Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie Uniroyal Rainsport 3 czy może Dunlop SP Sport Blurespons ? Auto będzie robiło małe przebiegi a zależy mi na w miarę dobrym klejeniu do asfaltu.

Mam Rainsporty 3. Troszkę głośniejsze oponki, ale na mokrym świetne. Nawet szybsza jazda nie powoduje problemów, nie wyczułem uślizgów. Jechałem nad morze zaraz po kupnie, cała droga mocny deszcz, także przetestowane na mokrym :) Na sucho też dobre, choć jak pisałem wcześniej troszkę głośne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zimówki kupuję zazwyczaj we wrześniu- październiku, a letnie marzec-kwiecień. Cena idzie trochę w górę, ale zaczynają sie już promocje w wielu sklepach i łatwiej wyrwać swieże dostawy od importerów :) W tym roku kupiłem do mojej C5 Kleber Krisalp HP3 SUV 215/65 r16 kupiłem jakoś 12 września a oponki o Docie 3516 :)

Swoją drogą polecam te Klebery:) Fajnie trzymają na mokrym i zmarzniętym asfalcie co mi najbardziej na tym zależało, ze względu na to gdzie mieszkam:)

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mogę szczerze polecić opony Michelin Crossclimate. W miejscu gdzie mieszkam tej zimy to było może z kilka dni z takimi naprawdę zimowymi warunkami i spisały się dobrze, także jak ktoś ma dylemat między dwoma kompletami budżetówek a taką całoroczną to z czystym sumieniem polecam te Micheliny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warczyburg właśnie się cały czas zastanawiam na tymi oponkami. W pugu mam letnie tylko więc kursuję starym rzęchem fiatem palio weekend bo do niego kupiłem 2lata temu zimówki. I ile wypowiedzi tyle opini na ich temat. A jak to jest tak faktycznie jak jest śnieg? Bo jedni piszą że oki a drudzy że porażka i tak nie wiem cały czas. Coś czuję, że zimę mój pug przestoi na ogrodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno Crossclimate nie zachwowuje sie na śniegu/lodzie jak zimówka klasy premium. Cudów nie ma. Ale jak ktoś jezdzi po mieście a nie w górach to są ok. Pytanie o sens ekonomiczny, bo mając jeden komplet skończa się dwa razy szybciej więc ostatecznie wyjdzie to samo co dwa komplety lato/zima. Chyba że ktoś okazjonalnie jedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

687304 Zapomniałeś doliczyć kosztu wymiany opon dwa razy w roku, poza tym crossclimate jest tańszy niż zimówka + letnia opona

CC jest droższy niż letnia i droższy niż zimowa :) A jak poprzednicy pisali na zimówce w roku zrobisz np 10 tys i na letniej 10 tys... A na CC 20. Więc wymieniasz ją 2x częściej. Zaoszczędzić NIBY można na wymianie opon. Tyle, że ja opon nie wymieniam, bo mam 2 komplety kół a przełożyć 2xdo roku to przyjemność. Przy okazji można dobrze wymyć nadkola. Także oszczędność to tylko złudzenie. Tak naprawdę wyjdzie drożej, a do tego nie mamy ani pełnowartościowej opony na lato, ani na zimę. Nie neguję pomysłu. Do jazdy po Warszawie czy innym dużym mieście jest to pewnie dobry wybór (i tak nie ma zimy). Ale jak ktoś dużo jeździ w trasie, lub mieszka w górach to taka opona wymięka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz... Moja mama ma auto tylko na dojazd do pracy i z powrotem, ewentualnie podjechać na zakupy i w jej przypadku to się sprawdzi (robi pewnie niecałe 8-10 tys rocznie). Ja zwykle dobijam do 30 tyś i wiem, że u mnie to nie ma racji bytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

687304 Zapomniałeś doliczyć kosztu wymiany opon dwa razy w roku, poza tym crossclimate jest tańszy niż zimówka + letnia opona

