Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

41 minut temu, rasz napisał:

Witam, a ja mam pytanie czy opony Michelin Primacy 4 225/45/17 naprawdę warte są takiej ceny ok. 410 zł za sztukę? Czy do toyoty auris 2 1.6 benzyna jazda raczej spokojna, 70% miasto warto założyć je? Może inne polecacie, chętnie rozważę inne propozycje. Przy zakupie miałem Continentale contipremiumcontact 5 ale już się skończyły i poszukuję czegoś innego.

Nie dawno wyszły więc opini jest nie wiele. Chcesz zaryzykuj :) z tego co pisza na forach zagranicznych - są dobre. Po za tym ten rozmiar tak kosztuje jeśli chodzi o pólke premium wiec to  nie jest jakiś szok cenowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Warczyburg jak jest problem z ceną ze wzgledu na nietypowy rozmiar to jeśli masz zapas w nadkolu to weź 205/55/16. To tani rozmiar a różnica w średnicy całego koła wyniesie 10mm więc ok.

@rasz  mialem primacy 3 i były extra. Skończyły się dopiero po 60tys km w ponad 200KM aucie. Micheliny generalnie wolno się zużywają te standardowe a co do właściwości jezdnych to nie bedziesz miał zastrzeżeń.

@davor połowa 2018, już przyszly do sklepu ale jeszcze nie odebrałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2019 o 00:45, PROPER napisał:

Czy ktoś miał Goodyear efficientgrip performance? Jak z trwałością ? 

Testowałem, jakieś 20tys na nich zrobiłem.

Nie dostrzegłem zauważalnego zużycia mimo zapasu mocy pod nogą.

Plus całkiem dobre trzymanie na mokrym, genialna amortyzacja nierówności.

Są dość miękkie. Jednak jest to jednocześnie minus, bo do agresywnej jazdy na zakrętach się nie nadają.

Są mniej uniwersalne niż F1.

Produkt ma małe opory toczenia, są ekonomiczne, przyczepność i żywotność ok. Sprawdzą się do jazdy miejskiej lub szybkiej autostradowej po prostych.

 

Do latania w zakrętch lub jakieś mocne rwd bardziej polecam F1 w rozsądnej cenie. Lub drogo Pilot Sporty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, rasz napisał:

W1Michal a jaki polecisz inne opony marki premium? Zdaję się na Ciebie bo doradzałeś mi w kwestii opon zimowych, wybrałem Nokiany i jestem zadowolony.

 

jak cena nie gra roli To Michelin Pilot Sport 4. Jak ma być taniej to Hankook S1 Evo 2. Coś pomiędzy Dunlop Sport MAxx RT2, Conti Premium 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROPER  mam te GY 2 sezony i są ok, dla mnie podstawą było to żeby były ciche (Japończyk z wyciszeniem nadkoli to wiadomo dupy nie urywa) drogi się trzymają poprawnie. W zakrętach fakt może zbyt miękkie ale w 140 KM dają rade, trochę czuć jak by bujało budą ale nie ma mowy żeby wyrzucało na nich w pobocze. Zużycie po 30k nie ma dramatu wg. mnie normalne nie za duże nie za małe w sam raz. W deszczu kłęby wody za autem są i też dobrze trzymają się nawierzchni nie odczuwam żebym tracił kontakt z asfaltem nawet przy wyższych prędkościach. Jeśli chodzi o cenę do jakości to warto brać ale też nie ma co wymagać sportowych doznań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuje opon letnich do opla astry j
Rozmiar który mam obecnie to 215 50 17. Na takim auto Wyjechało z salonu.
Mogę wrzucić również 225 45 17
Zmiana rozmiaru na ten drugi wiąże się z plusem komplet wypada korzystniej cenowo.
Zastanawiam się nad hankook ventus prime 3 bo wyczytałem tutaj, że są całkiem ok biorąc pod uwagę moje potrzeby. Robię rocznie ok 7 tys km. 85% po mieście.
Mam możliwość kupić komplet nowych 215/50/17 Bridgestone turanza er33 w cenie 1100 zł ale mało opinii na temat tych opon w internecie.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2018 o 23:26, lol19pl napisał:

@maciek-drummer Przecież napisał, że przerabiał temat wiele razy, jak w ogóle śmiesz podważać tą opinię 😁

 

Naucz się czytać ze zrozumieniem.

Nie mam nic do podważania opinii więc nie wiem po co te teksty.

Napisałem, że temat przerabiany dwa razy. Dwa razy to wiele? Mając 10 samochodów w firmie mam dobrze wyrobione zdanie na temat różnych gum. Pozdro@lol19pl 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Vector 4 seasons są ogólnie chwalone, zwróć uwagę na nie.  Z tych co podałeś to Michelin

 

