Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też stoję przed zakupem nowych opon ale całorocznych. 

Mam Octavie III na 16 calowych felgach i zastanawiam się czy kupić z nowymi felgami 17 albo 18 tylko czy ktoś mi powie czy prócz efektu wizualnego coś za tym przemawia?

Opony 16 1600 zł a 17 czy 18 z felgami to już wydatek prawie 4000 stąd chciałbym poznać sens takiej inwestycji 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, janekbossko napisał:

Ja też stoję przed zakupem nowych opon ale całorocznych. 

Mam Octavie III na 16 calowych felgach i zastanawiam się czy kupić z nowymi felgami 17 albo 18 tylko czy ktoś mi powie czy prócz efektu wizualnego coś za tym przemawia?

Opony 16 1600 zł a 17 czy 18 z felgami to już wydatek prawie 4000 stąd chciałbym poznać sens takiej inwestycji 😉

Oczywiście że przemawia, przede wszystkim większe spalanie i ceny opon. Nie warto dla wyglądu bo jedyną jeszcze zaletą jest lepsze prowadzenie ale tylko na idealnych drogach przy szybkiej jeździe. Sens sobie sam określ jak dla mnie nie warto, tym bardziej że mandaty srogie a i drogi kiepskie więc nie ma gdzie poszaleć. Chyba że cię stać na częste naprawy zawieszenia i lubisz jak ci łeb podskakuje na dziurach.Jak sądzę nie masz więcej niż 140KM więc 17 to maks dla zachowania miarę komfortu.

Lepiej zainwestować w całoroczne z najwyższej półki jak Goodyear czy CONTI.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderator

@davor a Barum patrzyłeś? Jak dla mnie bardzo dobre opony zimowe, mam na hondzie od początku czyli idzie im 6 rok eksploatacji i dalej jestem z nich bardzo zadowolony. Niby półka ekonomiczna ale czy to w górach czy to po błocie nigdy mnie nie zawiodły a parę razy przez zaspę się musiałem przebić wracając z gór gdzie śnieg walił płatami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kleber krisalp hp3, Vredestein Wintrack, Bridgestone 005. 

W kolejności cenowej. To wszystkie modele z pierwszej dziesiątki w przyzwoitej cenie. Znacznie lepsze od Barumek które są niezłe ale to tak jak nasze Dębice HP2 niby ok. ale szału nie ma w zmiennych warunkach pogodowych, zwłaszcza jak cieplej i mokro.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam  Kleber krisalp hp3 i w drugiej zimie użytkowania zauważyłem spadek formy  . nie kupiłbym podobnie ale rozważałbym zakup Vredestein  lub Uniroyali właśnie .  
goodyear czy bridgestone jeżeli mieszczą się w budżecie to tez bardzo dobry wybór 

co do barum to zona używa od 3 zim jest zadowolona i mówi ze lepiej czuje auto niz na debicach które miała prędzej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lodowa napisał(a):

mam  Kleber krisalp hp3 i w drugiej zimie użytkowania zauważyłem spadek formy  . nie kupiłbym podobnie ale rozważałbym zakup Vredestein  lub Uniroyali właśnie .  
goodyear czy bridgestone jeżeli mieszczą się w budżecie to tez bardzo dobry wybór 

co do barum to zona używa od 3 zim jest zadowolona i mówi ze lepiej czuje auto niz na debicach które miała prędzej 

ja zas juz ktorys sezon na krisalp i se chwale 🙂

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyśl to dobrze bo hankook bardzo hujowo się prowadzą na suchym i są strasznie podsterowne. W autach przednionapędowych to słaby wybór. W podobnej cenie masz Vredestein Wintrack o niebo lepsze, a kleber jeszcze tańszy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Vujek napisał(a):

Przemyśl to dobrze bo hankook bardzo hujowo się prowadzą na suchym i są strasznie podsterowne. 

Podsterowne opony? 😅 Skoro są podsterowne to i nadsterowne tak samo. Czyli po prostu źle trzymają. Czego ja nie potwierdzam, bo w moim przypadku i-cepty evo 2 spisują się świetnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie łapiesz. Trzeba by się przejechać na nich po krętych drogach a potem założyć inne na ten sam sezon, a wtedy zobaczysz różnicę, bo jest to czuć ewidentnie w autach przednionapędowych.

