Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem Premium i 1 i 2,w sumie było ok,poza tym,że to opony na 2sezony i tak myślę o 5tce.

Auto to Zafira,używana w większości w trasie,dynamicznie,więc przyczepność w różnych warunkach najistotniejsza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze takie pytanie. Mój gumiarza się zlitował i zaproponował mi Bridgestone re002 za 390 zł z montażem. Co sądzicie o tych gumach?

 

przeciez masz serwisu oponiarskie gdzie mozesz poczytac kilkadziesiat opinii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od siebie polecam Conti Premium 5, jeździłem na takich - rewelka. Na Uniroyala bym nie patrzył - jak są nowe są ok, ale po sezonie lub dwóch robią się głośnie jak diabli, wg mnie szybko traca swoje właściwości. Oólnie od lat jeźdzę na Continentalach zarówno letnich jak i zimowych i nie patrze na żadne inne. Z letnich polecam także Goodyear Efficientgrip Performance - bardzo dobre kapcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wybór padł jednak na verderstainy ultrac sessanta. Dostałem je w dobrej cenie. Kapcie już czekają w domu na wymianę. Mogę polecić sklep motoABC.pl ze Świdnicy, mają lepsze ceny niż na innych portalach oponiarskich. Dodam że gumy świeże DOT 0914. Po jakimś czasie dam znać jak się sprawują. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem cytatem z PW od Michała (geno), którego zapytałem właśnie o to samo ;)

Ogólnie dobre, ale nie do mocniejszych aut. Na mokrym średnio przewidywalne, do tego na suchy trakcyjnie dopiero od 3 biegu mam przyczepność, 1,2 mielonka. Stabilne na suchym są, nie kładą się zbytnio, w miarę ciche i nie mają dużych oporów.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie polecam mocno Pirelli PZero. Zaletą jest, że całkiem trzymają w temp mniejszej niż 7st, nie piszczą jak zrywamy przyczepność oraz niska waga. Wadą jest bardzo delikatna budowa. Boczna ścianka w jednym miejscu ma chyba parę milimetrów. Rant ochronny duży. Po tym jak udało mi się praktycznie rozerwać oponę trzymała się mocno na miejscu zanim się zatrzymałem. a samochód nawet dało na drodze utrzymać (~90km/h). Kupiłem drugie :D

 

Continental SportContact 3 ma gumę bardziej twardą od powyższych i sądzę, że będzie oponą wytrzymalszą. Ale jak temperatura spadła do ok 5ciu to przyczepność nikła drastycznie. Przy temp 10+ jest już wyśmienicie. Deszcz ocena 8/10. Mały rant ochronny, choć mam wrażenie, że przez twardość gumy dość ciężki do "przejścia".

 

Na zime moim zdaniem nie do pobicia Bridgestone Blizzak. Bardzo przyczepne i całkiem wytrzymałe. Ale piekielnie głośne szczególnie na mokrej drodze.

 

Z budżetowych Hankook Optimo H426. Niby uniwersalne. Choć używam tylko wiosna/lato/jesień. Przyczepność słaba jak sucho i ciepło. Ale za to w deszczu oraz lekkim śniegu ładnie się zachowuje. Cicha w porównaniu do Blizzak (miałem wrażenie, że coś się z autem stało po zmianie :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle nie P7, a Cinturato to już w ogóle nie. Chyba ze do spokojnego auta o małej mocy, ew. limuzyny itd.

 

Ja kilka lat jeżdżę na oponach Pirelli P7 Cinturato (Opel Vectra C sedan). Bardzo dobrze hamują na suchym i mokrym, nigdy nie wpadłem w jakikolwiek poślizg (ABS włączył się może ze dwa razy przy gwałtownym hamowaniu), jedyny minus według mnie to to, że mogłyby być trochę cichsze (ale trzeba wziąć pod uwagę, że zawsze staram się kupować najlepsze i najcichsze opony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata jeździł na nowych Uniroyal rainexpert w E46 compact. Opona dość miękka i bardzo cicha ale przez to, że miękka raczej szybko bieżnik będzie się zużywał - nie oszczędzaliśmy tych opon i często po zakrętach jeździliśmy bardzo szybko - po 10tys km zużycie było niewielkie ale widoczne.

