Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

A no właśnie. Z tego powodu bardzo zwracam uwagę na subiektywny komfort i wrażenia. Po przygodzie z rainsport który ze sport miał tylko nazwę i sprawiał że auto prowadziło się jak ponton mam "nauczkę".

Cisza toczenia oraz przyzwoite tłumienie oraz drugi prio feel i reakcja na kierownicę. Ale to moje must have  i każdy ma inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lol19pl napisał(a):

U mnie wjechały klebery krisalp hp3, względem turanzy dużo bardziej chodzą na boki, ale cisza jest nie porównywalna. Przy 140kmh podobne odczucia jak na turanzie przy 120kmh. 

Turanza to twarda opona letnia więc każda zimówka będzie miększa od niej pod kontem ugięcia bocznego.

Rainsport 3 faktycznie mocno pływały, w Rainsport 5 jest już dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vujek napisał(a):

Turanza to twarda opona letnia więc każda zimówka będzie miększa od niej pod kontem ugięcia bocznego.

Wcześniej miałem (na innym aucie) letnie hankook s1 evo 2 i zimowe matador sibir snow coś tam, na tych samych felgach i nie było praktycznie żadnej różnicy w twardości. 

2 godziny temu, analyzator napisał(a):

A no właśnie. Z tego powodu bardzo zwracam uwagę na subiektywny komfort i wrażenia. Po przygodzie z rainsport który ze sport miał tylko nazwę i sprawiał że auto prowadziło się jak ponton mam "nauczkę".

Aż tak źle to chyba nie jest, inne auto i inny rozmiar, ale jeździłem insignią na rain sportach (17") i nie dość, że insignia(I) się kipesko prowadzi, to jeszcze te opony to była tragedia, tutaj nie ma aż takiego problemu. 

 

2 godziny temu, analyzator napisał(a):

Cisza toczenia oraz przyzwoite tłumienie oraz drugi prio feel i reakcja na kierownicę. Ale to moje must have  i każdy ma inne.

Moje auto jest przeciętnie wygluszone, ale teraz przy 120kmh słychać szum opływającego powietrza, a nie szum opon, jak było przedtem. Prawdopodobnie rozważę dodatkowe wygłuszenie nadkoli. 

A co do odczuć z jazdy, to po prostu przestawiam DCC na dwa punkty twardsze i się kompensuje. A wiadomo, że nie będę tym autem jeździł na torze. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl akurat rainsporty i pirelli miałem na swoim aucie i jeździłem na zmianę. Różnica w zachowaniu auta była kolosalna. Zmieniałem na tych samych alusach. Ale jak pisałem - różnice w zachowaniu auta są znaczne, nie dla każdego mają znaczenie. Niejeden też wybierze komfort a rekację na kierownicę i "chęć skręcania" ma w nosie już nie mówiąc o przewidywalności przy zbliżeniu się do granicy przyczepności. I to zupełnie bez krytyki kwestia indywidualna 😉 w lexie wrzuciłem po conti goodyear bo są bardziej miękkie i tak mają wolniejszą reakcję i wyższy komfort - bo tego wymagam od lexa. Na koniec ważne żeby każdy miał opony bezpieczne i dopasowane do preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Vujek napisał(a):

Turanza to twarda opona letnia

 

50 minut temu, Vujek napisał(a):

Ja tam nie lubię twardych

To po co je ciągle polecasz? Ja już nic z twoich postów nie rozumiem. Od początku mówiłem że turanza to twardy głośny kartofel bo już 2 auta na nich dostałem. Ty ich broniłeś jak najlepszych opon na świecie. W 2 aucie stwierdziłem że męczyć się więcej nie będę i zmieniłem koła na 19". Na 18 wrzuciłem właśnie zimę zamiast turanzy. A turanza leci właśnie w internet bo zrobiłem na nich 1kkm. Są jak nowe. Głośne i twarde 🤣

 

A tu zestaw na zimę. Tragedii nie będzie chyba 🙂

20231022_133840.jpg.0e99bb1b369d7b6436fbcf5c3232d727.jpg

  • Lubię to 2
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

 

 

Godzinę temu, Fredi88 napisał(a):

A tu zestaw na zimę. Tragedii nie będzie chyba 🙂

20231022_133840.jpg.0e99bb1b369d7b6436fbcf5c3232d727.jpg

Wielkie umysły myślą podobnie. 

20231022_165730.jpg.644700f5915e75b73175a5c8eae87dea.jpg

Wczoraj zrobiłem na nich już 200km i dzisiaj rano nadal nie mogłem wyjść z podziwu jak ciche są te opony, nawet podczas jazdy po mieście. 