Na swoim przykładzie widzę w tym różnicę między Vredestein Quatrak 5 a Nokian SeasonProof i nie chodzi tylko o trzymanie się czy klejenie jak to piszą a prowadzenie w zakrętach. Gwarantuje ci że po przejażdżce na tym samym aucie z Hankook a potem Vredestein nie wrócił byś do Hankook.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wpadły nowe Firestony Winterhawk 4. W zasadzie zakup z rozsądku - na kupionym aucie miałem 2 praktycznie nowe sztuki z 2021 r. i dokupiłem dwie nowiutkie. Wizualnie bomba - wyglądają mega fajnie i agresywnie. W testach przyzwoicie. Póki co jeździ się fajnie i cicho. Jak będzie zimą - zobaczymy. Wcześniej na aucie żony mieliśmy Winterhawki 3 i szczerze mówiąc były bardzo przeciętne. Podobno czwórki poprawili - fakt, że wzór bieżnika zupełnie nie przypomina poprzednika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

A winterhawki 2 były jeszcze gorsze. Miejmy nadzieję że firma wyciągała z tego dobre wnioski.

Nie miałem do czynienia z 2-kami. Ale z letnich Firestonów byłem bardzo zadowolony. Wydaje mi się, że Bridgestone jednak trzyma nad tym pieczę, bo WH4 idą bieżnikiem mocno w stronę Blizzaków. Wypowiem się po zimie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2022 o 18:32, Vujek napisał(a):

Widzę że nie łapiesz. Trzeba by się przejechać na nich po krętych drogach a potem założyć inne na ten sam sezon, a wtedy zobaczysz różnicę, bo jest to czuć ewidentnie w autach przednionapędowych.

Na swoim przykładzie widzę w tym różnicę między Vredestein Quatrak 5 a Nokian SeasonProof i nie chodzi tylko o trzymanie się czy klejenie jak to piszą a prowadzenie w zakrętach. Gwarantuje ci że po przejażdżce na tym samym aucie z Hankook a potem Vredestein nie wrócił byś do Hankook.

Nie wykluczam, że są lepsze opony. Zawsze się coś lepszego znajdzie.

Do moich potrzeb i w konkretnym aucie spisują się lepiej niż bardzo dobrze. Spełniają moje oczekiwania co do opon na zimę w centralnej Polsce. Dodatkowo sąbardzo przewidywalne na ubitym śniegu, co też jest bardzo ważnym aspektem zimówki.

Bardziej chodziło i stwierdzenie "podsterowne opony". Jak już to opony, które uwydatniają podsterowność auta. Same w sobie opony nie mogą być podsterowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, KUBA46 napisał(a):

 

Bardziej chodziło i stwierdzenie "podsterowne opony". Jak już to opony, które uwydatniają podsterowność auta. Same w sobie opony nie mogą być podsterowne.

Oczywista oczywistość. Myślę że nikomu co łapie nie trzeba tego tłumaczyć. W każdym razie ja nie polecam Hankook bo nie są tego warte ( za podsterowność i duże opory toczenia) w przeciwieństwie do Vredestein, Bridgestone, kleber HP3, Goodyear, Dunlop nie mówiąc już o najwyższej półce jak CONTI czy Michelin. Generalnie nie lubie tej firmy za to że ewidentnie ma produkty pod auta nie przednionapędowe zwłaszcza z wielowahaczem. Np w nowym Audi potrafiły się bardzo szybko wyząbkować i huczą strasznie  i to już nie pierwszy mi znamy taki przypadek. Całoroczne znów strasznie szybko twardnieją i są niebezpieczne już po 2 sezonach. 

Tak że jeśli komuś Hankook zrobiłyśmy się głośniejsze, na bank macie wyząbkowane. Jak ktoś jeździ na "emeryta" w koło komina pewnie nie będzie miał tego problemu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek dzięki za ten wpis. Właśnie się zastanawiałem nad wielosezonem na leksa. Hankook w testach wysoko ale wpadnie Michelin. Conti wielosezon mocna żółta kartka. O ile moje już 5-letnie Sport kontakty są bez najmniejszego zarzutu to wielosezony mają takie ślady lekkiego naderwania przy klockach i zdaniem wulkanizatora do wymiany. Trzyletni Continental do kosza tego nie grali.

W dniu 18.10.2022 o 10:06, lodowa napisał(a):

@janekbossko im wieksze kolo tym nizszy profil 

im mniejszy profil tym nizszy komfort 

I co ważne. Im większa felga tym większa masa, nieresorowana. Negatywnie wpływa na trwałość zawieszenia, komfort, przyspieszenie. 

Foke mam na fabrycznych 18/235 i zimowych 17/215. Zupełnie inne auto po zmianie felg. Znaczna różnica w komforcie i zrywnosci samochodu na mniejszej feldze. Na większej i z tymi gumami natomiast przyczepność w zakrętach prawie nieograniczona.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vujek napisał(a):

Zamiast Michałów weź Goodyear G3 . Znacznie lepsze od Michelin całorocznych.

https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

Tym się sugerowałem i Goodyear super ale z gwiazdką że na śniegu już nie wymiata. Masz doświadczenie z tymi gumami? Michelin wersja 2 zrobił się podobno bardziej uniwersalny i niestety nudniejszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.