Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje opon 225/40/18.
Roczne przebiegi ok 10k km. 90% miasto.
Auto +250KM, zależy mi żeby nie ginely w oczach i przede wszystkim bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni. Auto 4x4 ale bezpieczeństwo przede wszystkim.
Fajnie jak wytrzymają ok 4 sezonów i ok 40k km.
Pilot sport 4 będzie dobra czy można znaleźć porównywalnie dobra oponę za mniejszą kasę?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje opon 225/40/18.
Roczne przebiegi ok 10k km. 90% miasto.
Auto +250KM, zależy mi żeby nie ginely w oczach i przede wszystkim bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni. Auto 4x4 ale bezpieczeństwo przede wszystkim.
Fajnie jak wytrzymają ok 4 sezonów i ok 40k km.

Dunlop :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Patryk14 napisał:

Panowie potrzebuje opon 225/40/18.
Roczne przebiegi ok 10k km. 90% miasto.
Auto +250KM, zależy mi żeby nie ginely w oczach i przede wszystkim bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni. Auto 4x4 ale bezpieczeństwo przede wszystkim.
Fajnie jak wytrzymają ok 4 sezonów i ok 40k km.
Pilot sport 4 będzie dobra czy można znaleźć porównywalnie dobra oponę za mniejszą kasę?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

raczej Pilot sport 4. Ewentualnie nowe Hankooki S1 Evo 3 w testach wypadają bardzo dobrze. Jest jeszcze Conti Premium 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zamontowałem GY F1 Eagle Asymmetric 5 w rozmiarze 225/40/18. Kilka postów wyżej dywagowałem na temat komfortu na tychże oponach - zupełnie niepotrzebnie. Mimo dosyć sztywnych ścian bocznych, opony są bardzo komfortowe jak na taki profil i wzmocnioną konstrukcję (XL). Bardzo dobrze wybierają nierówności i nie czuć wszystkiego na drodze, jak na chwilę jeżdżonych, w dodatku szerszych bo 235/40 Continental CSC 5. Co do hałasu, raczej jest w normie, nie jest uciążliwy. Co do trzymania, to tak jak ktoś wspomniał, na nowych oponach, aczkolwiek może to i placebo, ale mam wrażenie, że więcej mogę sobie pozwolić na nich na więcej, niż na Dębicy UHP2, z której również byłem zadowolony - w testach wypada bardzo podobnie do GY pod kątem jazdy po okręgu, aquaplanningu itd, jedynie ustępowała GY w hamowaniu na mokrym i suchym, nawet o 4m. W miarę przebytych kilometrów uzupełnię oponię za jakiś czas.

edit. jedyne do czego mogę się póki co przyczepić, to nie trzymanie dressingu na tych oponach. Przed świętami wymyłem nowe opony tire cleanerem do białej pianki, nałożyłem 2 warstwy dresingu FW, który po prostu spłynął z nich po pierwszej jeździe w niedużym deszczu. Na Dębicy dressing siedział jak wściekły 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździł ktoś z was na Dębicach Frigo HP2? Interesuje mnie rozmiar 225/45/17. Tak myślę, że w przyszłym sezonie zmieniłbym sobie całe koła na większe i będę potrzebował nowych opon.

Do tej pory zawsze kupowałem czy to goodyear, dunlop,nokian. Natomiast o tych dębicach pojawia się wiele opinii(czasem bardzo skrajnych). Doskonale pamiętam jak poprzednie modele zachowywały się na wodzie i błocie. Warto je brać pod uwagę czy jednak celować w coś sprawdzonego?

Będą założone na Volvo s60 2.5T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem kiedyś i jak szukasz opony budżetowej to warto bo to dobra opona ale właśnie należny pamiętać, ze dobra w swojej klasie cenowej. Skrajne opinie powstają pewnie dlatego, ze jak ktoś szuka taniej budżetówki  i kupi HP2 będzie zadowolony, a jak ktoś się napali, ze za małą kasę będzie miał oponę tak dobrą jak premium to wtedy może być lekko rozczarowany.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pływak napisał:

Ja jeździłem kiedyś i jak szukasz opony budżetowej to warto bo to dobra opona ale właśnie należny pamiętać, ze dobra w swojej klasie cenowej. Skrajne opinie powstają pewnie dlatego, ze jak ktoś szuka taniej budżetówki  i kupi HP2 będzie zadowolony, a jak ktoś się napali, ze za małą kasę będzie miał oponę tak dobrą jak premium to wtedy może być lekko rozczarowany.

Szukam czegoś dobrego:) Czyli kupując nokiana czy dunlopa jednak będzie czuć różnice?

