Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie

:)

 

jak już kiedyś wspominałam plany przy Tolku idą bardzo

 

powoli, ale do przodu...

 

Tym razem przygotowanie pod większe hamulce z przodu,

 

czyli zmiana zwrotnicy i przy okazji łożysk kół z

 

piastami, a że z fabii zdjęłam jarzmo pod hamulce 288

 

mm to chwilowo trafia do Tolka, który obecnie ma

 

tarcze 256 mm.

 

Poza tym pod koniec sierpnia Tolka czeka długa trasa

 

to i duży przegląd mu się należy :D

 

Na początek wymiana filtra powietrza i kabinowego :)

 

uOPP4j.jpg

LgFCSs.jpg

BMh0io.jpg

bYD6k7.jpg

AxCObu.jpg

 

Przy okazji umyty i przesmarowany :D

 

5ek7Dn.jpg

 

Kupione wcześniej zaciski hamulcowe trzeba było

 

zregenerować i odświeżyć, więc do dzieła...

 

dgCVvr.jpg

IWcEu7.jpg

cxV8Yw.jpg

Fm2ZOs.jpg

VYuG6a.jpg

XjF7aj.jpg

GMGyQE.jpg

mmHCHm.jpg

witpHp.jpg

 

Po oczyszczeniu pomalowane cynkiem i farbą do

 

zacisków. Nie przykładałam się, aż tak bardzo bo

 

docelowo Tolek będzie miał jeszcze inne hamulce :kox:

Zwrotnice też odświeżone.

 

OE8oQD.jpg

48qPJ9.jpg

3vhpaP.jpg

7aGVj2.jpg

FasGDu.jpg

oeN3nI.jpg

WMI3PI.jpg

rCD6VZ.jpg

x2Z76f.jpg

 

Zestaw naprawczy do zacisków oraz nowe śruby do jarzm

 

kupione. Można zaczynać.

 

u3g0f5.jpg

1qk767.jpg

O4a1QU.jpg

N3R6Je.jpg

SusUeJ.jpg

 

Stare i nowe tulejki

 

3OxA1s.jpg

bf6Gla.jpg

 

Zacisk gotowy ;)

 

cJnim4.jpg

MluzaL.jpg

 

Przy okazji inne fanty też dotarły :) Jak się potem

 

okazało klocki trzeba było wymienić na inne, bo te

 

były za małe.

 

zvbdw5.jpg

0o95sf.jpg

U29uvM.jpg

28DfNg.jpg

 

Nowa piasta z łożyskiem już na zwrotnicy.

 

4OqiC4.jpg

3zWnVG.jpg

 

No to Tolek w górę i zaczynamy rozbiórkę :D

 

72WZD7.jpg

wJylJd.jpg

1Rxzpu.jpg

m1woqn.jpg

obXLaW.jpg

ADn0pB.jpg

 

Stara zwrotnica out i witamy nową :)

 

L1ijxm.jpg

hB6uY5.jpg

0y5bvf.jpg

NVADi6.jpg

 

Nowa tarcza i jarzmo na miejscu ;)

 

OCSUAR.jpg

JZVhhQ.jpg

 

Porównanie starej i nowej tarczy

 

ZyFKrJ.jpg

 

No i przymiarka klocka, już tego prawidłowego :) oraz

 

przesmarowanie jarzma

 

ObcRWq.jpg

VLyLi5.jpg

 

I tu zaczęły się problemy, bo jak się okazuje system

 

hamulcowy ATE ma dwa różne zaciski hamulcowe i nie da

 

się od tak po prostu przełożyć samych jarzm. Skutkiem

 

tego był tel po Krd i prośba przyjechania Fabią, z

 

której trzeba było zdemontować zaciski i zamienić z

 

tymi moimi :D

 

qRaCrP.jpg

 

Tak tak wiem, że kolory się teraz nie zgadzają i fabia

 

dostała czerwone zaciski a ja zielone, ale jeszcze

 

tego samego dnia przemalowałam je i Fabia dalej ma

 

zielone co by nie wyglądało to źle. A Tolek... cóż na

 

razie będzie miał zielone, bo za stalówką z kołpakiem,

 

aż tak nie rzuca się to w oczy a i tak będą tam inne

 

hamulce.

