Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W nowym Motorze jest test opon "Szukamy letnich dla Kowlaskiego" gdzie przetestowali 10 modeli opon 205/55/16. Chwalą się, że to ich pomiary a nie przedruk jak w przypadku AŚ.

 

Ogólna klasyfikacja:

1. Bridgestone Driveguard

2. Uniroyal Rainsport 3

3. Dębica Presto HP

4. Fulda Eco Control HP

5. Nokian Line

6. Hankook Ventus Prime 3 K125

7. BF Goodrich g-Grip

8. Nexen N'blue HD Plus

9. Toyo Proxes CF2

10. Nankang Green/Sport Eco-2+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A polecicie jakieś oponki z dobrym stosunkiem jakość do ceny do SUV'a balon: 235/65R18 ?

 

Jaki suv, w sensie czy bardziej terenowy, czy bardziej 'sportowy' czy może raczej podniesione kombi z napędem na jedną oś?. Pytam się ponieważ nie ma sensu polecał opony z agresywnym bieżnikiem jak samochód jest 'farbowanym' suvem. Z drugiej strony SUV, który rozwija prędkości przekraczające grubo powyzej 200 km/h średnio będzie się zachowywał na 'terenowej' oponie. Dla przykładu bridgestone model dueler ma w dwóch wariantach - sport i bardziej agresywny (bieżnik). Sporty są fajne jak latasz tylko po utwardzonych drogach, po zjechaniu w błoto bardzo szybko się zalepiają błotem i kończy się jazdę. Te z agresywnym bieznikiem są duzo lepsze poza utwardzona drogą ale są duzo głośniejsze przy większych prędkosciach, bardziej pływają i 'kładą' się na zakrętach. Zależy jak używasz samochodu. W cenie około 2 tys PLN kupisz komplet dobrych opon w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]Michał126[/ref], Najdroższy był ten Bridgestone bo według nich 305 za sztukę. Potem Nokian 289 i reszta w przedziale 200-250. Konkurencje jakie były na mokrym: droga hamowania ze 100 km/h, jazda sportowa na torze, aquaplaning wzdłużny, aquaplaning poprzeczny, jazda po okręgu. Na suchym: droga hamowania ze 100 km/h, własności jezdne (ocena kierowcy), komfort mechaniczny i akustyczny, jazda po torze na czas, hałas zewnętrzny jadącego samochodu. Opory toczenia w próbie laboratoryjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie!) ;)

 

Nowy zakup

A3 2006 sportback quatro 2.0t fsi

Opony założone są 225/45/17

Coś takiego lub ewentualnie dopuszczam 215/45/17?

Autem nie będę jeździł ja, tylko moja mama, która też z racji wieku jeździ spokojniej, nie szaleje. Będzie tutaj grane jazda podmiejska oraz miasto.

Nie szukam opon sportowych, tylko normalnych, w miarę cichych, bez przeadnie twardej scianki bocznej, czy super miekkiej mieszanki, która szybciej znika, ale oferuje super właściwości jezdne ;)

 

 

Co "normalnego" możecie polecić? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie!) ;)

 

Nowy zakup

A3 2006 sportback quatro 2.0t fsi

Opony założone są 225/45/17

Coś takiego lub ewentualnie dopuszczam 215/45/17?

Autem nie będę jeździł ja, tylko moja mama, która też z racji wieku jeździ spokojniej, nie szaleje. Będzie tutaj grane jazda podmiejska oraz miasto.

Nie szukam opon sportowych, tylko normalnych, w miarę cichych, bez przeadnie twardej scianki bocznej, czy super miekkiej mieszanki, która szybciej znika, ale oferuje super właściwości jezdne ;)

 

 

Co "normalnego" możecie polecić? :o

Ja wlesnie tez stoje przed takim dylematem w tym samym rozmiarze :) Po glebszej analizie testow opini itp. Mam takie propozycje:1.Najtansza opcja- Falken Azenis Fk510/Uniroyal Rainsport3 2.-Srednio droga- Vredestein ultrac Vorti/Satin 3.Najdrozsza-Continental Premiumcontact6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie!) ;)

 

Nowy zakup

A3 2006 sportback quatro 2.0t fsi

Opony założone są 225/45/17

Coś takiego lub ewentualnie dopuszczam 215/45/17?

Autem nie będę jeździł ja, tylko moja mama, która też z racji wieku jeździ spokojniej, nie szaleje. Będzie tutaj grane jazda podmiejska oraz miasto.

Nie szukam opon sportowych, tylko normalnych, w miarę cichych, bez przeadnie twardej scianki bocznej, czy super miekkiej mieszanki, która szybciej znika, ale oferuje super właściwości jezdne ;)

 

 

Co "normalnego" możecie polecić? :o

 

 

a po co wsadzać 215/45 ? niższy profil, mniejszy komfort, bez sensu pomysł, jak już to 215/50 ale cenowo chyba najkorzystniej wyjdą 225/45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A polecicie jakieś oponki z dobrym stosunkiem jakość do ceny do SUV'a balon: 235/65R18 ?