CC jest droższy niż letnia i droższy niż zimowa :) A jak poprzednicy pisali na zimówce w roku zrobisz np 10 tys i na letniej 10 tys... A na CC 20. Więc wymieniasz ją 2x częściej. Zaoszczędzić NIBY można na wymianie opon. Tyle, że ja opon nie wymieniam, bo mam 2 komplety kół a przełożyć 2xdo roku to przyjemność. Przy okazji można dobrze wymyć nadkola. Także oszczędność to tylko złudzenie. Tak naprawdę wyjdzie drożej, a do tego nie mamy ani pełnowartościowej opony na lato, ani na zimę. Nie neguję pomysłu. Do jazdy po Warszawie czy innym dużym mieście jest to pewnie dobry wybór (i tak nie ma zimy). Ale jak ktoś dużo jeździ w trasie, lub mieszka w górach to taka opona wymięka :)

wyważasz koła też sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednią zimówką była Dębica Firgo 2, czyli opona która radzi sobie super w kopnym śniegu, a takiego to gdzie mieszkam nie było od kilku lat. A jak już trochę popadało to naprawdę nie było czuć różnicy np. w trakcji podczas ruszania lub hamowaniu. Ja wziąłem tą oponę też z tego względu, że w październiku był mróz przez parę dni więc powinno się mieć zimowe, a później kilkaka tygodni zdażało się suchych nawet z kilkunastoma stopniami na plusie. A tak jeżdżąc na CC jestem dobrze przygotowany na te pogodowe głupawki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy może ktoś z was pomoże.

Planuję zakup letnich opon. Do tej pory miałem założone 225/45/17.

Powiedzcie mi proszę czy muszę szukać opon dokładnie o takich parametrach czy mogą to być np. 215 czy też 205 ?

Skąd mam wiedzieć jaki zakres jeśli chodzi o szerokość opony da radę założyć na tą konkretną felgę ? Bo chyba wysokość czy to będzie 40, 45 czy 50 nie ma takiego znaczenia ? Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu chcesz zmieniać szerokość ? 225/45/17 to rozmiar typowy i cenowo one wychodzą korzystniej niż np moje 215/55, profil czyli wysokość ma znaczenie bo zmniejszasz lub zwiększasz obwód koła. Systemy jak np ESP są obliczane pod dany rozmiar. Ludzie cudują z rozmiarami i jezdzą ale konkretnie po co to robić to nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu chcesz zmieniać szerokość ? 225/45/17 to rozmiar typowy i cenowo one wychodzą korzystniej niż np moje 215/55, profil czyli wysokość ma znaczenie bo zmniejszasz lub zwiększasz obwód koła. Systemy jak np ESP są obliczane pod dany rozmiar. Ludzie cudują z rozmiarami i jezdzą ale konkretnie po co to robić to nie rozumiem

 

Pytam z ciekawości po prostu. Gdyby mi się trafił powiedzmy upatrzony model opony w rozmiarze 215, a nie 225 to nie wiedziałbym czy mogę ową kupic czy też nie, no i dalej nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225 to szerokość opony, zaś parametr 45 to 45% szerokości opony, czyli w tym wypadku 101mm. Zamiennikiem tej opony może być rozmiar 205/50/17. Jeżeli źle dobierzesz rozmiar będzie Ci licznik przekłamywał. 225 spokojnie możesz założyć na felgę o szerokości 7-8". Najrozsądniejszym zakupem będzie opona w takim rozmiarze jaką miałeś, ponieważ jest to rozmiar bardzo popularny i dostępny w przyzwoitych pieniążkach i wybór opon jest bardzo duży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil (wysokość) wysokość opony 40,45,50 itd to jest % stosunek do szerokości :) ?

Nikt ze znajomych zapewne nie mierzył, ale większość osób zapewne myśli/myślała (w tym i ja) że to wymiar w mm.