 

OalwJM.jpg

 

Pora na łożyska i piasty tył

 

tvVt91.jpg

IDpqGE.jpg

SD5zvR.jpg

XjsjnS.jpg

 

 

Nowa piasta na miejscu

 

JTehq4.jpg

 

Po założeniu kół przednich felga ledwo weszła :D

 

pTQTY9.jpg

 

Podsumowując to co miał wykonane Tolek przed trasą a

 

nie wszystko jest na fotkach:

 

- wymiana oleju w skrzyni biegów + Archoil 9200

- wymiana łożysk kół tylnych z piastami

- wymiana łożysk kół przednich i piast nr

- wymiana zwrotnic przód

- wymiana tarcz hamulcowych i klocków hamulcowych przód na 288 mm

- wymiana czujników ABS przód

- przegląd po 120 tys. km

- wymiana oleju silnikowego + Archoil 9200

- wymiana filtra oleju

- wymiana filtra paliwa

- wymiana filtra powietrza

- wymiana filtra kabinowego

- wymiana płynu hamulcowego

- geometria zawieszenia

- napełnienie układu klimatyzacji

 

reszta części jest w trakcie zbierania i dalsze plany

 

w trakcie...

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Justyna możesz napisać coś więcej o dodatku ARCHOIL 9200. Stosujesz go od jakiegoś czasu, czy po raz pierwszy? Jeśli od jakiegoś czasu, to czy zauważyłaś jakieś zmiany w pracy silnika?

Opublikowano

adek1983, używam go pierwszy raz ;) jest to głównie modyfikator tarcia.

 

Franek, tym razem wyjątek i sama wymiana łożysk, zwrotnic i zacisków była robiona u znajomego, bo mogłam robić razem z nim ;) reszta wymieniana w ASO :)

Opublikowano
adek1983, używam go pierwszy raz ;) jest to głównie modyfikator tarcia.

No to czekam na relację bo długiej podróży jak się sprawuje autko po zaaplikowaniu modyfikatora.

Opublikowano

Nie ogarniam :kox::kox::kox: , dlatego dorzucam zdjęcie ciasta ziemniaczanego z bryndzą:

 

placek_ziemniaczany_z_bryndza.JPG

 

A tak serio, szacun za umiejętności :good::good::good:

Opublikowano

Ładnie, pięknie... jednakże ten czerwony to super wychodzi, ale tylko na paznokciach. ;)

Ja szedłbym w ORI colour, no chyba, że lubisz pistacje z truskawkami :song:

Opublikowano

SJake, spokojnie czerwony tylko dlatego że tył był już czerwony a te zaciski są tylko tymczasowo. Nowe będą już w złotym takim jak w audi rs6 ;)

  • Moderator
Opublikowano

grabek246, przebieg i wiek. Żadnych niepokojących oznak zużycia.

Opublikowano
SJake, spokojnie czerwony tylko dlatego że tył był już czerwony a te zaciski są tylko tymczasowo. Nowe będą już w złotym takim jak w audi rs6 ;)

W tak wypieszczonym autku, fajnie prezentowałyby się zaciski odnowione galwanicznie.

Opublikowano

Tylko co z tego, że zaciski ładne, większa tarcza skoro całość zasłania kołpak :dontknow: Justyna...Krzychu!!! no zlitujcie się nad nami i zakupcie jakieś alu :/

Opublikowano

Pavlik, wszystko w swoim czasie, nie od razu Rzym zbudowano. Nie opłaca mi się kupić byle jakiej alu, oby tylko była. Jeszcze amory, sprężyny i koła. Chyba, że masz wolne 7 tysi to jutro kupuje :P

Opublikowano

Za 7 tys. to raczej można kupic Toledo ale w stanie rozkładu bo w uczciwym stanie trzeba dać duzo wiecej.

Opublikowano
Za 7 tys. to raczej można kupic Toledo ale w stanie rozkładu bo w uczciwym stanie trzeba dać duzo wiecej.

Spoko, mnie się ostatnio zapytano czy moje Toledo jest chociaż więcej warte niż moje felgi z oponami (wyceniam je na 2650zł). ;)

Opublikowano

Killaz, podłoga nie jest jeszcze wygłuszona matami, bo jestem w trakcie zbierania gratów do zmiany wiązki głównej auta. Wygłuszone są tylko drzwi, ale różnica i tak jest na + ;)

Opublikowano

Nigdy nie pojmę wymiany dobrych rzeczy(bo na takie wyglądają te mniejsze tarcze) na jeszcze lepsze w samochodach o przyśpieszeniu powyżej 7 sec do setki :D Jak to się mawia, każda miłość ma w sobie trochę patologii :D

Nie mniej zawsze szczęka opada w dół, jak widzę Twoją dbałość o szczegóły i detale- kosmos :)

Opublikowano
Nigdy nie pojmę wymiany dobrych rzeczy(bo na takie wyglądają te mniejsze tarcze) na jeszcze lepsze w samochodach o przyśpieszeniu powyżej 7 sec do setki

 

 

No wiesz, jeśli w planach jest zwiększanie mocy (nie ważne czy jutro czy za rok) to akurat dobra droga modyfikacji. Zdecydowanie lepiej najpierw hamulec potem moc niż odwrotnie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.