Nie chodzi o to, że potrzebuję opony budżetowej. Jestem ciekaw opinii o nich bo być może nie warto dopłacać więcej skoro można mieć to samo z mniej. Ale chyba nie tędy droga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mlun napisał:

Jeździł ktoś z was na Dębicach Frigo HP2? Interesuje mnie rozmiar 225/45/17. Tak myślę, że w przyszłym sezonie zmieniłbym sobie całe koła na większe i będę potrzebował nowych opon.

Do tej pory zawsze kupowałem czy to goodyear, dunlop,nokian. Natomiast o tych dębicach pojawia się wiele opinii(czasem bardzo skrajnych). Doskonale pamiętam jak poprzednie modele zachowywały się na wodzie i błocie. Warto je brać pod uwagę czy jednak celować w coś sprawdzonego?

Będą założone na Volvo s60 2.5T.

Samochód masz stosunkowo mocny. Nie wiem też jakie przebiegi robisz. Generalnie ja zawsze mówię tak:

Jeśli dziennie robisz nie więcej niż te 5, góra 10 km do pracy przez miasto. Rzadko bądź wcale nie wyjeździsz gdzieś dalej tym samochodem. Ogólnie śmigasz po mieście tylko. Nie masz potrzeby w inwestowanie opony klasy premium i w zupełności Dębica, Barum czy inne tego typu opony wystraszą. Dlaczego? Bo śmigasz po mieście więc prędkości nie wielkie tym samym szanse na poślizgi małe. Szum większości opon pojawia się przy wyższych prędkościach więc raczej w tej kwestii nie poczujesz różnicy. Zwłaszcza że Dębica rzeczywiście należy raczej do cichych opon. Różnice między oponą lepszą a budżetową w mieście możesz chyba zobaczyć w sumie tylko przy ostrej jeździe, ruszając ostro spod świateł (przyczepność) lub na dziurach jak twarda jest mieszanka. 

Jeśli śmigasz więcej, nie tylko po mieście. Czy też podobnie jak ja dziennie robisz już z 60-80km. Moim zdaniem warto zainwestować. Poczujesz różnice oczywiście głównie poza miastem. Już na drodze krajowej jadąc z 90km/h możesz zauważyć że opona lepiej klei, mniej szumi lub też dłuższa jest jej trwałość. Osobiście przerabiałem temat różnych opon i jak najbardziej zgodę się że do miasta nic więcej niż opona budżetowa nie jest potrzebne. Lecz osobiście przekonałem się że jak śmigasz autostradami to różnica w trzymaniu opony między np. Dębicą a Pirelli potrafi być znacząca. Oczywiście nie neguje osób które pomimo tego używaj opon Dębica, jeśli to im wystarcza to nic w tym złego. Tylko jeśli dotąd jeździłeś na Goodyearach to po przesiadce na Dębicę możesz być nieco zaskoczony. Możesz - nie musisz.

Mam sąsiada który robi duże przebiegi na Dębicy i to w Audi A6 i mu styka, jest zadowolony. A jego syn jak do BMW E90 wrzucił Dębicę to po zrobieniu 4 tysięcy kupił Falkena bo stwierdził że jeździło się na nich okropnie i je sprzedał. Wszystko moim zdaniem zależy tylko od twoich wymagań i stylu jazdy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mlun napisał:

Szukam czegoś dobrego:) Czyli kupując nokiana czy dunlopa jednak będzie czuć różnice?

Nie chodzi o to, że potrzebuję opony budżetowej. Jestem ciekaw opinii o nich bo być może nie warto dopłacać więcej skoro można mieć to samo z mniej. Ale chyba nie tędy droga:)

Wiec wychodzisz z takiego założenia jak Ci to jadą po Frigo HP2 bo też myśleli, ze za mniej dostaną więcej 😉 Niestety tak to nie działa. Dębica należy do Goodyeara i koncern nie pozwoli aby ich linia budżetowa deptała po piętach topowym produktom należącym do koncernu. Ja kupowałem Dębice HP2 w ciemno jak wprowadzana była dopiero na rynek i nie było żadnych testów, kupowałem świadomie jako oponę budżetową i się na niej nie zawiodłem bo jest to naprawdę dobra budżetówka z aspiracjami do klasy średniej.

BTW co do Nokiana to nie był bym taki pewien bo w którymś teście chyba wypadł podobnie do HP2 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Kormoran UHP

Szukam w rozmiarze 215/45/17 i nie wzmacnianych XL, spokojnie indeks nośności 87 wystarczy, zresztą tak przewiduje producent.

Ktoś może miał styczność? Na allegro wychodzi komplet 819 zł. Klasa premium odpada więc coś z tańszych propozycji zamiast tych polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mlun napisał:

Czyli moje przypuszczenia jednak się potwierdziły.

