Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.06.2019 o 00:38, ElSor napisał:

Poszukuję osób, które wymieniały opony ze zwykłych na wzmacniane, czyli XL (w tym samym aucie, ten sam wymiar opony i najlepiej ten sam model) lub na takie same ale z większym indeksem prędkości. Może też być jakiś "gumiarz", który pomaca ścianki 2-3 konkretnych opon. Może też znajdzie się ktoś, kto zmienił Dębice Presto HP na Hankooka Ventus Prime3?

Teorię znam - XL - ponoć sztywniejsze (ale czy ścianki również ?) a na pewno odporniejsze na uszkodzenia i mające możliwość większego nabicia ciśnienia by przewieźć większe ciężary - niestety przy tym cięższe i głośniejsze.

Opony z większym indeksem prędkości ponoć też są nieco mocniejsze od "wolniejszych" ale czy ścianki w nich są również twardsze/grubsze?

U siebie w aucie poszukując sztywności auta na zakrętkach postanowiłem zakupić 16" w miejsce 15" i niższy profil już poprawi zachowanie auta ale właśnie pytanie, czy warto brać droższe XL-e lub "szybsze" zamiast "zwykłych"? Do zakupu mam rozmiar 205/55 R16 i albo będą to niewzmacniane i "szybsze" Dębice Presto HP (mam obecnie takie 195/65 R15 H i generalnie mi pasują poza sztywnością na zakrętach) lub XLe od Hankooka - Ventus Prime3 z indeksem V (dodatkowo mają rant ochronny ale też są znacznie głośniejsze). Jeszcze jest 3cia opcja - niewzmocniony Hankook VP3 z rantem ochronnym ale jeśli ma być podobnie twardy/miękki do Presto HP to wolę cichsze i tańsze gumy.

17" nie chciałem, bo by miały już za niski profil i przy szerokości 205mm opony są znacznie za drogie a 225mm jak dla mnie za szerokie.

Także, jeśli ktoś może coś podpowiedzieć bazując na własnym doświadczeniu to będę bardzo wdzięczny.

Jakiś czas temu "macałem" Dębicę UHP2 225/40/18 z XL i indeksem Y (do 300) i miały dosyć miękkie ścianki boczne.
Zakupiłem jednak juz wcześniej Goodyear Asymmetric 5 o tych samych parametrach i ścianka była dużo sztywniejsza, co tym samym przekłada się na pogorszony komfort. Także oprócz powyższych, opisanych tez, sam producent, przeznaczenie opony i skład mieszkanki ma duże znaczenie.

Aczkolwiek, tak jak napisał @W1Michal nie ma co oczekiwać cudów po 16tkach, bo balon jest spory.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktokolwiek myślał o Vredesteinie to jestem mocno zawiedziony modelem Vredestein Ultrac Cento. Łącznie kupiłem ich 6 sztuk, na każdej wyskakują bąble od strony wewnętrznej.

W trakcie podróży do Chorwacji znów dała znać o sobie. Strzeliłem kolejną.
Jak dobrze, że na przodzie wylądowały Nexen NFERa.
Szukam czegoś solidnego w rozmiarze 225/40 18. Nexeny są spoko, ale nie mogę znaleźć nic z rantem ochronnym felgi...

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Ari napisał:

Gdyby ktokolwiek myślał o Vredesteinie to jestem mocno zawiedziony modelem Vredestein Ultrac Cento. Łącznie kupiłem ich 6 sztuk, na każdej wyskakują bąble od strony wewnętrznej.

W trakcie podróży do Chorwacji znów dała znać o sobie. Strzeliłem kolejną.
Jak dobrze, że na przodzie wylądowały Nexen NFERa.
Szukam czegoś solidnego w rozmiarze 225/40 18. Nexeny są spoko, ale nie mogę znaleźć nic z rantem ochronnym felgi...

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka
 

Na feldze 8j opona 225/40/18 GY Asym 5 ma solidny kawał rantu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ari napisał:

Gdyby ktokolwiek myślał o Vredesteinie to jestem mocno zawiedziony modelem Vredestein Ultrac Cento. Łącznie kupiłem ich 6 sztuk, na każdej wyskakują bąble od strony wewnętrznej.

W trakcie podróży do Chorwacji znów dała znać o sobie. Strzeliłem kolejną.
Jak dobrze, że na przodzie wylądowały Nexen NFERa.
Szukam czegoś solidnego w rozmiarze 225/40 18. Nexeny są spoko, ale nie mogę znaleźć nic z rantem ochronnym felgi...

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka
 

Pilot Sport 4 ale czy mają rant w tym rozmiarze napisz do producenta lub sklepu. Assymetric 5 podobno też dobra opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszę czytać.
Jeżdżę z rodziną w normalny sposób i widuję często amatorów "sportowej jazdy" w 20 letnich beemkach na ulicach miast.
Stąd lubię precyzję wypowiedzi i ciekaw jestem co znaczy "sportowa jazda".
To tak jak bezmyślnie piszą ludzie że jechali z Zamościa do Częstochowy że "średnia prędkością 120 km/h" i spalili 6,5 litra na sto.
A te 120 to określili rzutem oka na licznik w połowie drogi.

