Justyna Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Witam ponownie jak już kiedyś wspominałam plany przy Tolku idą bardzo powoli, ale do przodu... Tym razem przygotowanie pod większe hamulce z przodu, czyli zmiana zwrotnicy i przy okazji łożysk kół z piastami, a że z fabii zdjęłam jarzmo pod hamulce 288 mm to chwilowo trafia do Tolka, który obecnie ma tarcze 256 mm. Poza tym pod koniec sierpnia Tolka czeka długa trasa to i duży przegląd mu się należy Na początek wymiana filtra powietrza i kabinowego Przy okazji umyty i przesmarowany Kupione wcześniej zaciski hamulcowe trzeba było zregenerować i odświeżyć, więc do dzieła... Po oczyszczeniu pomalowane cynkiem i farbą do zacisków. Nie przykładałam się, aż tak bardzo bo docelowo Tolek będzie miał jeszcze inne hamulce Zwrotnice też odświeżone. Zestaw naprawczy do zacisków oraz nowe śruby do jarzm kupione. Można zaczynać. Stare i nowe tulejki Zacisk gotowy Przy okazji inne fanty też dotarły Jak się potem okazało klocki trzeba było wymienić na inne, bo te były za małe. Nowa piasta z łożyskiem już na zwrotnicy. No to Tolek w górę i zaczynamy rozbiórkę Stara zwrotnica out i witamy nową Nowa tarcza i jarzmo na miejscu Porównanie starej i nowej tarczy No i przymiarka klocka, już tego prawidłowego oraz przesmarowanie jarzma I tu zaczęły się problemy, bo jak się okazuje system hamulcowy ATE ma dwa różne zaciski hamulcowe i nie da się od tak po prostu przełożyć samych jarzm. Skutkiem tego był tel po Krd i prośba przyjechania Fabią, z której trzeba było zdemontować zaciski i zamienić z tymi moimi Tak tak wiem, że kolory się teraz nie zgadzają i fabia dostała czerwone zaciski a ja zielone, ale jeszcze tego samego dnia przemalowałam je i Fabia dalej ma zielone co by nie wyglądało to źle. A Tolek... cóż na razie będzie miał zielone, bo za stalówką z kołpakiem, aż tak nie rzuca się to w oczy a i tak będą tam inne hamulce. Pora na łożyska i piasty tył Nowa piasta na miejscu Po założeniu kół przednich felga ledwo weszła Podsumowując to co miał wykonane Tolek przed trasą a nie wszystko jest na fotkach: - wymiana oleju w skrzyni biegów + Archoil 9200 - wymiana łożysk kół tylnych z piastami - wymiana łożysk kół przednich i piast nr - wymiana zwrotnic przód - wymiana tarcz hamulcowych i klocków hamulcowych przód na 288 mm - wymiana czujników ABS przód - przegląd po 120 tys. km - wymiana oleju silnikowego + Archoil 9200 - wymiana filtra oleju - wymiana filtra paliwa - wymiana filtra powietrza - wymiana filtra kabinowego - wymiana płynu hamulcowego - geometria zawieszenia - napełnienie układu klimatyzacji reszta części jest w trakcie zbierania i dalsze plany w trakcie... Pozdrawiam
adek1983 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Justyna możesz napisać coś więcej o dodatku ARCHOIL 9200. Stosujesz go od jakiegoś czasu, czy po raz pierwszy? Jeśli od jakiegoś czasu, to czy zauważyłaś jakieś zmiany w pracy silnika?
Franek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 A to nie wymieniane w ASO Seat Kometa?
Justyna Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 adek1983, używam go pierwszy raz jest to głównie modyfikator tarcia. Franek, tym razem wyjątek i sama wymiana łożysk, zwrotnic i zacisków była robiona u znajomego, bo mogłam robić razem z nim reszta wymieniana w ASO
adek1983 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 adek1983, używam go pierwszy raz jest to głównie modyfikator tarcia. No to czekam na relację bo długiej podróży jak się sprawuje autko po zaaplikowaniu modyfikatora.