 

Jaki suv, w sensie czy bardziej terenowy, czy bardziej 'sportowy' czy może raczej podniesione kombi z napędem na jedną oś?. Pytam się ponieważ nie ma sensu polecał opony z agresywnym bieżnikiem jak samochód jest 'farbowanym' suvem. Z drugiej strony SUV, który rozwija prędkości przekraczające grubo powyzej 200 km/h średnio będzie się zachowywał na 'terenowej' oponie. Dla przykładu bridgestone model dueler ma w dwóch wariantach - sport i bardziej agresywny (bieżnik). Sporty są fajne jak latasz tylko po utwardzonych drogach, po zjechaniu w błoto bardzo szybko się zalepiają błotem i kończy się jazdę. Te z agresywnym bieznikiem są duzo lepsze poza utwardzona drogą ale są duzo głośniejsze przy większych prędkosciach, bardziej pływają i 'kładą' się na zakrętach. Zależy jak używasz samochodu. W cenie około 2 tys PLN kupisz komplet dobrych opon w tym rozmiarze.

 

Słusznie !

Auto to miejski SUV. Volvo XC60. Jazda miejska. W zasadzie tylko miejska : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie!) ;)

 

Nowy zakup

A3 2006 sportback quatro 2.0t fsi

Opony założone są 225/45/17

Coś takiego lub ewentualnie dopuszczam 215/45/17?

Autem nie będę jeździł ja, tylko moja mama, która też z racji wieku jeździ spokojniej, nie szaleje. Będzie tutaj grane jazda podmiejska oraz miasto.

Nie szukam opon sportowych, tylko normalnych, w miarę cichych, bez przeadnie twardej scianki bocznej, czy super miekkiej mieszanki, która szybciej znika, ale oferuje super właściwości jezdne ;)

 

 

Co "normalnego" możecie polecić? :o

Ja wlesnie tez stoje przed takim dylematem w tym samym rozmiarze :) Po glebszej analizie testow opini itp. Mam takie propozycje:1.Najtansza opcja- Falken Azenis Fk510/Uniroyal Rainsport3 2.-Srednio droga- Vredestein ultrac Vorti/Satin 3.Najdrozsza-Continental Premiumcontact6

Ja to bym nawet Rainsportów na takie jeżdżenie nie kupował. Jeśli kaski jest wystarczająco, to np. ContiPremiumContact. Jak trochę mniej - bardzo niegłupie Pirelli Cinturato P7. Jak jeszcze mniej - to się trzeba zorientować, co w klasie średniej oferuje niezłą trwałość i ciszę w stosunku do ceny (tutaj nie podejmuję się arbitralnego wskazania). Myślę, że obracając się wśród takich marek jak Fulda, Hankook, Kleber, Nokian czy Bridgestone coś fajnego się wybierze. O, wiem. Bridgestone Turanza T001. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]Michał126[/ref], Ja bym wlasnie na Rainsporty postawil gdybym mieszkal w miejscu gdzie czesto pada a w takich warunkach sa ponoc rewelacyjne,na suchym tez nie slyszalem by ktos narzekal co potwierdzaja testy,ktos zauwazyl ze sa ciut glosniejsze i mniej trwale,ale przy tym jedne z tanszych.Pirelli sa dobre i mega trwale ale zalezy ile kosztuja w danym okresie.A Bridgestony to cenowo i jakosciowo podchodza raczej pod Continentale niz Fulda,Hankook itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się wypowie o tych

Hankook ventus prime 3

Falken Azenis FK510

Obie w rozmiarze 225/45/17

Wziąłem je z tego bieżącego testu, nie ukrywam ;)

Chyba, że są jakieś sprawdzone opony, dobra alternatywa dla tych powyższych, w podobnej kasie :o ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się wypowie o tych

Hankook ventus prime 3

Falken Azenis FK510

Obie w rozmiarze 225/45/17

Wziąłem je z tego bieżącego testu, nie ukrywam ;)

Chyba, że są jakieś sprawdzone opony, dobra alternatywa dla tych powyższych, w podobnej kasie :o ?

Wybralbym Falkeny bo to model taki bardziej sportowy a te hankooki to raczej takie turystyczne a skoro autko na jakie maja isc to BMW ;) Wzialbym jeszcze pod uwage Vredesteiny Satin/Vorti tak samo dobre jak nie lepsze a na dodatek swietnie sie prezentuja co na tym forum tez ma jakies znaczenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turanza T001 nie istnieje na mokrym przy Rainsportach a jest pewnie droższa. Zupełnie bez sensu. Zwłaszcza jak kobita ma jeździć autem to zachowanie na mokrym powinno być numero uno. P7 Cinturato są w każdym aspekcie gorsze on RainSportów 3. Z wyjątkiem trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się wypowie o tych

Hankook ventus prime 3

Falken Azenis FK510

Obie w rozmiarze 225/45/17

Wziąłem je z tego bieżącego testu, nie ukrywam ;)

Chyba, że są jakieś sprawdzone opony, dobra alternatywa dla tych powyższych, w podobnej kasie :o ?