 

Na suchym bardzo dobra, trzymała jak przyklejona ale czuć było, że jest miększa od np. Bridgestone RE050A (rozmiar do spokojnej jazdy bo 205/55/16 ale zawieszenie pozwalało na sporo w stosunku do opon bo zestaw oem -20mm "sportowe dostosowanie").

Na mokrym absolutna rewelacja bo praktycznie jeździłem po mokrych zakrętach, mokrych rondach z taką samą prędkością jak w słoneczny dzień po suchym i te opony w deszcz po prostu jakby się wgryzały w asfalt. Co do aquaplaningu nie powiem zbyt wiele bo w duże kałuże nie wjeżdżałem.

 

W Octavii powinny się sprawdzić idealnie moim zdaniem.

 

Kupił bym je drugi raz bez zastanowienia albo przetestował Uniroyal rainsport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co napisał kuchar się zgadzam, jednak moim zdaniem są stosunkowo głośne. Mimo to na mokrym/suchym jest super! Zużycie zauważalne/umiarkowane, starczy na 3-4 sezony przy 10kkm rocznie. Autem jeżdżą osoby, które wchodzą ostro w zakręty ;) . Rozmiar 165/65/R14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka ;). Na stronie ADAC pojawiły się testy letnich opon na 2014 rok:

 

http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... fault.aspx

 

Tym razem rozmiary:

 

- 175/65 R14 T

- 195/65 R15 V

 

Ciekawe jak tam u Niemiaszków z wiarygodnością :D.

 

Dla porównania: test 195/65 R15 V by AutoBild (vel Auto Świat) A.D. 2013:

 

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto ... -testu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Panowie testy schowajcie między książki. Trzeba zakładać gumy i testować. Tylko wtedy "test" może być wiarygodny. Wiem,że to mało możliwe.

geno, z całym szacunkiem do Ciebie takie osądy uważam za mało wiarygodne.

Tak naprawdę to cała karuzela związana z przemysłem oponiarskim to jeden wielki marketing. Testy są przepłacane i nie wiarygodne (afera z ADAC). Tylko zakładając nowe opony na jednym aucie możemy stwierdzić różnicę. Kiedyś miałem takie możliwości więc teraz się wymądrzam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arekkaz, założyłem, miałem zarówno na 17 jak i 18 calach, wszystko jedzone od nowych i nie polecę. M5 na PSS przejechałem się moment i już wiedziałem, ze ta guma to to. Kumple pozakładali PSS u siebie i nie mogą się nachwalić. CSC3/5 bije Cinturato pod każdym względem, już nawet PS3 daje lepiej radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

ContiSport Contact 2:

Ja ostatnio sam sie zdziwilem (mimo braku specjalnej mocy w aucie), ze w pewnym zakrecie, gdzie 99% osob jedzie 30-40. Ja sie zapomnialem i mialem kolo 70. Auto jakby przyklejone i w ogole nie stracilo przyczepnosci zadna osia, co mnie bardzo zdziwilo bo juz w myslach kontrowalem. W ogole wczesniej mialem coprawda 16, ale tez Conti, tylko ContiPremium Contact, ale juz widze roznice. Duzo ciezej stracic przyczepnosc, hamowanie na mokrym wydaje sie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ostatnio sam sie zdziwilem (mimo braku specjalnej mocy w aucie), ze w pewnym zakrecie, gdzie 99% osob jedzie 30-40. Ja sie zapomnialem i mialem kolo 70.

 

 

:dontknow::dontknow::dontknow::good:

 

 

 

A co do opon to cięzki temat :oops: jeden powie tak, drugi inaczej ale .........................................

 

 

 

a już pisałem esej na ten tema a pożniej kasowałem , pisałem i w końcu chyba dodam temat do ignorowanych bo nie mogę wielu wypowiedzi czytać :/:dontknow::cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey ja za to zakupiłem wszędzie zachwalane opony z Indonezji (nie chinskie) firmy Zeetex za 205/55/16 zapłaciłem 201 zł za sztukę na oponeo we wtorek montuje :)

 

Mam zimówki , france meeeeega głośne wyją itp , na następny sezon pewnie zmienię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.