janekbossko Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Ja też stoję przed zakupem nowych opon ale całorocznych. Mam Octavie III na 16 calowych felgach i zastanawiam się czy kupić z nowymi felgami 17 albo 18 tylko czy ktoś mi powie czy prócz efektu wizualnego coś za tym przemawia? Opony 16 1600 zł a 17 czy 18 z felgami to już wydatek prawie 4000 stąd chciałbym poznać sens takiej inwestycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lodowa Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 @janekbossko komfort i prowadzenie . mam obecnie OIII fl na 18 na lato i 17 na zime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekbossko Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 no właśnie, nie chce dwóch kompletów a zainwestować w jeden, dlatego zastanawiam się nad 17 i 18. Komfort? @lodowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lodowa Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 @janekbossko im wieksze kolo tym nizszy profil im mniejszy profil tym nizszy komfort 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 3 godziny temu, janekbossko napisał: Ja też stoję przed zakupem nowych opon ale całorocznych. Mam Octavie III na 16 calowych felgach i zastanawiam się czy kupić z nowymi felgami 17 albo 18 tylko czy ktoś mi powie czy prócz efektu wizualnego coś za tym przemawia? Opony 16 1600 zł a 17 czy 18 z felgami to już wydatek prawie 4000 stąd chciałbym poznać sens takiej inwestycji Oczywiście że przemawia, przede wszystkim większe spalanie i ceny opon. Nie warto dla wyglądu bo jedyną jeszcze zaletą jest lepsze prowadzenie ale tylko na idealnych drogach przy szybkiej jeździe. Sens sobie sam określ jak dla mnie nie warto, tym bardziej że mandaty srogie a i drogi kiepskie więc nie ma gdzie poszaleć. Chyba że cię stać na częste naprawy zawieszenia i lubisz jak ci łeb podskakuje na dziurach.Jak sądzę nie masz więcej niż 140KM więc 17 to maks dla zachowania miarę komfortu. Lepiej zainwestować w całoroczne z najwyższej półki jak Goodyear czy CONTI. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davor Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Panowie, poszukiwane zimówki, 4szt, 225/45/17. Budżet ok 2k. Wstępnie wybrałem Uniroyal Winterexpert, ale nie widzę ich nigdzie w testach. Doradźcie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 7 Listopada 2022 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 @davor a Barum patrzyłeś? Jak dla mnie bardzo dobre opony zimowe, mam na hondzie od początku czyli idzie im 6 rok eksploatacji i dalej jestem z nich bardzo zadowolony. Niby półka ekonomiczna ale czy to w górach czy to po błocie nigdy mnie nie zawiodły a parę razy przez zaspę się musiałem przebić wracając z gór gdzie śnieg walił płatami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davor Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 8 minut temu, Streat napisał(a): a Barum patrzyłeś? poczytam, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t.sienkiewicz91 Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 @davor czytaj czytaj. Ja już zjeżdżam drugi komplet Barumków. Pierwszy był na Mondeo MK3, 205/55/16 Drugi jest na Mondeo MK4, 215/55/16 i sobie chwalę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Kleber krisalp hp3, Vredestein Wintrack, Bridgestone 005. W kolejności cenowej. To wszystkie modele z pierwszej dziesiątki w przyzwoitej cenie. Znacznie lepsze od Barumek które są niezłe ale to tak jak nasze Dębice HP2 niby ok. ale szału nie ma w zmiennych warunkach pogodowych, zwłaszcza jak cieplej i mokro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lodowa Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 mam Kleber krisalp hp3 i w drugiej zimie użytkowania zauważyłem spadek formy . nie kupiłbym podobnie ale rozważałbym zakup Vredestein lub Uniroyali właśnie . goodyear czy bridgestone jeżeli mieszczą się w budżecie to tez bardzo dobry wybór co do barum to zona używa od 3 zim jest zadowolona i mówi ze lepiej czuje auto niz na debicach które miała prędzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Godzinę temu, lodowa napisał(a): mam Kleber krisalp hp3 i w drugiej zimie użytkowania zauważyłem spadek formy . nie kupiłbym podobnie ale rozważałbym zakup Vredestein lub Uniroyali właśnie . goodyear czy bridgestone jeżeli mieszczą się w budżecie to tez bardzo dobry wybór co do barum to zona używa od 3 zim jest zadowolona i mówi ze lepiej czuje auto niz na debicach które miała prędzej ja zas juz ktorys sezon na krisalp i se chwale 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patol Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Ja w tym roku decyduję się na Hankooki... dodatkowo po zarejestrowaniu na stronie można kilka złotych odzyskać... w przypadku 17" - 150zł Zerknij sobie na Winter i*cept RS3... na zestaw wyjdzie 1800-1900zł 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Przemyśl to dobrze bo hankook bardzo hujowo się prowadzą na suchym i są strasznie podsterowne. W autach przednionapędowych to słaby wybór. W podobnej cenie masz Vredestein Wintrack o niebo lepsze, a kleber jeszcze tańszy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBA46 Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 5 godzin temu, Vujek napisał(a): Przemyśl to dobrze bo hankook bardzo hujowo się prowadzą na suchym i są strasznie podsterowne. Podsterowne opony? Skoro są podsterowne to i nadsterowne tak samo. Czyli po prostu źle trzymają. Czego ja nie potwierdzam, bo w moim przypadku i-cepty evo 2 spisują się świetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Widzę że nie łapiesz. Trzeba by się przejechać na nich po krętych drogach a potem założyć inne na ten sam sezon, a wtedy zobaczysz różnicę, bo jest to czuć ewidentnie w autach przednionapędowych. Na swoim przykładzie widzę w tym różnicę między Vredestein Quatrak 5 a Nokian SeasonProof i nie chodzi tylko o trzymanie się czy klejenie jak to piszą a prowadzenie w zakrętach. Gwarantuje ci że po przejażdżce na tym samym aucie z Hankook a potem Vredestein nie wrócił byś do Hankook. