Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak kolega wyżej pisał. Najlepiej zawieź na pszok. 

Jeden komplet na rok od ciebie muszą zabrać bezpłatnie. Gumiarze nie chętnie biorą i kombinują z opłatami których nie powinni brać jak u nich kupione zakładasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AndrewZS napisał(a):

Wulkanizator musi, ale robi to odpłatnie. Zawieź do PSZOK, 1 kpl. na rok/na auto przyjmują bezpłatnie

Zależy od regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, u mnie na przykład przyjmują dwa komplety (osiem sztuk) na gospodarstwo domowe na rok kalendarzowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozglądam się za oponami na sezon letni - 235/40R19 - co polecacie ? 

Na ten moment mam dwóch faworytów - Hankook Ventus S1 Evo3 (tańsza opcja) i Bridgestone Turanza 6 (droższa opcja). 

Zastanawiam się tylko nad datą produkcji - ciężko dostać np. Hankooki z roku 2023 - większość ofert to 2022. Bridgestone jest dostępny - oczywiście drożej - ale to zrozumiałe 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maniek860824 napisał(a):

Rozglądam się za oponami na sezon letni - 235/40R19 - co polecacie ? 

Na ten moment mam dwóch faworytów - Hankook Ventus S1 Evo3 (tańsza opcja) i Bridgestone Turanza 6 (droższa opcja). 

Zastanawiam się tylko nad datą produkcji - ciężko dostać np. Hankooki z roku 2023 - większość ofert to 2022. Bridgestone jest dostępny - oczywiście drożej - ale to zrozumiałe 😉

miałem Hankook Ventus prime, mega głośne

na sezon 2024 kupuję Bridgestone Turanza 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, flatron007 napisał(a):

Vredestein Ultrac 215/55/17 ma rant ochronny czy nie?

Mają rant.

15 minut temu, maniek860824 napisał(a):

Rozglądam się za oponami na sezon letni - 235/40R19 - co polecacie ? 

Na ten moment mam dwóch faworytów - Hankook Ventus S1 Evo3 (tańsza opcja) i Bridgestone Turanza 6 (droższa opcja). 

Z wymienionych zdecydowanie Turanza6.

6 minut temu, maniek860824 napisał(a):

Jest jeszcze Firestone Firehawk Sport 

Firestony z letnich nigdy nie były godne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2023 o 21:59, AndrewZS napisał(a):

Wulkanizator musi, ale robi to odpłatnie. Zawieź do PSZOK, 1 kpl. na rok/na auto przyjmują bezpłatnie

Zależy od gminy. Ja u siebie mogę oddać 8 opon rocznie. 

W dniu 26.10.2023 o 12:05, Fredi88 napisał(a):

Daj znać po zimie, myślałem o nich do smarta.

Postaram się opisać swoje wrażenia, ale raczej Astra dużo kilometrów nie zrobi w zimie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Follow up 2 tygodnie jazdy na kleberach krisalp hp3:

Opony zmieniłem trochę przedwcześnie, ale to ze względu, że prognoza pogody straszyła, plus opony trzymam 150km od miejsca zamieszkania, więc skorzystałem z okazji. 

To, że są ciche, to już było mówione, ale jestem pozytywnie zaskoczony trakcją na mokrym. Mimo 10-15°C opony świetnie sobie radzą, na pewno dużo lepiej niż contonentale ts850, które miałem na megane i matadory sibir snow, które miałem na Leonie 5f, na pewno minimalnie odcucia poprawia szerokość opony (odpowiednio 205 na megane, 215 w 5f i 225 obecnie), ale to jest kilka procent szerzej, a efekt buksowania przy ruszaniu spod świateł, jest bardzo mocno ograniczony. 

Zdecydowanie polecam, jeśli ktoś szuka tak jak ja, czyli praktycznie mógłbym jeździć na wielosezonie, bo w zimie śniegu może widzę dwa dni (ale w tym roku przeprowadzka na śląsk, więc liczę, że na nartach będę conajmniej raz w tygodniu jak będą stoki otwarte), ale nie chce iść na kompromis, czyli chcę mieć możliwe najlepszą oponę w lecie na suchym, a tego wielosezon nie da, a znowu w zimo-jesieni bardziej zależy mi na przyczepności na mokrym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To krótka opinia o lm005 po kilkuset kilometrach. Trasy i miasto. 

Trasa mokro/sucho temperatury 5-11*c. Pewna opona i spokojnie można lecieć 180-200. Dobre czucie na kierownicy i chętnie zmienia kierunek. W okolicy 180 względem nexen zauważam dodatkowa nutę dźwiękowa. Coś więcej niż wiatr. Czyli są głośniejsze. Przy niższych prędkościach w focusie niesłyszalne. Zużycie paliwa zgodne z oczekiwanym - bez opinii.

Miasto sucho 5-11*c. Komfort na gorszych nawierzchniach dobry. Słabszy niż na nexen ale lepszy wyraźnie niż na letnim CONTI sport. Jestem super zadowolony z przyczepności i prowadzenia. Szybkie ślimaki na dwójce w okolicy 80kmh z przyjemnością. Szybka kierownica brak wahania przyczepność lepsza niż oczekiwana. Zrywa przewidywalnie i delikatnie wciąż klejąc. 

Czekamy na deszcze poważniejsze i śnieg. Na pewno dobra do sprawnego poruszania się po suchym.

Na minus wygląd. Na tej feldze nexen się lekko "naciągał"? Tu wygląda jak więcej gumy. Może to kwestia ochrony rantów bo znowu tu plus Bridgestone - na moje oko dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gromog o kurde to faktycznie w oczach. Mam nadzieję, że to jakiś feler był bo jednak na półce premium takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Na tą chwilę cieszą. Do tego stopnia, że zaraz stracę prawko 😉 odpukane jbc 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest. Im bardziej premium tym miększe jedynie Michały są trochę trwalsze ale i cena odpowiednio wysoka. Teraz nawet w oponach robi się idiotyczna ekonomia=krótka żywotność, nie tak jak kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfa47 z tej czwórki brałbym Kumho. WP52 są dużo lepiej dopracowane niż poprzednik WP51.

Aczkolwiek podpiszę się też pod Barumami Polaris 5 - jeździłem na nich przez 2 zimy od nowości. Bardzo przewidywalne i solidne opony. Żadnych problemów z jakością ( moje były rumuńskie). W półce budżetowej to bardzo rozsądny wybór.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z mojej strony antyreklama. Kupiłem niedawno "nowe" auto - starego Superba. Superb stoi na zimówkach: Goodride z przodu i Imperial z tyłu xD Jedne z 2020 r., drugie z 2019 r., ale nie pamiętam które są które - w każdym razie świeże, pełnowartościowe opony. Oh, wait... pełnowartościowe? Byłem dzisiaj w Krakowie, więc machnąłem Superbem w sumie 200 km w dwie strony i kilka razy podczas ruszania spod świateł tym rydwanem z szatanem 1.9 TDI 131 KM pod maską nie tyle załączała się kontrola trakcji, co w ogóle nie dało się ruszyć. Dopiero po ujęciu gazu i wrzuceniu dwójki zaczynał się toczyć. Ja nie wiem jak taki chłam może mieć dopuszczenie do obrotu w cywilizowanych krajach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś polecał Barumy. Miałem te gumy w swoim poprzednim aucie. Na śniegu były ok, naprawdę dawały rade. Natomiast na mokrym asfalcie dramat. Ja ich nie polecam. W dodatku guma szybko zrobiła się sztywna. Zmieniłem je na coś lepszego tj. na Nokiany. Różnica kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.