Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Jest chodzi o rainsporty... troszeczkę na tej oponie jeździłem. Fajnie się trzyma ale niestety bieżnik dość szybko znika. Dla mnie nie był to problem bo robię rocznie do 7 tys km głównie po mieście. Niewątpliwie osoby z cięższa noga, które robią sporo km mogą być rozczarowane.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, vangsta napisał:

@Fredi88 miałem to samo - kupiłem model Turanza Er200, głośne i nietrwałe 😕

No dokładnie. Po zakupie auta założyłem zimówki. Na wiosnę wrzucając letnie bridgestony przeżyłem szok. Myślałem że łożyska poleciały taki hałas :-D Auto mam niecałe 2 lata. Przebiegu 65 tys. Zimę mam na aucie od (najpóźniej) 1 listopada do połowy kwietnia. Wychodzi więc idealnie pół roku dla letnich i pół dla zimówek. Po 30 tys km letnie są niemal zjechane do ograniczników a nie oszukujmy się moje 125km nie pamiętam kiedy ostatnio piszczało oponami :lol:. Strasznie mierne opony nie warte żadnych pieniędzy. Jako ciekawostkę tylko dodam że produkowane w PL :blink: Już chyba wolałbym na dębicach jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, vangsta napisał:

@Pływak jest jeden wyjątek - Dunlop SP Sport Maxxx RT2 oraz najnowsza RT3 - od lat je kupuje, bardzo przewidywalne i trwałe opony - do tego mają klasę głośności A (67dB).

Nie ma czegoś takiego jak "klasa głośności A", literami oznacza sie tylko energooszczędność (opory toczenia) oraz przyczepnosc na mokrym to raz, a dwa te etykiety co juz tu wiele razy pisalem można o kant tylka rozbić bo nawet opony budżetowe z etykiet wyglądają super. Wystarczy poczytać dyrektywę UE na temat nadawanie etykiet i już wiadomo, ze wyniki sa mocno naciągane 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi88 to dla porównania SP Sport Maxxx RT2 (Octavia z 2016, 2.0/150km) - nie wiem kiedy ani jak, uszkodzenie kompletnie niewyczuwalne w czasie jazdy:

59w8HdA.jpg

Od sierpnia 2016 (zatem końcówka lata + cały 2017 plus 2018r do sierpnia - czyli można rzec że 2 sezony) - przednie opony mają 4,5mm, tylne 5,5mm. 

Ówczesny przebieg auta to 101kkm; zakup pary nowych SP Sport Maxxx RT3 na przednia oś to niespełna 700zl z montażem zatem akceptowalne. 

@Pływak kup, wyróbuj, wypowiedz sie. 

Sam mi to kiedyś wypomniałeś 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, vangsta napisał:

@Fredi88

@Pływak kup, wyróbuj, wypowiedz sie. 

Sam mi to kiedyś wypomniałeś 🙂

Po pierwsze mam juz opony, po drugie nie pije do ich jakości, a do sugerowania się przy wyborze opon tymi smiesznymi etykietami EU bo równie dobrze można znaleźć chinczyka z 67dB na etykiecie 😉

BTW nie ma to jak podawać żywotność opon w "sezonach" 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak taka Austria - od 1.11 do 15.04 - brakuje 2 tygodni do 50:50 🙂

Kwestia jak używasz samochodu - jak dla mnie auto ma być gotowe do użytku w każdej porze - już wolę się tobie tłumaczyć czemu za 2 tygodnie założę zimowki aniżeli zastanawiać się czego się spodziewałem w październikowy poranek po oponach letnich. 

Jak masz dobre opony zimowe, pojedziesz na mokrym i suchym. 

Jak masz dobre opony letnie, nie pojedziesz na śniegu/lodzie. 

Prościej już nie potrafię. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wlasnie nie rozumiem dlaczego mi sie tlumaczysz. Napisalem tylko,  ze podawanie zywotnosci w sezonach jest bez sensu bo wlasnie kazdy uzywa auta inaczej i lepiej podawac zywotnosc w postaci przebiegu, a nie rebusu do samodzielnego rozwiazania. Mowisz, ze dunlopy nie daja rady w październikowe poranki? To chyba pozostanę przy Falkenie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak zważywszy na to jaki mieliśmy upalny wrzesień, trochę suchar.

Kilka lat temu mieszkałem w Nowym Targu, tam normą było zmienianie opon na zimowki w październiku zaś na letnie na weekend majowy - będziesz się z nich śmiał, a oni z ciebie, i żaden nie uwierzy w rację innego dopóki nie rozbije sobie auta/łba. 

Kończąc temat - mam dobre auto, mam do kogo wracać - jutro w nocy u mnie będzie +1 i deszcz - na spokojnie pojadę do pracy miejskim, wezmę sobie z centrali zimowki, zamontuje - teraz  to kwestia dni, tygodni jak zacznie się wysyp przymrozków i wypadków, po co takie wyczekiwanie.

Jeśli nadal musisz ciągnąć dyskusję, PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pavlik napisał:

To które w końcu brać? jazda tylko po Wawie, w zimie myślę 6kkm na sezon, FWD 230KM, opona 225/45R18.