Geno Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nie ogarniam , dlatego dorzucam zdjęcie ciasta ziemniaczanego z bryndzą: A tak serio, szacun za umiejętności
SJake Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Ładnie, pięknie... jednakże ten czerwony to super wychodzi, ale tylko na paznokciach. Ja szedłbym w ORI colour, no chyba, że lubisz pistacje z truskawkami
Justyna Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 SJake, spokojnie czerwony tylko dlatego że tył był już czerwony a te zaciski są tylko tymczasowo. Nowe będą już w złotym takim jak w audi rs6
grabek246 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Justyna, jaki powód wymiany oliwy w skrzyni?
Moderator krd Opublikowano 24 Czerwca 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 grabek246, przebieg i wiek. Żadnych niepokojących oznak zużycia.
grabek246 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 krd, zauważalna różnica po wymianie?
Justyna Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Lewarek lżej chodzi a tak to zobaczymy z czasem
dtambor Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2015 SJake, spokojnie czerwony tylko dlatego że tył był już czerwony a te zaciski są tylko tymczasowo. Nowe będą już w złotym takim jak w audi rs6 W tak wypieszczonym autku, fajnie prezentowałyby się zaciski odnowione galwanicznie.
Pavlik Opublikowano 26 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2015 Tylko co z tego, że zaciski ładne, większa tarcza skoro całość zasłania kołpak Justyna...Krzychu!!! no zlitujcie się nad nami i zakupcie jakieś alu
Justyna Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2015 Pavlik, wszystko w swoim czasie, nie od razu Rzym zbudowano. Nie opłaca mi się kupić byle jakiej alu, oby tylko była. Jeszcze amory, sprężyny i koła. Chyba, że masz wolne 7 tysi to jutro kupuje
Tomeq631 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2015 Justyna, Podziwiam Wasze podejście (Twoje i Krd do samochodu). Wzór do naśladowania
coobah Opublikowano 26 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2015 Chyba, że masz wolne 7 tysi to jutro kupuje Ja pitolę, alu o równowartości całego auta
Tomeq631 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2015 Za 7 tys. to raczej można kupic Toledo ale w stanie rozkładu bo w uczciwym stanie trzeba dać duzo wiecej.
Mickul Opublikowano 27 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2015 Za 7 tys. to raczej można kupic Toledo ale w stanie rozkładu bo w uczciwym stanie trzeba dać duzo wiecej. Spoko, mnie się ostatnio zapytano czy moje Toledo jest chociaż więcej warte niż moje felgi z oponami (wyceniam je na 2650zł).
Baniek Opublikowano 28 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2015 Relacja mega:) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Killaz Opublikowano 28 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2015 Justyna, czy wygłuszenie podłogi matami dało wyraźnie słyszalny efekt?
Justyna Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2015 Killaz, podłoga nie jest jeszcze wygłuszona matami, bo jestem w trakcie zbierania gratów do zmiany wiązki głównej auta. Wygłuszone są tylko drzwi, ale różnica i tak jest na +
Darius_2508 Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Podziwiam... robisz rzeczy których nie jeden facet by nie ogarnął... np ja
marszo Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Nigdy nie pojmę wymiany dobrych rzeczy(bo na takie wyglądają te mniejsze tarcze) na jeszcze lepsze w samochodach o przyśpieszeniu powyżej 7 sec do setki Jak to się mawia, każda miłość ma w sobie trochę patologii Nie mniej zawsze szczęka opada w dół, jak widzę Twoją dbałość o szczegóły i detale- kosmos
Trucky Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Nigdy nie pojmę wymiany dobrych rzeczy(bo na takie wyglądają te mniejsze tarcze) na jeszcze lepsze w samochodach o przyśpieszeniu powyżej 7 sec do setki No wiesz, jeśli w planach jest zwiększanie mocy (nie ważne czy jutro czy za rok) to akurat dobra droga modyfikacji. Zdecydowanie lepiej najpierw hamulec potem moc niż odwrotnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się