 

Ja ma na C5 Hankook VentusPrime 3 i są bardzo dobre. W deszczu trzymają się bardzo dobrze, na suchym jeszcze lepiej, do tego są ciche.

Mimo "dziadkowego" typu samochodu lubie wejść ostrzej w zakręt bo "dziadkiem" nie jestem więc stanowczo mogę polecić :)

Falken nie neguję, nie testowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się wypowie o tych

Hankook ventus prime 3

Falken Azenis FK510

Obie w rozmiarze 225/45/17

Wziąłem je z tego bieżącego testu, nie ukrywam ;)

Chyba, że są jakieś sprawdzone opony, dobra alternatywa dla tych powyższych, w podobnej kasie :o ?

Wybralbym Falkeny bo to model taki bardziej sportowy a te hankooki to raczej takie turystyczne a skoro autko na jakie maja isc to BMW ;) Wzialbym jeszcze pod uwage Vredesteiny Satin/Vorti tak samo dobre jak nie lepsze a na dodatek swietnie sie prezentuja co na tym forum tez ma jakies znaczenie ;)

 

To nie dla mnie, dla mamy :).tam nie ma znaczenia jak opona wygląda :)

Wezmę pod uwagę te vredsteiny ^^

 

Dzięki pawelr34 zs opinię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turanza T001 nie istnieje na mokrym przy Rainsportach a jest pewnie droższa. Zupełnie bez sensu. Zwłaszcza jak kobita ma jeździć autem to zachowanie na mokrym powinno być numero uno. P7 Cinturato są w każdym aspekcie gorsze on RainSportów 3. Z wyjątkiem trwałości.

Ja nie rozumiem. Dwa komplety P7 w domu. Jeden zajechany (i na jego podstawie zawsze chwalę trwałość). Ogólnie bardzo dobre opony, na pewno lepsze (w tym, a może zwłaszcza, na mokrym) niż np. Michelin Primacy HP.

 

Dla mnie Turanza też nie jest cudowną gumą, ale właśnie jest taka... zwykła. Tego się trzymałem.

 

Rainsporty spoko, bardzo dobre na suchym, rewelacyjne na mokrym, do tego ładne, ale na przedniej osi szybko znikną. A miały nie być miękkie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się wypowie o tych

Hankook ventus prime 3

Falken Azenis FK510

Obie w rozmiarze 225/45/17

Wziąłem je z tego bieżącego testu, nie ukrywam ;)

Chyba, że są jakieś sprawdzone opony, dobra alternatywa dla tych powyższych, w podobnej kasie :o ?

Wybralbym Falkeny bo to model taki bardziej sportowy a te hankooki to raczej takie turystyczne a skoro autko na jakie maja isc to BMW ;) Wzialbym jeszcze pod uwage Vredesteiny Satin/Vorti tak samo dobre jak nie lepsze a na dodatek swietnie sie prezentuja co na tym forum tez ma jakies znaczenie ;)

 

To nie dla mnie, dla mamy :).tam nie ma znaczenia jak opona wygląda :)

Wezmę pod uwagę te vredsteiny ^^

 

Dzięki pawelr34 zs opinię ;)

A jak dla mamy to faktycznie innymi kategoriami :) bardziej się liczy komfort i bezpieczeństwo więc jakąś wszechstronna opona,może być ten hankook lub z jeszcze tanszych polecę Nexen n'fera su1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie macie dylematy, podziwiam. Co byście nie wybrali z pierwszej dziesiątki ostatniego testu autobilda będziecie zadowoleni bo różnice dla przeciętnego kierowcy będą niewielkie. Od tygodni się zastanawiacie co wybrać, a cena pewnie już z 10-15% w górę poszła od tamtego czasu. Co ja bym brał gdyby skończyły mi się P Zero? Bez wahania Falkeny FK510 za świetny stosunek cena/jakość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę i nie dojtoryzuje sie, a nad oponami zastanawiam się od 2 dni, bo tyle mamy to auto ;)

 

Nie chcę nic o zapedach ssportowych, tylko właśnie jak wyżej komfort i bezpieczeństwo.

Do siebie kupilbym contisportcontacty czy michelin pilot sporty, dla mamy mam inne kategorie, a w tym cena :)

 

Co będzie takie przyjemne, bardziej cywilne, bez zapedow sportowych?

Hankooki ventus prime 3

Vredsteiny satin/vorti

Czy Falkeny 510?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.