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viento Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 U mnie wpadły nowe Firestony Winterhawk 4. W zasadzie zakup z rozsądku - na kupionym aucie miałem 2 praktycznie nowe sztuki z 2021 r. i dokupiłem dwie nowiutkie. Wizualnie bomba - wyglądają mega fajnie i agresywnie. W testach przyzwoicie. Póki co jeździ się fajnie i cicho. Jak będzie zimą - zobaczymy. Wcześniej na aucie żony mieliśmy Winterhawki 3 i szczerze mówiąc były bardzo przeciętne. Podobno czwórki poprawili - fakt, że wzór bieżnika zupełnie nie przypomina poprzednika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 9 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2022 A winterhawki 2 były jeszcze gorsze. Miejmy nadzieję że firma wyciągała z tego dobre wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viento Opublikowano 9 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2022 2 godziny temu, Vujek napisał(a): A winterhawki 2 były jeszcze gorsze. Miejmy nadzieję że firma wyciągała z tego dobre wnioski. Nie miałem do czynienia z 2-kami. Ale z letnich Firestonów byłem bardzo zadowolony. Wydaje mi się, że Bridgestone jednak trzyma nad tym pieczę, bo WH4 idą bieżnikiem mocno w stronę Blizzaków. Wypowiem się po zimie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 9 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2022 WH 4 podobno są niezłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBA46 Opublikowano 9 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2022 W dniu 8.11.2022 o 18:32, Vujek napisał(a): Widzę że nie łapiesz. Trzeba by się przejechać na nich po krętych drogach a potem założyć inne na ten sam sezon, a wtedy zobaczysz różnicę, bo jest to czuć ewidentnie w autach przednionapędowych. Na swoim przykładzie widzę w tym różnicę między Vredestein Quatrak 5 a Nokian SeasonProof i nie chodzi tylko o trzymanie się czy klejenie jak to piszą a prowadzenie w zakrętach. Gwarantuje ci że po przejażdżce na tym samym aucie z Hankook a potem Vredestein nie wrócił byś do Hankook. Nie wykluczam, że są lepsze opony. Zawsze się coś lepszego znajdzie. Do moich potrzeb i w konkretnym aucie spisują się lepiej niż bardzo dobrze. Spełniają moje oczekiwania co do opon na zimę w centralnej Polsce. Dodatkowo sąbardzo przewidywalne na ubitym śniegu, co też jest bardzo ważnym aspektem zimówki. Bardziej chodziło i stwierdzenie "podsterowne opony". Jak już to opony, które uwydatniają podsterowność auta. Same w sobie opony nie mogą być podsterowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 10 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2022 22 godziny temu, KUBA46 napisał(a): Bardziej chodziło i stwierdzenie "podsterowne opony". Jak już to opony, które uwydatniają podsterowność auta. Same w sobie opony nie mogą być podsterowne. Oczywista oczywistość. Myślę że nikomu co łapie nie trzeba tego tłumaczyć. W każdym razie ja nie polecam Hankook bo nie są tego warte ( za podsterowność i duże opory toczenia) w przeciwieństwie do Vredestein, Bridgestone, kleber HP3, Goodyear, Dunlop nie mówiąc już o najwyższej półce jak CONTI czy Michelin. Generalnie nie lubie tej firmy za to że ewidentnie ma produkty pod auta nie przednionapędowe zwłaszcza z wielowahaczem. Np w nowym Audi potrafiły się bardzo szybko wyząbkować i huczą strasznie i to już nie pierwszy mi znamy taki przypadek. Całoroczne znów strasznie szybko twardnieją i są niebezpieczne już po 2 sezonach. Tak że jeśli komuś Hankook zrobiłyśmy się głośniejsze, na bank macie wyząbkowane. Jak ktoś jeździ na "emeryta" w koło komina pewnie nie będzie miał tego problemu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzator Opublikowano 11 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 @Vujek dzięki za ten wpis. Właśnie się zastanawiałem nad wielosezonem na leksa. Hankook w testach wysoko ale wpadnie Michelin. Conti wielosezon mocna żółta kartka. O ile moje już 5-letnie Sport kontakty są bez najmniejszego zarzutu to wielosezony mają takie ślady lekkiego naderwania przy klockach i zdaniem wulkanizatora do wymiany. Trzyletni Continental do kosza tego nie grali. W dniu 18.10.2022 o 10:06, lodowa napisał(a): @janekbossko im wieksze kolo tym nizszy profil im mniejszy profil tym nizszy komfort I co ważne. Im większa felga tym większa masa, nieresorowana. Negatywnie wpływa na trwałość zawieszenia, komfort, przyspieszenie. Foke mam na fabrycznych 18/235 i zimowych 17/215. Zupełnie inne auto po zmianie felg. Znaczna różnica w komforcie i zrywnosci samochodu na mniejszej feldze. Na większej i z tymi gumami natomiast przyczepność w zakrętach prawie nieograniczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 11 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 Zamiast Michałów weź Goodyear G3 . Znacznie lepsze od Michelin całorocznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzator Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 10 godzin temu, Vujek napisał(a): Zamiast Michałów weź Goodyear G3 . Znacznie lepsze od Michelin całorocznych. https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm Tym się sugerowałem i Goodyear super ale z gwiazdką że na śniegu już nie wymiata. Masz doświadczenie z tymi gumami? Michelin wersja 2 zrobił się podobno bardziej uniwersalny i niestety nudniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się