Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Skav napisał(a):

Tak sie dołacze do tematu. Szukam jakiś wielosezonowych opon 225/45 R17 do accorda (tak wiem, ta szerokość to overkill do 2.0, ale takie są od zakupu to sie trzymam, a nie wiem czy cos weższego na tej feldze usiądzie v:). Widziałem wcześniej że polecane są nokiany seasonproofy, jednak cena ~2000 za kpl troche dla mnie za wysoka - chce za jakis czas zmienić auto + nie robie jakiś dużych przebiegów. Idzie znaleść coś sensownego tak do 1.5k plnów? Na początku myślałem zeby iść w letnie rainsporty, bo w ok. 1200-1400zl powinienem sie zamknąc, ale przy takich zimach jak mamy, uznalem ze szkoda mi kasy na osobne zimówki. Kierowcą rajdowym też nie jestem, przebiegi w znacznej wiekszosci w trybie mieszanym

Poniżej 2k z komplet to nic dobrego nie kupisz. Niestety przy całorocznych oszczędności na bok bo będziesz zimą żałował że nie dopłaciłeś.

Bierz Seasonproofy i nie żyduj nie zawiedziesz się, tylko XL.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 hours ago, Vujek said:

Poniżej 2k z komplet to nic dobrego nie kupisz. Niestety przy całorocznych oszczędności na bok bo będziesz zimą żałował że nie dopłaciłeś.

Bierz Seasonproofy i nie żyduj nie zawiedziesz się, tylko XL.

Hm, no przemyśle sprawe, bo widze że rzeczywiscie w testach wypadaja przyzwoicie - troche pogrzebie w internecie to może trafi sie jakaś fajna oferta/kodzik  v:

Jeszcze takie pytanie poboczne, widze ze w moim przypadku bardzo zbliżone cenowo są te nokiany z indeksem V i W (jakies kilka zl roznicy na sztuce) - ma ten indeks wpływ na coś innego oprócz samej predkosci maksymalnej? Nie wiem, opona jest twardsza, sztywniejsza, mniej sie kładzie w zakręcie?

edit: W sumietak mi sie w oko rzuciły Goodyear Vector 4Seasons G3, miał ktoś doczynienia i porownanie do nokianów, szczegolnie latem? Bo w tym roku była tak poteżna zima w poznaniu, ze ilość dni z sniegiem moglbym na palcach policzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Skav napisał(a):

 

Poniżej 2k z komplet to nic dobrego nie kupisz. Niestety przy całorocznych oszczędności na bok no będziesz zimą żałował że nie dopłaciłeś.

Goodyear też jak fundusze pozwalają jak najbardziej na +. Nawet nieco lepsze od Nokian latem . G3 to na tą chwilę najlepsze opony całoroczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Vujek said:

Goodyear też jak fundusze pozwalają jak najbardziej na +. Nawet nieco lepsze od Nokian latem . G3 to na tą chwilę najlepsze opony całoroczne.

No dobra, to mam jakis punkt zaczepny, teraz tylko musze zdecydować w które oponki iść. Rożnica w cenie to jakies 100-200 na oko wiec do przeżycia, ale jeżeli rzeczywiście wypadaja lepiej latem (plus napewno maja rant ochronny, z nokianami z tego co slysze to zalezy) to jest to dość kluczowy argument za, bo jednak najwiecej tras robie latem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem GY Vector4seasons G2 to wytrzymały ponad 60k do ogranicznika. Teraz jeżdżę na continentalach wielosezonowych to sa napewno głośniejsze od GY i będą mniej trwałe, ale zimą conti na plus. Jak skończę continentale to pewnie wrócę do GY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec, jestem po wymianie opon - ostatecznie padlo na nokiany - wygraly glownie cena, wyzszym bieżnikiem i tym, ze mialem pewny rocznik bo przy goodyerze albo byly sporo drozsze, albo bez podanego rocznika v:

Rocznik 2022, 15 tydzień i produkcja finlandia.

