Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.10.2023 o 13:13, Vujek napisał(a):

Zdecydowanie dołóż.

Po co? Jakie zauważalne korzyści ma dać zakup droższych opon do Swifta? Przecież to co @Gardor wymienił to nie są Imperiale.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wam. Jak co roku nadchodzi temat opon zimowych, szukam czegoś w rozmiarze 235/50 R18. Jak patrzyłem w popularnych serwisach to ten rozmiar jest niewdzięczny jeśli chodzi o cenę. Rozmyślam nad Uniroyal WinterExpert, Nokian Winguard Sport 2, Firestone Winterhawk 4 i ewentualnie Bridgestone Blizzak  LM005. Mam letnie Uniroyale RainExpert i tyle co pojeździłem to spisują się okej, więc myślałem o tej samej marce na zimę. Z żadnymi z powyższych nie miałem wcześniej do czynienia. Te Nokiany całkiem sensownie wyglądają, ale czy problem pękających opon jest już historią? Auto Volvo XC70 3.0 '14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, wzrok mam dobry, na oponeo ani nigdzie indziej nie ma Hankooka RS3, jest evo3 w tym rozmiarze, RS3 nawet nie ma na 18 cali. Zaryzykuję chyba tego Klebera, cenowo rozsądnie i wg etykiety dosyć cicha. Jeszcze pytanko odnośnie Nexenów, już nie pękają? Bo chyba całkiem nie najgorzej wypadają w stosunku cena-jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pudeleQ nexeny mam i to dobre opony nie wiem skąd średnie wyniki w testach

Jeździłem na nich 200 w deszczu i wspinałem się ośką na narty.

Duże plusy. Ciche progresywne.

Złapały bicie. Przy 160kmh zaczyna drgać kierownica. Wyszło na dynamicznym. Ale to samo mam z letnim Continental sportcontact  😉 więc co poradzisz 😉

Po 5 latach więcej z kompetencji ma nexen tj jest lepsza zimówka niż CONTI jest oponą performansową. Nexen wciąż dobrze śmiga niemal jak nowy. Conti już nie tak samo. Guma mięso jest ale przyczepność się obniżyła i nie kleją tak dobrze.

Kupić dwa komplety czy nowe auto 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jedno z aut dostalem właśnie na Nexenach wingard sport2 i nie podobał mi się hałas od oporów toczenia, zachowanie w głębszej wodzie i komfort na nich, ale całkiem inne auto niż twoje bo o masie 1350kg.

Z Klebera powinieneś być bardziej zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek focus nie jest źle od kołu wyciszony ale włąsnie zero szumów toczenia mnie przekonuje - super ciche opony. Waży 1250KG w papierach. Odnośnie zdolności w deszczu, u mnie w tym aucie, bardzo sobie chwalę. Jeżdżę dynamicznie a czasmi szybko. Przeleciałem na nich dużo tras 160-180 i zahaczyłem o 200. Uważam, że to bardzo dobre opony ale zdaję sobie w pełni sprawę, że to doświadczenie jeden kierowca jedno auto więc "dowód anegdotyczny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2023 o 09:14, Vujek napisał(a):

Wiadomo że miększa ale ciśnienie w całorocznych to podstawa.

Cytuję post z lipca ale mam pytanie. Posiadam w Clio iv 1.5dci opony Michelin crossclimate 2 i wydaje mi się że na ciśnieniu zalecanym przez producenta samochodu(2,3) jest ciut „flaka” z przodu(tył 2,1 jest ok) Czy dobić wyżej czy jeździć jak nakazuje producent auta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrek305 napisał(a):

@Fredi88 daj znać po jakimś czasie jak oceniasz i jak się właśnie HP3 prezentują na tle takiej mocnej konkurencji, którą miałeś wcześniej 🙂

Ogólnie wcześniejsze opony mnie nie powaliły. Były neutralne, dobre. Nie jeżdżę autem na tyle dynamicznie żebym potrzebował najlepszych opon na rynku. Conti w 3 zimę były już słabe mimo sporej ilości bieżnika. Na michelinach zrobiłem 2 zimy bez zastrzeżeń. Teraz poszły z autem do PL. Jeśli zimówka wytrzymie mi 3 lata bez drastycznego spadku parametrów to jestem zadowolony. Tj. 40-45 tys km w moim przypadku. Najcześciej jeździ się po suchym/mokrym. Kilkanaście % przebiegu w moim przypadku to jakieś błoto pośniegowe na autostradzie lub padający śnieg. Kilka % to kopny śnieg, więc ten parametr jest i tak najmniej istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem na CONTI z tym że to było lata temu. Opony 4 lata, mięsa ponad 5 mm a jazda zimą była kiepska. Po prostu stwardniała guma z racji wieku.

Jeśli mieszkasz na zachód od Polski to mocno bym rozważył całoroczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek spodziewałem się, że obojętnie jakie opony wymienię to jeździłeś na nich 😆 mieszkam w Austrii w górach. Całoroczne nie wchodzą w grę jeśli robię 35 tys km rocznie. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Poza tym jakoś nie widzę zimą 225/35/19... i tak kompromisem będzie 225/40/18.

Całoroczne mam na smarcie, auto wokół komina 5-8 tys / rok... tam te kilka km dziennie po śniegu nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżdżę jednym autem i na jednym rodzaju opon. Zmieniamy zawsze na inne, między innymi po to aby potestować.

Najpierw piszesz że jeździsz głównie po suchym i mokrym zimą a potem się dziwisz że polecam całoroczne. Co w tym dziwnego? Większość ludu w Europie zachodniej tak robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

Nie jeżdżę jednym autem i na jednym rodzaju opon. Zmieniamy zawsze na inne, między innymi po to aby potestować.

Nie wracajmy do tego... milion aut, milion opon co to za porównanie?! Nie mówiąc już o tym że na żadnych z nich nie robisz kilkadziesiąt tys km żeby wyrobić sobie zdanie. Te same opony dają inne odczucia w aucie segmentu A a inne w segmencie D. 

 

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

Najpierw piszesz że jeździsz głównie po suchym i mokrym zimą a potem się dziwisz że polecam całoroczne

Jak 99% ludzi na świecie prawda? Autostrady są odśnieżane w 1 kolejności więc jak nie pada to jadę po suchym, jak pada to po mokrym, a jak pada śnieg kilka razy w roku i akurat wtedy jadę to jest błoto pośniegowe bo solą u nas na zapas. Kopny śnieg to jakieś procentowe sprawy jak auto stoi na parkingu kilka godzin i akurat napada 20-30cm śniegu i trzeba wyjechać kilka metrów.

Poza tym pisałem już też że opony zamówiłem... i po 2 markach premium zdecydowałem się na bardziej budżetowy model. Ori zimówki w leonie 2016 miałem semperita. Niby żadne szałowe opony a też byłem z nich zadowolony.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.