Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

[ref]SzymonVWGolf[/ref], jeśli Continental to czemu nie najnowszy model 6 kosztuje tyle samo...

 

SportContact 6 :-)? Kolega chce na felgę 17'' nie 19'' +

 

Ja mogę powiedzieć tak, Conti Sport Contact 5 to naj.. opony jakie miałem ( 225/45/r17 xl ) zarówno jeśli chodzi o suchy asfalt, mokry, ostre/szybkie zakręty itd - MEGA ) jedyny "minus" ( ale coś za coś..) to że opony stosunkowo szybko znikają tzn. zużywają się.

 

Teraz testuję od 1 sezonu Michelin pilot sport 4 i.. zaczynam się zastanawiać czy one nie wskoczą na "pierwszą" pozycję jako naj opony jak dla mnie..

Wprawdzie dopiero 1 sezon nie pełny.. ale są mega !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnia opona w rozmiarze 225/45 r17:

Dunlop Sport Maxx RT 2 vs Continental ContiSportContact 5?

Jazda w 70% miasto, 30% trasa choć może się to zmienić bo prawdopodobnie w najbliższych miesiącach będę musiał dojeżdżać do pracy ok 60km 12 razy w miesiącu. Styl jazdy raczej dynamiczny ;)

Pamiętaj, ze wszystkie tego rodzaju opony pseudo sportowe poza tym, że mają lepszą przyczepność zużywają się szybciej niż ich normalne odpowiedniki. Jak robisz duże przebiegi to może Cie to słono kosztować bo większość takich opon nie wytrzyma 30K km dynamicznej jazdy. Do takiej jazy jak opisujesz lepsze mogą się okazać PremiumContact, niż SportContact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnia opona w rozmiarze 225/45 r17:

Dunlop Sport Maxx RT 2 vs Continental ContiSportContact 5?

Jazda w 70% miasto, 30% trasa choć może się to zmienić bo prawdopodobnie w najbliższych miesiącach będę musiał dojeżdżać do pracy ok 60km 12 razy w miesiącu. Styl jazdy raczej dynamiczny ;)

Pamiętaj, ze wszystkie tego rodzaju opony pseudo sportowe poza tym, że mają lepszą przyczepność zużywają się szybciej niż ich normalne odpowiedniki. Jak robisz duże przebiegi to może Cie to słono kosztować bo większość takich opon nie wytrzyma 30K km dynamicznej jazdy. Do takiej jazy jak opisujesz lepsze mogą się okazać PremiumContact, niż SportContact

 

Różnica między Sport a Premium to ok 200zł na komplecie, a jaka jest orientacyjna różnica między mini jeśli chodzi o przebiegi które można na nich zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim teście wypadły bardzo kiepsko. Lepiej brać Save lub Dębice UHP2 były 20 oczek wyżej od Baruma.

 

Różnica między Sport a Premium to ok 200zł na komplecie, a jaka jest orientacyjna różnica między mini jeśli chodzi o przebiegi które można na nich zrobić?

 

Wg testu autobilda Premiumy starcza na prawie 40K wątpię aby Sporty na tyle starczyły. Sam mam Pirelli P Zero i widzę jak znikają opony tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Różnica między Sport a Premium to ok 200zł na komplecie, a jaka jest orientacyjna różnica między mini jeśli chodzi o przebiegi które można na nich zrobić?

 

Wg testu autobilda Premiumy starcza na prawie 40K wątpię aby Sporty na tyle starczyły. Sam mam Pirelli P Zero i widzę jak znikają opony tego typu.

 

Mi wystarczyły, ale na przodzie do końca wskaźników dojechały ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnia opona w rozmiarze 225/45 r17:

Dunlop Sport Maxx RT 2 vs Continental ContiSportContact 5?

Jazda w 70% miasto, 30% trasa choć może się to zmienić bo prawdopodobnie w najbliższych miesiącach będę musiał dojeżdżać do pracy ok 60km 12 razy w miesiącu. Styl jazdy raczej dynamiczny ;)

Pamiętaj, ze wszystkie tego rodzaju opony pseudo sportowe poza tym, że mają lepszą przyczepność zużywają się szybciej niż ich normalne odpowiedniki. Jak robisz duże przebiegi to może Cie to słono kosztować bo większość takich opon nie wytrzyma 30K km dynamicznej jazdy. Do takiej jazy jak opisujesz lepsze mogą się okazać PremiumContact, niż SportContact

 

Różnica między Sport a Premium to ok 200zł na komplecie, a jaka jest orientacyjna różnica między mini jeśli chodzi o przebiegi które można na nich zrobić?

 

 

Premium 6 patrzyłeś ? producent twierdzi że mają przyczepność sportów a trwałość premium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zdecyduje się na Premium, różnica w cenie nie duża a zawsze lepiej trochę dopłacić i żeby było tak jak ma być tym bardziej na oponach nie można oszczędzać w końcu to jedyny element który ma kontakt z asfaltem podczas jazdy

 

Co do indeksu nośności brać lepiej 91 czy 94? auto jak w moim profilu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tapatalku nie widzę jakie masz auto, ale ja do swojego E46 właśnie wczoraj zakupiłem na przód 225/45R17 Premium Contact 6. Co do nośności, sprawdź jaką zaleca producent. U mnie powinno być 91 i takie wziąłem.

 

Wizualnie Premium 6 sprawia świetne wrażenie. Więcej będę mógł powiedzieć jak odbiorę felgi z renowacji i założę koła na auto.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700117 Jeździ ktoś może na Barum Bravuris 3 :?: 215/50/17. Jazda spokojna, 70% trasa, 30%miasto. Auto 110KM.

Ja mam Barum Bravuris 3 tylko w rozmiarze 195/45/16 jak jeździsz spokojnie to opona sprawdza się bardzo dobrze czy to na mokrym czy na suchym. Ja jeżdżę spokojnie ale nawet przy jakiś większych prędkościach w zakrętach to nie miałem problemu. To taka dobra budżetowa opona, w różnych rankingach zawsze trzyma się w środku tabeli hehehe :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz. Czasem też się zdarza, że opony mają maksymalne dopuszczalne ciśnienie niższe, niż jest przewidziane dla samochodu. Mój ojciec ma 205/55 R16 91V w Sharanie, a powinien mieć Xtra Load (albo homologację ciężarową) ze względu na to, że maksymalne ciśnienie przewidziane przez producenta samochodu w określonych warunkach jest wyższe, niż dopuszczalne dla opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 TDI AUY 116 KM 2005 :)

 

4vPUdJj.jpg

 

W instrukcji jest mowa, że dopuszczalne są opony w rozmiarze 195/60 R16, 205/55 R16 i 205/60 R16, ale z homologacją ciężarową i w kole zapasowym jest taka, w pierwszym wymienionym rozmiarze. Maksymalne ciśnienie w oponach tylnej osi to grubo ponad 3 bary, ale dokładną wartość musiałbym sprawdzić, niemniej z pewnością jest to wartość wyższa niż dopuszczalna dla opon (3 lub 3,5 bara).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 215/45 17

95% autostrada

Zastanawiam sie nad:

Debica presto uhp 2 1050zl

Falken fk510 1170zl

Uniroyal rainsport3 1200zl

 

Sklaniam sie do debic bo sa najtansze i najcichsze a wizja cichych opon mi baaaaardzo odpowiada.

 

Co wy na to ?

 

Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.