Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie szybkie pytanie. 

Szybka misja specjalna w wyborze opon w popularnym rozmiarze 195 65 15.

Budżet 1000 zł

Normalnie wybrałbym Nokian, ale wiadomo jak jest. 

I teraz tak:

Uniroyal Winter Expert czy może Hankook Winter i*cept RS3?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja.
All season 215/60/R16 99H XL, jazda miejska z małymi wyjątkami. Goodyear czy Continental? Zainteresowany obstaje za Michelinem, ale z mojej dotychczasowej wiedzy nie jest wart swojej ceny.

A może Nexen N'Blue 4S?

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MMCzysci napisał(a):

To jeszcze ja.
All season 215/60/R16 99H XL, jazda miejska z małymi wyjątkami. Goodyear czy Continental? Zainteresowany obstaje za Michelinem, ale z mojej dotychczasowej wiedzy nie jest wart swojej ceny.

A może Nexen N'Blue 4S?

Wyryte w skale z S20 FE 5G


 

Tylko Goodyear. CONTI dobre ale nie wytrzymają tyłu zim co Goodyear.

10 godzin temu, maciek-drummer napisał(a):

Panowie szybkie pytanie. 

Szybka misja specjalna w wyborze opon w popularnym rozmiarze 195 65 15.

Budżet 1000 zł

Normalnie wybrałbym Nokian, ale wiadomo jak jest. 

I teraz tak:

Uniroyal Winter Expert czy może Hankook Winter i*cept RS3?

 

Warto w tych pieniądzach raczej Kleber HP3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, maciek-drummer napisał(a):

Panowie szybkie pytanie. 

Szybka misja specjalna w wyborze opon w popularnym rozmiarze 195 65 15.

Budżet 1000 zł

Normalnie wybrałbym Nokian, ale wiadomo jak jest. 

I teraz tak:

Uniroyal Winter Expert czy może Hankook Winter i*cept RS3?

 

Ja właśnie miałem identyczny dylemat jak Ty tylko ja rozważałem jeszcze Barum Polaris 5. Ale ostatecznie wybrałem Hankook😁. Jak na razie jestem  bardzo zadowolony. Chodź przebieg może z tysiąc kilometrów 😉.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja.
All season 215/60/R16 99H XL, jazda miejska z małymi wyjątkami. Goodyear czy Continental? Zainteresowany obstaje za Michelinem, ale z mojej dotychczasowej wiedzy nie jest wart swojej ceny.

A może Nexen N'Blue 4S?

Wyryte w skale z S20 FE 5G





Goodyear są wyjątkowo trwałe, ale conti dużo lepiej się prowadzą i zachowują na śniegu od GY. Jeśli nie robisz dużych przebiegów, wolałbym conti ze względu na lepsze właściwości jezdne i lepsze zachowanie na mokrym oraz na śniegu. Coś kosztem czegoś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MMCzysci napisał(a):

Ok, ale te nexeny się do czegoś nadadzą?

Wyryte w skale z S20 FE 5G
 

Mam zimowe. Brak uwag jestem bardzo zadowolony.

@Adaszek96  a to dam znać bo w pon zdejmuje conti i zakładam gy 😉

Testy twierdzą inaczej.

https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi konkretnie o ten model opon, ale dzięki - zimówek w sumie za sezon ja będę szukał.
O jakich mówisz? Przebieg przez zimę symboliczny - ostatnio jakieś 2kkm. Nie bardzo chyba jest się sens pchać w superpremium.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Continental niestety dużo szybciej tracą dobre właściwości zimowe przy Goodyearach, które od lat królują w całorocznych.

15 godzin temu, maciek-drummer napisał(a):

Dzięki, ale nigdy nie kupię tych opon. Słabe doświadczenia mam z tą marką. 

Też mam słabe doświadczenia zwłaszcza z całorocznymi Klebera ale akurat zimówki hp3 im wyjątkowo wyszły.Walą trasy na zachód Europy 2x na kwartał przez Alpy i spisują się wyśmienicie. Do tego wyjątkowo ciche.

