Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, MMCzysci napisał:

Goodyear Vector4Seasons G2/G3.

Wyryte w skale z S20 FE 5G
 

Będzie miał ktoś porównanie do Vredestein Quatrac PRO? Z tego co widziałem też mają dobrą opinię, a przynajmniej mają rant ochronny.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka półka cenowa cię interesuje. Premium czy takie sobie, bo w całorocznych nie ma co oszczędzać aby spokojnie jeździć zimą i nie marudzić później że te co do wszystkiego to do niczego, a to nie prawda. Ja bym brał w tym rozmiarze Goodyear albo Continental jak cię stać. Z tańszych Vredestein ,Nokian SeasonProof czy Falken as210.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dobre opony, mogę nieco dopłacić, podaj konkretne modele, sprawdzę ceny i podejmę decyzję czy chcę dopłacić 😉 Liczę się z tym że 2-3k trzeba dać za komplet w takim rozmiarze, chyba że masz na myśli jeszcze większy budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestańcie powtarzać te nieaktualne bzdury o problemach Nokianów od ruskich. To już było wyjaśnione. Sam jeżdżę i nie tylko ja pośród znajomych i nie ma żadnych problemów. Dodatkowo Nokian wydłużył gwarancję aby udowodnić że temat ogarnięty.

Do tego ruska fabryka była najnowocześniejszą w tej części świata jedynie w początkowym okresie były problemy z kontrolą jakości.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problemy z Nokianami, które po czterech sezonach zaczęły parcieć pomimo super właściwości jezdnych. Producent wymienił mi je na nowe i z tymi już nie mam problemów.  

Nie mogę złego słowa na temat Nokian powiedzieć, dla mnie to super zimówki o super przyczepności, praktycznie zerowym hałasie. Zawsze się na nich pewnie czuje. 

Dodam, że jestem dumnym użytkownikiem modelu WRD 4 i śmieszy mnie ten hejt, który się tu dość często pojawia odnośnie tej marki. 

 

 

 

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego nie spotkałem się z problemami całorocznych Nokianów. Wspomniane sytuacje z przed paru ładnych lat dotyczyły głównie zimówek. Nie ma strachu. Brać i śmigać bo całoroczne świetne jakościowo i cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również miałem problem z nokianami zimowymi (lub całorocznymi, bo nie pamiętam jaki dokładnie model) 3 lata temu. Po pierwsze opony zaczęły pękać na bocznych ścianach, a pewnego dnia zaczęła bić kierownica, jak się okazało wywaliło ogromne jajo na pół szerokości bieżnika, dramat od tamtej pory nigdy więcej nokianów. Przecież jest w czym wybierać. 😉

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Vujek napisał:

W wyjeżdżonych starych oponach wszystko możliwe, bez względu na firmę. W Goodyear np. Jak stare robią się mikro pęknięcia i nie trzymają ciśnienia.

Ilu letnia to dla Ciebie stara opona?

5 letnie nokiany jeśli chodzi o pęknięcia na ścianach bocznych i między bieżnikiem to tragedia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie te czasy jak 20 lat temu że opony żyły po 10 lat. Ekonomia itp. wychodzi. Nic dziwnego a właśnie z tamtych czasów były ostatnia serie trefnych. W dzisiejszym realiach 5 letnia opona to niestety już śmietnik, tym bardziej że obecnie jeździ się więcej niż kiedyś. A jak ktoś jest weekendowym kierowcą to niech inwestuje w Micheliny które mają najlepsze mieszanki gumy = najwyższą trwałość ( oprócz całorocznych) i cenę niestety.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Nie ma co panikować. To marka premium więc do czegoś to zobowiązuje. Obecny model zimówek Nokian Snowproof jest gorszy niż czwesniejsze modele na na tle konkurencji, za to całoroczne są świetne jak ktoś szuka obecnie na zimę i nie tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Vujek napisał:

To nie te czasy jak 20 lat temu że opony żyły po 10 lat. Ekonomia itp. wychodzi. Nic dziwnego a właśnie z tamtych czasów były ostatnia serie trefnych. W dzisiejszym realiach 5 letnia opona to niestety już śmietnik, tym bardziej że obecnie jeździ się więcej niż kiedyś. A jak ktoś jest weekendowym kierowcą to niech inwestuje w Micheliny które mają najlepsze mieszanki gumy = najwyższą trwałość ( oprócz całorocznych) i cenę niestety.

Dobrze, to jak po 5 latach była tragedia na bieżniku i ściankach to pomyśl sobie, że to nie stało się z dnia na dzień, tylko już coś około 2-3 lat jak miała opona to zaczęły powstawać mikro pęknięcia. Dla mnie jest to niedopuszczalna nawet w chińskiej marce, a jak sam napisałem to marka PREMIUM, więc tym bardziej takie rzeczy nie powinny mieć miejsca nawet w 10 letniej oponie. Jak chcesz to broń dalej firmy Nokian, ale u mnie są one przekreślone do końca życia, jajo na bieżniku w 5 letniej oponie bez najechania na nic? NIEDOPUSZCZALNE! 🙂 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Arkeolowy napisał:

kupując Nokiana osiedlasz Rosjana

Koledzy wspominali też o problemach z jakością opon z rosji - to chyba jakiś schemat bo na wiosnę też opony stanowiły problem. Potem się okazało że ogólnie nie ma jakości 🙂 na szczęście.

 

4 godziny temu, Vujek napisał:

W dzisiejszym realiach 5 letnia opona to niestety już śmietnik

Akurat foce stuknęło 5 lat. Nie wiem kiedy. Jeździ na fabrycznych Conti sport contact 3. Opona bez uwag żadnych oznak najmniejszego zmęczenia. Dla kontrastu ma też 5 letnie zimówki nexen, które uważam za zaskakująco dobre opony. Również mają się świetnie. Przebieg fakt nie jest duży. Ale. Wymagajm trochę jednak sczególnie od produktów premium. Premium = trwałość + brak problemów + parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagajmy oczywiście bo wolno ale ekonomia firm idzie raczej w drugim kierunku i produkty są coraz gorsze. 

Nie wrzucajcie też wszystkich Nokianów do jednego worka bo problem dotyczył ( zaznaczam Dotyczył) raczej opon zimowych. Z resztą jest ok. Nie jestem w żaden sposób związany z firmą Nokian jedynie znam i cenie ich wiele wyrobów i śmiało polecam zwłaszcza obecne całoroczne SeasonProof nawet ruskie które u mine po 20yyskm mają się świetnie choć sowietów nie cierpię.

Trzeba sobie też zdawać sprawę że żywot zimówek jest nieporównywalnie krótszy niż letnich. Przykładem są przerobione przeze mnie CONTI które mimo 4~5 mm bieżnika były tak stwardniałe po 5 latach że. Nie nadawały się do bezpiecznej jazdy a to też premium. I co też mam się obrażać na markę do końca życia jak kolega wyżej.😱

Każdej firmie zdążają się wpadki i nie muszą być odnośnikiem na przyszłe wyroby.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.