Ale Turanza też ma swoje zalety, bo trakcja na nich jest zdecydowanie lepsza niż na ventusach s1 evo2. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lol19pl napisał(a):

Wczoraj zrobiłem na nich już 200km i dzisiaj rano nadal nie mogłem wyjść z podziwu jak ciche są te opony, nawet podczas jazdy po mieście. 

Jestem właśnie po jeździe próbnej. Ja słyszę jak te opony tną powierze 😄 Owszem, są ciche, ale jest taki specyficzny szum jakby krawędzie bieżnika cięły powietrze. Musze jeszcze w przyszłym tygodniu pojechać na reklamację bo przy 140 delikatne wibracje czuję... źle wyważyli chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turanza jest twarda jak na letnie przystało. Reszta parametrów jest super. Całokształt wychodzi bardzo dobrze więc to ogólnie znakomite opony zwłaszcza nowy model Turanza 6. Podobnie jak Krisalp HP3 to moje typy co już pisałem niejednokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fredi88 napisał(a):

Musze jeszcze w przyszłym tygodniu pojechać na reklamację bo przy 140 delikatne wibracje czuję... źle wyważyli chyba.

To jest standard w kleberach, na aucie rodziców były już HP i HP2, tam było to samo. 

To samo zjawisko można znaleźć w opiniach w internecie. 

U mnie też na początku było wyczuwalne lekkie drżenie, ale albo się przyzwyczaiłem, albo się ułożyły. 

No to jest budżetowa opona, nie jest idealna. U mnie miały być Michelin alpin, ale akurat jak ja kupowałem to na komplecie było prawie 1000zl różnicy, czyli prawie 60% ceny kleberów, a niestety w tym roku budżet nie jest z gumy. 

Na plus, że one całkiem fajnie wyglądają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vujek napisał(a):

Z 2 aut jeżdżących aktualnie na HP3 (Mazda CX30 i Audi A3) w żadnym nie ma problemów z biciem czy drżeniem. Audi lata krótkie odcinki po Polsce a Mazda długie Pl - EU. Spisują się świetnie.

A sprawdzane przy większych prędkościach? Bo u mnie od 130-140 się zaczyna. Do 100-120kmh nie czuć nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Fredi88 napisał(a):

Jestem właśnie po jeździe próbnej. Ja słyszę jak te opony tną powierze 😄 Owszem, są ciche, ale jest taki specyficzny szum jakby krawędzie bieżnika cięły powietrze. Musze jeszcze w przyszłym tygodniu pojechać na reklamację bo przy 140 delikatne wibracje czuję... źle wyważyli chyba.

Zobaczysz jakie "fajne" dźwieki będą dochodziły jak będziesz jeździłl po mokrym 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fredi88 napisał(a):

A sprawdzane przy większych prędkościach? Bo u mnie od 130-140 się zaczyna. Do 100-120kmh nie czuć nic.

ja mam klebery lato / zima we wszystkich autach tj is250 , golf 6 , vw caddy , i do niedawna traffic .

 

w zadnym nie bylo problemow z drzeniem kierownicy i wibracjami

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, xadamx napisał(a):

Zobaczysz jakie "fajne" dźwieki będą dochodziły jak będziesz jeździłl po mokrym 🤣

Potwierdzam. Na mokrym odgłos jakby jechało się na "balonie". 

4 godziny temu, xadamx napisał(a):

Zobaczysz jakie "fajne" dźwieki będą dochodziły jak będziesz jeździłl po mokrym 🤣

Potwierdzam. Na mokrym odgłos jakby jechało się na "balonie". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę sobie na wymianie opon i ciekawa obserwacja. Pomacalem nowe komplety a lezy ich kilkanaście. Bridgestone lm005 ścianka z zimowych najtwardsza. CONTI 870 miękkie jak mojej żony Goodyear. Lm001 też bardziej miękkie. Dobra wróżba.

Edit. Wróżba się spełnia. Komfort tłumienia wstępnie dostateczny/dobry. Reakcja na kierownicę po kilku zakrętach bardzo dobra. Godzinę wcześniej jechałem tą serię na 18 sportcontact przy 18*c dla porównania. Jestem nastawiony optymistycznie. 

Lekki szum jest. Nexen był zupełnie cichy. Ale spoko ciszej niż na CONTI 😉

Umyć i dresaingowac. New tire look na czarnej feldze nie.

16980874191039137623343233030090.jpg

Edit. Już lepiej 😉 Perl na ratunek

20231024_192028.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W deszczu tego nie słychać, za dużo innych dźwięków. W moim przypadku w dwóch różnych autach podczas jazdy po mokrym asfalcie było słychać taki "głuchy gwizd". Szczególnie w mieście, gdzie prędkości są mniejsze. Z tego co pamiętam to najbardziej było słychać między 50-70km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.