W1Michal Opublikowano 19 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 49 minut temu, Pływak napisał: Temat jest o oponach do dupowozów, a nie na track day. Oponą bezkompromisową do codziennego użytku jest opona, która sprawdzi się latem w każdych warunkach, a nie taka przy której uważnie musimy śledzić prognozę pogody. Pilot SportCup 2 były montowane w Megane RS Trophy i o ile do bicia rekordu na Nurburgringu się nadały to do codziennej jazdy niekoniecznie, a uwierz, ze jak laik przeczyta, ze to opona "bezkompromisowa" to jest w stanie taka kupić do auta na co dzień... ale po poleceniu oleju wyczynowego do passka w tdiku już mnie na tym forum nic nie zdziwi ja jej nikomu nie polecalem w stylu "kupuj ją bo jest najlepsza", wspomniałem tylko o niej bo gadka zeszła na sportową strone. także dla "laików" w sportowych bryczkach - Sport Cup 2 nadaje sie w zasadzie albo na tor albo jedynie na suchą nawierzchnie (jak ktoś ma 2 czy trzy auta to deszcz nie jest kłopotem można wsiąć w drugie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menior Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 @Pływak Zdaj jakas relacje zjak sie sprawuja te Falkeny Jestem ich ciekaw i moze to beda nastepne u mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warczyburg Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Panowie jaki model opon letnich będzie najlepszy w tych pieniądzach? Rozmiar 225/45R17 Audi A4 B7 1.8T Ośka Cena za komplet ok. 1500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 20 minut temu, menior napisał: @Pływak Zdaj jakas relacje zjak sie sprawuja te Falkeny Jestem ich ciekaw i moze to beda nastepne u mnie Myślę, ze w przeciągu miesiąca/dwóch będę mógł już coś napisać bo robię RSem sporo kilometrów 3 minuty temu, Warczyburg napisał: Panowie jaki model opon letnich będzie najlepszy w tych pieniądzach? Rozmiar 225/45R17 Audi A4 B7 1.8T Ośka Cena za komplet ok. 1500 Gdybyś się trosze wysilił i przeczytał chociaż poprzednią stronę to widział byś link do testu opon w podobnym rozmiarze 225/50R17 który wklejałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menior Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 @Warczyburg No w tym budzecie to juz mozesz dowolnie przebierac w markach "premium" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KapselK Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Zakupiłem DUNLOPY Sport Maxx RT2, w tym roku tylko na przód bo tył jeszcze dojadę. Najlepszy tekst mojego kolegi, że przepłaciłem i mogłem kupić Barumy bo też są dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Tez miałem jeszcze dwie opony spoko ale stwierdziłem, ze wole mieć cztery sztuki o tej samej przyczepności więc kupiłem komplet, a tamte dwie poleciały na olxy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek_t Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Pływak, wygląda na to że dobrze wybrałeś, biorąc pod uwagę cenę wręcz znakomicie. No i nie założyłeś ich na opady śniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubotek Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 W dniu 19.03.2018 o 16:56, Chat napisał: Zastanów się nad 6, 5 zjechała mi do wskaźników po niecałych 30 tys. SportContact 6 nie występuje w rozmiarze 215/45R17. W ciągu roku robie około 10kkm, to na letnich zrobie ~6kkm. Predzej wymienie auto niż się zużyją. W dniu 19.03.2018 o 19:59, Chat napisał: Właśnie dlatego teraz użytkuje Dunlopy Maxx RT2 Czy przy podwyższonej wytrzymałości pogorszyło się dużo prowadzenie na mokrym? W dniu 19.03.2018 o 21:04, piteks napisał: No to moje doświadczenia są takie, że właśnie wróciłem do Conti . W poprzednim aucie miałem Dunlop Sport Maxx RT i miały problem z trakcją przy ruszaniu na mokrym. Teraz do nowego auta kupiłem Conti PremiumContact5 (fabryka mi dała michałki energy saver, ale je sprzedałem) (w rozmiarze 205/55 R16 nie ma jeszcze "6"). Już zrobiłem próbę gdy zrobiło się ciepło tydzień temu i jestem zadowolony. Duża jest roznica miedzy RT a RT2. Obecnie mam GoodYear Eagle F1 Assymetric 2 i mam do nich dwa zastrzeżenia: 1) Przy szybki wchodzeniu w ciasne zakręty mam wrażenie, że mogłyby być nieco twardsze ścianki boczne, bo przód wydaje się miękki, a zawieszenie gwintowane AP pokazuje dobrze tą słabość. 