Na tą chwilę to najlepszy zakup cena-jakość, a za nimi Vredestein Wintrack, też testowane tym razem w naszych górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adaszek96 A to nie jest tak że jest to wrażenie bo gy były stare a conti założyłeś nowe? Ogolnie moim zdaniem conti super obraziłem się dlatego że po małym przegiegi wszystkie cztery sztuki są uszkodzone

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę bardzo często tymi samymi drogami i byłem zaskoczony tym, że w ten sam zakręt teraz mogę wejść z większa prędkością niż miałem to na GY. Oczywiście na samym początku myślałem dokładnie tak jak piszesz, ze nowa guma to właściwości jezdne będą napewno lepsze. Komfort teraz tez jest lepszy, ale to już napewno zasługa nowych gum, bo napewno nie będę pamiętał jaki komfort był na takim samym poziomie bieżnika w poprzednich gumach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CONTI, Michelin czy Bridgestone to niestety całoroczne dla ludzi bogatych którzy dużo jeżdżą. Znaczy zajeżdżają opony całoroczne w mniej niż 3 lata, bo w takim wieku żadne z wymienionych nie mają już dobrych właściwości Goodyear , Vredestein czy Nokian SeasonProof jest bezpieczny znaczy dłużej w warunkach zimowych.

Zwracajcie UWAGĘ o co Jest pytane bo pomieszaliście temat całorocznych z zimowymi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy zupełnie różne głosy 🙂 akurat GY dwóch speców wskazywało mi jako najtrwalsze i długo trzymające właściwości na śniegu. Testy wskazują też na wyższy komfort GY. Conti (mialem 94..) nie uważam za komfortowe. Da się przyzwyczaić ale ogólnie resorowanie oponą słabe. Świetne czucie na kierownicy tego raczej GY nie poprawi. 

Bridgestone na sąsiada toyocie rozpadły sie po 20kkm w pył - powyrywane klocki z opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2022 o 19:50, maciek-drummer napisał(a):

Panowie szybkie pytanie. 

Szybka misja specjalna w wyborze opon w popularnym rozmiarze 195 65 15.

Budżet 1000 zł

Normalnie wybrałbym Nokian, ale wiadomo jak jest. 

I teraz tak:

Uniroyal Winter Expert czy może Hankook Winter i*cept RS3?

 

Hankooki fajne, sam brałem pod uwagę, ale w tym rozmiarze najprawdopodobniej dostaniesz Made in China. Kiedyś miałem pewne problemy z Ventusami z chińskiej fabryki. Rozbiło się o reklamację.

Co do tego modelu Uniroyala się nie wypowiadam, żona jeździła kiedyś na MS77 i były przeciętne. Generalnie Uniroyale są bardziej nastawione na warunki mokre niż śnieżne.

Spójrz sobie jeszcze na Firestone Winterhawk 4, bardzo fajne parametry, dobre zachowanie na suchym. Ja kupiłem 2 miesiące temu i na ten moment jestem z nich bardzo zadowolony, a ponadto wizualnie prezentują się lepiej niż dobrze 😉

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się nie zgodzę. winterhawki 4 właśnie na suchym są kiepskie, za to właściwości zimowe ok. Hamowanie na suchym to jakaś porażka. Ogólnie kiepsko się prowadzą że względu na podsterowność.Za to cena i trwałość w normie. Niestety w tym przedziale cenowym i nie tylko królują obecnie kleber krisalp hp3 do których miałem kiepskie nastawienie ale mnie rozczarowały na plus 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

Potrzebuje 2 szt. opon zimowych 245/40R18. Obecnie Michelin PA4 się skończyły 4mm bieżnika jest źle. Myślałem że dojadę je na tylnej osi ale na śniegu jest tragedia.

Planuje kupić coś w okolicy 700-800 zł/ szt.

