Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam 300 konną ośkę (chociaz nie wiem jakie to ma znaczenie bo gaz nie dziala zero jedynkowo) i opony klasy sredniej na które sie przesiadlem z Pilot Sportow i na suchym kleją nie gorzej, a na mokrym lepiej więc to moze ludzie polecajacy i zachwalajacy markowe sredniaki po prostu nie mieli okazji jezdzic czyms mocniejszym to tez od opon nie wymagają za wiele? Pirelli to taki Nokian opon letnich lecący na opinii z przed lat, a jak pokazują testy jest sporo ciekawszych alternatyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Pływak napisał:

Mam 300 konną ośkę (chociaz nie wiem jakie to ma znaczenie bo gaz nie dziala zero jedynkowo) i opony klasy sredniej na które sie przesiadlem z Pilot Sportow i na suchym kleją nie gorzej, a na mokrym lepiej więc to moze ludzie polecajacy i zachwalajacy markowe sredniaki po prostu nie mieli okazji jezdzic czyms mocniejszym to tez od opon nie wymagają za wiele? Pirelli to taki Nokian opon letnich lecący na opinii z przed lat, a jak pokazują testy jest sporo ciekawszych alternatyw.

Wiem, że Ty jako najbardziej świadom użytkownik tego forum uważasz się za ostatnią instancję oceny czegokolwiek, ale jeżeli ktoś inny niż Ty kupuje coś, wcześniej usiłując rzetelnie porównać to z innymi alternatywami, a z wyboru jest zadowolony, to też może mieć rację. Jako użytkownik zimowych Nokianów i letnich Pirelli - jestem w stanie ich walory opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz tu pisalem kiedyś gdy ktoś mnie zapytal o ocene opon, ze nie jestem tak kompetentny jak inni uzytkownicy tego forum co maja naście aut i robia chyba setki tysięcy kilometrow bo o co ich nie zapytac to tym jezdzili aby obiektywnie ocenić opony dlatego zawsze opinie popieram testami, a nie moim widzimisie 🙂 Po prostu znow wypowiedziales sie o czyms o czym nie masz pojecia, a akurat pech chcial, ze mam i 300 konną ośkę i pilot sporty o ktorych wspomniales 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety jednym do wyboru opon wystarcza opinia internetowych anonow, ktorych nie znaja, nie wiedzą ani czym ani jak jeżdżą i czy w ogóle mają dane opony czy też ma je ich tata, mama czy inny wujek... inni jaraja się etykietami EU bo jak na etykiecie dwa razy A i malo decybeli to musi byc super... jeszcze inni przeglądają różne testy i porownania z branzowych portali... który sposób wyboru opony jest najlepszy kazdy niech oceni sam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Pływak napisał:

Ja juz tu pisalem kiedyś gdy ktoś mnie zapytal o ocene opon, ze nie jestem tak kompetentny jak inni uzytkownicy tego forum co maja naście aut i robia chyba setki tysięcy kilometrow bo o co ich nie zapytac to tym jezdzili aby obiektywnie ocenić opony dlatego zawsze opinie popieram testami, a nie moim widzimisie 🙂 Po prostu znow wypowiedziales sie o czyms o czym nie masz pojecia, a akurat pech chcial, ze mam i 300 konną ośkę i pilot sporty o ktorych wspomniales 😉

I Pirelli P7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pije do tego, ze twierdzisz, ze od P7 nie mozna wymagac klejenia takiego jak od Pilot sportow, a niby dlaczego nie skoro można wymagać tego od opon klasy nizej jak hankook czy falken? Czyli do czego doplacamy w P7 skoro nie mozemy wymagac klejenia, ktore oferuja nawet tansze opony? Stalem przed wyborem kupic dwie PS3 lub 4 Falkeny. Po testach wybralem falkeny oczekujac od nich nie gorszej trakcji niz na PS3 i się nie zawiodlem. Lepiej stawiac oponą poprzeczke wyżej niż jarać się samą marką. Z Pirelli mialem na Brerze P Zero przez prawie caly okres posiadania tego auta i cena nieadekwatne do tego co oferowala. Opona dobra ale nie za taką kasę. Niestety niektóre marki stoją od jakiegoś czasu w miejscu, a tansza konkurencja mocno ciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wiedziec w ile schodzą w tak mocnej osce opony? Jakieś 30k km niezaleznie co byś założył i to mówię ze swojego doswiadczenia i auta, a nie z cioci, wuja czy dziadka 😉

Tutaj tegoroczny test mamy i P7 i tańsza alternatywę. 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Test-World-Summer-Tyre-Test.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po ponad 20 tys. (musiałbym sprawdzić ile dokładnie w papierach, oczywiście wyłączając zimy) jest 2x 5,5 mm i 2x 6 mm, ale kucyków całe 101 (to bliżej 125 niż 300) i niutów chyba 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega miał P7 na Golfie VII 1,4 125 koni. po 25 tyś z przodu nie za wiele ich zostało. Można było jeszcze jezdzić ale 35 tyś to max. Teraz ma Conti premium 5 i twierdzi że wytrzymalsze i lepsze na mokrym. Także P7 jak na opone nie stricte sportową to wytrzymałość ma przeciętną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taka ostatnio tendencja. Jak w testach wychodzi, ze opony robią więcej jak 40k km (co oczywiście jest wróżba bo na podstawie przejechanych kilkuset kilometrów oceniają zuzycie) to już jest wielkie wow. Większość opon realny przebieg ma 25-35K km.

