2. Jeśli pełno było grubych rys /co możesz wiedzieć tylko Ty bo tylko Ty stoisz przy tym konkretnym aucie/ to ciężko będzie je zniwelować nawet na rotacji z futrzakiem. Zastanów się, musisz przecież sciąć lakier naokoło rysy, a nie ją wypełnić. Dlatego punktowo stosuje się wetsand, w określonych przypadkach.

IMHO, na Twoim kiepskim zdjęciu widzę tylko hologramy, nie grube rysy.

3. Pacjent jak najbardziej prawidłowy.

4. Kolego nie bierz teg odo siebie ale cała wiedza teoretyczna na świecie na nic się nie zda. Tutaj liczy sie właśnie Ty i kontakt maszyna---lakier.

5. W moim idealnym świecie to bym najpierw przeprowadził cięcie, potem ewentualny etap pośredni, a następnie zaznaczał miejsca do wetsandingu i dopiero wtedy usuwał to czego cięcie nie dało rady. Konkluzja - na aucie użytkowym codziennym zesrasz się a nie usuniesz 90%.

6. Trudno mówić o procentach z kimś kto patrzy na to obiektywnie. Zauważ, że większość zakładów przy opisie 90% rys dodaje adnotacje, że usuwane rysy to swirle itp. Czaisz, 90%, ale nie zarysowań lakieru ale swirli. Niekiedy się nie uda bo jest za cienko, niekiedy klient nie chce za to płacić. Prawda jest taka, że w przypadku własnego auta sam sobie dobierz poziom zadowolenia z efektu.

IMHO#2 nawet 60% korekta ale całości zarysowań i odpowiednio dopieszczony lakier prezentuje sie lepiej niż dobrze docięty lakier ale nieodpowiednio wypolerowany

Opublikowano

Dzięki za słowa otuchy :)

 

Carpro Essence mam i to miał być 3 krok, na już dopracowany lakier.

 

Pójdę do garażu po starą rotację K2 i tym spróbuję, z tą wodą też niezły pomysł.

 

To jest dramat ten lakier. W przypływie bezradności wczoraj, na słabo wykończoną powierzchnię (kawałek błotnika) położyłem Poorboy's Black Hole. Rezultat? Narobilem tylko rys mikrofibra, hologramy dalej widoczne. :D

 

Komedia nie lakier, gdzie sens go tak wykanczac. Wyjadę z garażu i wiatr mi i tak auto porysuje :D

Opublikowano

Do Essence polecam biały pad Lake Country CCS. U mnie na Accordzie z 04 ten zestaw się dobrze sprawdził jako ostatni etap. Do tego DA i średnie obroty i starałem się by pasta była cały czas wilgotna - QD albo strzał z wody się tu dobrze sprawdza.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Rotacja K2 lipa, jeszcze gorzej :/ car Essence prawie wykończył, w normalnym świetle gitara. Niestety pod latarką lipa i to bez wymywania.... Prędkość 3 na Flex vrg. Już mi się pomysły kończą.

Opublikowano

czegos tutaj nie rozumiem, skoro miales problemy z DA i antiholo to dlaczego rotacje K2 brales do rak? moze problem tkwi w wymywaniu pasty a nie wypracowaniu pasty..

Opublikowano

Brałem rotację bo sprawdzam wszystkie możliwości ;)

 

Hologramy są widoczne nawet bez wymywania, więc to chyba nie to.

Opublikowano

Tak, jeszcze gorsze.

 

Generalnie to popełniłem chyba błąd używając zbyt mocnej kombinacji do cięcia. Trzeba było to zrobić bardziej miękkim padem, bo powstało mnóstwo kulistych rys od samego cięcia. Narobilem bigosu.

 

I mam wrażenie że te holsy wynikają z tego, że sama finiszowa pasta na mega miękkim padzie nie daje rady po prostu. Tym bardziej, że po rozbiciu finiszu na 2 etapy: czarny miękki nat + Waxoyl polish, czerwony LC + Sonax Perfect Finish ( Carpro Essence ewentualnie), wygląda to dużo lepiej, prawie to jest to :)

 

No i dobrze, że miernik jeszcze łaskawy 85-90um jeszcze zostało :D

Opublikowano

Spróbuj może ściernym cleanerem jeśli posiadasz-najpierw maszynką,a jeśli efektu nie będzie to spróbuj ręcznie..Jak jest aż tak cięzko to nie wymywaj tego auta zmywaczem ani niczym innym.Po cięciu moglęś obficie spryskać auto bardzo mocnym APC i zostawić na jakiś czas,ewentualnie proces powtórzyć.Potem umyć czymś odtłuszczającym i zabrać się za finish.Postaraj się dojść do momentu,że hologramy będą praktycznie niezauważalne i zwyczajnie czymś je zamaskuj(jeśli są delikatne).Gwarantuje,że pierwsze następne mycie zniszczy ten lakier dużo mocniej.

Może dla wielu pisze coś nie przyjęcia,ale wiem,że są takie lakiery,że czego byś nie zrobił to i tak efekt nie będzie Cie w 100% satysfakcjonować,a to co inni pokazują to nie wierz we wszystko.Mało kto wymywa lakier na 100%.Nawet po mocnej chemii na jakichś specyficznych lakierach może coś wyjść ,wystarczy obfity deszcz.

Opublikowano
Tak, jeszcze gorsze.

 

Generalnie to popełniłem chyba błąd używając zbyt mocnej kombinacji do cięcia. Trzeba było to zrobić bardziej miękkim padem, bo powstało mnóstwo kulistych rys od samego cięcia. Narobilem bigosu.

 

I mam wrażenie że te holsy wynikają z tego, że sama finiszowa pasta na mega miękkim padzie nie daje rady po prostu. Tym bardziej, że po rozbiciu finiszu na 2 etapy: czarny miękki nat + Waxoyl polish, czerwony LC + Sonax Perfect Finish ( Carpro Essence ewentualnie), wygląda to dużo lepiej, prawie to jest to :)

 

No i dobrze, że miernik jeszcze łaskawy 85-90um jeszcze zostało :D

 

Pamiętam jak się podpaliłem przy pierwszym robieniu lakieru w Toyocie... nakupowałem padów tnących, mocno ściernych past zgodnie z zaleceniem na forum, narobiłem bigosu i walczyłem dłuuugo. Okazuje się, że dobry efekt można uzyskać w 2 etapach na paście/gąbce polish + finish.

Postudiowałem głębiej forum, relacje lepszych masterów i od tamtej pory najpierw sprawdzam i dopasowuję kombinacje na testowym wycinku lakieru do stanu docelowego. Jak testowy kwadrat idzie lux to potem całe auto też. Wyjątkiem są elementy malowane, które trzeba rozgryźć na nowo i głębsze rysy, które wycinam punktowo.

Powodzenia!

Opublikowano

Jak black hole słynący z mega maskowania nie dał rady tego zniwelować to to raczej nie są płytkie holosy. Ilekroć po użyciu rotacji zostawały mi drobne holosy to BH na rotacji z finiszowym padem maskował na czarnym miękkim UNI praktyczni wszystkie pozostałości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.