Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Trochę nie rozumiem na jakiej podstawie doradzacie, która opona jest lepsza m.in. z tych 2 wyżej wymienionych. To jest tak jak z wyborem buta to, że ktoś Ci powie rozmiar 41,a nie znasz jego preferencji jaki kolor, typ buta (sportowy,półbut) itd itp. z oponami jest tak samo. Kwestia jak podróżujesz czy bardziej warunki miejskie/trasy ile robisz kilometrów rocznie, wtedy można określić, która opona będzie najlepsza dla Ciebie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie takiej że jezdziłem i wiem że ma dobrą przyczepność i jest cicha. A że każdy ma swój gust to wiadomo nie od dziś, jednak pewne parametry można porównywać. Zużycie akurat zależy od stylu jazdy, masy i mocy auta. Inaczej sie zużywa w sedanie o mocy 140 Km a inaczej w aucie klasy wyższej o mocy 300 KM lub więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy każdym poleceniu powinna być gwiazdka * z adnotacją, że jest to mega subiektywna porada, nie bierze się za nią odpowiedzialności i, że nie gwarantuje się, że w przypadku zakupu, nowy właściciel będzie równie zadowolony jak polecający zakup... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpec Michał polecił Conti, więc temat wyczerpany :good:

 

Opony z dwóch różnych bajek, konkurencyjna dla Dunlopa Bluresponse jest ContiPremiumContact. Wobec braku jakichkolwiek kryteriów w zasadzie nie da się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w czym masz problem że napisałem że conti są lepsze skoro sam piszesz że z Blu response są nie porównywalne. Może oświeć wszystkich w jakich to kryteriach te dunlopy są lepsze niż sport contact 5 bo nie trzeba być "szpecem" żeby wiedzieć co słusznie zresztą przyznałeś że te opony są z dwóch różnych półek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, płyniesz bez przerwy. Głosisz teorie, wręcz stawiasz wyroki nie powołując się na nic, względnie na niezbyt precyzyjnie wyrażone "doświadczenie". Przeczytaj do porządku co napisałem, to zrozumiesz o co mi chodziło z "nieporównywalnością". Albo, dobra, oszczędzę Ci: opony dedykowane typowo dla mocnych samochodów, z całym dobrodziejstwem inwentarza, w tym niezachwycającą odpornością na zużycie, są nieporównywalne do opon o zastosowaniu wszechstronnym, chociaż wysokiej jakości i równie szanowanego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sport Contact 5 to nie sa jakieś wyczynowe opony, nowe skody do nie dawna nie wiem jak teraz miały je fabrycznie zakładane. wiem o co ci chodziło z porównywalnością ale kolega pytał akurat o te modele a nie inne. Dunlopów sport maxx nie brał pod uwage w swoim pytaniu. I sport 5 przyczepnościowo na suchym i mokrym jest lepsza od Blu response. A jesli ktoś bierze Za kryterium "lepszości" wolniejsze zużywanie kosztem przyczepnosci to ok, swoją drogą ciekawe jakie faktycznie by były róznice w zużyciu na identycznym aucie pomiędzy tymi dwoma modelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna mi jest dobra bezpieczna opona poniewaz jedze z rodziną. Zależy mi aby była skueczna na suchym i na mokrym. No i żeby to była cicha opona. Auto dość spore bo passat b6 więc opony mają co robić. Rozmiar jaki mnie interesuje to 225/45/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił w takiej sytuacji porządne opony bez sportowej ("sportowej") dedykacji. Czyli jeśli Continental, to Premium. A ogólnie Dunlopy Bluresponse uważam za dobrą, w tym przypadku lepszą propozycję, ponieważ są tańsze, potencjalnie trwalsze i jak to Dunlop, prowadzenie na mokrym jest powyżej średniej. Myślę, że warto rozważyć też Goodyear Efficientgrip Performance, opony o bardzo podobnych właściwościach jak Continental ContiPremiumContact.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony typu ContiSportContact, Michelin Pilot Sport, Pirelli P Zero itp. to są opony przeznaczone do aut mocniejszych gdzie nie idzie się na kompromisy tylko najważniejsza ma być przyczepność. Opony takie przeważnie są z miękkiej mieszanki co powoduje zarówno trochę wyższy hałas jak i szybsze zużycie. Jak ktoś wymaga niskiego hałasu i wolnego zużycia niech od razu odpuści opony tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pisałeś o hałasie, a jedno wynika z drugiego w przypadku opon tej klasy bo jak wspomniałem przeważnie są z miękkiej mieszanki. Jak trochę większy szum Ci nie przeszkadza to niezależnie czy weźmiesz Pirelli P Zero, ContiSportContact, czy Michelin Pilot Sport 4 będziesz zadowolony i raczej różnic miedzy nimi w passacie z 1.9 nie odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się rozglądam trochę za oponami ale 205/55/16, gdzie nie ma sportcontactów, bluresponse chyba są najlepsze w swojej klasie cenowej patrząc po tych indeksach europejskich - opory toczenia B, przyczepność A, poziom hałasu 68db, ktoś ma jakieś inne propozycje w podobnej półce cenowej (1000-1100 za komplet)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił w takiej sytuacji porządne opony bez sportowej ("sportowej") dedykacji. Czyli jeśli Continental, to Premium. A ogólnie Dunlopy Bluresponse uważam za dobrą, w tym przypadku lepszą propozycję, ponieważ są tańsze, potencjalnie trwalsze i jak to Dunlop, prowadzenie na mokrym jest powyżej średniej. Myślę, że warto rozważyć też Goodyear Efficientgrip Performance, opony o bardzo podobnych właściwościach jak Continental ContiPremiumContact.

 

 

kolega szuka opon o maksymalnej przyczepnosci na mokrym i suchym a ty piszesz że Blu response jest lepsza bo "potencjalnie" dłużej wytrzyma i jest tańsza. Fachowa porada :good: nie każdy przy zakupie opon liczy każde 5 złotych. W kwesti przyczepności Sport 5 jest pólke wyżej niż Blu responese wiec nie pisz głupot. I nie zgodze sie że sport 5 czy Michelin Pilot sport czy inne "sportowe" są głośne. Głośne to są opony budżetowe typu barum, kormoran itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

To ja dołożę swoje dwa grosze do tematu Continental vs Dunlop. Dunlop Sport Maxxy są o 6 db cichsze od Continentali Sport Contaktów.

– różnica 3 dB daje 2-krotny wzrost głośności,

– różnica 6 dB to 4-krotnie większa głośność,

Skąd taka różnica pomiędzy markami bądz co bądź ale premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.