Wstepne wrazenia po 10-15km jazdy - opony jakby z lekko wiekszym "lagiem" prsy skrecie w porownaniu do poprzednich letnich barunów, no ale bylo to do przewidzenia

Przy predkosciach 120+ juz je slychac, jednak jakby mniej szumia w aucie? Ciezko mi to okreslic, jest głośniej, ale jakby nie jest xD bardziej slychac terkotanie niz szum

Na deszczu mozliwosci jezdzic nie mialem, na suchym wydaje sie ze kleją, ale to sie okaze dopiero w najblizszych tygodniach (kilka tras sie szykuje wiec bedzie kiedy testowac)

Mam tez wrazenie ze w aucie torche lzej kreci sie kierownica i jakby lżej rusza, nie wiem na ile to efekt opon, a na ile samopoczucia v:

Takie wstepne postrzeżenia, czy jestem zadowolony to zobaczymy po czasie, narazie nie widze powodów do narzekania, cieszie sie ze wkoncu będę mogl zima pojeździć, bo w tym roku z powodu braku opon troche z tym lipa byla v:

 

Ps. Pozdrawiam obsluge AWforge w poznaniu, nie dosc ze oponki wymienili z terminem na nasteony dzien, to jeszcze umyli i jakis dressing zarzucili - tego sie nie spodziewalem xD

20230729_112347.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Vujek said:

Jeśli masz laga to nabij 1 do 2 dziesiątych bara więcej. Te gumy to lubią.

Hm, w sumie nawet nie wiem do ilu sa nabite bo nie sprawdzalem, jakos mi to specjalnie nie przeszkadza, bo juz sie przyzwyczaiłem będąc szczerym - poprostu troche inaczej sie kiera zachowuje. Może tez kwestia ze opony nowe to guma inaczej pracuje, bo to nawet czuc na rondach/lukach i mocniejszym hamowaniu, jakby troche mieksza byla ogółem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten wątek to normalnie jest jak grupki facebookowe o piwach. Jeden se kupił jakieś co mu zasmakowało, napisał co myśli, a zaraz grupa piwoszy-neofitów zrugała go, że nie mogło mu smakować. I nieraz w drugą stronę, moja racja jest najmojsza i pogadane (vide ostatnie wpisy o oponach Bridgestone).

Żeby jednak nie było pustego przebiegu, myślę, że pora zacząć zastanawiać się nad zimówkami, chcąc kupić takie z 2023 r. w dobrej cenie (planuję zakup na koniec września lub początek października), w następujących rozmiarach i do następujących aut:

205/55 R16 - Volkswagen New Beetle 1.9 TDI DSG,
205/50 R17 (ew. 225/45 R17) - Renault Megane III Coupe 1.6, manual.

Ogólnie rozważam wyłącznie półkę premium, Kleberów nie chcę, Falkenów też nie. Rozważam Continentale TS870 (ale boję się o głośność zwłaszcza w Megane), Micheliny Alpin 6 i Nokiany WR Snowproof. Ogólnie opony mają być kierunkowe, żeby dobrze kopały się w śniegu, przyzwoite na mokrym (w ww. kategoriach bardzo chwalę sobie Nokiany WR D4, które mam do swojego dupowozu - Citroena C3), i w miarę ciche, rekordów prędkości nikt nie będzie na nich bił, więc będą w indeksie H. Plus za rant ochronny zwłaszcza w przypadku 17", bo do nich są alumy, które wkrótce (przed zimą) poddam regeneracji. Do 16" mam stalówki z oryginalnymi kołpakami.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2023 o 11:54, Michał126 napisał(a):

Ten wątek to normalnie jest jak grupki facebookowe o piwach. Jeden se kupił jakieś co mu zasmakowało, napisał co myśli, a zaraz grupa piwoszy-neofitów zrugała go, że nie mogło mu smakować. I nieraz w drugą stronę, moja racja jest najmojsza i pogadane (vide ostatnie wpisy o oponach Bridgestone).

A ja tam się nie dziwię, człowiek ma ograniczoną percepcję i wielu rzeczy nie zauważa, wielu też nie pojmuje. 