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem jeździsz nie sportowo (w opinii wpisujesz że polecasz do jazdy sportowej) ale sam nie jeździłeś w ten sposób i bazujesz tylko na przeczytanych opiniach osób które jeździły.
Zapewne samochodami zupełnie innymi niż posiadają ludzie na forum, w innych rozmiarach i tak dalej.
Pokazuje tylko ile warte są opinie n forum.
Nic. Nic nie są warte.
Nic bez wpisania na czym były założone, ile przejechane i czy to osobiste doświadczenia a nie wyczytane w kolorowych pismach.

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie w Polsce ty chcesz jeździć sportowo panie znawco jak wszędzie masz ograniczenia i jedynie gdzie można przyszaleć to autostrada i nie gadaj jaki znaczenie ma romiar bo opona jest ta sama i materiał z której została wykonana. Założone Kia Optima zrobione około 20tys na nich i nie wcale nic o nich nie wiem najwięcej wiesz Ty pozdrawiam i nie będę z Toba dyskutował bo to bez sensu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

i nie gadaj jaki znaczenie ma romiar bo opona jest ta sama i materiał z której została wykonana.

 

I właśnie tacy specjaliści od jeżdżenia wypowiadają się na forum.

Najpierw mówią że dobre do sportowej jazdy, potem się okazuje że sami tak nie jeżdżą, ale za to czytali dużo.

A potem podsumowujesz że rozmiar nie ma znaczenia bo opona jest ta sama i materiał z której zostały wykonane.

Faktycznie, lepiej już nie dyskutujmy, nie mam odpowiedzi na taką opinię.

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Ari napisał:


Szukam czegoś solidnego w rozmiarze 225/40 18.
 

Całkiem rozsądnie cenowo wychodzą Nokian Z Line. Mam oponki w tym dokładnie rozmiarze (225/40/18) drugi sezon i jak do tąd nie moge złego słowa powiedzieć. Nie są zbyt głośne, nie widać na razie popękań, wybuleń itp, kleją sie drogi całkiem spoko, na mokrym też nie ma lipy, ładnie odprowadzają wode. Jak za tą cene to myśle, że całkiem ok. Kupiłem je w zasadzie dlatego, że mam dobre odczucia co do zimówek nokiana, pomyślałem, że spróbuje i letnie, przy okazji trafiła się promka i trafiłem za 1600zł nowy komplet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Stoję przed wyborem nowych oponek letnich. Moje Dunlopy Sportmaxx RT już się kończą i teraz zastanawiam się nad Nokian Powerproof lub Kleber Dynaxer UHP. Rozmiar opony 225/40R18. Może ktoś coś o tych 2 oponach powiedzieć? Ktoś już może je ma i używa bo to w sumie nowości od 2019r.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecicie opony całoroczne (wielosezonowe) czy jak się to profesjonalnie nazywa. 15, autko robi tylko mały przebieg do pracy i do domu. W okresie zimowym jeździ  mało.

Więc myślę założyć ojcu takie całoroczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jestem zadowolony z Dunlopa. Teraz przy końcówce już są betony i halasuja i zrywaja przyczepność przy ostrym ruszaniu. Ogólnie ok, ale aktualnie Dunlop nie ma nic nowego do zaproponowania, RT2 to już dość leciwa opona. Poza tym szukam teraz bardziej "wygodnych" opon o niższym oporze toczenia i hałasie a te Klebery i Nokiay maja dobry indeks i też w testach wypadają ciekawiej od leciwego Dunlopa.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, V1RU$ napisał:

Jakie polecicie opony całoroczne (wielosezonowe) czy jak się to profesjonalnie nazywa. 15, autko robi tylko mały przebieg do pracy i do domu. W okresie zimowym jeździ  mało.

Więc myślę założyć ojcu takie całoroczne.

Falken Euro All Season - przy takim samym dylemacie założyłem dziadkowi. Bardzo tanie i jako tako się na śniegu trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecicie opony całoroczne (wielosezonowe) czy jak się to profesjonalnie nazywa. 15, autko robi tylko mały przebieg do pracy i do domu. W okresie zimowym jeździ  mało.
Więc myślę założyć ojcu takie całoroczne.
Ja mam Goodyear Vector 4season 2gen. Używam je w zimie. Świetne opony. To moje pierwsze wielosezony i się zaskoczyłem jak dzisiaj takie opony potrafią trzymać nawet na śniegu. Możesz też zobaczyć Michelin Crossclimate tylko Goodyear lepiej poradzi sobie zima a Michelin latem, musisz wybrać co lepsze dla Ciebie.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, V1RU$ napisał:

Jakie polecicie opony całoroczne (wielosezonowe) czy jak się to profesjonalnie nazywa. 15, autko robi tylko mały przebieg do pracy i do domu. W okresie zimowym jeździ  mało.

Więc myślę założyć ojcu takie całoroczne.

Goodyear Vector 4seasons

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.