2) Wyjeżdzanie z ronda na mokrej nawierzchni przy wyłączonym ESP - tutaj trzeba uważać, by nie spotkać się z wysepką rozdzielającą pasy. Podobno SportContact 5 sprawuje sie w tej kwesti czyt. jazdy na mokrej nawierzchni dużo lepiej. Tak wiem przy skręconych kołach i mokrej nawierzchni w mocnej ośce każda opona się mniej lub bardziej uślizgnie. Martwi mnie jedynie poziom Conti w stosunku do Goodyearów 72:67dB. Falken też mnie zainteresował (275zł/szt) tylko na tych zdjęciach sam bieżnik wygląda na oko dość tandetnie. Czekam na opinie Pływak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chat Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 W moim przypadku Rt2 górą. Cichsze i trzymaja lepiej niż conti. Ale każdy ma inne auto. 225/45/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubotek Opublikowano 20 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 20 minut temu, Chat napisał: W moim przypadku Rt2 górą. Cichsze i trzymaja lepiej niż conti. Ale każdy ma inne auto. 225/45/17. Mowa o SportContanct 5? Tu mnie zaskoczyles ze na mokrym też lepiej. Jak z twardościa ścianek? 215/45 powinno być nieco sztywniejsze niż 225/45, bo ma mniej "miesa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fyox Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Te Falken dziwnie tanie w waszych rozmiarach w moim ok. 430, chyba wpadną te Sava intensa UHP2 cena ok 300 zł/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menior Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 15 minut temu, Fyox napisał: Te Falken dziwnie tanie w waszych rozmiarach w moim ok. 430, chyba wpadną te Sava intensa UHP2 cena ok 300 zł/szt. Falkeny nigdy drogie nie były I napewno w podobnej cenie wolałbym Falkeny aniżeli Savy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 8 godzin temu, Ubotek napisał: Falken też mnie zainteresował (275zł/szt) tylko na tych zdjęciach sam bieżnik wygląda na oko dość tandetnie. Czekam na opinie Pływak. Od kiedy dizajn bieżnika świadczy o jakości opony? Jeśli by tak było to chińczyki ze swoimi wyczesanymi "wyścigowymi" wzrokami powinny wymiatać.... a no i jeszcze jak ktoś jest estetą to Verdestein ma opona zaprojektowaną przez Giugiaro Design Opinii nie wydam wcześniej niż po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów,jednak nie wiem co Wam daje opinia jednego internetowego anona takiego jak ja wobec testów i opinii fachowców ale dzięki za uznanie 26 minut temu, menior napisał: Falkeny nigdy drogie nie były I napewno w podobnej cenie wolałbym Falkeny aniżeli Savy Sava to opona budżetowa mogąca co najwyżej aspirować do klasy średniej. Falken FK510 to klasa średnia ale umieszczona tam tylko i wyłącznie ze względu na cenę bo patrząc na miejsca w testach jakie zajmuje (2, 3, 4 miejsca) to jak by walnęli za nie po 5 stów to można by je nazwać 'premium" Dużą zaletą Falkena jest to, ze ma bodajże tylko dwie fabryki w Japoni i USA więc nie powinno być póki co problemu z rozrzutem jakościowym jak w przypadku niektórych producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkeolowy Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Falken produkuje jeszcze w Tajlandii ( to jest główna fabryka na nasz rynek). Tak patrzę jeszcze, że dużo jest produkcji Tureckiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Na moich napisane made in japan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkeolowy Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Pewnie w zależności od rozmiaru różny kraj produkcji. 