Pytanie tylko na ile one odstają od konkurencji:) Pamiętam, że poprzednie frigo 2 na wodzie i błocie to tragedia była.

I liczysz, ze amatorzy na forum internetowym będą w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie? 😉 Bądźmy poważni nie widzę w tym temacie ani jednej osoby kompetentnej do wystawiania obiektywnej ocen porównawczych bo wszystko to są subiektywne opinie użytkowników łącznie z moją 😉 Chcesz mieć odniesienie szukaj testów np. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pływak napisał:

I liczysz, ze amatorzy na forum internetowym będą w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie? 😉 Bądźmy poważni nie widzę w tym temacie ani jednej osoby kompetentnej do wystawiania obiektywnej ocen porównawczych bo wszystko to są subiektywne opinie użytkowników łącznie z moją 😉 Chcesz mieć odniesienie szukaj testów np. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm

Uważam, że jak najbardziej ktoś może porównać opony skoro jeździł na obu modelach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mlun napisał:

Uważam, że jak najbardziej ktoś może porównać opony skoro jeździł na obu modelach:)

W tych samych warunkach, tym samym autem, bezpośrednio jedne po drugich? Nie, że jedne miał (ma) w aucie X, a drugie w aucie Y, nie, ze zmienił zjechane opony X na nówki sztuki Y, a nawet jeśli w jednym sezonie jeździł na obu oponach to jak obiektywie je ma ocenić? Jakie pomiary? W jakich warunkach? Niestety nie jest tak łatwo i wszystko to są opinie subiektywne. Jak ktoś chce się sugerować opinią internetowego anona, którego nie zna nie wie jakie ma doświadczenie, czym jeździ, ani jak jeździ to śmiało mi nic do tego nie moja kasa nie moje auto :D Ja na ten przykład z wyżej wymienionego testu miałem i Frigo HP2 i Dunlopy WS 5, które są na pierwszym miejscu w tym sek, że na dwóch zupełnie różnych autach wiec moja opinia była by o kant tyłka potłuc ;)

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tazman Budżet do 820 PLN ? Chyba nic poza Kormoran nie znajdziesz. Możesz trochę dorzucić do wcześniej proponowanych Barum lub Dębica ;-) 

@Pływak Dokładnie. Testować opony w tych samych warunkach to jest trudna sprawa i dla większość z nas niemożliwa. Nie każdy pewnie rozumie to co napisałeś. Subiektywnie może wydawać się (ja również mam takie odczucia i każdy kto zmienił opony) że opony są lepsze / gorsze od poprzednich pod różnym względem. Ale wpływa na to cała masa czynników. Dlatego opinie nasze są subiektywne a nie obiektywne. Chodź patrząc na wyniki testów jak bardzo potrafią się różnić można też wyciągnąć wniosek jeden - że test testowi nigdy nie będzie równy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, SebastianURL napisał:

że test testowi nigdy nie będzie równy.

Tak dlatego ja osobiście ostatnio często korzystam właśnie z portalu tyrereview i przeglądam kilka różnych testów, tak na zimę wybrałem Dunlopy Winter Sport 5 i na lato Falken Azenis FK510 i się nie zawiodłem 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak testy opon są więcej warte niż 95 procent testów specyfików detailerskich icon_wink.gif.c9ee0fe609322662ef8a094816c65a6c.gif

Wystarczy poczytać: "jakby trochę mniej śliski","odrobinę bardziej szklisty", ciemniejszy, jaśniejszy itp.

I wszystko to przy tysiącach rodzajów lakierów, roczników samochodów, rodzaju oświetleń, garaży, myjni, podwórek, pogody i rąk które to nakładają oraz oczu które oglądają. icon_wink.gif.c9ee0fe609322662ef8a094816c65a6c.gif

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy jeszcze do tego testy ręczników do osuszania i innych mikrofibr wyższej klasy. Ktoś nówke ledwo odpakowaną porównuję do pranej już kilka razy szmatki. Szyki przykład, wszedł silk gyeon, po testach, super sztos bez smug. Wszedł Monster od WS porównany do pranego parę razy Silka, silk smugi, Monster sztos. I tak dalej znowu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tazman napisał:

Panowie.

Kormoran UHP

Szukam w rozmiarze 215/45/17 i nie wzmacnianych XL, spokojnie indeks nośności 87 wystarczy, zresztą tak przewiduje producent.

Ktoś może miał styczność? Na allegro wychodzi komplet 819 zł. Klasa premium odpada więc coś z tańszych propozycji zamiast tych polecicie?

Za prawie tyle samo na oponeo jest polecany Nexen i nowy Barum. Akurat Kormoran nie wypuścił dobrych opon nigdy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.