Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

twierdzisz że dębica jest najcichsza biorąc pod uwage etykiety ? nie wiem jak sie zachowuje nowa uhp ale żebyś sie nie zdziwił z tą ciszą :) te etykiety są średnio miarodajne o czym zresztą juz tu było pisane

W tescie autobilda byly podobno blizniacze savy i one jesli chodzi o glosnosc byly na 2gim miejscu za michelin. Pozatym.. rozumiem ze roznica 2-3db moze byc nie zauwzalna miedzy oponami ale 6db (debica a rs3) to juz roznica ktora napewno da sie uslyszec.

 

Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 215/45 17

95% autostrada

Zastanawiam sie nad:

Debica presto uhp 2 1050zl

Falken fk510 1170zl

Uniroyal rainsport3 1200zl

 

Sklaniam sie do debic bo sa najtansze i najcichsze a wizja cichych opon mi baaaaardzo odpowiada.

 

Co wy na to ?

 

Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

Zdecydowanie wybrałbym te Falkeny,sam o nich myślę,3 miejsce w teście autobilda,po opisie opony autostradowe ciche i dobre na mokrym.Uniroyale jak kolega wspomniał najlepsze na deszcz ale wielu narzeka że dość głośne,Dębica to tylko debica jak dla mnie półka niżej i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DĘBICA PASSIO 2 2017r.

Bridgestone Ecopia EP150 2016r.

DUNLOP ENANSAVE EC 300 2016r.

UNIROYAL RAINEXPERT 3 2016-2017r.

Które z tych oponek byście polecili rozmiar 165/65.r14. może ktoś coś powiedzieć o tych oponkach. Wszystkie sprzedawane jako nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DĘBICA PASSIO 2 2017r.

Bridgestone Ecopia EP150 2016r.

DUNLOP ENANSAVE EC 300 2016r.

UNIROYAL RAINEXPERT 3 2016-2017r.

Które z tych oponek byście polecili rozmiar 165/65.r14. może ktoś coś powiedzieć o tych oponkach. Wszystkie sprzedawane jako nowe

Ja kupiłem w ciemno Rainexperty 3 wiosną 2015 w rozmiarze 175/65 R14. Tak mi się spodobały, że rok później kupiłem kolejne do drugiego auta, 155/80 R13. ;) Ogólnie opony ciche (sprawdzone w obu powyższych przypadkach), bajeczne na mokrym i co moim zdaniem ważne - kapitalnie wyglądają na aucie dzięki ciekawej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika. Wtedy miałem do 160 zł/szt. i dokładnie tyle wydałem (trzynastki kosztowały już dokładnie 136 zł/szt.). Starszy komplet nie nosiłby większych śladów zużycia, gdyby nie spieprzona zbieżność - opony które jeździły z tyłu mają maksymalnie o milimetr mniej niż jako nowe, a przejechałem na nich ok. 15 tys. km. Nowszy komplet po 8 tys. wygląda jak nowy. Uważam, że w relacji jakość-cena jest to bardzo dobra propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd to wziąłeś ? Pytam bo mam varianta mk7 i nawet w homologacji takiej nośności nie podają.

 

Nie wiem czy to pytanie do mnie...

ale odpowiem.

W moim przypadku podyktowane doświadczeniem. To już 4 komplet 17 w tym rozmiarze, które użytkowałem na podobnych dwóch autach.

Dwukrotnie przy Conti 5 i Potenza miałem purchle na boku opony. Kolega, który ma zakład gumiarski polecił mi branie z indeksem 94.

I od tamtej pory, opon z tego powodu nie zmieniałem. Opony z tym indeksem maja bardziej wzmocnione brzegi, przy podjeżdżaniu na krawężniki czy w dziury lepiej to znoszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 215/45 17

95% autostrada

Zastanawiam sie nad:

Debica presto uhp 2 1050zl

Falken fk510 1170zl

Uniroyal rainsport3 1200zl

 

Sklaniam sie do debic bo sa najtansze i najcichsze a wizja cichych opon mi baaaaardzo odpowiada.