205/55R16 wychodzi głównie Turcja/Tajlandia. Co nie zmienia faktu, że dla mnie najlepsze opony w tym segmencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menior Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 @Pływak właśnie,dla mnie Falken to marka może nie Premium ale marka,a Sava to taka podmarka budżetowka A na Vredesteinach ja jeżdżę i nie ukrywam że design zadecydowal przy wyborze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Sava nie jest zła ale to też zależy do rozmiaru. Te robione w Niemczech są całkiem przyzwoite jak na budżetówki o czym się przekonałem mając Dębice Made In Germany Ogólnie chyba bym wolał Save/Debice UHP 2 niż miałbym się decydować na jakieś chińczyki. Ten plus, że jeden z dwóch dopuszczonych u mnie rozmiarów na felge 18" jest mega popularny i Falken kosztował dosłownie kilka złoty więcej niż Sava/Dębica. Co do fabryk to jednak cofam co napisałem. Fabryki maja w Japoni, USA, Vietnamie, Chinach, Tajlandii i Turcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menior Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Typowych Chinczykow tu chyba nikt nie bierze pod uwagę ani nie poleca,to inna kategoria produktu niż Savy,A co do Vredesteina mam przynajmniej pewność że chyba wszystkie są produkowane w Holandi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 8 godzin temu, Ubotek napisał: Mowa o SportContanct 5? Tu mnie zaskoczyles ze na mokrym też lepiej. Jak z twardościa ścianek? 215/45 powinno być nieco sztywniejsze niż 225/45, bo ma mniej "miesa" Zobacz Hankook S1 Ev0 2 lub V12 evo 2. Bardzo dobre oponki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fyox Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Dziwne, że opinię iż coś jest "słabe" najczęściej wydają ludzie, którzy danej rzeczy nawet na oczy w rzeczywistości nie widzieli. Wiesz, jak kupowałem 205/60 r16 to wziąłem pirelli na lato i nokian na zimę, ale teraz 225/45 R18 to za komplet pirelli w tym rozmiarze kupiłbym dwa w rozmiarze r16. Stąd też patrzę właśnie na opinie i testy savy, która kosztuje w tym rozmiarze ok 300 zł/szt. A takie Falken juz 430 co daje 520 zł różnicy na komplecie. Czy mało czy dużo to już zależy od indywidualnych możliwości portfela, mój się uszczupił przez zakup i regenerację felg stąd opony będą ciut tańsze. Nie zmienia to faktu, że na zimę zostaję przy 16 i tam już na pewno opony będą innej klasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Nie zrozum mnie źle bo nie uważam, ze Sava/Dębica to totalny badziew ale kupić duże fajne felgi aby elegancko wyglądały, a później pisać, ze opony drogie? Kupując takie felgi trzeba brać pod uwagę koszty opon. Czytając rożne fora zauważyłem właśnie taką tendencję najpierw drogie duże koło, a później kombinacje z oponami. Test Savy masz w linku który wkleiłem stronę wstecz. Poczytaj i sam zadecyduj. Wypadła imo całkiem nieźle notabene tylko oczko niżej niż Verdestein ale to nadal druga dziesiątka i o ile na suchym od Falkena wiele nie odstępują o tyle hamowanie na mokrym to prawie 4m różnicy o dziwo taki sam wynik w hamowaniu na mokrym jak Savy mają polecane tu Dunlopy SportMaxx RT 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek_t Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Tu jest POLSKA, tu musi być duże koło! Opona to przecież tylko dodatek. Jest bo musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Godzinę temu, Arkeolowy napisał: Pewnie w zależności od rozmiaru różny kraj produkcji. 205/55R16 wychodzi głównie Turcja/Tajlandia. Co nie zmienia faktu, że dla mnie najlepsze opony w tym segmencie Kupiłem dziadkowi do Felicii całoroczne Falkeny 165/70 R13 i są made in Japan - ot, ciekawostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się