Ja teraz stoję przed wyborem, wcześniej miałem 205/55r16 TS850 i byłem zadowolony, aż do czasu, gdy nie zacząłem jeździć na 225/45r17 matador sibir snow. 

Na continentalach przestałem jeździć przy ok 30kkm. 

Ostatecznie na matadorach dobiłem do 25kkmh i o ile przy conti miałem trochę nieprzyjemnych sytuacji, szczególnie na mokrej drodze w zimie, to z matadorami nie było takiego problemu, a jeździłem na nich dużo bardziej agresywnie. 

Conti były fajne przez połowę pierwszej zimy, potem bardzo spadły osiągi, z matadorami nie miałem takiego odczucia.

Ja wiem, że to trochę szersza opona, ale mnie martwi duża zmiana na minus w trakcie użytkowania. 

Mówimy oczywiście o podobnych autach, z różnicą w wadze ok 50kg. 

I teraz sam nie wiem czego nie dostrzegam, dlaczego w mojej opinii w zimowy poranek wybrałbym pogardzane matadorki niż conti? Tego nie wiem, ale jest jedna rzecz na pewno, że nigdy już nie kupię zimowych opon Continental, ani nikomu nie polecę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kitu pora się rozglądać za zimowkami 😉 jedna ma lekkie bicie i wyszło te 100+ gram na dynamicznej czy jak się to nazywa.

Miałem pogonić fokusa ale raczej zostanie.

Ciche bezpieczne dobry feel na kierownicy. 215 50 17. Miasto ale i szybkie trasy. Sugestie?

Z nexenow byłem mega zadowolony. Rozważam ponowny zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lol19pl napisał(a):

I teraz sam nie wiem czego nie dostrzegam, dlaczego w mojej opinii w zimowy poranek wybrałbym pogardzane matadorki niż conti? Tego nie wiem, ale jest jedna rzecz na pewno, że nigdy już nie kupię zimowych opon Continental, ani nikomu nie polecę. 

Dlaczego uważasz, że Matador jest pogardzany? Pogardzane (i słusznie) to są chiniole, Matador to budżetowa marka na poziomie Dębicy albo Baruma.

Z mojego doświadczenia wynika, że najpewniejsze jakościowo są opony Michelin (zarówno do auta, jak i do motocykla), ale nigdy nie miałem zimówek tej marki. Niedawno jednak zdziwiłem się, przeglądając na olx używane opony (nie bijcie XD) i o ile wszystkie kosztowały mniej więcej podobnie, a cena zależała od wieku i stanu, to Micheliny były wyraźnie droższe od reszty.

13 godzin temu, Vujek napisał(a):

Rozważ Bridgestony o których zapomniałeś.

Nie wiem czy Bridgestone to pełnoprawne premium, Potenza nie dorasta konkurencji do pięt, choć słyszałem (bo nie sprawdziłem), że Blizzak to coś, co się w tej marce najlepiej udaje. Rozważałem jeszcze Hankooki, ale odstrasza mnie to, że mają problemy z ząbkowaniem, a w tym New Beetle to regularne zjawisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Michał126 napisał(a):

odstrasza mnie to, że mają problemy z ząbkowaniem,

Generalnie nadmierne ząbkowanie opony występuje gdy założymy opony kierunkowej na tylna oś auta w kombi, w innych sytuacjach ząbkowanie to 99% wina kierowcy/użytkownika, złe ciśnienie itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał126 napisał(a):

Matador to budżetowa marka na poziomie Dębicy albo Baruma.

No to jak są na poziomie Dębicy Frigo to na pewno są pogardzane, kolega miał w 2 autach i nie dosyć, że nie kleiły ani na mokrym ani na suchym (nie mówiąc o śniegu) to jeszcze w obydwóch autach na zakrętach, nawet przy prędkości zgodnej z przepisami, przy suchym asfalcie piszczały tak, że wstyd było jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lol19pl napisał(a):

No to jak są na poziomie Dębicy Frigo to na pewno są pogardzane, kolega miał w 2 autach i nie dosyć, że nie kleiły ani na mokrym ani na suchym (nie mówiąc o śniegu) to jeszcze w obydwóch autach na zakrętach, nawet przy prędkości zgodnej z przepisami, przy suchym asfalcie piszczały tak, że wstyd było jeździć. 

