Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, AndrewZS napisał(a):

@zonk Bridgestone Weather Control A005

To słabiutkie opony na zimę. W naszym klimacie kiepskie. Na zachodzie Europy gdzie zimy są , a raczej ich prawie nie ma ok. Nie warte swojej ceny.

Tak w ogóle ostatnie zapytanie poszło o opony zimowe, nie letnie czy całoroczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd te teorie. Mamy na 2 różnych autach Mazda na 18 i Audi na 17 i to jedne z najlepszych opon zimowych z jakimi miałem styczność. U nas kupe ludzi w firmie jeździ na nich i każdy zadowolony.

FRigo to jest dobre tylko na nieubitym śniegu, poza tym lipa przy hp3

  • Haha 2
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tylko dodam swoje dwa słowa po zimie na temat Firestone Winterhawk 4. Jeździło mi się na nich świetnie. Pewne prowadzenie zarówno na zmarzlinie, głębokim śniegu i wodzie. Opony bardzo przewidywalne i pewne. Po zimie (+/- 10 tys. km) zużycie bieżnika znikome. Hałas nie przeszkadza. W tej półce cenowej to naprawdę rozsądna propozycja. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

Niestety w testach winterhawki 4 wypadają średnio. W tej cenie Kleber Krisalp HP3 króluje.

Takie gadanie trochę bez sensu. Kolega @Viento pisze wyżej, że opony OK, a Ty ciągle swoje... 

Ostatnio na motolab oglądałem test tej właśnie opony i prowadzący również się o niej wypowiadał, że to dobre opony.
Nokian WRD4 zimowy też w testach słabo wypada, a jest to topowa zimówka i potwierdzi to wiele osób.  

Ja o firmie Kleber nie mam natomiast pochlebnych opinii, kiedyś miałem do czynienia z oponami i to w dwóch autach Dynaxer HP3 i jazda na nich to była tragedia... 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego już nie pojmuję. Co wy chcecie od Kleberów Krisalp HP3. To świetne opony i z moim doświadczeniem naprawdę nie widzę w nich wad porównując z najwyższą półka. Wcześniejsze modele owszem nie były tak dobre ale HP3 są rewelacyjne. Barumki są dobre na śniegu ale na mokrym i suchym asfalcie nie mają szans z HP3. Z hałasem podobnie.

  • Dziękuję 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta nowa zimowa dębica jest coś warta? jako alternatywa dla klebera dla auta 100KM i mega spokojnej jazdy w małym miesteczku i wiejskie dróżki?

Dacia Sandero Stepway 2021 1.0 tce 100KM. Szukam czegoś dla cioci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie pyrkanie w koło komina oblecą choć osobiście bym tego nie kupił ani polecił bo za parę groszy więcej masz pożądane produkty jak wyżej pisałem.

W dniu 28.04.2023 o 17:40, gtszudi napisał(a):

ja mam hp4 w tym rozmiarze po 367 zl sztuka

HP3 chodzi o opony zimowe czyli Krisalp. Hp4 to letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecicie w miejsce Continental Premium Contact 5?
Rozmiar 205/55 R16.
5'ki są diabelnie głośne; szumią, ale są trwałe.
Wstępnie myślałem o 7'kach Continentala ale wymianę o sezon (max 10 tys km) odłożyłem.
"Gumiarz" proponował mi Vredestein UltraC. 
Indeksy głośności mają niższe o 2 dBa, czyli mogą być zauważalnie cichsze.
Nie wiem co wybrać. Jestem skołowany ilością dostępnych opon ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Klebera dziękuję!
Ogólnie, za produkty całej grupy Michelin!
Po sezonie 4 szt HP3 (zimówki) poszły do PSZOK'u.
Śniegowe własności trakcyjne równe oponom letnim ...
Do tego po kilku dniach postoju na parkingu, opony jakby się "spłaszczały".
Trzeba było przejechać dobre 8-10km, żeby bicie ustąpiło.
Ważyły się bdb, ale nie nadawały się do jazdy.
Reklamacja oznaczała podstawienie pod samochód kołki drewniane lub natychmiastowy zakup drugiego kompletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Saczi napisał(a):

"Gumiarz" proponował mi Vredestein UltraC. 

Od roku jeżdżę na Vredestein Ultrac Vorti+ i jestem bardzo zadowolony. Nie spodziewałem się, że mnie tak pozytywnie zaskoczoną właściwościami trakcyjnymi na suchym i mokrym. I do tego są naprawdę ciche. Wcześniej miałem Michelin Primacy 4 i były tragiczne w każdym warunkach. ABS i TC miały co robić ciągle.

Kupiłem je przed podwyżkami za 2232zł. W tym roku wychodzi 2676zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Pytanie mam do osób które smigaja na oponach Runflat. Kupiłem auto gdzie nie ma możliwości doposażenia w koło zapasowe (nie ma wnęki wiadomo zawsze można rzucić luzem ale nie o to chodzi). Obecnie mam 225/55/17 na lato i seryjne zawieszenie. Docelowo ma być to na zimę a lato 245/45/18. Czy dużo stracę z komfortu kupując komplet Runflat? Oczywiście zakładam dwa komplety felg aby wulkanizator oszczędził epitetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Saczi napisał(a):

A jak trwałość?
Conti 5 w tym momencie mają 112 tys km. Oczywiście rozłożone na letnie i zimowe, gdzieś w proporcji 60:40, czyli dobre 60 tys realnego nalotu.

Nie zauważyłem po zeszłym sezonie żadnego zużycia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Saczi napisał(a):

Za Klebera dziękuję!
Ogólnie, za produkty całej grupy Michelin!
Po sezonie 4 szt HP3 (zimówki) poszły do PSZOK'u.
Śniegowe własności trakcyjne równe oponom letnim ...
Do tego po kilku dniach postoju na parkingu, opony jakby się "spłaszczały".
Trzeba było przejechać dobre 8-10km, żeby bicie ustąpiło.
Ważyły się bdb, ale nie nadawały się do jazdy.
Reklamacja oznaczała podstawienie pod samochód kołki drewniane lub natychmiastowy zakup drugiego kompletu.

Jesteś chyba jedyną osobą mającą problemy z Krisalp HP3.

5 godzin temu, kepa416 napisał(a):

Hej.

Pytanie mam do osób które smigaja na oponach Runflat. Kupiłem auto gdzie nie ma możliwości doposażenia w koło zapasowe (nie ma wnęki wiadomo zawsze można rzucić luzem ale nie o to chodzi). Obecnie mam 225/55/17 na lato i seryjne zawieszenie. Docelowo ma być to na zimę a lato 245/45/18. Czy dużo stracę z komfortu kupując komplet Runflat? Oczywiście zakładam dwa komplety felg aby wulkanizator oszczędził epitetów.

Nie warto. Musisz mieć auto że ścisłej klasy premium aby zachować jaki taki komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.