Mogę coś wiecej powiedzieć o TS850P,  przyczepność wzorowa, reakcja na skret bajeczna, z początku troche głośnawe były jak było sporo wody na jezdni, teraz sam nie wiem może sie przyzwyczailem może to kwestia wysokiego bieżnika (9,2 mm). Mam indeks XL czyli wzmocnione i są bardzo miękkie, wręcz jak na opone o aspiaracjach sportowych to lekko za miękka, także raczej polecam brać XL jak ktoś ma spory profil. Co do zużycia - mistrzami trwalości nie będą ale coś za coś. Nie dużo jezdzę wiec mi to nie przeszkadza ale jak ktoś ma mocne auto i sporo lata to po 2 sezonach nie wiele ich zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za moda u producentów na miekkie opony? Czlowiek przeglada te testy letnich, opony wypadaja niezle a pozniej dopiero w komentarzach czytam ze polowa stawki to mieciutkie opony na ktorych nie idzie jechac w zakretach bo tak boki wygina np sport bluresponse 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pawelus668 napisał:

Co to za moda u producentów na miekkie opony? Czlowiek przeglada te testy letnich, opony wypadaja niezle a pozniej dopiero w komentarzach czytam ze polowa stawki to mieciutkie opony na ktorych nie idzie jechac w zakretach bo tak boki wygina np sport bluresponse 

Tak z ciekawości popatrzyłem na testy i trzymanie w zakrętach na mokrym i suchym. Średnia prędkość dla tego Dunlopa jest tylko około 2km/h niższa niż dla opony która w tej kategorii jest na pierwszym miejscu. Czasem mam wrażenie, ze ludzie kupują opony do swoich aut z myślą o Nurburgringu i faktycznie taka różnica ma znaczenie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawelus668 napisał:

A porownywal ktos twardosc tych samych opon w wersji z i bez XL? jesli chodzi o Falken FK510 to sa miekkie czy twarde? 

Sa moze jakies testy opon ale np po polowie zuzycia bieznika? 

Mógłbym odpowiedzieć na to pytanie bo jestem po sezonie z Falkenem na RSie ale nie wiem gdzie jest granica miedzy oponą twardą, a miękka 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to bym brał niezależnie do jakiego auta takie jak przewidział producent. No chyba, że się znacie lepiej, niż sztab inżynierów produkujących auto.
Czasami są to opony, które mają niskie opory toczenia tzn. Samochód ma zużywać mniej paliwa. Takie opony, fajnie że powodują mniejsze zużycie, ale zaniedbują drogę hamowania czy jazdę na mokrej nawierzchni. Kolejnym przykładem jest moje bmw - akurat nie wątek ogumienia, ale przypadek, który mogę przytoczyć. Awaryjny silnik n62, który ma wady. Uszczelniacze zaworowe, ogólnie wszystkie uszczelki, problemy z układem chłodzenia - rurka między głowicami. Czym jest spowodowana? A tym że producent wkłada do tego silnika termostat, który otwiera się przy 105°C. Ciasne V8 i 105 ° trzyma jak w termosie, 30 na zewnątrz i wszystko się topi. Innego termostatu producent nie przewiduje. Czy to dobre - napewno nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lol19pl napisał:

A ja to bym brał niezależnie do jakiego auta takie jak przewidział producent. No chyba, że się znacie lepiej, niż sztab inżynierów produkujących auto.

Producenci zalecają zmiane oleju co 30 tyś.....zmieniam co 12 tyś i wiem jak ten olej wygląda po takim przebiegu, i mam gdzieś co każe producent bo potem to ja go będe remontowal po gwarancji wiec nie zawsze ci inżynierowie mają racje :)  Po za tym nie ma wytycznuch co do marki opon, trzeba się trzymac indeksów i nie cudować zbytnio z rozmiarami bo niektórzy kombiniują zakladając inne opony rozmiarowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@W1Michal Jasne, że nie ma wytycznych co do marki opon, i świetnie, bo konkurencja to najlepsza możliwa zaleta wolnego rynku, ale jak ktoś bierze oponę XL z nośnością jak na audi q7 do VW Polo (oczywiście abstrakcja, bo w takim rozmiarze pewnie nie znajdzie), bo on jest sportowy kierowca, normalnie Kubica v2 to pewnik, że zobaczmy go w dowolnym programie na YT z kamerkami samochodowymi, jak wyfruwa na zakręcie w śniegu/deszczu bo opona była twarda jak skała i nie była w stanie zachować się tak jak przemyślał to producent. Chcecie twarde opony, to sobie wybierzcie taki model, który po prostu jest twardy, albo weźcie run flat bo wbrew pozorom opona o wyższej nośności, indeksie prędkości i do tego wzmacniana wcale nie jest lepsza od tej o niższych współczynnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli ktoś chce sztywną/twardą oponę, to ma na myśli ścianki, a nie twardość bieżnika, który akurat twardy jest w oponach typu eko, gdzie niskie opory toczenia i mniejsze zuzycie paliwa są ponad tym jak opona trzyma przyczepność. Sztywna ścianka na pewno daje lepszy feedback kierowcy, większą pewność prowadzenia przy szybszych manewrach skrętu. Opony gdzie ścianka jest miękka powodują pływanie samochodu przy szybszych manewrach, pojazd jest mniej stabilny, ale na pewno jest bardziej komfortowo. Także zależy kto czego oczekuje, ale o ile sztywna ścianka jest fajna na równej krętej drodze, o tyle przy pokonywaniu typowych polskich dróg gdzie na małym odcinku jest 100 różnych asfaltów nałożonych jeden na drugim byle jak, byle nie było dziur, to sztywna ścianka na takiej nawierzchni wg mnie daje gorsze odczucia z jazdy niz miękka, nawet jadąc po łuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.