Też tak miałem z Frigo 2 jak już były stare (miały 10 lat), bo guma była twarda. Jak zmieniłem na Nokiany, to tak jakbym auto zmienił. A w Sharanie jeździłem tej zimy na oponach z... 2007 r., które przez większość czasu przeleżały w garażu na felgach i jeździło się normalnie - ale to są Dunlopy SP Winter Sport 3D. W związku z tym klasa opon idzie w parze z prawdopodobieństwem gównogumy - im niższa, tym większe. Natomiast Dębica ma teraz Frigo HP2, która jest o wiele lepsza od zwykłej Frigo 2 pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony Dębica przynajmniej zimowe HP2 podobno są całkiem ok.
Pisaliście że chińczyki to zło, a ja mam zimowe Goodride i złego słowa nie mogę na nie powiedzieć, mimo że bieżnik już trochę podjechany to zeszłej zimy w śniegu dawały radę, są ciche dla mnie ok. W drugim aucie mam zimowe Hankooki i jakoś różnicy nie widać, ale ciężko porównywać bo Hankooki są w hatchbacku a Goodridy w dość dużym kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał126

Bridgestone Blizak Lm005 to jedna z lepszych zimówek. Oprócz tego modelu z Bridgestona bardzo udanym produktem jest nowy Turanza 6. To czysta klasa premium.

W budżetowych autach Dębica frigo Hp2 ( nie Frigo 2)jak najbardziej można brać pod uwagę. W ich cenie lepszej się nie dostanie.

Co do Chińczyków jak Gówno rajdy to już znajomy chciał przechytrzyć system i kupił całoroczne tej marki. Skończyło się tym że wyjechał w śnieg z garażu i po powrocie z zakupów już do niego nie dał rady podjechać. Ja mam obok garaż i na Nokian seasonproof bez problemu się bujam.Za tydzień znajomy kupił Klebery Krisalp HP3 i problemy się skończyły. Gównorajdy poszły do handlarza. Tyle co do chińskich oszczędności. Niestety jak ktoś pojeździ na dobrej klasy oponach, do tego udanych modelach to zauważy różnicę między nimi a chińskimi, bo jest ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo każdy kupuje co uważa, ale ja po zeszłorocznej zimie gdzie u mnie śniegu było sporo jak na nasze ostatnie zimy nie skreślam zimówek Goodride i następne zimowe pewnie też będą tego samego producenta. Przed zimą też miałem obawy co do tych opon, ale na szczęście okazały się niesłuszne. Porównując je z Hankookami nie widzę różnicy.
No i nie każdą Chińską oponę należy wrzucać do tego samego worka, są gorsze i lepsze. Tak samo jak wideorejestratory okazuje się że te chińskie wiodą prym







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Vujek napisał(a):

Michał126

Bridgestone Blizak Lm005 to jedna z lepszych zimówek. Oprócz tego modelu z Bridgestona bardzo udanym produktem jest nowy Turanza 6. To czysta klasa premium.

W budżetowych autach Dębica frigo Hp2 ( nie Frigo 2)jak najbardziej można brać pod uwagę. W ich cenie lepszej się nie dostanie.

Co do Chińczyków jak Gówno rajdy to już znajomy chciał przechytrzyć system i kupił całoroczne tej marki. Skończyło się tym że wyjechał w śnieg z garażu i po powrocie z zakupów już do niego nie dał rady podjechać. Ja mam obok garaż i na Nokian seasonproof bez problemu się bujam.Za tydzień znajomy kupił Klebery Krisalp HP3 i problemy się skończyły. Gównorajdy poszły do handlarza. Tyle co do chińskich oszczędności. Niestety jak ktoś pojeździ na dobrej klasy oponach, do tego udanych modelach to zauważy różnicę między nimi a chińskimi, bo jest ogromna.

Już za 4h 😅

https://www.pepper.pl/promocje/4-austone-sp401-22545r17-94-v-wzmocnienie-xl-709306/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.