 

Co wy na to ?

 

Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

Akurat do swojego kupiłem Michelin Primacy HP właśnie w tym rozmiarze, ale dopiero wczoraj założyłem, więc niewiele mogę powiedzieć.

W drugim aucie mam 205-50-17 właśnie Falken'y. Zrobiłem na nich jakieś 20kkm, są głośnie, ale prowadzenie ok. Na mokrym w miarę dobre hamowanie, na suchym również. Dosyć dobrze trzymają w zakrętach. Wcześniej jeździłem na 16" Pirelli p7 i dużej różnicy nie widzę.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze opony Japonskich producentow sa najlepsze .. ich przepisy nie zmuszaja do domieszywania starej gumy ze wzgledu na zaliczenie srodowiskowych eko wymogow.... moze ciut szybiej sie przez to zuzywaja (miekka guma) ale za to kleja jak zle!

 

Yokohama/Bridgestone/Toyo/Falken.... od lat kupuje tylko to.. 2 razy sprobowalem czegos innego i nie bylem zadowlony... pomijajac kwestie zajawki na produkt Japonski :good::good:

 

co do samych juz modeli itd nie moge sie wypowiedziec kazdy ma inne potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko o ile ktoś trafi te opony faktycznie z Japonii, a nie np. z fabryki Bridgestona z Polski bo wtedy produkcje obowiązują przepisy unijne chociaż chociaż szczerze przyznam, ze pierwsze słyszę jakoby to miało jakiś wpływ na przyczepność baa testy twierdza inaczej. O ile falken w tym roku wypadł świetnie biorąc pod uwagę cenę o tyle reszta w testach wypada przeciętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie odnośnie opon - czy dopuszczalne jest użycie na tej samej osi opon identycznych pod względem marki, modelu, rozmiaru, indeksu prędkości, ale jedna z opon jest z technologią Self Sealing, a druga zwykła. Czy może mieć to wpływ na bezpieczeństwo jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też sceptycznie do tego podchodzę, wulkanizator chce mi sprzedać dwie sztuki i jedna własnie jest Self Seal, wg niego nie ma to na nic wpływu, jedynie tylko to ze się sama uszczelnia przy małych uszkodzeniach. Poza tym to dokładnie te same modele nie różniące się niczym na pierwszy rzut oka - jakieś PIRELLI CINTURATO P7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowalem z Vredkow ULTRAC SESSANTA na rzecz nowszego modelu ULTRAC VORTI i jedno mnie zastanawia w opisie tego modelu opon podaja inna budowa opon przednich i tylnich :shock:http://www.testyopon.pl/opony/vredestein-ultrac-vorti o co chodzi? Ja mam taki sam rozmiar z tylu i z przodu :o Ktos moze mi to wyjasnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowalem z Vredkow ULTRAC SESSANTA na rzecz nowszego modelu ULTRAC VORTI i jedno mnie zastanawia w opisie tego modelu opon podaja inna budowa opon przednich i tylnich :shock:http://www.testyopon.pl/opony/vredestein-ultrac-vorti o co chodzi? Ja mam taki sam rozmiar z tylu i z przodu :o Ktos moze mi to wyjasnic?

Pierwszy raz czytam takie coś, wydaje mi się, że coś namieszali ;) Być może wygląda opona na tył troszkę inaczej ale to w mega szerokich rozmiarach.

jak chcesz tylko vredesteiny to najnowszy model to ultrac satin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten model mi sie po prostu bardziej podoba :/ Na stronie producenta tez cos takiego pisze,domyslam sie ze moze chodzic o jakies specyficzne rozmiary stosowane do aut sportowych z napedem na tyl,bo w moim rozmiarze 225/45/17 nie ma innych rozmarow na tyl i przod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.