Nokiany? Nexeny? czy coś jeszcze innego? na trwałości mi nie zależy, ważne aby się lepiła 😉

W RS mam na zime Dunlopy Wintersporty 5 wbrew temu co niektórzy tu sądzą dalo sie 300konnym fwd dojechac nawet do Czech na narty i nie trzeba było czekać do roztopów :lol:

@vangsta alez ja nic nie ciągnę po prostu się niepotrzebnie nakreciles odnośnie mojego komentarza dotyczącego etykiet .... doskonale też rozumiem, ze ludzie mieszkaja w roznych rejonach, poruszaja sie roznymi drogami i jeden zmieni na koniec wrzesnia inny na koniec listopada dlatego tez moj komentarz odnosnie podawania zywotnosci w sezonach bo dla jednego trwa 6 miesiecy dla innego 4, jeden zrobi 5k drugi 25k....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, stawek napisał:

@Pływak jakbym wiedział to bym Was nie pytał 🙂 Wziąłem na celownik najbardziej popularne opony w tym budżecie więc chce wybrać coś ze sprawdzonych marek. Jeśli jest rzeczywiście tak jak piszesz to sprawa się wyjaśniła 🙂 Chyba, że zaproponujesz jeszcze coś od siebie w tych pieniądzach co powyższe (max 1200zł/kpl.)

Pirelli P7.

12 godzin temu, Pavlik napisał:

To które w końcu brać? jazda tylko po Wawie, w zimie myślę 6kkm na sezon, FWD 230KM, opona 225/45R18.

Nokiany? Nexeny? Pirelli? czy coś jeszcze innego? na trwałości mi nie zależy, ważne aby się lepiła 😉

Jakbyś mnie personalnie zapytał, to powiem: Nokiany bez dwóch zdań, ale sam widzisz, jak uznaniowa jest to kwestia. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś zastanawia się nad oponami letnimi to ze swojej strony wyrażę opinię na temat Dębica UHP. Mam te opony w BMW E91 oraz Oplu Signum. Opona cicha, dobrze trzymająca się drogi na suchym i mokrym. Wysoki indeks prędkości do 300km/h. Auta są na nich stabilne, dobrze się prowadzą. Wyważenie łatwe i nie trzeba używać wielu odważników. Co do zużycia to nie mogę się wypowiedzieć gdyż oba komplety mają mniej jak 3 tys. km przebiegu. W BMW 2 szt. 225/40/18 i 2 szt. 255/35/18 w Oplu 4 szt. 225/45/17. W trzecim aucie typowo do wożenia worków z cementem, które nie ma już żadnej wartości rynkowej w ubiegłym roku kupiłem nowe zimowe zeetexy WP1000. Koszt rozmiaru 15" to ok 570zł, opona miękka dobrze zachowująca się na śniegu, przyzwoicie odprowadzająca wodę i błoto pośniegowe, cicha. Do auta zapasowego, które służy do jazdy wokół komina rozsądny wybór. Czy je kupić każdy odpowie sobie sam. Do mojego stylu jazdy i przebiegów są odpowiednie. W mojej ocenie stosunek ceny do jakości Dębicy czy nawet Zeetexów jest bardzo korzystny i ja jestem z tych opon zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły sie wyniki nowego testu autobilda

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm

 

Wreszcie w teście pojawiła się nasza "polska" Dębica Frigo HP2. Dla mnie wynik bez zaskoczenia wypadła dokładnie tak jak ją tu opisywałem kiedyś czyli budżetówka, która spokojnie może aspirować do klasy średniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę, że wspominany przeze mnie kilka stron wyżej Bfgoodrich G-FORCE WINTER2 posiadający ten sam bieżnik co Kleber Krisalp HP3 (sprostujcie mnie jeśli się mylę) radzi sobie całkiem nieźle. I w tym budżecie to chyba będzie mój wybór 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest z tym mokrym odnośnie Nokiana. W autach, którymi jeżdżę, nie ma dwóch takich samych kompletów opon, zresztą u mnie to są sporadyczne przypadki, żeby kupić takie same opony dwa razy (zdarzyło się tylko w przypadku... Nokianów WR D4 i Pirelli Cinturato P7). Od samego początku wysoko ceniłem trakcję tych opon na mokrym, w kałużach i błocie pośniegowym. Nie jest to tylko moje zdanie. Uprzedzając hejty: just sayin'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, W1Michal napisał:

Vredestein na szarym końcu na mokrym z tego co piszą lipa. Ale niektórzy twierdzą że są premium 🙂 hałas też nie bardzo czyli tak jak pisałem

Dlatego ja zawsze powtarzam aby patrzeć na testy, porównać kilka różnych jak opona wypada powtarzalnie w trzech, czterech testach wtedy można przyjąć to za wyznacznik przy wyborze opon. Niestety internety mają to do siebie, że ludzie przeważnie chwalą wszystko co kupią. Wystarczy wejść w opinie na oponeo wszystkie opony niezależnie czy totalne badziewie z chin czy premium to ocena w okolicach 5 😉

5 minut temu, Michał126 napisał:

Dziwne jest z tym mokrym odnośnie Nokiana.

Niestety albo nokian nie utrzymuje jakości swoich produktów albo te opony naprawdę nie są takie świetnie jak je na forach opisują. Czasem w pojedynczym teście potrafią wypaść bardzo dobrze po czym kilka następnych testów rożnych magazynów i są daleko za czołówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Pływak napisał:

Niestety albo nokian nie utrzymuje jakości swoich produktów albo te opony naprawdę nie są takie świetnie jak je na forach opisują

Jak masz wyrobioną markę to możesz zaczynać schodzić z jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.