Kurcze rzeczywiście. Właśnie wygoglowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak kiedyś myślałem, do pewnego czasu jak ktoś mi to wytłumaczysz i zacząłem szperać po kalkulatorach doboru opon w internecie :)

 

Dzięki za pomoc. Pewnie kilka osób jak przeczyta ten post to też się czegoś nowego dowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że jeśli przy kolizji/wypadku, ubezpieczyciel dojrzy, że masz niehomologowany rozmiar opon dla twojego auta, może odmówić wypłaty odszkodowania :) Nie, żebym straszył... ale jeśli masz zwykłego passata na 17" to moim zdaniem nie ma co kombinować z rozmiarami tylko brać to, co przewidział producent. Tym bardziej, że to najtańszy rozmiar. Jeśli wpychałbyś 19" koła po 10" szerokie i patrzyłbyś robić naciągi to inna sprawa... Ale przy 17" nie warto się bawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil (wysokość) wysokość opony 40,45,50 itd to jest % stosunek do szerokości :) ?

Nikt ze znajomych zapewne nie mierzył, ale większość osób zapewne myśli/myślała (w tym i ja) że to wymiar w mm.

Kurcze rzeczywiście. Właśnie wygoglowałem :)

 

 

musiałbyś mieć tylko 45 mm wysokość opony :) a raczej jest wiecej w 225/45/17 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]Fredi88[/ref], z tym, że producent nawet 17" nie przewidział. Rozumiem, że zalecany rozmiar zimówek jak i letnich jest taki na jakich auto wyjechało z salonu ? Fabrycznie w tych latach wszystkie wyjeżdżały na 16".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że jeśli przy kolizji/wypadku, ubezpieczyciel dojrzy, że masz niehomologowany rozmiar opon dla twojego auta, może odmówić wypłaty odszkodowania :) Nie, żebym straszył... ale jeśli masz zwykłego passata na 17" to moim zdaniem nie ma co kombinować z rozmiarami tylko brać to, co przewidział producent. Tym bardziej, że to najtańszy rozmiar. Jeśli wpychałbyś 19" koła po 10" szerokie i patrzyłbyś robić naciągi to inna sprawa... Ale przy 17" nie warto się bawić...

 

No ok, ale w tym przysłowiowym passacie możesz mieć 16' w serii a za dopłatą nawet 19' i to wszystko jest fabryczne, więc nie pisz takich rzeczy, że jak ktoś ma 225x45x17 to musi jeździć koniecznie na tym rozmiarze, bo inaczej może mieć problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh nie żartuj :) W8 też wyjeżdżało na 16" z salonu? Na pewno nie. 17" wzór ori felg to choćby Phoenix. Także 225/45/17 to typowa opona, tak jak 205/55/16 czy 195/65/15.

 

688830 No ok, ale w tym przysłowiowym passacie możesz mieć 16' w serii a za dopłatą nawet 19' i to wszystko jest fabryczne, więc nie pisz takich rzeczy, że jak ktoś ma 225x45x17 to musi jeździć koniecznie na tym rozmiarze, bo inaczej może mieć problemy.

Czytaj ze zrozumieniem, a nie pisz bredni :) Napisałem wyraźnie HOMOLOGOWANY ROZMIAR. Ja kupiłem auto na 18" kołach, ale zimówki sam we własnym zakresie kupiłem 17" w HOMOLOGOWANYM rozmiarze, więc w razie czego ubezpieczyciel może pocałować mnie w 4 litery. Chodzi o to, żeby poruszać się w rozmiarach które podałem wyżej (ew. można dodać do tego jeszcze 225/40/18 to też odpowiednik tego rozmiaru). A nie żeby zakładać np. 205/50/17 czy inne czary.

 

[ref]stawek[/ref], ewentualnie sprawdź w książce serwisowej, lub pod klapką wlewu masz też podane rozmiary ogumienia dla twojego auta (choć tam znajdziesz tylko te, które podałem wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.