 

Pierwszy lepszy przykład

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wierzcie lub nie na ojca aucie 250 Nm Conti premium 2 przejechały 35 tyś i jest jeszcze 5,9 mm bieżnika. Zimowe TS830P to samo. Poszły do żyda za grosze bo sie zestarzały a zużyć sie nie chciały 🙂 Tyle tylko że jazda eko po mieście 🙂 także styl jazdy ma duże znaczenie. Ruszanie ostro spod świateł i ostre hamowanie zjada kapcie dość szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, W1Michal napisał:

Zimowe TS830P to samo

Tu mogę potwierdzić, że te są bardzo odporne na zużycie. 

Kupiłem 3 letnie, potrzymałem 2 lata i sprzedałem ze sporym zapasem gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... i mamy tak jak dziś ok 15* za oknem a ja jeżdżę na zimówkach. W zeszłym roku to samo. Wychodzi na to, że powinna się szybciej zużyć niż letnia a w praktyce myślę że 2 sezony jeszcze pociągnie (mimo że 2 ma już za sobą). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, na tych wyżej wspominanych TS830P przelatałem cały rok. Tak jeździłem, całe gorące lato na tych zimówkach i tak jak kolega napisał, opony nie do zdarcia tak jak by bez żadnego problemu mogły zrobić 50K i więcej. One się poprostu nie zużywały.

 

Teraz możecie mnie spalić za jazdę na zimówkach w lato 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ja juz tu pisalem kiedyś gdy ktoś mnie zapytal o ocene opon, ze nie jestem tak kompetentny jak inni uzytkownicy tego forum co maja naście aut i robia chyba setki tysięcy kilometrow bo o co ich nie zapytac to tym jezdzili aby obiektywnie ocenić opony dlatego zawsze opinie popieram testami, a nie moim widzimisie


100/100. Trafione w punkt.
Na dwóch forach zauważyłem że są minimum dwie grupy znawców: "wszystkowiedzący" i "wszystko mający", gdzie po przejrzeniu kilku wpisów wynika że mieli już wszystkie możliwe opony, wszystkie rozmiary i musieliby jeździć non stop na granicy przyczepności pięcioma samochodami jednocześnie aby to "przetestować"
Nie ufam tej grupie ;-)
I druga grupa " szwagier/treść/kumpel miał".
Oczywiście nie dodają że kumpel to wielbiciel 25 letnich BMW i opon otrzymanych w komplecie od Niemca co się cieszył że się pozbył. A teść ma 79 lat i piątki nie wrzucił od 10 lat ;-)
Tylko testy i to raczej nie niemieckie ;-)
Po co czytam fora? Z przyzwyczajenia ;-)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, StreamHD napisał:

Teraz możecie mnie spalić za jazdę na zimówkach w lato 😄 

Kiedyś stwierdziłem, ze na koniec sierpnia nie będę kupować letnich bo i po co jak za 2 miechy znów zimówki trzeba zakładać jak zabrakło mi kilkanaście centymetrów na drodze podczas awaryjnego hamowania to po tygodniu kupiłem letnie i zakładałem jakoś na początku września. Każdy uczy się na błędach 😄

 

6 minut temu, _harry napisał:

Tylko testy i to raczej nie niemieckie ;-)

Niestety trudno o inne bo większość to testy niemieckojęzyczne tłumaczone na inne języki czy to Autobild, Auto Motor und Sport, AutoZeitung, ADAC itp itd. ale jak ktoś dokładnie przejrzy kilka patrząc nie tylko w klasyfikacje końcową ale i w poszczególne wyniki szczątkowe to i tak dowie się więcej niż z forumowych "mam, polecam" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti 830P to były genialne zimówki. Nie byly to opony na zaspy ale na mokrym i gołoledzi były rewelacyjne. Na suchym latało sie jak na letnich. Założyłem 850P i zobaczymy zimą. Generalnie są głosniejsze i to sporo. Nie wiem czy to kwestia wysokiego bieżnika (9,3 mm)ale na nowym asfalcie gdzie jest sporo wody szumią dość mocno. Po za tym nie mam uwag czekam na snieg 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.