Patrzyłem na Continental WinterContact TS 870. Ktoś ma opinie na ich temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w jednym TS850 a w drugim PA4. Bardziej ciche wydają się conti 235/35r19 a michelin 255 40 r20, ale może to tez być spowodowane szerokością opony. Conti(ponad 9mm) ma napewno wyższy bieżnik niż PA4(niecałe 8mm). Co do właściwości jezdnych nie moge się wypowiedzieć, ponieważ to są dwa inne samochody i różne szerokości opon. Gdybym drugi raz miał kupić sugerowałbym się chyba wysokością bieżnika patrząc na to jak niskie bieżniki jako nowa opona ma konkurencja conti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 15:24, Viento napisał(a):

Co do tego modelu Uniroyala się nie wypowiadam, żona jeździła kiedyś na MS77 i były przeciętne. Generalnie Uniroyale są bardziej nastawione na warunki mokre niż śnieżne.

Kupiłem kilka lat temu te MS Plusy do Corsy C mojej niegdysiejszej dziewczyny. Trzeba było wtedy kupić zimówki za rozsądną kwotę i ze względu na pozytywne doświadczenia z letnim Rainexpertem 3 postawiłem na ten model. Opony były fajne zarówno na mokrym, jak i na śniegu, ale były strasznie miękkie, na tyle, że wydawały się cały czas niedopompowane (no ale miały profil 80, to miały prawo :D) i dość głośne. Jednak w listopadzie 2015 r. kosztowały niecałe 600 zł za komplet (155/80 R13)... A Uniroyal to stajnia Continental i moim zdaniem budżetowe marki tego koncernu (Uniroyal, Barum, Viking) cechują się najlepszymi produktami w swojej kategorii cenowej.

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2022 o 12:00, Adaszek96 napisał(a):

Ja mam u siebie w jednym TS850 a w drugim PA4. Bardziej ciche wydają się conti 235/35r19 a michelin 255 40 r20, ale może to tez być spowodowane szerokością opony. Conti(ponad 9mm) ma napewno wyższy bieżnik niż PA4(niecałe 8mm). Co do właściwości jezdnych nie moge się wypowiedzieć, ponieważ to są dwa inne samochody i różne szerokości opon. Gdybym drugi raz miał kupić sugerowałbym się chyba wysokością bieżnika patrząc na to jak niskie bieżniki jako nowa opona ma konkurencja conti.

To obydwa modele najwyższej półki. Ja bym wybrał TS870 za trochę mniejsze opory toczenia. Z tańszych opon obecnie jedynie Kleber HP3 i Vredestein Wintrack depczą im po piętach. No może jeszcze Bridgestone LM 005

19 godzin temu, Michał126 napisał(a):

Kupiłem kilka lat temu te MS Plusy do Corsy C mojej niegdysiejszej dziewczyny. Trzeba było wtedy kupić zimówki za rozsądną kwotę i ze względu na pozytywne doświadczenia z letnim Rainexpertem 3 postawiłem na ten model. Opony były fajne zarówno na mokrym, jak i na śniegu, ale były strasznie miękkie, na tyle, że wydawały się cały czas niedopompowane (no ale miały profil 80, to miały prawo :D) i dość głośne. Jednak w listopadzie 2015 r. kosztowały niecałe 600 zł za komplet (155/80 R13)... A Uniroyal to stajnia Continental i moim zdaniem budżetowe marki tego koncernu (Uniroyal, Barum, Viking) cechują się najlepszymi produktami w swojej kategorii cenowej.

Co do Uniroyala to obecne model zimowe raczej niezbyt godne uwagi bo w podobnej czy lepszej cenie mamy Klebera HP3, który na tą chwilę ma najlepszą relację cena- jakość. Na pewno nie zgodzę się że wymienione podfirmy Continental to super opony bo jest wiele marek lepszych w tej cenie, zwłaszcza w wyższych rozmiarach do mocniejszych aut niż wspomniana pewnie Panda z 155/80r13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.